Ik dacht meer als in: uitgewoondquote:
Nee dat zeg ik niet, dat maak je ervan. Het euro-experiment had ook anders kunnen uitpakken als de regeltjes gehandhaafd waren, autoriteiten duidelijker waren geweest en ook gekeken hadden naar onderliggende fundamentele ontwikkelingen (zoals bij elke bubble). Dat is echter niet gebeurd en dat heeft te maken met de opzet en de daarbij behoren (nu geklapte) mispercepties van de euro.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:05 schreef Igen het volgende:
Nogmaals, je stelt dat de euro een noodzakelijke voorwaarde was en trekt daaruit de conclusie dat de euro dus ook (min of meer) een voldoende voorwaarde is. Dat slaat redeneertechnisch nergens op.
Lijkt me een redelijk strak plan. Misschien niet voor de anaal fixalisten, maar wel voor degenen die nog een beetje common sense hebben en begrijpen waar Luxembourge de mosterd haalt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:09 schreef SeLang het volgende:
Luxembourg Finance Minister Frieden says depositors shouldn't take losses in Euro bank resolution
Says:
- Cyprus Deal shouldn't be model for bank restructuring.
- Cypriot model risks lost confidence in banks.
- Wants to expand Luxembourg as financial centre not downsize it.
welke? ik heb 'm simpelweg gekopieerd via nieuw deel? ik kan 'm nog wijzigen?quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:11 schreef Senor__Chang het volgende:
Missen we niet een paar plaatjes in de OP?
De rentestanden in bepaalde EU landen. Is volgens mij in de vorige deel eruit gehaald. Waarom weet ik niet.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
welke? ik heb 'm simpelweg gekopieerd via nieuw deel? ik kan 'm nog wijzigen?
ik zie wat je bedoelt, kennelijk heeft goudisecht die eruit gehaald om moverende redenenquote:Op woensdag 27 maart 2013 19:14 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
De rentestanden in bepaalde EU landen. Is volgens mij in de vorige deel eruit gehaald. Waarom weet ik niet.
Zegt ie ook nog hoe het wel moet?quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:09 schreef SeLang het volgende:
Luxembourg Finance Minister Frieden says depositors shouldn't take losses in Euro bank resolution
Says:
- Cyprus Deal shouldn't be model for bank restructuring.
- Cypriot model risks lost confidence in banks.
- Wants to expand Luxembourg as financial centre not downsize it.
De gemeenschappelijke munt schakelde het valutarisico uit. De bijbehorende streng gecontroleerde 3/60 normen voor begrotingstekort en staatsschuld en het bailout-verbod boden een harde garantie dat overheden zich niet te diep in het rood zouden steken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:22 schreef Igen het volgende:
Dat met name de rente op staatsobligaties in Zuid-Europa hetzelfde was als in Duitsland, dat heeft toch in beginsel niks met de euro te maken. Nu liggen de rentes immers totaal niet meer gelijk, terwijl we de euro nog steeds hebben.
Donequote:Op woensdag 27 maart 2013 19:11 schreef Senor__Chang het volgende:
Missen we niet een paar plaatjes in de OP?
:xquote:Op woensdag 27 maart 2013 19:37 schreef SeLang het volgende:
Hee er zit opeens een typ-fout in de titel...
Was Noord-Holland niet die provincie die zoveel geld had weggezet bij Icesave?quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:09 schreef michaelmoore het volgende:
Als Nederland 12 Staten was met ieder een eigen fiscaal-politiek regime dan ging Drenthe failliet en Noord-Holland had een goedkope munt op de valutamarkten door het gesukkel van Drenthe en Overijssel
Dus dan zouden we ook 12 munten moeten hebben
don't feed the trol, sirquote:Op woensdag 27 maart 2013 20:49 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Was Noord-Holland niet die provincie die zoveel geld had weggezet bij Icesave?
Begrijp je waar ik heen wil? Het 'beeld' dat je in je hoofd vormt, is veelal primair een vooroordeel. Terwijl er wordt afgerekend op de 'marktprestatie'. En daarin is reputatie vergankelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |