abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124587351

Handige Feyenoord websites:
Officiele Feyenoord-website
Officiele FSV-website
Lunatic News
De Feijenoorder
FR12
FRFC Webshop
Feyenoord Netwerk
FR Fans
FR-Fanatic
Feyenoord Training
Plattegrond van de Kuip

Het Legioen

Graziano Pellè *)

quote:
Resterend programma Feyenoord
Datum Wedstrijd
17 maart Feyenoord - FC Utrecht
30 maart SC Heerenveen - Feyenoord
5 april Feyenoord - VVV-Venlo
14 april RKC Waalwijk - Feyenoord
21 april Feyenoord - Vitesse
28 april Feyenoord - Heracles Almelo
5 mei ADO Den Haag - Feyenoord
12 mei Feyenoord - NAC Breda

Resterend programma PSV
Datum Wedstrijd
16 maart PSV - RKC Waalwijk
31 maart Roda JC Kerkrade - PSV
6 april Willem II - PSV
14 april PSV - Ajax
20 april AZ - PSV
27 april PSV - FC Groningen
5 mei PSV - NEC
12 mei FC Twente - PSV

Resterend programma Ajax
Datum Wedstrijd
17 maart AZ - Ajax
31 maart Ajax - NEC
7 april Ajax - Heracles Almelo
14 april PSV - Ajax
19 april Ajax - SC Heerenveen
27 april NAC Breda - Ajax
5 mei Ajax - Willem II
12 mei FC Groningen - Ajax

Resterend programma Vitesse
ADO Den Haag - Vitesse
Vitesse - PEC Zwolle
Vitesse - NAC Breda
Roda JC - Vitesse
Feyenoord - Vitesse
Vitesse - Willem II
RKC Waalwijk - Vitesse
Vitesse - VVV Venlo

Hier vind je de OP.
pi_124587465
Ik vraag me toch af wat de consequenties zijn mocht het niet legitiem zijn gegaan. Dan kunnen ze die 5 mln opeisen en dan???

Het lijkt me dat PSV toch gestraft zal worden, aangezien de gemeenteraad zei dat ze deze actie moesten doen omdat PSV anders failliet verklaard zou zijn... Puntjes in mindering oid :9~
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_124587535
Het is geen non-nieuws Aldo-MC. :')

Nieuwsuur meldt het ook, en volgens mij heeft de Europese commissie gewoon beslissingsbevoegdheid. PSV en de gemeente zijn dus al in hoger beroep gegaan en hebben de zaak aanhangig gemaakt bij het Europees Hof.

Dat die transactie beoordeelt is door diverse advocaten en een notaris hoeft niet meteen te betekenen dat er niets aan de hand is, ook zij maken fouten of kunnen de wetten anders hebben geinterpreteerd dan dat de Europese commissie en het Europees Hof ze mogelijk beoordeelt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_124587747
quote:
Wethouder Staf Depla (PvdA): "Hier komen wij niet uit met de Commissie. Het argument dat wij ons moeten gedragen als een commerciële partij staat niet in de wet. Daarover moet de Europese rechter zich maar uitspreken."
Het lijkt me dat als je niet als commerciële partij gedraagt dat je motief toch steun is :')
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_124587753
Het is non-nieuws omdat het niet over Feyenoord gaat.
Verder is het zo dat ze alleen die waarborgsom die vast staat bij de notaris mogelijk moeten gaan terugbetalen.
Het is niet zo dat PSV door deze maatregel failliet verklaard kan worden verklaard of zelfs maar punten in mindering gaat krijgen. Geld hebben ze gewoon liggen bij de notaris.
pi_124587863
quote:
6s.gif Op woensdag 27 maart 2013 22:32 schreef Aldo-MC het volgende:
Verder is het zo dat ze alleen die waarborgsom die vast staat bij de notaris mogelijk moeten gaan terugbetalen.
Het is niet zo dat PSV door deze maatregel failliet verklaard kan worden of punten in mindering gaat krijgen. Geld hebben ze gewoon liggen bij de notaris.
Het feit dat ze een transactie hebben gedaan die niet had gemogen, en dat die transactie hun faillisement heeft doen voorkomen, lijkt me toch wel strafbaar voor de knvb...
pi_124588018
quote:
6s.gif Op woensdag 27 maart 2013 22:32 schreef Aldo-MC het volgende:
Het is niet zo dat PSV door deze maatregel failliet verklaard kan worden of punten in mindering gaat krijgen. Geld hebben ze gewoon liggen bij de notaris.
Failliet zullen ze niet verklaard worden nee, maar het kan PSV wel opzadelen met een torenhoge lening waar ze jarenlang aan vast zullen zitten tegen een aanzienlijke rente. Want volgens mij zal de steun dan omgezet worden in een lening als ik goed ben geinformeerd.

Als PSV dan ook nog eens Champions League misloopt dan kan PSV wellicht net zulke magere jaren tegemoet zien als Feyenoord financieel gezien.

Dat is weldegelijk relevant, want PSV is een concurrent en iedereen heeft zich vanaf dag één toch aardig opgewonden over deze verkapte staatsteun voor die boeren, terwijl Feyenoord alles op eigen kracht en met vermogende sponsors heeft moeten oplossen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_124588338
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 22:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Failliet zullen ze niet verklaard worden nee, maar het kan PSV wel opzadelen met een torenhoge lening waar ze jarenlang aan vast zullen zitten tegen een aanzienlijke rente. Want volgens mij zal de steun dan omgezet worden in een lening als ik goed ben geinformeerd.

Als PSV dan ook nog eens Champions League misloopt dan kan PSV wellicht net zulke magere jaren tegemoet zien als Feyenoord financieel gezien.

Dat is weldegelijk relevant, want PSV is een concurrent en iedereen heeft zich vanaf dag één toch aardig opgewonden over deze verkapte staatsteun voor die boeren, terwijl Feyenoord alles op eigen kracht en met vermogende sponsors heeft moeten oplossen.
Ik snap sowieso al niet dat PSV niet eerder in categorie I is ingedeeld als ze daar zo dicht bij faillisement zaten (momenteel zelfs cat-III) :?
pi_124588345
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 22:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zover is het nog helemaal niet toch? :P
Ik gun ze ook toestanden zoals wij die hebben meegemaakt, misschien kunnen we ze dan ook met 10-0 oprollen.
Maar volgens AD Tiny Sanders gaat het mogelijke mislopen van deze deal ze enkele tonnen per jaar kosten, straks vloeit Engelaar af en scheelt alleen dat ze al 1 miljoen per jaar.

Overdreven gedoe allemaal meteen.
pi_124588364
nu op nl2 :)

EDIT:
Tom Egberts zegt dus dat die 5 mln niet definitief toereikend hoeft te zijn, was een willekeurig bedrag om 'een eventuele boete van de EU' te kunnen betalen :')

Verder weinig meer dan wat hier al vermeld was
pi_124590459
quote:
Van Persie looft jongelingen: "Janmaat is de nieuwe Emerton"
Michiel van den Broek 27 Maart 2013 om 17:56 (soccernews)

Robin van Persie geniet van de huidige lichting bij Oranje. Het Nederlandse elftal loopt momenteel over van jeugdig talent en Van Persie behoort met zijn 29 jaar tot de ervaren spelers. De aanvaller doet er alles aan om de jongelingen wat bij te brengen. Daryl Janmaat doet de Rotterdammer denken aan een oud-ploeggenoot.

"Als ik Daryl Janmaat zie… dat is de nieuwe Emerton", zegt Van Persie, die in zijn tijd bij Feyenoord samen speelde met Brett Emerton. "Hoe hij raast langs die zijkant, de voorzetten die hij geeft… Maar ook als je kijkt naar Bruno Martins Indi, Jordy Clasie, Stefan de Vrij en Daley Blind; ze pakken het allemaal goed op."

"Ik heb het altijd erg leuk gevonden om met jongere jongens in een groep te werken", vervolgt de speler van Manchester United tegenover NUsport. "Zeker als ze echt graag willen, constant willen leren, ook van mij, en ze het in de praktijk echt goed doen. Nou, dat doen ze en dat maakt het extra leuk."

Volgens Van Persie werkt het ook andersom. De sterspeler van United leert nog altijd van de jongelingen. "Zij stimuleren mij ook. Als zij met honderdtachtig kilometer per uur achter een bal aanrennen, moet ik dat ook", aldus Van Persie, die waakt voor een hosanna-stemming bij Oranje. "We hebben nog geen crisisje meegemaakt. Nog geen probleem gehad. Er gaat een moment komen dat het minder gaat en dan moeten we sterk zijn."
:)
pi_124591601
Emerton was toch helemaal geen rechtsback? :P
pi_124591683
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:33 schreef Aldo-MC het volgende:
Jawel hoor.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  woensdag 27 maart 2013 @ 23:35:59 #14
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_124591713
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:33 schreef Aldo-MC het volgende:
Wat :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_124591715
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:35 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Jawel hoor.
quote:
Brett Emerton (Bankstown, 22 februari 1979) is een Australisch betaald voetballer die bij voorkeur op het middenveld speelt.
Que?
  woensdag 27 maart 2013 @ 23:37:08 #16
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_124591767
Tim de Cler speelde ook bij voorkeur in de spits
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_124591801
Tim speelde overal. Maar die kon dat ook gewoon _O_
  woensdag 27 maart 2013 @ 23:38:31 #18
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_124591843
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:37 schreef Aldo-MC het volgende:
Tim speelde overal. Maar die kon dat ook gewoon _O_
Maar waar heb jij Emerton dan zien spelen in die jaren, ben ik nu wel benieuwd naar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_124591845
Brett speelde regelmatig als centraal verdedigende middenvelder met Sjinji daarvoor
pi_124591896
Gyan als rechtsback
  woensdag 27 maart 2013 @ 23:39:57 #21
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_124591909
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:38 schreef Aldo-MC het volgende:
Brett speelde regelmatig als centraal verdedigende middenvelder met Sjinji daarvoor
Nauwelijks.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 27 maart 2013 @ 23:40:30 #22
383168 Mr.Smokey
Who else nigga
pi_124591938
Lul niet gozert Emerton was vaste rechtsback
Die kaart die hij tegen Inter kreeg :')
Ride Or Die Lalalalalalalala
pi_124591953
quote:
Dat heeft hij een enkele keer gedaan inderdaad. Maar 90% van de tijd heb ik hem toch rechtsback zien spelen hoor. Al was hij inderdaad van origine een rechtshalf. :)
pi_124591954
quote:
Ik vind het een beetje lullig dat een Ajacied je moet gaan verbeteren, maar volgens mij speelden Paauwe/Bosvelt achter en rondom Ono. Emerton was gewoon de vaste rechtsback, heeft nooit of zelden centraal gespeeld.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_124592135
quote:
10s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:40 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje lullig dat een Ajacied je moet gaan verbeteren, maar volgens mij speelden Paauwe/Bosvelt achter en rondom Ono. Emerton was gewoon de vaste rechtsback, heeft nooit of zelden centraal gespeeld.
Achter ja, Al kwam Bosvelt ook vaak mee op en scoorde regelmatig :P
En hij heeft toch echt centraal gespeeld hoor. Ono was ook meer geblesseerd dan fit dus werd er regelmatig geschoven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')