Nuja, in de schuur vond ik een soort van karretje met twee wielen. Hierop kon ik stuk of 10 emmers zetten en dan voorttrekken (als een paardquote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Had maar een steenwagen geregeld...
Hč! Of eigenlijk hej!quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
Stommie, waar in Zweden ga je eigenlijk wonen? Mag ook via PM.
Hejsan!quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:03 schreef stommie77 het volgende:
[..]
Hč! Of eigenlijk hej!
In Råda! Gemeente hagfors.
Zin om te klussen? 😆
quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:45 schreef stommie77 het volgende:
Goed bezig! !!
Mooi om te zien hoe je vorderingen maakt! ! Onze plannen worden al concreter. We hebben veel aan je tips.
Hoi,quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:48 schreef stommie77 het volgende:
hebben ze je ramen op maat gemaakt of heb je ramen gekozen uit bestaand assortiment?
Ik zoek op internet naarstig naar kozijnen polen maar ik kom er nog niet goed achter waar, wat, kosten. ..
Wij willen in het huis ook drie dubbel glas. Liefst houten kozijnen en ruitjes. Plus twee dubbele tuindeuren.
Onze tekening is bijna af. We zijn nu bezig met klusjesmannen vannuit hier mee nemen . Maar ik lees dat jij ook tevreden bent over jou klusjesmannen?
Goed werk? Kosten?
Mag in pm hoor.
Als weer in april verhuizen. Zou je het leuk vinden als we langs komen? Je hebt zoveel ervaring. En wij staan nog helemaal aan het begin. .... doodeng en retespannend...
Het huis begint nu snel te gaan! En wat een monnikenwerk die trap!! Dat wordt bij ons nog wat.
Leuk! Foto van je tuin/sauna/hottub?quote:Op donderdag 29 januari 2015 00:59 schreef outoftheblue het volgende:
Zweden <3
ooit..... en dan gaan de katten, honden en partner lekker mee (hoop ik)
Eerst nog een paar jaartjes klussen in mijn tuin met Zweeds tintje: sauna, hottub, zweeds rood, bosplantjes, hout hout hout
Ik ga dit volgen!
Geen idee of het makkelijk is of niet. Ik heb eerst via een Zweeds bedrijf dat Poolse ramen kocht (en liet plaatsen door Polen) in contact gekomen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:22 schreef stommie77 het volgende:
Heb je een Internet link voor me zodat ik ook eens kan kijken of dat iets voor ons zou zijn?
Fijn dat we langs mogen komen!
We hebben alle leidingen leeg laten lopen en de wc potten er af gehaald. Deze worden toch nieuw.
In de aardappel kelder hebben we twee matrassen bij de watermeter gezet plus iets wat die ruimte op 5 gr houdt. Al zal naar verwachting die ruimte nooit bevriezen. Onze buurman houdt de boel in de gaten.
kan je makkelijk aan Poolse arbeiders komen?
Ik ben voor een korte verbouwing en mn man voor de jaaaren lange.
Oftewel, ik de iets duurdere met externe hulp en mn man zoveel mogelijk zelf. 😊
[ afbeelding ]
Achja, dat is het verschil he. Hier zijn ze het gewend. Hier rij ik gewoon met 90km/uur over de sneeuw terwijl ik dat in Belgie nooit gedaan zou hebben.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:38 schreef stommie77 het volgende:
Weer goed bezig!
Mooie plaatjes! Afgelopen week een foto gezien van een schuur in munkfors waarvan alleen het dak nog te zien was. En hier was ook een beetje sneeuw. .... paar millimeter en heel Nederland van de rel.. Treinen reden niet. Code oranje.
Succes met de vloer van binnen!
En sorrie. Ik heb geen idee.
Glue gun?quote:Op maandag 2 februari 2015 12:31 schreef Virus3000 het volgende:
Tot nu toe heb ik nog geen lijm gevonden die je onder de +8 graden kunt gebruiken. Aangezien het ongeveer -15 snachts en -5 overdag is gaat dat dus niet lukken.
Verwarmen gaat nog lastig omdat er verder nog niets geisoleerd is. En isoleren is lastig zonder stabiele vloer...
Iemand ideeen daarvoor?
Let wel: dit zijn de resultaten in koud weer, niemand lijkt zo'n glue gun in arctische omstandigheden te gebruiken.quote:I live in Maine and fly in the winter when I can. I am mostly a scratchbuilt foamie flyer and use PU glues and hot glues.
When I found things popping loose occasionally I tried some better quality hot glues and it made a big difference.
A technique I use a lot is to make conventional tail feathers in two parts, a hstab/elevator and vstab/rudder, with packing tape covered FFF (for color and strength) and then hot glue the vstab to the hstab with a hot glue fillet weld. A typical tail like that is seen in the photo and the glue can be faintly seen where the vstab contacts the hstab.
The best cold weather hot glue I've found that is widely available (Home Depot, Lowes, etc.) is the Arrow Brand #BSS6-4 "SuperPower Slow Set Glue Sticks for Woodworking" glue stick. The glue needs to be applied with the high temp on a dual temp gun.
Dank je.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 09:44 schreef usernaamvergeten het volgende:
Respect dat je gewoon door gaat in die kou
Thanks.quote:Op donderdag 11 juni 2015 00:38 schreef Cybersijp het volgende:
Mooie klus, respect voor de duur. Dat zorgt er vaak voor dat het niet meer af komt of "net niet"gedaan word .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |