abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149101527
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:08 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Had maar een steenwagen geregeld...
Nuja, in de schuur vond ik een soort van karretje met twee wielen. Hierop kon ik stuk of 10 emmers zetten en dan voorttrekken (als een paard :+ ).
Het was twee avondjes werk op die manier...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_149150861
hebben ze je ramen op maat gemaakt of heb je ramen gekozen uit bestaand assortiment?
Ik zoek op internet naarstig naar kozijnen polen maar ik kom er nog niet goed achter waar, wat, kosten. ..
Wij willen in het huis ook drie dubbel glas. Liefst houten kozijnen en ruitjes. Plus twee dubbele tuindeuren.

Onze tekening is bijna af. We zijn nu bezig met klusjesmannen vannuit hier mee nemen . Maar ik lees dat jij ook tevreden bent over jou klusjesmannen?

Goed werk? Kosten?

Mag in pm hoor.

Als weer in april verhuizen. Zou je het leuk vinden als we langs komen? Je hebt zoveel ervaring. En wij staan nog helemaal aan het begin. .... doodeng en retespannend...

Het huis begint nu snel te gaan! En wat een monnikenwerk die trap!! Dat wordt bij ons nog wat.
pi_149151356
Stommie, waar in Zweden ga je eigenlijk wonen? Mag ook via PM.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_149151570
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
Stommie, waar in Zweden ga je eigenlijk wonen? Mag ook via PM.
Hč! Of eigenlijk hej!
In Råda! Gemeente hagfors.
Zin om te klussen? 😆
pi_149152021
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:03 schreef stommie77 het volgende:

[..]

Hč! Of eigenlijk hej!
In Råda! Gemeente hagfors.
Zin om te klussen? 😆
Hejsan!
Je wil mij niet als klusser hebben, echt niet..... c_/ en ik woon tegenwoordig weer in NL, dus dat gaat lastig. Ben wel over een paar weken in de buurt, skiën in Branäs *O*

Heel erg off-topic, sorry. Maar was even benieuwd...
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_149160240
Zweden <3

ooit..... en dan gaan de katten, honden en partner lekker mee (hoop ik)
Eerst nog een paar jaartjes klussen in mijn tuin met Zweeds tintje: sauna, hottub, zweeds rood, bosplantjes, hout hout hout

Ik ga dit volgen!
pi_149162574
Gaat lekker :)
pi_149170708
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:45 schreef stommie77 het volgende:
Goed bezig! !!
Mooi om te zien hoe je vorderingen maakt! ! Onze plannen worden al concreter. We hebben veel aan je tips.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:48 schreef stommie77 het volgende:
hebben ze je ramen op maat gemaakt of heb je ramen gekozen uit bestaand assortiment?
Ik zoek op internet naarstig naar kozijnen polen maar ik kom er nog niet goed achter waar, wat, kosten. ..
Wij willen in het huis ook drie dubbel glas. Liefst houten kozijnen en ruitjes. Plus twee dubbele tuindeuren.

Onze tekening is bijna af. We zijn nu bezig met klusjesmannen vannuit hier mee nemen . Maar ik lees dat jij ook tevreden bent over jou klusjesmannen?

Goed werk? Kosten?

Mag in pm hoor.

Als weer in april verhuizen. Zou je het leuk vinden als we langs komen? Je hebt zoveel ervaring. En wij staan nog helemaal aan het begin. .... doodeng en retespannend...

Het huis begint nu snel te gaan! En wat een monnikenwerk die trap!! Dat wordt bij ons nog wat.
Hoi,
ramen zijn op maat gemaakt. Ze zijn ze hier komen opmeten en die maten zijn het geworden. Ze kunnen gewoon niet standaard formaten maken.

Het zijn PVC ramen, zonder ruitjes (is optie). Reden voor pvc is de prijs en de opties.
Ons bestaand huis heeft 3 glas ramen uit Noorwegen (welke verschrikkelijk duur zijn nieuw) en zijn toch ondanks verven etc niet erg mooi meer. Misschien pech gehad maar ik vind het PVC zijn niet erg.

Klusjesmannen geen ervaring mee, maar degene die de ramen installeerden ben ik zeer tevreden over. Daarom ook gevraagd om ze komen helpen om de drie (draag)muren eruit te halen. Dit zal waarschijnlijk in maart of april gebeuren. (eerst isoleren).

Ja hoor, we kunnen wel eens afspreken. Hoe hebben jullie je huis nu achtergelaten in de winter? (verwarming of al het water eruit?)
pi_149170727
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 00:59 schreef outoftheblue het volgende:
Zweden <3

ooit..... en dan gaan de katten, honden en partner lekker mee (hoop ik)
Eerst nog een paar jaartjes klussen in mijn tuin met Zweeds tintje: sauna, hottub, zweeds rood, bosplantjes, hout hout hout

Ik ga dit volgen!
Leuk! Foto van je tuin/sauna/hottub?
pi_149172091
Heb je een Internet link voor me zodat ik ook eens kan kijken of dat iets voor ons zou zijn?

Fijn dat we langs mogen komen!

We hebben alle leidingen leeg laten lopen en de wc potten er af gehaald. Deze worden toch nieuw.

In de aardappel kelder hebben we twee matrassen bij de watermeter gezet plus iets wat die ruimte op 5 gr houdt. Al zal naar verwachting die ruimte nooit bevriezen. Onze buurman houdt de boel in de gaten.

kan je makkelijk aan Poolse arbeiders komen?

Ik ben voor een korte verbouwing en mn man voor de jaaaren lange.
Oftewel, ik de iets duurdere met externe hulp en mn man zoveel mogelijk zelf. 😊

pi_149172917
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:22 schreef stommie77 het volgende:
Heb je een Internet link voor me zodat ik ook eens kan kijken of dat iets voor ons zou zijn?

Fijn dat we langs mogen komen!

We hebben alle leidingen leeg laten lopen en de wc potten er af gehaald. Deze worden toch nieuw.

In de aardappel kelder hebben we twee matrassen bij de watermeter gezet plus iets wat die ruimte op 5 gr houdt. Al zal naar verwachting die ruimte nooit bevriezen. Onze buurman houdt de boel in de gaten.

kan je makkelijk aan Poolse arbeiders komen?

Ik ben voor een korte verbouwing en mn man voor de jaaaren lange.
Oftewel, ik de iets duurdere met externe hulp en mn man zoveel mogelijk zelf. 😊

[ afbeelding ]
Geen idee of het makkelijk is of niet. Ik heb eerst via een Zweeds bedrijf dat Poolse ramen kocht (en liet plaatsen door Polen) in contact gekomen.
Uteindelijk hebben we het zonder dat bedrijf geregeld, direct via hun. Dit omdat de contact persoon voor zich is begonnen en dus niet meer werkt voor het Zweedse bedrijf (lang verhaal).

Ze hebben nog geen website (zijn net begonnen). Maar ze doen erg goed hun werk, Kwaliteit en afwerking is erg belangrijk voor hun en de betaling was ook goed geregeld (70 procent na levering van de op maat gemaakte ramen en 30 procent na installatie). Zo loop je dus geen risico

Onze 9 ramen en 3 schuifdeuren incl installatie en buitenafwerking en materiaal kwam neer op ongeveer 55.000 sek.

Een Zweedse offerte van Mockfjärds fönster kwam op ongeveer 250.000.
Ongeveer 20.000 euro duurder dus. En die ramen hadden een slechtere isolatiewaarde dan degene die we nu hebben. Plus de prijs was exclusief materiaal benodigdheden voor installatie.

Keuze is snel gemaakt dan... :{
pi_149174322
Als je een email adres hebben?
Klinkt goed! !
Het gaat hier om iets van 12 ramen. Twee tuindeuren en buitendeur met ramen ernaast.
Dat hebben we volgensmij op een hoger bedrag in de begroting zitten.
Dat ze op maat maken (ik heb aardig in mn hoofd wat ik wil een niet wil) zou helemaal fijn zijn.
pi_149174350
En gigantisch verschil trouwens in prijzen. Kan je weer andere dingen van doen.
pi_149293643
Afgelopen weekend was een sneeuw weekend. Het begon vrijdag middag te sneeuwen en het is net gestopt met sneeuwen.
Resultaat was veel sneeuwruimen maar ook mooie verse sneeuw.

Dit weekend heb ik bodem platen voor de vloer bevestigd. Hiervoor moest ik dus onder de aanbouw kruipen en dan de

platen vastschroeven aan de vloer. Geen fijn werk want op sommige plekken is het erg laag...

600 schroeven later en 25 platen van 120x140cm is, op enkele kleine stukjes na, alles dicht.

Wat sfeer foto's:

De tuin zaterdag ochtend

Keuken schuifdeur. Later komt hier natuurlijk een verhoogd terras zodat je niet een meter naar beneden valt met je ontbijt ;-)

De hond houdt van sneeuw

En vindt het leuk om er in te rollen

Bomen vol sneeuw

Woonkamer ramen en aan de rechterkant de keuken ramen

Woonkamer schuifdeur en de keuken ramen

"Panorama" raam aan straatkant van de woonkamer

"Panorama" raam aan straatkant van de woonkamer

Keuken schuifdeur en badkamer (sauna) schuifdeur

Het zomer verblijf van de hond :P

Platen schroeven met net genoeg ruimte om eronder te kruipen...

Ook al lig je half geplet onder de woonkamer komt de hond even vragen of je haar stok wilt weggooien :P

Gelukkig ben ik niet te dik... :+

's Avonds in het dorp

's Avonds in het dorp

Nu de bodemplaten bijna klaar zijn zou ik graag de vloer in de woonkamer isoleren en dan bodemplaten leggen. Probleem is dat voor dat klik systeem naast schroeven ook lijm gebruikt moet worden.

De bodemplaten zijn overigens gemaakt van een geolied en uitgeharde versie van hardboard. Deze zijn compleet water/schimmel bestendig.

Tot nu toe heb ik nog geen lijm gevonden die je onder de +8 graden kunt gebruiken. Aangezien het ongeveer -15 snachts en -5 overdag is gaat dat dus niet lukken.
Verwarmen gaat nog lastig omdat er verder nog niets geisoleerd is. En isoleren is lastig zonder stabiele vloer...

Iemand ideeen daarvoor?
pi_149293827
Weer goed bezig!
Mooie plaatjes! Afgelopen week een foto gezien van een schuur in munkfors waarvan alleen het dak nog te zien was. En hier was ook een beetje sneeuw. .... paar millimeter en heel Nederland van de rel. ;). Treinen reden niet. Code oranje.
Succes met de vloer van binnen!
En sorrie. Ik heb geen idee.
pi_149293911
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:38 schreef stommie77 het volgende:
Weer goed bezig!
Mooie plaatjes! Afgelopen week een foto gezien van een schuur in munkfors waarvan alleen het dak nog te zien was. En hier was ook een beetje sneeuw. .... paar millimeter en heel Nederland van de rel. ;). Treinen reden niet. Code oranje.
Succes met de vloer van binnen!
En sorrie. Ik heb geen idee.
Achja, dat is het verschil he. Hier zijn ze het gewend. Hier rij ik gewoon met 90km/uur over de sneeuw terwijl ik dat in Belgie nooit gedaan zou hebben.
(Oke, spijkerbanden helpen wel maar toch...)
pi_149295054
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:31 schreef Virus3000 het volgende:
Tot nu toe heb ik nog geen lijm gevonden die je onder de +8 graden kunt gebruiken. Aangezien het ongeveer -15 snachts en -5 overdag is gaat dat dus niet lukken.
Verwarmen gaat nog lastig omdat er verder nog niets geisoleerd is. En isoleren is lastig zonder stabiele vloer...

Iemand ideeen daarvoor?
Glue gun?

Lijm wordt vloeibaar vanwege de warmte - afkoelen zou het tegenovergestelde moeten doen.

Een google search laat zien dat niet iedereen er over te spreken is, alhoewel de kwaliteit van de lijm belangrijk lijkt te zijn:

quote:
I live in Maine and fly in the winter when I can. I am mostly a scratchbuilt foamie flyer and use PU glues and hot glues.

When I found things popping loose occasionally I tried some better quality hot glues and it made a big difference.

A technique I use a lot is to make conventional tail feathers in two parts, a hstab/elevator and vstab/rudder, with packing tape covered FFF (for color and strength) and then hot glue the vstab to the hstab with a hot glue fillet weld. A typical tail like that is seen in the photo and the glue can be faintly seen where the vstab contacts the hstab.

The best cold weather hot glue I've found that is widely available (Home Depot, Lowes, etc.) is the Arrow Brand #BSS6-4 "SuperPower Slow Set Glue Sticks for Woodworking" glue stick. The glue needs to be applied with the high temp on a dual temp gun.
Let wel: dit zijn de resultaten in koud weer, niemand lijkt zo'n glue gun in arctische omstandigheden te gebruiken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_149417089
Heb houtlijm gevonden die werkt tot -10!

Nu binnenkort isolatie kopen.
Heb ongeveer 70 rollen nodig.... 8)7
pi_149441639
Respect dat je gewoon door gaat in die kou _O_
pi_149443089
Mooie plaatjes kerel! Respect voor jullie werk :)
Laat die handjes wapperen!
pi_149447424
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 09:44 schreef usernaamvergeten het volgende:
Respect dat je gewoon door gaat in die kou _O_
Dank je.
ben blij dat ik 1 bouwlamp die niet een LED lamp is. 400 watt lamp naast je is goed voor je vingers warm te houden bij -10 ;)
pi_149450014
Ziet er al goed uit! Zweden O+ Hond O+
pi_153409609
Lang geleden dat ik hier nog iets heb geplaatst. Ondertussen wel druk bezig geweest.
Op dit moment druk bezig met het openbreken van de benedenverdieping. Hier moeten 3 muren uit waarvan er twee dragende zijn en 1 gevelmuur.
De dragende muren zijn nodig om de keuken te maken en de gevelmuur om de verbinding naar de woonkamer te maken.
Verder zijn de aangebouwde delen gedeeltelijk geisoleerd en is de bovenverdieping zo goed als afgewerkt (geen recente fotos van).
We wonen nu op de bovenverdieping zodat de benedenverdieping opengebroken kan worden.

Hier snel even wat foto's:

De balk welke ipv de dragende muur gaat komen

Ondertussen al wat brandhout aan het verzamelen...

De gang boven, decoratiestenen op de schoorsteen muur

De muur die eruit moet om de opening naar de woonkamer te krijgen

En toen was die weg!

Tegelzaag

Shoppen in Polen ;) Dit worden de tegels van de badkamer vloer en van de keuken. In de badkamer 60x60 en de keuken 30x60

Toilet boven aan het tegelen

Onze tijdelijke woonkamer boven, later wordt dit slaapkamer

We hebben boven 4 kamers + toilet. De grootste slaapkamer dient nu als woonkamer, de andere als slaapkamer. Verder hebben we dan nog een kantoor en de 4de kamer zal tijdelijke keuken worden totdat onze nieuwe keuken klaar is (dat duurt wel een tijdje).
pi_153429639
Mooie klus, respect voor de duur. Dat zorgt er vaak voor dat het niet meer af komt of "net niet"gedaan word . ^O^
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_153432225
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 00:38 schreef Cybersijp het volgende:
Mooie klus, respect voor de duur. Dat zorgt er vaak voor dat het niet meer af komt of "net niet"gedaan word . ^O^
Thanks.

Ja, het duurt lang maar het is ook een aardig groot project. Maar de bovenverdieping is klaar dus dat is wel een extra motivatie om verder te gaan.

Het zijn gewoon veel m2 en veel materiaal dat er in gaat. De beneden verdieping heeft bijvoorbeeld ongeveer 200 gipsplaten (120x250x12) nodig....

Dat kost tijd, ook in transport (aanhangwagen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')