quote:
Aiaiaiaiai.
Ik vind het prima als je op de een of andere manier het signaal geeft als politiek dat homo's welkom zijn maar om dan een gekleurd zebrapad aan te leggen (in het verkeer wil je 0% risico op misverstanden) dat is vragen om problemen. Niet doen!
Sowieso vind ik de combinatie van een zebrapad en verkeerslichten onverstandig. Ik ga ervan uit dat het hier om een niet-conflictvrij kruispunt gaat (automobilisten die naar rechts mogen afslaan terwijl voetgangers oversteken), wil iemand die daar woont aangeven of dat dat klopt? Het gebeurt dan snel dat voetgangers tunnelvisie krijgen zo gauw ze het zebrapad zien, het verkeerslicht over het hoofd zien en oversteken, andersom hebben veel automobilisten die niet meer gewend zijn aan niet-conflictvrije kruispunten (in Nederland zijn de meeste kruispunten wel conflictvrij) niet door dat voetgangers tegelijkertijd mogen oversteken en dat ze voorrang hebben.
Dan liever geen zebrapad. Persoonlijk steek ik bij zo'n kruispunt bewust door rood over naar het middendeel (zulke kruispunten zijn typisch breder en dus is er in het midden een stoep) aangezien dat veiliger is, op dat moment hebben de automobilisten die naar rechts willen immers eveneens rood.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL