abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 maart 2013 @ 14:36:59 #126
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124524795
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:35 schreef ArnosL het volgende:

Daar is al ingegrepen en daar gaat het weer wat beter de komende jaren. De eerste jaren zijn het zwaarst.

Nee dus

quote:
Volgens ramingen van de Spaanse centrale bank gaat het bruto binnenlands product (bbp) dit jaar met 1,5 procent achteruit. Daarnaast wordt voorspeld dat de werkloosheid zal oplopen tot 27,1 procent.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_124524803
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:31 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Volgens de rekenwonders van het IMF gaat dat lukken. Zelfs als het BBP met 50% daalt. Maar in het geval van Cyprus zou ik mij daar al helemáál geen zorgen over maken, want die zitten op een gigantische bel gas. En nu ze in de EU en de Eurozone blijven, hoeven ze zich minder zorgen te maken over claims uit Turkije, denk ik zo.
Ja, je herhaalt Dijsselbloem. Je bent veel te goedgelovig. Iets wat ik echt niet begrijp. Zie je niet dat vrijwel alle beloftes die politici op financieel/economisch gebied maken geen stand houden. De 3% norm, weet je nog. Die wordt bijna maandelijks bijgesteld. Werkloosheid, NL zat in januari al het niveau wat pas voor december werd voorspeld. Het is allemaal 1 grote grap.
pi_124524821
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:36 schreef HD9 het volgende:

[..]

Nee dus

[..]

En dan lees je de laatste zin en daarin staat dat de werkloosheid in 2014 weer licht gaat dalen.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 14:53:00 #129
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124525356
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:37 schreef ArnosL het volgende:

[..]

En dan lees je de laatste zin en daarin staat dat de werkloosheid in 2014 weer licht gaat dalen.
Ja voorspelling van de EU :)

realiteit:
quote:
Als het bbp daadwerkelijk met 1,5 procent daalt, dan is dat de sterkste krimp op jaarbasis sinds 2009.
pi_124525450
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:53 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ja voorspelling van de EU :)
Ohja, die kan dus met een korreltje zout worden genomen :P
  dinsdag 26 maart 2013 @ 14:56:04 #131
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124525470
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:55 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ohja, die kan dus met een korreltje zout worden genomen :P
Ja er klopt er nooit een
pi_124526238
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:11 schreef SeLang het volgende:
Dijsselbloem bij Pauw en Witteman
Ik ga nog eens fan worden
Ik vind het vooral een liegebeestje met een te groot ego :)
Wel eentje waar mincemeat van gemaakt wordt, maar dat is ook de reden om hem een schop omhoog te geven - werkt altijd in combi met een ego -

http://www.iex.nl/Column/97632/Dijsselbloem-complete-uncut.aspx
  dinsdag 26 maart 2013 @ 15:24:38 #133
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124526415
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Wel eentje waar mincemeat van gemaakt wordt, maar dat is ook de reden om hem een schop omhoog te geven - werkt altijd in combi met een ego -

Waar liegt hij volgens jou, afgezien van het feit dat hij antwoord gaf op een vraag die het woord "template" bevatte en hij dat woord dus kennelijk wel kent?

Ik vind het een logisch en transparant verhaal. Is ook niets opzienbarends aan want het beschrijft gewoon de normale gang van zaken voordat de overheid alles met belastinggeld begon te backstoppen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 26 maart 2013 @ 15:33:23 #134
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_124526774
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hij lijkt me een flink stuk eerlijker dan veel andere politici. Ook wat directer.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 15:33:41 #135
371032 GoedeVraag
pi_124526785
Letland mag geen Russisch kapitaal aannemen: http://bnn-news.com/ecb-w(...)-coming-cyprus-91736
pi_124526890
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:53 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Dat zeg je op basis van een gevoel?
Nee, dat blijkt uit de misallocatie die heeft plaatsgevonden en de pecreptie die sinds enkele jaren is geploft. Hetgeen zich o.a. weerspiegeld in de spreads en kapitaalvluchten. Als je beweerd dat de euro enkel goeds teweeg heeft gebracht dan ben je imo echt naief, ook al leg je de zwarte piet bij Amerika.

quote:
Broodje aap. In de VS houden banken GIGANTISCHE slushfunds, waar biljoenen in rond klotsen, aan buiten de balans. In de VS staan ze er juist véél slechter voor. Als je mensen vraagt welk Amerikaans product zij in huis hebben, komen ze steevast aanzetten met iets wat helemaal niet in de VS wordt gefabriceerd, en daar inmiddels zelfs niet meer wordt uitgedacht. Maar waar een of andere firma patenten op heeft. De ultieme handelsbarrière die het vrije verkeer van goederen, mensen en ideeën, en daarmee de groei van de welvaart, in de weg staan. Zelfs Adam Smith wist dat al. En dat was toch alweer verscheidene eeuwen geleden.
Geen idee waar je dat vandaan haalt, ik houd mij aanbevolen. De gegevens die ik heb laten juist zien dat Europa (en het Europese bankwezen) er veel slechter voorstaat in tal van opzichten.

Dat bepaalde westerse landen niet meer veel zelf produceren ben ik met je eens, dat hoeft echter niet slecht te zijn als die productie elders efficienter en goedkoper is. Waardoor de eigen economie zich kan richten op hetgene waar zij efficient in is. Het is alleen de vraag hoe houdbaar dat is.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 15:36:34 #137
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124526899
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:33 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Hij lijkt me een flink stuk eerlijker dan veel andere politici. Ook wat directer.
Al was Juncker dan ook wel weer eerlijk op zijn eigen manier met uitspraken zoals:

“We all know what to do, we just don’t know how to get re-elected after we have done it.”

“When it becomes serious, you have to lie.”
Mijn reisverslagen
pi_124527302
quote:
EU: Kroatië klaar voor toetreding

Kroatië heeft voldaan aan de voorwaarden voor toetreding tot de Europese Unie. Dat heeft de Europese Commissie dinsdag gezegd. Kroatië kan nu, zoals gepland, op 1 juli toetreden tot de Unie.

Volgens de Europese Commissie heeft Kroatië laten zien dat het 'de wil en de mogelijkheden heeft om op tijd aan alle voorwaarden te voldoen'. Volgens Eurocommissaris voor uitbreiding Stefan Füle is Kroatië 'een goed voorbeeld voor de rest van de regio'.

Andere Balkanlanden liggen achter in het proces voor toetreding. Montenegro is in gesprek met de Unie over toetreding, maar Servië en Bosnië moeten daar nog aan beginnen. Met de onderhandelingen kunnen jaren gemoeid zijn.
Dat worden toenemende problemen voor het al in crisis zijnde Slovenie als de groep spaarders waarop beslagd is gelegd op de spaargelden naar de Europese rechter stappen en gelijk krijgen.

Hoeveel tijd heeft Slovenie nog voordat ook daar een bailout nodig is? Place your bets...
pi_124527593
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Waar liegt hij volgens jou, afgezien van het feit dat hij antwoord gaf op een vraag die het woord "template" bevatte en hij dat woord dus kennelijk wel kent?

Ik vind het een logisch en transparant verhaal. Is ook niets opzienbarends aan want het beschrijft gewoon de normale gang van zaken voordat de overheid alles met belastinggeld begon te backstoppen.
Ik zag 'm gisteren een aantal zaken ontkennen en zeggen dat ie misquoted was, wat FT genoopt heeft om het transscript te publiceren. Die laten zich namelijk niet piepelen.

Da's een beetje dom, Distelblom.

Ik vind het ook een logisch verhaal. Het probleem is alleen dat het zijn verhaal is, en niet het verhaal van de groep waarvoor hij spreekt. Beetje typisch hollands porcelein kast geval, dezelfde bluf-je-kan-me-niks-maken als bij SNS. Of dat een goedkope oplossing was komt ie ultiem nog wel achter als ie ABN/AMRO, ASR of SNS naar de markt probeert te brengen. - maar goed, hij is er niet bij als er afrekent wordt :)

Ik vind het een beetje enge kortzichtige en hooghartige bureaucraat, ik zal er geen Godwin van maken :)
pi_124527668
Dat het niet het verhaal is van die groep, zou ik niet te snel beweren dino:

quote:
EU Commission: new law could include bail-in of uninsured deposits

(Reuters) - It might be possible for large uninsured depositors to be "bailed-in" as part of the future resolution of a bank under a new draft EU law, the European Commission said on Tuesday, but savers with less than 100,000 euros at a bank would not be hit.

"At no point is it possible to bail in depositors under 100,000 euros, either now nor in the future," said a spokeswoman for Michel Barnier, the European Commissioner in charge of financial regulation.

"In the Commission's proposal, which is under discussion, it is not excluded that deposits over 100,000 euros could be instruments eligible for bail-in," spokeswoman Chantal Hughes told a regular briefing. "It is a possibility."
Dijssselbloem is gewoon eerlijk, ik hou daar wel van. Of dat altijd zo slim is, gezien de financiele markten, is een ander verhaal.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 15:56:22 #141
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124527670
Toch wel schitterend zoals er nu een U-turn wordt gemaakt. Wealth transfers van noord naar zuid zijn uit, iedereen zijn eigen shit laten oplossen is in. Net zoals oorspronkelijk was afgesproken en in verdragen was vastgelegd en door iedereen ondertekend.

We zijn er nog niet maar dit is het begin. Die hele eurobond discussie lijkt me in elk geval morsdood.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 26 maart 2013 @ 15:57:41 #142
371032 GoedeVraag
pi_124527721
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ik vind het een beetje enge kortzichtige en hooghartige bureaucraat
Je had een meer structurele oplossing gezien in een volgende bail-out met 100% drukpersfinanciering?
pi_124527751
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:56 schreef piepeloi55 het volgende:
Dat het niet het verhaal is van die groep, zou ik niet te snel beweren dino:

[..]

Vergelijk de toon maar eens, dan begrijp je exact wat het probleem is met de opstelling van almachtige Distelblom. :)

Dat heeft niks met eerlijk te maken, wel met persoonlijkheid :) Het stuk wat je quote is een stuk eerlijker namelijk, want daar staat exact de realiteit: het zou wel kunnen, het zou niet kunnen, en dat hangt van de omstandigheden af.
pi_124527815
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:57 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Je had een meer structurele oplossing gezien in een volgende bail-out met 100% drukpersfinanciering?
Waar zeg ik dat? :)

Ik zeg enkel dat onze messias vernuft mist, en een iets te groot ego heeft - en dat ook de reden is waarom hij tijdelijk op deze stoel zit.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:01:41 #145
371032 GoedeVraag
pi_124527875
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? :)
Waar zeg ik dat je dat zegt? :)

Maar goed, wat is er kortzichtig aan Dijsselbloem (of zijn optreden) dan?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:05:18 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124528034
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik zag 'm gisteren een aantal zaken ontkennen en zeggen dat ie misquoted was, wat FT genoopt heeft om het transscript te publiceren. Die laten zich namelijk niet piepelen.

Da's een beetje dom, Distelblom.
Maar die transcript bevestigt juist dat hij inderdaad misquoted was

quote:
Ik vind het ook een logisch verhaal. Het probleem is alleen dat het zijn verhaal is, en niet het verhaal van de groep waarvoor hij spreekt. Beetje typisch hollands porcelein kast geval, dezelfde bluf-je-kan-me-niks-maken als bij SNS. Of dat een goedkope oplossing was komt ie ultiem nog wel achter als ie ABN/AMRO, ASR of SNS naar de markt probeert te brengen. - maar goed, hij is er niet bij als er afrekent wordt :)
Als je ooit weer een functionerende markt wilt hebben dan moet er weer een prijs hangen aan risico. En ja dan schiet je jezelf in voet als je nog een hoop rotzooi te koop hebt :+. Maar je gaat hier toch hopelijk er niet voor pleiten om die abnormale situatie die we nu hebben te laten voortduren zodat de overheid tegen inflated prijzen van haar rotzooi afkan?

quote:
Ik vind het een beetje enge kortzichtige en hooghartige bureaucraat, ik zal er geen Godwin van maken :)
Ik zou hem graag afbranden (want PvdA :D ) maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik blij ben met deze nieuwe koers (die eigenlijk gewoon de normale situatie is zoals die ook voor de crisis was)
Mijn reisverslagen
pi_124528047
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Vergelijk de toon maar eens, dan begrijp je exact wat het probleem is met de opstelling van almachtige Distelblom. :)

Dat heeft niks met eerlijk te maken, wel met persoonlijkheid :) Het stuk wat je quote is een stuk eerlijker namelijk, want daar staat exact de realiteit: het zou wel kunnen, het zou niet kunnen, en dat hangt van de omstandigheden af.
Je weet niet wat achter de schermen gebeurd. Wat je wel vaker (bijna altijd) ziet is dat meestal als dit soort verhalen openlijk gecommuniceerd worden dat men eigenlijk de markt langzaam aan het voorbereiden is op dergelijke plannen. Dit zie je continu terug.

Dijsselbloem kiest er denk ik voor om dat op een directere manier te communiceren, niks mis mee imo. Dat zou je persoonlijkheid kunnen noemen, maar ik vind hem vrij genuanceerd als ik hem zie optreden in diverse media. Ik herken absoluut geen zonnekoning gedrag!
pi_124528071
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:01 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat je dat zegt? :)

Maar goed, wat is er kortzichtig aan Dijsselbloem (of zijn optreden) dan?
Nou, dat zeg je hierboven :)

Hij roept iets, waarbij hij weet dat ie dat niet perse kan waarmaken. Hetzelfde soort opportunisme als we eerder van hem zagen. Vergelijk maar met de quote van piepeloi55, die hetzelfde zegt maar meer dan genoeg ruimte geeft om te backtracken als de situatie daartoe noopt.
pi_124528283
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar die transcript bevestigt juist dat hij inderdaad misquoted was
dat zie ik anders, en FT ook kennelijk.

quote:
Als je ooit weer een functionerende markt wilt hebben dan moet er weer een prijs hangen aan risico. En ja dan schiet je jezelf in voet als je nog een hoop rotzooi te koop hebt :+. Maar je gaat hier toch hopelijk er niet voor pleiten om die abnormale situatie die we nu hebben te laten voortduren zodat de overheid tegen inflated prijzen van haar rotzooi afkan?
nope, maar deze minister is zo opportunstisch dat ie exact de andere kant doorslaat, zo hebben we al gezien. Die prijs betaalt hij (we) vanzelf een keer terug.

quote:
Ik zou hem graag afbranden (want PvdA :D ) maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik blij ben met deze nieuwe koers (die eigenlijk gewoon de normale situatie is zoals die ook voor de crisis was)
Dat kan ie waarmaken in het geval Cyprus (even afgezien zijn lachje als antwoord op de vraag hoe het dan met de Russen zat, ik denk dat ie dat over een maandje wel aan Peter Voser en de keuniging mag uitleggen dat zij met terugwerkende kracht niet zo amused zijn), maar niet bij een klapper van enige omvang of in een land wat wat meer in de pap te brokkelen heeft.

Het is alsof ie tevereden lachend een kleuter een klap om de oren geeft, misschien is ie toch wat slimmer dat ie wat ruimte inbouwt voor een andere aanpak als zijn grote broer langskomt. Jij vindt dat eerlijk, ik vind dat dom. Hij kan beter zijn opties (welke dat ook zijn) open houden.
pi_124531133
Nja waar Dijsselbloem niet duidelijk in is of spaarders boven de 100k in andere Zuid-Europese landen zich zorgen moeten gaan maken. Hij zegt eerst dat Cyprus een uniek geval is waardoor er ook bij spaarders geld moest worden weggehaald, suggererend dat ook de heffing op spaargeld voor spaarders boven de 100k een eenmalig en uniek geval was. En nu zegt hij: And if necessary the uninsured deposit holders: “What can you do in order to save your own banks?”

Als het standaard beleid wordt om het geld van spaarders boven de 100k af te pakken, moet je niet raar opkijken als alle rijke spaarders in Zuid-Europa hun geld massaal in Zwitserland of een andere financiële bananenrepubliek gaan stallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')