quote:
Op dinsdag 26 maart 2013 23:25 schreef Hilzillah het volgende:[..]
Ja, dat was ik nog vergeten. Ik heb op 10 januari een echo gehad, toen was ik 9 weken. Ik was de 15e uitgerekend volgens internet en daar heeft ze de 16e van gemaakt. Daarna op 6 februari dat was de 14e week. Toen is de ud hetzelfde gebleven. Beide echo's door vk gedaan. Alleen de 20 weken echo is door star gedaan.
Dus op basis van die echo heeft zij daar de 16e van gemaakt, en dat kwam grofweg overeen met jouw positieve test/laatste menstruatie verhaal? Nouja daar lijkt me eerlijk gezegd niets mis mee, als de verloskundige een basis-echoscopie opleiding gedaan heeft.
Heb t ff snel nagezocht, het verschil tussen 9 weken en 11 weken is 1,5 cm of 15 mm. Ik denk dat zelfs ik die niet zou missen
Bij 14 weken kun je geen echt betrouwbare eerste termijnmeting doen met CRL, maar met 9 weken wel. Bovendien als de termijn bij 9 weken xx is en bij 14 weken klopt dat nog steeds dan zegt dat wel voldoende.
En wat dan als je kindje over 2 weken nog steeds groot is? Ben jij dan overtuigd van dat jij dus 2 weken langer zwanger is of ben je dan in verwachting van 'gewoon' een groot kind? Zomaar wat vragen hoor, geen verwijt of weetik veel verder

en als het voor jou goed is dan is het sowieso goed natuurlijk. Maar ik vind t nogal aannames dat je verloskundige dan zo vreselijk verkeerd zou hebben gedaan.
Ik ben benieuwd wat eruit komt bij de echo over 2 weken.