quote:
OISTERWIJK - Twee Angolese asielzoeksters van 16 jaar uit het opvangcentrum voor asielzoekers in Oisterwijk zijn in juli en augustus verkracht. Ze zijn door onbekenden meegelokt en vervolgens misbruikt.Dat heeft een woordvoerder van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers maandag bevestigd. De zegsman wil niet inhoudelijk ingaan op het incident.
De huisarts van het centrum, R. Rasenberg, vermoedt dat vaak wordt geprobeerd meisjes uit het centrum mee te lokken en te misbruiken. Het staat vast dat de verkrachters van buiten het centrum komen, stelde hij zaterdag in het Brabants Dagblad.
Rasenberg was maandag niet bereikbaar voor commentaar. Bij de politie is niet bekend of er meisjes uit het opvangecentrum worden meegelokt. Volgens een woordvoerder zijn er geen aangiftes gedaan.
quote:Geen mening erover
Op maandag 09 september 2002 12:45 schreef Ulx het volgende:[..]
quote:Jij ook niet?
Op maandag 09 september 2002 12:48 schreef R@b het volgende:[..]
Geen mening erover
quote:Jij start toch de discussie?
Op maandag 09 september 2002 12:49 schreef Ulx het volgende:[..]
Jij ook niet?
quote:Nou vooruit, omdat je zo aan het zeuren bent:
Op maandag 09 september 2002 12:50 schreef R@b het volgende:[..]
Jij start toch de discussie?
Asielzoekers
Minderjarig
Brabant
Verkracht
Ik vind dat de daders ondersteboven aan de hoogste boom moeten worden gehangen om daarna met een met van spijkers voorziene dildo anaal te worden verkracht.
Uiteraard op het dorpsplein tijdens een boerenkermis.
quote:Hmm, het bericht is nogal vaag:
Op maandag 09 september 2002 12:46 schreef BenKetting het volgende:Het is ook altijd wat met die asielzoekers!
Twee Angolese asielzoeksters van 16 jaar uit het opvangcentrum voor asielzoekers in Oisterwijk zijn in juli en augustus verkracht. Ze zijn door onbekenden meegelokt en vervolgens misbruikt.
quote:
De zegsman wil niet inhoudelijk ingaan op het incident.
quote:
vermoedt dat vaak wordt geprobeerd meisjes uit het centrum mee te lokken en te misbruiken.
quote:
Bij de politie is niet bekend of er meisjes uit het opvangecentrum worden meegelokt. Volgens een woordvoerder zijn er geen aangiftes gedaan.
Er zijn geeneens aangiftes gedaan ??????????
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 09-09-2002 12:54]
quote:Zou het leukste zijn als het ook nog Marokkanen waren.
Op maandag 09 september 2002 12:52 schreef Ulx het volgende:[..]
Nou vooruit, omdat je zo aan het zeuren bent:
Asielzoekers
Minderjarig
Brabant
VerkrachtIk vind dat de daders ondersteboven aan de hoogste boom moeten worden gehangen om daarna met een met van spijkers voorziene dildo anaal te worden verkracht.
V.
quote:Er staat in het bericht dat het om asielzoeksters uit Brabant gaat. Er staat nergens dat de daders Brabanders zijn.
Op maandag 09 september 2002 12:52 schreef Ulx het volgende:
Nou vooruit, omdat je zo aan het zeuren bent:Asielzoekers
Minderjarig
Brabant
VerkrachtIk vind dat de daders ondersteboven aan de hoogste boom moeten worden gehangen om daarna met een met van spijkers voorziene dildo anaal te worden verkracht.
In Brabant valt het nog wel mee met de criminaliteit. Een voorbeeldje?
Helmond: 183 bedreigingen (80 000 inw.)
Maastricht: 550 bedreigingen (120 000 inw.)
Om over Amsterdam en Rotterdam helemaal maar te zwijgen.
quote:Dit is toch de normale manier
Op maandag 09 september 2002 12:59 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En nu weer op een normale manier verder graag.
Gaat al maanden niet anders.
V.
quote:Jij Sherlock boefje jij!!!
Op maandag 09 september 2002 13:00 schreef Gia het volgende:[..]
Er staat in het bericht dat het om asielzoeksters uit Brabant gaat. Er staat nergens dat de daders Brabanders zijn.
Ik denk dat ze uit de randstad komen, gezien de hoge criminaliteitscijfers daar.In Brabant valt het nog wel mee met de criminaliteit. Een voorbeeldje?
Helmond: 183 bedreigingen (80 000 inw.)
Maastricht: 550 bedreigingen (120 000 inw.)Om over Amsterdam en Rotterdam helemaal maar te zwijgen.
Damn!! stelletje sukkels... Iedereen loopt hier te speculeren over de afkomst van de daders......terwijl er gewoon heel ziek stelselmatig meisjes worden verkracht en misbruikt..... schandalig.
quote:Waar dan? Hij spreekt slechts het vermoeden uit dat dit vaker geprobeerd wordt. Hij verklapt geen geheimpjes.
Op maandag 09 september 2002 13:02 schreef robh het volgende:
Lovenswaardig dat die arts zijn beroepsgeheim heeft geschonden om dit naar buiten te brengen.
quote:Vind ik ook!
Op maandag 09 september 2002 13:13 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Damn!! stelletje sukkels... Iedereen loopt hier te speculeren over de afkomst van de daders......terwijl er gewoon heel ziek stelselmatig meisjes worden verkracht en misbruikt..... schandalig.
Ik reageerde alleen maar op de achterlijke opmerking van Ulx dat het weer eens in Brabant gebeurt, terwijl andere delen van Nederland overduidelijk veel crimineler zijn.
Ik denk dat dit soort dingen bij elk asielzoekerscentrum wel voorkomt, maar door gebrekkige kennis van de Nederlandse taal kunnen die meisjes zich hier veel minder tegen verweren. Bovendien denk ik ook dat dit soort zaken niet zo gauw in de openbaarheid worden gebracht om de AZC's niet nog een slechtere naam te bezorgen.
Is het een feit dan natuurlijk walgelijk....zoals Chadi zegt, zou er een vrouwelijke vertrouwenspersoon moeten zijn...
Maar aan de andere kant...een eerder weggenomen jongetje bleek op eigen initiatief weggelopen te zijn en is een "ontvoering" gemeld door zijn broertje omdat de twee ongeoorloofd weg waren gegaan en hij bang was voor straf...
Dus eerst maar es kijken of de vermoedens feiten worden en de arts inhoudelijk wilt ingaan om het gebeuren.
quote:Deze arts heeft de zaak aan het rollen gebracht, ik zoek het artikel wel ff op.
Op maandag 09 september 2002 13:16 schreef Kwark het volgende:Waar dan? Hij spreekt slechts het vermoeden uit dat dit vaker geprobeerd wordt. Hij verklapt geen geheimpjes.
quote:Wat heeft het wel of niet nederlands kunnen spreken nou weer met wel of niet verkracht worden te maken? Geen ene moer.
Op maandag 09 september 2002 13:19 schreef Gia het volgende:[..]
Vind ik ook!
Ik reageerde alleen maar op de achterlijke opmerking van Ulx dat het weer eens in Brabant gebeurt, terwijl andere delen van Nederland overduidelijk veel crimineler zijn.
Ik denk dat dit soort dingen bij elk asielzoekerscentrum wel voorkomt, maar door gebrekkige kennis van de Nederlandse taal kunnen die meisjes zich hier veel minder tegen verweren. Bovendien denk ik ook dat dit soort zaken niet zo gauw in de openbaarheid worden gebracht om de AZC's niet nog een slechtere naam te bezorgen.
Raar hoor, hoe men volledig voorbij gaat aan de belangrijke feiten uit het bericht en gaat lopen mierenneuken over trivialiteiten als waar het crimineler is, een klein gehucht met weinig inwoners of in de grote stad met heel veel mensen en grotere anonimiteit enz.
Stelletje struisvogels...
quote:Tja, waar moet je anders over discussiëren? Of het erg is dat die meisjes zijn verkracht?
Op maandag 09 september 2002 13:29 schreef I_see_dead_people het volgende:[..]
Wat heeft het wel of niet nederlands kunnen spreken nou weer met wel of niet verkracht worden te maken? Geen ene moer.
En lekker boeiend dat het in Brabant gebeurt.Raar hoor, hoe men volledig voorbij gaat aan de belangrijke feiten uit het bericht en gaat lopen mierenneuken over trivialiteiten als waar het crimineler is, een klein gehucht met weinig inwoners of in de grote stad met heel veel mensen en grotere anonimiteit enz.
Stelletje struisvogels...
Ik wist trouwens niet dat er een AZC was, hij zat maar te pochen met hoe duur de huizen daar wel niet waren.
Er woont ook een oude collega van met en die is OK dus niets slecht over Oisterwijk, en al helemaal niet over Brabant.
Want Brabant roeleert.
quote:???
Op maandag 09 september 2002 13:38 schreef battlesickloner het volgende:
Mijn oude baas woont daar en dat is zo'n gruwelijke smeerlap die ik er wel toe in staat zou achten.Ik wist trouwens niet dat er een AZC was, hij zat maar te pochen met hoe duur de huizen daar wel niet waren.
Er woont ook een oude collega van met en die is OK dus niets slecht over Oisterwijk, en al helemaal niet over Brabant.
Want Brabant roeleert.
Overigens waag je je ook aan een zeker risico als je vrouwen uit Angola gaat verkrachten, want ik neem niet aan dat ze er een regenjasje omheen hebben gedaan.
quote:Waar staat dat ie zijn beroepsgeheim heeft geschonden ???
Op maandag 09 september 2002 13:02 schreef robh het volgende:
Lovenswaardig dat die arts zijn beroepsgeheim heeft geschonden om dit naar buiten te brengen.
quote:
Ik denk dat dit soort dingen bij elk asielzoekerscentrum wel voorkomt, maar door gebrekkige kennis van de Nederlandse taal kunnen die meisjes zich hier veel minder tegen verweren.
quote:Wat een infantiele domme opmerking. Laat me niet lachen kid, alsof je je niet kan verweren omdat je de taal niet machtig bent. In jouw fantasie gaat het slachtoffer zeker het complete Homerus opsommen tijdens de verkrachting, m.a.w. alsof communicatie "helpt" wanneer je aangerand wordt.
Vind ik ook!
Ik denk dat dit soort dingen bij elk asielzoekerscentrum wel voorkomt, maar door gebrekkige kennis van de Nederlandse taal kunnen die meisjes zich hier veel minder tegen verweren.
Tssssezus some people
GLG
quote:Ja geweld gebruiken tegen de dader mag zeker niet.
Op maandag 09 september 2002 14:22 schreef schatje het volgende:[..]
Dus eigenlijk moeten ze aan de verkrachter vragen in het Nederlands of ze zo vriendelijk willen zijn om er mee stoppen.Alsof de Nederlandse taal spreken iets zou uitmaken.
Een keer alsjeblieft zeggen kan wonderen doen hoor. Maar als je niet weet hoe je dat in het Nederlands zegt dan heb je een probleem in een verkrchtingssituatie zijnde.
quote:Om hulp roepen bijvoorbeeld?
Op maandag 09 september 2002 14:22 schreef schatje het volgende:[..]
Dus eigenlijk moeten ze aan de verkrachter vragen in het Nederlands of ze zo vriendelijk willen zijn om er mee stoppen.Alsof de Nederlandse taal spreken iets zou uitmaken.
Als ik geschreeuw hoor in een voor mij totaal vreemde taal, denk ik niet gelijk dat er een meisje verkracht wordt, maar eerder dat ze met iemand staat te ruzien.
Als ik om hulp hoor roepen, in een taal die ik versta, ga ik wellicht even kijken wat er aan de hand is.
quote:Moeten ze al die toeristen die Nederland bezoeken er ook maar op wijzen.Spreekt u geen Nederlands, dan heeft u een probleem als u overvallen, verkracht wordt.
Op maandag 09 september 2002 15:11 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Ja geweld gebruiken tegen de dader mag zeker niet.
Een keer alsjeblieft zeggen kan wonderen doen hoor. Maar als je niet weet hoe je dat in het Nederlands zegt dan heb je een probleem in een verkrchtingssituatie zijnde.
quote:Elk logisch nadenkende mens weet dat al.
Op maandag 09 september 2002 15:33 schreef schatje het volgende:[..]
Moeten ze al die toeristen die Nederland bezoeken er ook maar op wijzen.Spreekt u geen Nederlands, dan heeft u een probleem als u overvallen, verkracht wordt.
Als er iemand in het Angolees roept "ik wordt verkracht" dan kan je niet echt verwachten dat de gemiddelde nederlander dat begrijpt.
Moet ik misschien alle misdaden in alle talen kennen voor de toeristen van dienst te zijn?
Denk je dat ze in Angola Nederlands praten dan?
Trouwens ik heb nog een docu over het vreemdelingenlegioen gezien en daar leren ze al die knakkers binnen de kortste keren Frans.
Toen vroeg ik me toxh wel ff af: Waarom kan dat niet in Nederland? Als je dan bedenkt dat er hier mensen zijn die al heel hun leven hier zitten en amper een paar woordjes Nederlands kennen ... dan kunnen we nog heel wat leren van het Vreemdelingenlegioen.
quote:Mmmm, je hoort iemand schreeuwen en roepen, en als we er vam uitgaan (voor het gemak) dat Angolezen het woord "HELP!" niet weten te gebruiken, is het wellicht mogelijk dat een voorbijganger snel doorloopt wegens het niet begrijpen dat er iemand verkracht wordt, danwel op een andere manier goed in de problemen zit. Zo'n persoon is uiteraard wel een complete en totale asociale debiel, en zou wegens nalatigheid of iets dergelijks ook een flinke tik op de vingers mogen krijgen.
Op maandag 09 september 2002 15:40 schreef battlesickloner het volgende:
Als er iemand in het Angolees roept "ik wordt verkracht" dan kan je niet echt verwachten dat de gemiddelde nederlander dat begrijpt.
quote:Ach ja, laten we het slachtoffer bombarderen tot dader. Had ze maar Nederlands moeten leren. De verkrachter treft ook geen blaam want hij weet natuurlijk niet wat "Niet doen" in het Angolees is, zodoende hij natuurlijk dacht dat het compleet vrijwillig was.
Op maandag 09 september 2002 15:40 schreef battlesickloner het volgende:Elk logisch nadenkende mens weet dat al.
Moet ik misschien alle misdaden in alle talen kennen voor de toeristen van dienst te zijn?
Denk je dat ze in Angola Nederlands praten dan?
Trouwens ik heb nog een docu over het vreemdelingenlegioen gezien en daar leren ze al die knakkers binnen de kortste keren Frans.
Toen vroeg ik me toxh wel ff af: Waarom kan dat niet in Nederland? Als je dan bedenkt dat er hier mensen zijn die al heel hun leven hier zitten en amper een paar woordjes Nederlands kennen ... dan kunnen we nog heel wat leren van het Vreemdelingenlegioen.
quote:Akkoord, maar als je niets ziet, weet je niet wat er aan de hand is. En om jezelf dan maar in het struikgewas of een donker steegje te wagen om te gaan onderzoeken waarom er een onverstaanbaar geschreeuw klinkt is toch wel link.
Op dinsdag 10 september 2002 13:33 schreef Ulx het volgende:[..]
Mmmm, je hoort iemand schreeuwen en roepen, en als we er vam uitgaan (voor het gemak) dat Angolezen het woord "HELP!" niet weten te gebruiken, is het wellicht mogelijk dat een voorbijganger snel doorloopt wegens het niet begrijpen dat er iemand verkracht wordt, danwel op een andere manier goed in de problemen zit. Zo'n persoon is uiteraard wel een complete en totale asociale debiel, en zou wegens nalatigheid of iets dergelijks ook een flinke tik op de vingers mogen krijgen.
Daarbij wil je niet weten hoeveel mensen doorlopen als er midden op straat gewoon een nederlands meisje in elkaar wordt getrimd door haar vriendje. Laat staan dat ze zich ermee bemoeien als het een kleurlinge is.
Fout, inderdaad, maar wat doe je eraan.
quote:Hey Ukkie, kan je niet lezen? Op de persoon spelen mag niet meer tegenwoordig. Of denk jij dat dat voor kleutertjes niet telt?
Op maandag 09 september 2002 15:02 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Wat een infantiele domme opmerking. Laat me niet lachen kid, alsof je je niet kan verweren omdat je de taal niet machtig bent. In jouw fantasie gaat het slachtoffer zeker het complete Homerus opsommen tijdens de verkrachting, m.a.w. alsof communicatie "helpt" wanneer je aangerand wordt.Tssssezus some people
GLG
Ik versta 'help' in het Nederlands, Frans, Engels, Duits, Italiaans en Spaans. Maar wat het Angolese of Nigeriaanse woord voor 'help' is, zou ik echt niet weten.
quote:En dus? Is het dan normaal om maar de andere kant op te kijken en doen alsof je nicht gewusst hebt.
Op dinsdag 10 september 2002 13:40 schreef Gia het volgende:[..]
Akkoord, maar als je niets ziet, weet je niet wat er aan de hand is. En om jezelf dan maar in het struikgewas of een donker steegje te wagen om te gaan onderzoeken waarom er een onverstaanbaar geschreeuw klinkt is toch wel link.
Daarbij wil je niet weten hoeveel mensen doorlopen als er midden op straat gewoon een nederlands meisje in elkaar wordt getrimd door haar vriendje. Laat staan dat ze zich ermee bemoeien als het een kleurlinge is.
Lijkt me toch niet.
quote:Nou, eerlijk gezegd ga ik geen donker steegje in en zeker niet in mijn eentje.
Op dinsdag 10 september 2002 13:49 schreef Ulx het volgende:[..]
En dus? Is het dan normaal om maar de andere kant op te kijken en doen alsof je nicht gewusst hebt.
Lijkt me toch niet.
Maar in je eentje begin je niks.
quote:Ja hoor, omdat jouw camera stuk is moet dit topic op slot.
Op dinsdag 10 september 2002 13:49 schreef DaBuzzzzz het volgende:
't is godver niet te filmen dit![]()
sluit dit aub......
quote:Goh, ik dacht altijd dat de huizen minder waard werden door de AZC's in de buurt. Althans, dat las ik vrij vaak op dit forum.
Op maandag 09 september 2002 13:38 schreef battlesickloner het volgende:
Mijn oude baas woont daar en dat is zo'n gruwelijke smeerlap die ik er wel toe in staat zou achten.Ik wist trouwens niet dat er een AZC was, hij zat maar te pochen met hoe duur de huizen daar wel niet waren.
Want Brabant roeleert.
Blijkbaar is dat dus niet zo. Bedankt voor het uit de wereld helpen van dat fabeltje, BSL.
quote:Wow, dit verhaal is zo wormstekig dat het zelfs voor Fok! een dieptepunt is.
Op maandag 09 september 2002 15:02 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Wat een infantiele domme opmerking. Laat me niet lachen kid, alsof je je niet kan verweren omdat je de taal niet machtig bent. In jouw fantasie gaat het slachtoffer zeker het complete Homerus opsommen tijdens de verkrachting, m.a.w. alsof communicatie "helpt" wanneer je aangerand wordt.
Tssssezus some people
GLG
quote:Ja dat dacht ik ook.
Op dinsdag 10 september 2002 14:08 schreef Ulx het volgende:Goh, ik dacht altijd dat de huizen minder waard werden door de AZC's in de buurt. Althans, dat las ik vrij vaak op dit forum.
Blijkbaar is dat dus niet zo. Bedankt voor het uit de wereld helpen van dat fabeltje, BSL.
Zo kan ik het ook natuurlijk.
quote:Ja het gaat inderdaad nergens meer over. Weer een kansrijk topic naar de klote.
Op dinsdag 10 september 2002 14:11 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Wow, dit verhaal is zo wormstekig dat het zelfs voor Fok! een dieptepunt is.
quote:Haha, jij praat net als mijn oude baas, zo van "Oisterwijk de oase in de woestijn"
Op dinsdag 10 september 2002 17:01 schreef LoekB het volgende:daar heb ik 8 jaar gewoond... (in Oisterwijk dan, niet in dat asielzoekerscentrum
) Kan me niet voorstellen dat zoiets daar gebeurd
...
Maar wat ik me nu afvraag, het is toch ook goed mogelijk dat de dader ook een asielzoeker is of is dat al uitgesloten?
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen in deze zaak?
quote:En dit zou een mooi slotwoord zijn.
Op dinsdag 10 september 2002 18:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Bah, in wat een "achterlijke cultuur" hebben we hier in dit land, twee getraumatiseerde minderjarige meisjes misbruiken die op de vlucht zijn voor oorlogsgeweld in hun eigen land... triest...
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 10-09-2002 20:42]
quote:Hier komt ie :
Op dinsdag 10 september 2002 20:21 schreef opa het volgende:
-edit- Dit kan je ook op een normale manier melden. Zonder verwensingen naar mede-users.
Ik heb sterk het vermoeden dat het verhaal van deze angolese meisjes vooral gekleurd is door de , hier en in in de krant opgemelde, hulpverleners.
Feit is dat de meisjes zwanger waren. Eén meisje heeft een abortus ondergaan. Het andere meisje kennelijk niet.
(Dit leid ik af uit de berichten van de twee ochtendkranten , Trouw en De Volkskrant, waarop ik ben geabonneerd.)
Zwangerschap wordt in de regel niet geconstateerd na het uitblijven van de eerste menstruatie. Slechts een vermoeden zal dan gewettigd zijn.
Als het eerste schot meteen raak is , zal dat plaats gehad moeten hebben rondom het tijdstip van de eisprong. Dat is al een toevalstreffer.
Nu de BEIDE meisjes op een en hetzelfde tijdstip zwanger zijn geraakt -volgens de hulpverleners - zou dat dus misschien wel kunnen betekenen dat zij de eisprong op elkaar hebben afgestemd.
In dien U dat gelooft mijn waarde moderator Kozzmic, dan laat ik dat geheel aan u over.
Ik geloof er niets van .
De meisjes waren gewoon lekker bezig met hun ontluikende seksualiteit en de "Hulp"verleners ontlokten mij mijn reactie.
Geen begeleiding vanuit het AZC. En uiteindelijk zal het AZC zich wel achter dat rare verkrachtingsverhaal hebben willen schuilhouden.
IK verdenk het AZC en de daar aanwezige arts er van het zelfs te hebben bedacht.
Mocht dit naar Uw genoegen zijn waarde moderator.
Dan teken ik hier met alle gevoelens van vriendschap en waardering jegens U.
En voorts zou ik wel weer van Uw "Geile plaatje" willen genieten.
[Dit bericht is gewijzigd door opa op 10-09-2002 21:43]
quote:+/- een paar dagen.... Maar feit blijft dat vrouwen die veel met elkaar omgaan doorgaans op dezelfde tijd hun eisprong en menstruatie hebben...
Op dinsdag 10 september 2002 21:33 schreef opa het volgende:Als het eerste schot meteen raak is , zal dat plaats gehad moeten hebben rondom het tijdstip van de eisprong. Dat is al een toevalstreffer.
Nu de BEIDE meisjes op een en hetzelfde tijdstip zwanger zijn geraakt -volgens de hulpverleners
- zou dat dus misschien wel kunnen betekenen dat zij de eisprong op elkaar hebben afgestemd.
quote:Gut. Een technische discussie wil ik hier ook nog wel voeren, maar dan moet ik eerst je uitgangstemperatuur kennen, robh.
Op dinsdag 10 september 2002 21:35 schreef robh het volgende:[..]
+/- een paar dagen.... Maar feit blijft dat vrouwen die veel met elkaar omgaan doorgaans op dezelfde tijd hun eisprong en menstruatie hebben...
Oja. jouw +/- is mijn "rondom"
quote:Lees het wat uitgebreidere artikel dan van het BN, er staat duidelijk dat dit niks verzonnen is....
Op dinsdag 10 september 2002 21:39 schreef opa het volgende:[..]
Gut. Een technische discussie wil ik hier ook nog wel voeren, maar dan moet ik eerst je uitgangstemperatuur kennen, robh.
Oja. jouw +/- is mijn "rondom"
quote:
Misbruik jonge asielzoeksters
Door Maarten van den Hurk
Zaterdag 7 september 2002 - OISTERWIJK - Twee Angolese meisjes van 16 jaar zijn recentelijk verkracht in de bosrijke omgeving van het opvangcentrum voor asielzoekers in Oisterwijk. Dat zegt R. Rasenberg, die als huisarts aan het centrum verbonden is.Volgens hem zijn beide meisjes zwanger geraakt, één heeft reeds een abortus ondergaan. De meisjes verblijven als alleenstaande minderjarige asielzoekers op het centrum aan de Scheibaan, iets buiten de bebouwde kom. Ze zijn volgens Rasenberg op nagenoeg identieke wijze meegelokt en misbruikt. De een in juli, de ander in augustus. Op weg van het dorp naar het opvangcentrum kregen ze een lift aangeboden door enkele mannen in een auto. Ze werden meegenomen naar een stille plek, verkracht, en geblinddoekt en vastgebonden uit de auto gezet. "Dit is schrijnend. Dit mag niet doodgezwegen worden", motiveert de huisarts zijn keuze om zijn medisch beroepsgeheim opzij te zetten. Hij komt met zijn verhaal nu in Oisterwijk de discussie oplaait over de omzetting van het opvangcentrum (oc), waarin mensen maar kort wonen, in een azc voor langer verblijf. Recreatieondernemers vrezen dat die ommekeer tot een toename van criminaliteit zal leiden. Rasenberg noemt dit 'inspelen op valse sentimenten' en onwaar. Hij ziet de asielzoekers eerder als slachtoffers van criminaliteit.
Van buiten
Voor de huisarts staat vast dat de daders van buiten het opvangcentrum komen. Hij vreest dat vaker geprobeerd wordt om jonge asielzoeksters op te pikken en te misbruiken, mogelijk tegen betaling. Van uitlokking wil hij niet weten: "Het zijn kinderen van 14, 15 of 16 jaar. Dit zijn geen meisjes die weerstand kunnen bieden." Van een verzonnen verhaal rond een ongewenste zwangerschap is volgens de dokter evenmin sprake: "Ik heb deze meisjes gezien. Mijn gevoel is toch wel dat het heel serieus is." Eén van de meisjes heeft komende week een gesprek met de zedenpolitie. Tot op dit moment is geen aangifte gedaan. Rasenberg merkt op dat de meisjes, die enkel Portugees spreken, uit een land in oorlog komen: "Beiden zijn reeds getraumatiseerd door de ervaringen in Angola." Het Centraal Orgaan voor de Opvang van Asielzoekers wilde gistermiddag niet op de kwestie ingaan. "Maandag reageer ik", zegt directeur Midden-Brabant A. Groenen.
quote:Thnx, kon het bericht niet meer vinden namelijk...
Op dinsdag 10 september 2002 21:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:Lees het wat uitgebreidere artikel dan van het BN, er staat duidelijk dat dit niks verzonnen is....
Ik vind het een kut-Azc verhaal.
Die meiden stonden onder de zorg van dat AZC.
16-jarige meiden ! Mind you !
En dan een verhaal over lokken.
16-jarige meiden laten zich niet lokken !
En al helemaal niet als ze uit Angola komen !
Eigenlijk vind ik het verhaaltje, dat het AZC heeft opgehangen een stuitend voorbeeld van rascisme van de linkse kerk.
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 21:50 schreef opa het volgende:
En dan nou nog ff een felle :
16-jarige meiden ! Mind you !En dan een verhaal over lokken.
En al helemaal niet als ze uit Angola komen !Eigenlijk vind ik het verhaaltje, dat het AZC heeft opgehangen een stuitend voorbeeld van rascisme van de linkse kerk.
quote:Ik vond hem zelf ook wel leuk.
Op dinsdag 10 september 2002 21:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
![]()
![]()
quote:Wow.
Op dinsdag 10 september 2002 21:50 schreef opa het volgende:Eigenlijk vind ik het verhaaltje, dat het AZC heeft opgehangen een stuitend voorbeeld van rascisme van de linkse kerk.
quote:Deze ook hoor.
Op dinsdag 10 september 2002 21:56 schreef robh het volgende:[..]
Wow.
quote:Het is ook heel goed mogelijk dat de dader(s) gezocht moeten worden in het *hulp*verlenerscircuit rondom de meisjes.
Op dinsdag 10 september 2002 17:29 schreef battlesickloner het volgende:Maar wat ik me nu afvraag, het is toch ook goed mogelijk dat de dader ook een asielzoeker is of is dat al uitgesloten?
Speculeren over de mogelijke daders heeft weinig zin volgens mij.
quote:
En al helemaal niet als ze uit Angola komen !Eigenlijk vind ik het verhaaltje, dat het AZC heeft opgehangen een stuitend voorbeeld van rascisme van de linkse kerk.
quote:
Omhoog met die hulpverlener!
quote:Prima als je vrij wilt associeren opa, maar zou je zo goed willen zijn om je speculaties niet tot waarheid te verheffen?
Op dinsdag 10 september 2002 21:33 schreef opa het volgende:[..]
Hier komt ie :
een hele hoop leeghoofdig geblaat
quote:Het niveua is bij tijd en wijlen en dramatisch ja.
Op dinsdag 10 september 2002 13:49 schreef DaBuzzzzz het volgende:
't is godver niet te filmen dit![]()
sluit dit aub......
quote:Ja je mag niet om een slotje vragen, dus dat zal ik dan ook niet doen. Maar als je me naar mijn mening zou vragen had dit topic er al lang een verdiend.
Op woensdag 11 september 2002 10:40 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Het niveua is bij tijd en wijlen en dramatisch ja.
De reactie van sommige is echt heel ziek.
quote:Wat? Hij heeft toch 100% gelijk?
Op dinsdag 10 september 2002 14:11 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Wow, dit verhaal is zo wormstekig dat het zelfs voor Fok! een dieptepunt is.
quote:Ah, het hele verhaal is dus opgehangen aan de verklaringen van 1 man, de huisarts. Misschien kon hij zelf zijn libido niet in bedwang houden, toen hij doktertje speelde met de meisjes? Zolang er geen aangifte is gedaan, kan iedereen wel speculaties ophangen.
Op dinsdag 10 september 2002 21:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Volgens hem zijn beide meisjes zwanger geraakt, één heeft reeds een abortus ondergaan. De meisjes verblijven als alleenstaande minderjarige asielzoekers op het centrum aan de Scheibaan, iets buiten de bebouwde kom. Ze zijn volgens Rasenberg op nagenoeg identieke wijze meegelokt en misbruikt. De een in juli, de ander in augustus. Op weg van het dorp naar het opvangcentrum kregen ze een lift aangeboden door enkele mannen in een auto. Ze werden meegenomen naar een stille plek, verkracht, en geblinddoekt en vastgebonden uit de auto gezet. "Dit is schrijnend. Dit mag niet doodgezwegen worden", motiveert de huisarts zijn keuze om zijn medisch beroepsgeheim opzij te zetten. Hij komt met zijn verhaal nu in Oisterwijk de discussie oplaait over de omzetting van het opvangcentrum (oc), waarin mensen maar kort wonen, in een azc voor langer verblijf. Recreatieondernemers vrezen dat die ommekeer tot een toename van criminaliteit zal leiden. Rasenberg noemt dit 'inspelen op valse sentimenten' en onwaar. Hij ziet de asielzoekers eerder als slachtoffers van criminaliteit.Van buiten
Voor de huisarts staat vast dat de daders van buiten het opvangcentrum komen. Hij vreest dat vaker geprobeerd wordt om jonge asielzoeksters op te pikken en te misbruiken, mogelijk tegen betaling. Van uitlokking wil hij niet weten: "Het zijn kinderen van 14, 15 of 16 jaar. Dit zijn geen meisjes die weerstand kunnen bieden." Van een verzonnen verhaal rond een ongewenste zwangerschap is volgens de dokter evenmin sprake: "Ik heb deze meisjes gezien. Mijn gevoel is toch wel dat het heel serieus is." Eén van de meisjes heeft komende week een gesprek met de zedenpolitie. Tot op dit moment is geen aangifte gedaan. Rasenberg merkt op dat de meisjes, die enkel Portugees spreken, uit een land in oorlog komen: "Beiden zijn reeds getraumatiseerd door de ervaringen in Angola." Het Centraal Orgaan voor de Opvang van Asielzoekers wilde gistermiddag niet op de kwestie ingaan. "Maandag reageer ik", zegt directeur Midden-Brabant A. Groenen.
quote:Misschien heb jij het wel gedaan..... Wat hebben we in hemelsnaam aan zo een nietszeggend commentaar Festen?
Op woensdag 11 september 2002 10:48 schreef Festen het volgende:[..]
Ah, het hele verhaal is dus opgehangen aan de verklaringen van 1 man, de huisarts. Misschien kon hij zelf zijn libido niet in bedwang houden, toen hij doktertje speelde met de meisjes? Zolang er geen aangifte is gedaan, kan iedereen wel speculaties ophangen.
quote:Het probleem is dat het hele verhaal in de lucht hangt, die huisarts speculeert er ook lustig op los. Volgens "zijn gevoel" is het heel serieus. Ja en? Bij mijn weten heeft het gevoel van een persoon niet echt rechtsgeldigheid. Laten we eerst de verklaringen van de meisjes zelf en de eventuele aangifte afwachten.
Op woensdag 11 september 2002 10:54 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Misschien heb jij het wel gedaan..... Wat hebben we in hemelsnaam aan zo een nietszeggend commentaar Festen?
Bovendien wil de huisarts nog politiek bedrijven met deze misdrijf, door te claimen dat asielzoekers "slachtoffers van criminaliteit" zijn. Zo'n misdaad is al erg genoeg, dan hebben we zulke opmerkingen niet nodig.
Feit is wel dat vrouwen meer zin hebben in sex als ze op hun vruchtbaarst zijn.
Dus of het hele verhaal echt zo is als die huisarts denkt, weet ik niet. Ben erg benieuwd naar de verhalen van de meisjes zelf, als die al in de publiciteit komen.
quote:Volgens mij ben jij hier degene die aan het speculeren is.
Op woensdag 11 september 2002 11:00 schreef Festen het volgende:[..]
Het probleem is dat het hele verhaal in de lucht hangt, die huisarts speculeert er ook lustig op los. Volgens "zijn gevoel" is het heel serieus. Ja en? Bij mijn weten heeft het gevoel van een persoon niet echt rechtsgeldigheid. Laten we eerst de verklaringen van de meisjes zelf en de eventuele aangifte afwachten.
Bovendien wil de huisarts nog politiek bedrijven met deze misdrijf, door te claimen dat asielzoekers "slachtoffers van criminaliteit" zijn. Zo'n misdaad is al erg genoeg, dan hebben we zulke opmerkingen niet nodig.
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 17:29 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Haha, jij praat net als mijn oude baas, zo van "Oisterwijk de oase in de woestijn"
quote:Hè hè, maar dat geef ik zelf ook aan. Ik ga er in ieder geval niet mee naar de lokale krant om een voorbarig verhaal te verkopen.
Op woensdag 11 september 2002 12:02 schreef Leonardo1504 het volgende:
Volgens mij ben jij hier degene die aan het speculeren is.
quote:doe je het weer!
Op woensdag 11 september 2002 12:40 schreef Festen het volgende:[..]
Hè hè, maar dat geef ik zelf ook aan. Ik ga er in ieder geval niet mee naar de lokale krant om een voorbarig verhaal te verkopen.
quote:Zeg, ben jij even scherp vandaag!
Op woensdag 11 september 2002 13:33 schreef Leonardo1504 het volgende:
doe je het weer!
Ik zal maar niet uitleggen dat zelfs als de huisarts gelijk zou hebben, de hele ophef te vroeg is. We discussiëren op dit forum meestal op grond van feiten, niet om "het gevoel" van een enkel persoon. Die als belanghebbende ook nog politiek bedrijft met de ontstane ellende.
Niets is bewezen, we hebben geen verklaringen van de meisjes zelf, er is geen aangifte gedaan, de directeur geeft pas later een verklaring. Dus we wachten af...
quote:Hehe dat lijkt me inderdaad verstandiger.
Op woensdag 11 september 2002 13:44 schreef Festen het volgende:[..]
Niets is bewezen, we hebben geen verklaringen van de meisjes zelf, er is geen aangifte gedaan, de directeur geeft pas later een verklaring. Dus we wachten af...
Nou nog ff zoeken naar de oplettende dorpeling, die ze zo heeft aangetroffen.
Geblinddoekt en vastgebonden uit de auto gezet.
Haha.
Justitie kan beter een onderzoek doen naar de whereabouts van Dr Rasenberg
Sorry hoor. Ik vind het hele verhaal van die dokter zeer dubieus.
Vooral omdat hij zo gedetailleerd is maar de details daarentegen weer vaag zijn.
Verder komt hij met feiten , die in ruime kring bekend zouden moeten kunnen zijn. (Sorry voor de aaneenschakeling van infinitieven) .
Bekend en dus verifieerbaar.
De dokter is gewoon tegen het permanent maken van het AZC. Hiertoe maakt hij zijn mede dorpsgenoten verdacht , teneinde die arme asielzoekertjes tegen hen te beschermen.
Ik veronderstel dus Kwade Trouw. Bij de dokter.
Straks moet hij zijn praktijk verkopen en dan levert de Goodwill minder op als er veel armoedzaaiers in die praktijk lopen.
Ik vind die dokter dus een ongelofelijk klootzak.
En daarmee is voor mij de cirkel rond.
De enige die misbruik van de meisjes heeft gemaakt is de dokter zelf. Voor zijn eigen doeleinden.
En aldus een voorbeeld van ergerlijk rascisme vanuit de linkse kerk
Met conclusie : Tot persistit.
[Dit bericht is gewijzigd door opa op 11-09-2002 20:07]
quote:Ik citeer em nog een keer, voor de duidelijkheid.
Op maandag 09 september 2002 12:59 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En nu weer op een normale manier verder graag.
quote:Als ik er om zou mogen vragen zou ik het doen (en de sleutel goed verstoppen)
Op donderdag 12 september 2002 13:54 schreef Joker1977 het volgende:[..]
Ik citeer em nog een keer, voor de duidelijkheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |