quote:Op maandag 25 maart 2013 07:08 schreef Zoë23 het volgende:
Dankje mamaplurkwat moet ik doen met S die geen water van een lepeltje wil? Mag het ook met appelmoes geven volgens de bijsluiter maar van appel geeft ze over dus dat is ook geen optie.
Gisteravond haar een beetje 'gedwongen' vriend had dr vast en ik lepelde t wat naar binnen maar dat vind ik onprettig (en vriend is deze hele week weg dus ben sowieso alleen)
Volgens de bijsluiter mag het met zuurhoudende drank zoals ananassap en appelsap enzquote:Op maandag 25 maart 2013 08:14 schreef Troel het volgende:
Wil ze wel ranja van een lepeltje? Dan zou je eventueel een klein beetje ranja aan kunnen maken, maar ik weet natuurlijk niet of dat de werking van het medicijn verminderd of ook last geeft van overgeven. Plus dat je misschien liever geen ranja aanbiedt ((waar ranja staat mag je ook diksap of whatever lezen)
Heel goed, gelijk heb je!quote:Op maandag 25 maart 2013 20:17 schreef Zoë23 het volgende:
Mefke
Je vertrouwt natuurlijk op de ha.. Maar hij had Tienus dus eerder moeten doorverwijzen?
Moet binnenkort terug komen bij de ha om de med te bespreken (heb voor 10dgn med), wil dan ook verwijzing naar de ka (en pre-logopedist) ben er zo klaar mee dat S zoveel last heeft. Wil niet weer lange tijd aanmodderen.
Kijken met een onderzoek hoever t maagpoortje open blijft en wat de schade is in de slokdarm etc. en zn kijkoperatie in de toekomst om het nog beter te kunnen bekijken als de klachten blijven. Maar ja, dat is nog ver weg, en tot die tijd hopen we net als elke reflux-ouder dat de natuur het oplost.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:57 schreef Zoë23 het volgende:
Wat zielig maffemuts
Wat zouden ze verder kunnen doen voor jullie mannetje?
Mijn huisarts zei tegen de huisarts-in-opleiding bij de obstipatie en huilklachten bij de jongste toen van kijk hier maar goed naar want zo klein zul je ze niet vaak zien. De jongste was een week of vier of vijf oud toen geloof ik. Volgens hem hadden CB-artsen veel meer verstand van die hele kleintjes, huisartsen zagen ze niet zo vaak. nu durf ik daar met onze cb-arts wel aan te twijfelenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:06 schreef Cathmar het volgende:
Zoe, die huisartsen zijn ook niet alwetend he. Die van mij moest ook online iets opzoeken over de medicijnen en nog iemand bellen erover. Veel vertrouwen heb ik er niet in. Heb ook zelf moeten uitvinden dat het (verborgen) reflux is. Cb en huisarts hebben me daar totaal niet mee geholpen.
Ja, vanmiddag heeft ze lekker een stukje van een koek gegeten, ze stond in de box en hoorde haar veel slikken, kort erna overgeven. Zelfde met fruit of broodkorst. Ze heeft een sterke kokhalsreflex dus soms als ik iets voor dr hou al, is ze echt misselijk van het zuur denk ik?quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:27 schreef bitterend het volgende:
Zoe wat enorm frustreren zeg zo'n ha!![]()
Spuugt ze nog zo veel na/voor het eten? hier wordt trouwens ook soms bijna niks gegeten (vanavond bijvoorbeeld) maar ook niet gespuugd..
Is het niet mogelijk dat door de maandenlange maagzuur haar lsokdarm geirriteerd of beschadig is? dit zou kunnen verklaren waarom ze zosnel overgeeft en weigert te eten/drinken? Met lisa was het gelukkig over na het indikken van het eten (dit doen we wel nog steeds)quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:59 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja, vanmiddag heeft ze lekker een stukje van een koek gegeten, ze stond in de box en hoorde haar veel slikken, kort erna overgeven. Zelfde met fruit of broodkorst. Ze heeft een sterke kokhalsreflex dus soms als ik iets voor dr hou al, is ze echt misselijk van het zuur denk ik?
Het zit me niet lekker, vooral omdat ze slecht drinkt en soms ook borst weigert
Wat is de reden dat O daar last van heeft?quote:Op zondag 31 maart 2013 20:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Zoé dat heeft oliver ookik herken het alleen niet zozeer als reflux , mijn reflux ervaring met Arweb was heel anders
Laat het losquote:Op zondag 31 maart 2013 20:28 schreef Zoë23 het volgende:
Mignonne
Hoop dat de ka ons serieus neemt, weet niet wat de ha doorgegeven heeft. Die noemde het een opvoedingsprobleem. Ben er zo boos over.
& ik weten niet meer wat te doen.
Je zegt dat er veel meer aan de hand was, hoop niets ernstigs?
Goed om te weten. Kan ik van de afgelopen dagen wel doen. Ben bewust met voeding bezit geweest (ook mijn eigen ivm bv)quote:Op zondag 31 maart 2013 20:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Laat het loswat je huisarts heeft gezegd doet er niet toe, als het goed is moet je kinderarts je hele situatie opnieuw in kaart brengen. Meeste huisartsen werken maar met een kort regeltje of verwijscode. Gewoon alle klachten van S., liefst in chronologische volgorde bij je kinderarts neerleggen, die kan er dan zn eigen gedachten over laten gaan.
Meestal zijn ze erg blij als je een paar dagen een dagboekje hebt bijgehouden, wat is er vandaag gedronken, hoeveel cc/hoevaak aangelegd, wat is er gegeten, was er ontlasting? waren er klachten? Dat soort dingen.
Er was niets echt ernstigs met mijn meisje op zich, maar ze had een ontstoken slokdarm door de verborgen reflux. Daarnaast heeft ze coeliakie/glutenintolerantie en vindt de kinderarts het aannemelijk dat ze daar toen al last van had.
Je huisarts mag zich wel eens bij laten scholen zeg
mijn meiden hebben beiden enorm last van obstipatie, je wilt niet weten hoe vaak ik al gehoord heb "dan kan het dus ook geen allergie zijn, dan zouden ze wel diarree hebben". Alles kan, diarree is het meest voorkomende symptoom, ook bij coeliakie, maar obstipatie komt ook voor, braken ook, en soms ook alleen erge buikkramp. Voedselweigeringen of afbuigende groeicurves zijn ook signalen van een voedselallergie/intolerantie.
Dat was hier precies hetzelfde en ook verstoppingen. Verborgen reflux en koemelkallergie bleek achteraf. Zoë hopelijk gaat het snel beter met d'rquote:Op zondag 31 maart 2013 20:55 schreef mignonne het volgende:
Wat we hier hadden nadat we al medicatie tegen de reflux hadden was een buikslaper, maar dan heel extreem. Ze sliep alleen op haar buik, met haar knietjes opgetrokken onder de buik en dan een soort wiebelen/wiegen om in slaap te komen. Achteraf had ze natuurlijk onwijs buikpijn en zal dat wel geholpen hebben tegen de pijn ofzo.
Verder moest ik altijd bij haar blijven tot ze sliep, ging ik weg dan was er volslagen paniek. We hebben een poosje gedacht dat het verlatingsangst was, de fase die ieder kind wel heeft, maar het leek anders. Ze had het al heel jong, 4 maanden ofzo.
Mijn kleinste man:quote:Op zondag 14 april 2013 21:57 schreef Zoë23 het volgende:
Maffemuts
Ja goed dat je t vraagt! Bij de bakker hadden ze speciaal brood besteld voor mensen met KMA
Vervelend dat het zo gaatsucces morgen!
Wat eet ze zoal?
Sorry, ik las verkeerd, las verwijzing voor Sofia als in; voor dochter, maar dat is natuurlijk voor het ziekenhuis.quote:Op maandag 15 april 2013 10:07 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Mijn kleinste man:
Op dit moment ingedikte voeding, appel of wortel (naast de melkvoeding)
En de doorverwijzing is rond, afspraak staat gepland.
Geen idee vooralsnog, maar voor hem hoop ik op een oplossing in iedergeval.quote:Op maandag 15 april 2013 10:14 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Sorry, ik las verkeerd, las verwijzing voor Sofia als in; voor dochter, maar dat is natuurlijk voor het ziekenhuis.
Wat zouden ze bijv kunnen doen om hem te helpen?
Een stuk beter! S eet veel meer en huilt minder nu ik 2x2ml geef.quote:
Zantac??? Ik weet het niet zeker. Of is dat hetzelfde als de omeprazoldrank?quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:46 schreef Fieder het volgende:
Kan iemand mij vertellen of er maagzuurremmers zijn die je door de fles met melk mag geven?
L krijgt nu een omeprazoldrank maar die wordt niet vergoed (en is erg duur). Tabletjes oplossen in water was een drama. L is bijna 3 mnd nu.
Ik zal sowieso mijn huisarts nog bellen maar ben nieuwsgierig of er wel zoiets bestaat.
Kan heel goed dat de kleine er 's avonds/'s nachts meer last van heeft.quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:10 schreef danic het volgende:
Ik ben nu erg op Rosalie aan het letten om te ontdekken of het echt reflux is.
Dus een vraag van mij: zijn klachten van reflux heel de dag door even hevig of kan het kloppen dat Rosalie er ' s avonds meer last van heeft?
Ik weet zeker dat het niet 'gewoon' krampjes zijn, want voorafgaand aan het gehuil hoor ik steeds een harde *gloep*.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:16 schreef Tally het volgende:
Mag ik even zachtjes jompelen voor een goede nacht zonder huilbaby en met slaap voor moeder!
Toen ze 2x 2ml en later 2x1,5ml kreeg sliep ze goed en wij ook. Maar sinds kort is dat niet meer genoeg.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:26 schreef bitterend het volgende:
Stoppen met domperidon? want ze had eerder ook last van zuur maar jullie sliepen tenminste!
Sterkte
Het is misschien een beetje kort door de bocht van me. Maar niet lullig bedoeld. Ik heb ook niet alles tot in de puntjes terug gelezen. Ik val je niet aan of zo. Overal is wel te lezen wat je allemaal wel doet voor je meisje (en soms ten koste van jezelf, maar dat is ook een keuze).quote:Op zondag 26 mei 2013 16:31 schreef Zoë23 het volgende:
Becky
...omdat ze ontzettend veel pijn krijgt van de domperidon en ze met 2x 1,5ml niet overgaf en goed at en beter sliep.
Sinds kort weer meer last van zuur maar door meer medicatie dus meer buikkrampen, veel meer huilen en de hele nacht wakker.
Ik geef m'n meisje heus niet zomaar minder med en haar onnodig pijn laten lijden zou ik nooit doen.
Als je eens wist hoeveel ik op een dag voor haar doe zou je zoiets niet schijven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Zoë23 op 27-05-2013 05:31:57 ]
Echt waar? Hier werd het geweigerd.quote:Op zondag 26 mei 2013 22:16 schreef becky27 het volgende:
Fieder, wat gek dat de vloeibare Losec niet wordt vergoed, het bestaat nog niet zo lang maar hier wordt het sinds 1 feb. wel vergoed. Ik was niet aan tabletjes begonnen denk ik.
quote:Op maandag 27 mei 2013 05:17 schreef Zoë23 het volgende:
Becky
Goed om te weten, ben ook gefrustreerd omdat het best vermoeiend is allemaal, sorry
Ze krijgt alleen maar domperidon verder geen med.
Losec werd ze zieker van (veel meer overgeven enzo) en ipv daarvan kregen we dus domperidon. Hét medicijn volgens de ka.
Fruit kan ze niet eten want daar geeft ze van over en verslikt ze zich maar S krijgt overdag meer bv, weet niet meer wie die tip gaf maar het helpt, ze heeft zachtere ontlasting. Ze krijgt ook pap van bv
Mefke
Privé redenen dat ik misschien afwachtendLijk.
De hap is toch bij het ziekenhuis? Als je bij de kinderarts kan komen kan je toch ook zelf bij de hap komen of zie ik dat verkeerd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb je lief mijn hele leven
Niet elk ziekenhuis heeft een hap?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:16 schreef laziness het volgende:
[..]
De hap is toch bij het ziekenhuis? Als je bij de kinderarts kan komen kan je toch ook zelf bij de hap komen of zie ik dat verkeerd?
Het helpt hier heel goed!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:37 schreef Zoë23 het volgende:
S heeft ranitidine voorgeschreven gekregen op mijn verzoek
[..]
Niet elk ziekenhuis heeft een hap?
Ziekenhuis met hap is in een andere stad. Ziekenhuis waar de ka 1x in de zoveel tijd komt is vlakbij (2min) dus dat is goed te doen.
Dat kun je hopen, maar ik kan je alvast melden dat het niet zo is. Ja, het zorgt er meteen voor dat het zuur minder zuur is, maar de wondjes in de slokdarm moeten genezen, dat kost tijd.quote:
Oh vroege vogel! Wil ze ook na borst ook niet meer verder slapen?quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:42 schreef bitterend het volgende:
R wordt al een paar maanden rond 5-6 uur wakker![]()
Fijn dat ze iig niet meer heeft overgegeven!!
Ze vind t veel te gezellig met jouquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:14 schreef bitterend het volgende:
Nou het varieert, soms slaapt ze een uur soms niet meerkind houdt niet van slapen
Mijn S heeft er werkelijk waar helemáál geen last van! Eet, drinkt, slaapt goed.quote:Op zondag 28 juli 2013 19:28 schreef Zoë23 het volgende:
Hoe oud is hij poesopstokje? Klinkt herkenbaar alleen S was veel wakker nachts en wilde veel borst.
Ze zat nachts echt niet lekker in haar vel.
Heb ruzie moeten maken met de huisarts omdat cb en ha niets deden. Pas bij de ka werden we echt serieus genomen.
Dus misschien aandringen op n verwijzing voor de ka?
S was vanaf dag 1 een heerlijk kind weinig huilen (wel veel borst) maar wel veel overgeven en vanaf dat ze in haar ledikant ging slapen, slechte nachten. Nu ze de goede medicatie krijgt merk ik pas hoeveel last ze ervan had. Wij wisten niet beter maar nu wel.
Lijkt me wel de moeite waard om de ka te laten kijken, ookal lijkt hij er weinig last van te hebben.
S gooide een voeding er ook makkelijk uit, soms niet.. Dan verslikte S zich.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Mijn S heeft er werkelijk waar helemáál geen last van! Eet, drinkt, slaapt goed.
Het is alleen dat hij na elke maaltijd/drinken MOET liggen/zitten anders komt het er geheid weer uit. Ook wel eens na een uur hoor, maar dan smakt hij eens vies en is het weer klaar
Hij is nu net 8 maand oud.
Ik ga het sowieso volgende week weer voorleggen bij het CB.. Ze zeggen dat het over moet gaan zodra hij begint te zitten/lopen. Maar ja, hoe lang duurt dat nog?quote:Op zondag 28 juli 2013 20:20 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
S gooide een voeding er ook makkelijk uit, soms niet.. Dan verslikte S zich.
Zijn nare dingen om mee te maken.
Jou S weet niet beter dan over te geven maar echt prettig lijkt me dat niet.
Wij zien nu een heel ander kind sinds ze de med krijgt. meer open en nog vrolijker en gezelliger.
S zat met 6mnd al en kon net voor haar verjaardag lopen. Als ze te laat medicatie krijgt heeft ze behoorlijk last van de Reflux.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:24 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik ga het sowieso volgende week weer voorleggen bij het CB.. Ze zeggen dat het over moet gaan zodra hij begint te zitten/lopen. Maar ja, hoe lang duurt dat nog?
In dat geval ga ik toch maar voor een doorverwijzing vragen! S zit namelijk nog niet zelf, dus is ''gebonden'' aan z'n wipstoeltje na het eten. Terwijl ik natuurlijk liever heb dat hij veel op de grond speelt, dan ontwikkeld hij zichzelf ook beter.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:27 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
S zat met 6mnd al en kon net voor haar verjaardag lopen. Als ze te laat medicatie krijgt heeft ze behoorlijk last van de Reflux.
Dus niet bij elk kindje gaat het over na het 1e jaar of bij zitten of lopen.
Ja precies! Hoop dat de ka iets kan betekenen & dat het snel overgaat.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
In dat geval ga ik toch maar voor een doorverwijzing vragen! S zit namelijk nog niet zelf, dus is ''gebonden'' aan z'n wipstoeltje na het eten. Terwijl ik natuurlijk liever heb dat hij veel op de grond speelt, dan ontwikkeld hij zichzelf ook beter.
Bedankt voor de tips/ervaringen
Gisteren bij het CB geweest. Kinderarts was niet nodig volgens haar en medicijnen geven ze niet meer. Blijkt dat kinderen op latere leeftijd problemen krijgen door die medicijnen. Wat precies weet ik niet, maar reden genoeg voor het CB om het niet aan te raden.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:46 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja precies! Hoop dat de ka iets kan betekenen & dat het snel overgaat.
Het is zo fijn als ze gewoon kunnen eten en hun voeding binnen houden
Zooo, in de aanval?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:22 schreef mefke79 het volgende:
En jij vertrouwd het CB op hun antwoord dat er tegenwoordig geen medicijnen meer gegeven worden als je om je heen (oa hier) nog leest dat kinderen wel medicijnen krijgen? Ik kan je vertellen dat een kinderarts ietsje langer geleerd heeft voor zijn of haar vak. En er dus waarschijnlijk iets meer vanaf weet.
Bambix of rijstebloem maken een voeding dikker. Dat kan ook tot gevolg hebben dat er niet meer gespuugd wordt, maar dat het wel omhoog komt in de slokdarm. En dat gaat pas lekker irriteren. Overigens, dat verhaal over bambix dat zuur wordt. Het verschilt kennelijk van persoon tot persoon. Vraag mensen met maagzuurklachten maar eens waar ze het van krijgen en je krijgt 100 verschillende antwoorden.
een doorverwijzing wilde. Maar joh, doe wat je wilt. Ik geloof dat jij uberhaupt niet van het tegengas was.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
In dat geval ga ik toch maar voor een doorverwijzing vragen! S zit namelijk nog niet zelf, dus is ''gebonden'' aan z'n wipstoeltje na het eten. Terwijl ik natuurlijk liever heb dat hij veel op de grond speelt, dan ontwikkeld hij zichzelf ook beter.
Bedankt voor de tips/ervaringen
ik heb 2 kinderen die reflux gehad hebben. Beide hebben ze medicijnen gehad en daar hebben ze totaal geen last van nu.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:40 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Gisteren bij het CB geweest. Kinderarts was niet nodig volgens haar en medicijnen geven ze niet meer. Blijkt dat kinderen op latere leeftijd problemen krijgen door die medicijnen. Wat precies weet ik niet, maar reden genoeg voor het CB om het niet aan te raden.
S kreeg 3x een fles van 180+6, dit moet in eerste instantie terug gezet worden naar 3x 150 of 120. Moet hij daarna nog steeds zo spugen, dan mocht ik 3x een pap geven van 150ml melk met Bambix/rijstebloem.
Ze zei dat reflux-kinderen 50/50 moesten hebben, omdat Bambix nogal zuur wordt als het weer omhoog komt. Dus een tip, bij deze![]()
Ik geef S vanaf nu gewoon 3x pap, 's ochtends in de fles (want memmie wil ook rustig opstaan/wakker worden) en de andere twee keer in een bordje.
Hoe was t Hilz?quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:34 schreef Hilzillah het volgende:
vandaag lijkt goed te gaan. 'Gewoon' slapen. Wel minder dan anders, geen gekrijs meer. Zomestrakjes wel even naar de dokter. Just to make sure..
Oh jeetje, zelfde zwangerschap zelfde baby? Hier geen hysterische taferelen meer gehad gelukkig. Verdrietig wordt je dan hè.. Ze zijn zo zielig als het zo'n pijn doet. Alles waar geslapen wordt omhoog zetten heeft volgens mij goed geholpen hier.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:58 schreef Cwen het volgende:
Hilz, herkenning! Hier ook oprispingen, niet meteen slapen na een voeding en raspende ademhaling na voeden en krijsen van de pijn. Enige is, dat ik vermoed dat de pijn van haar darmen komt... Weet iemand of verborgen reflux en krampen elkaar kunnen versterken?
Weet je zeker dat het haar darmen zijn? Bij mijn dochter lijkt de onrust en het overstrekken bij reflux erg op wat ze doet als ze last van krampjes heeft. Het enige verschil is dat ze bij krampjes rood aanloopt.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:58 schreef Cwen het volgende:
Hilz, herkenning! Hier ook oprispingen, niet meteen slapen na een voeding en raspende ademhaling na voeden en krijsen van de pijn. Enige is, dat ik vermoed dat de pijn van haar darmen komt... Weet iemand of verborgen reflux en krampen elkaar kunnen versterken?
Hoe vervelend!!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:54 schreef ymme het volgende:
Even kopie van baby'tjes topic.
Ik ga morgen toch de huisarts bellen.
Als ik hem in bed leg, 30/60 min ná een fles (en ik heb hem dan zeker 30 min rechtop gehouden), dan gaat hij rustig liggen, binnen enkele minuten begint het. Slikken, klinkt als een oude rochelende man, hees. In slaap vallen, en dan zo ineens paniek. Ogen wijd open, wilt trappelen en met zijn armen gaan zwaaien (maar ligt ingebakerd). Ik verdenk toch echt een lichte vorm wellicht, van verborgen reflux.
Vervelend meid! Klinkt inderdaad wel als symptomen van reflux. Beter nu gaan dan te lang wachten. Wordt het alleen maar erger.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:54 schreef ymme het volgende:
Even kopie van baby'tjes topic.
Ik ga morgen toch de huisarts bellen.
Als ik hem in bed leg, 30/60 min ná een fles (en ik heb hem dan zeker 30 min rechtop gehouden), dan gaat hij rustig liggen, binnen enkele minuten begint het. Slikken, klinkt als een oude rochelende man, hees. In slaap vallen, en dan zo ineens paniek. Ogen wijd open, wilt trappelen en met zijn armen gaan zwaaien (maar ligt ingebakerd). Ik verdenk toch echt een lichte vorm wellicht, van verborgen reflux.
Heb je gebeld?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:40 schreef ymme het volgende:
Heb een handdoek onder het matrasje liggen.
Rechtop voeden en na de voeding min 30min rechtop.
Mijn andere zoon was eten, even knuffelen en weer lekker slapen.
Dit ken ik helemaal niet zo.
Je ziet hem in slaap vallen en dan begint het ineens. Huilen, trappelen en met de armen slaan en slikken. En dat tot z'n 60/90min na de voeding en dan slaapt hij weer tot de volgende voeding.
Hij krijgt flesvoeding, gemiddeld om de 4 uur.
Dat dus! Heel herkenbaar en je hebt helemaal gelijk!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:24 schreef Sylver_ het volgende:
Ik vind het altijd zo raar dat de huisarts wil wachten tot de baby achterblijft in de groei![]()
Hier werd het steeds erger tot ze zelfs tijdens het drinken al last had. Dan moest ik trucjes uithalen zoals al lopend en wiegend de borst geven. Ja, het werkte wel, ze bleef goed groeien maar zelf ga je er aan onderdoor.
Ik wilde liever ook geen medicatie, maar het werd steeds erger en het is echt verschrikkelijk om te zien dat je kind gewoon pijn heeft.
Uiteindelijk toen ze 12 weken oud was doorverwijzing gekregen naar de kinderarts en die vond het hoog tijd voor medicatie.
Als het zuur vaak omhoog blijft komen kan dat de slokdarm beschadigen. Het zal dan alleen maar erger worden en steeds pijnlijker.
We zijn nu een week bezig met Omeprazole en het gaat een heel stuk beter! Maar het is nog niet helemaal goed. Waarschijnlijk heeft het langer de tijd nodig omdat ze al zo lang last heeft en het wel even duurt voor haar slokdarm weer helemaal hersteld is.
Wat cathmar ook zegt, blijf idd alert en blijf aan de bel trekken als je het idee hebt dat het erger wordt.
+1quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:24 schreef Sylver_ het volgende:
Ik vind het altijd zo raar dat de huisarts wil wachten tot de baby achterblijft in de groei![]()
Hier werd het steeds erger tot ze zelfs tijdens het drinken al last had. Dan moest ik trucjes uithalen zoals al lopend en wiegend de borst geven. Ja, het werkte wel, ze bleef goed groeien maar zelf ga je er aan onderdoor.
Ik wilde liever ook geen medicatie, maar het werd steeds erger en het is echt verschrikkelijk om te zien dat je kind gewoon pijn heeft.
Uiteindelijk toen ze 12 weken oud was doorverwijzing gekregen naar de kinderarts en die vond het hoog tijd voor medicatie.
Als het zuur vaak omhoog blijft komen kan dat de slokdarm beschadigen. Het zal dan alleen maar erger worden en steeds pijnlijker.
We zijn nu een week bezig met Omeprazole en het gaat een heel stuk beter! Maar het is nog niet helemaal goed. Waarschijnlijk heeft het langer de tijd nodig omdat ze al zo lang last heeft en het wel even duurt voor haar slokdarm weer helemaal hersteld is.
Wat cathmar ook zegt, blijf idd alert en blijf aan de bel trekken als je het idee hebt dat het erger wordt.
Ja. Wij hebben maagzuurremmers gekregen van de huisarts en daar waren wij heel goed mee geholpen.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:48 schreef Dot. het volgende:
Mogen huisartsen dus ook medicatie voorschrijven?
Draagdoek is ook super fijn natuurlijk. Ik zweer echt bij babybjorn, want het was mijn redding. Nooit gedacht dat ik zoveel geld uit zou geven aan een wipper maar het is een ideaal ding. Ze 'hangen' er meer in dan dat ze liggen. Het was voor mijn ukje echt de perfecte houding.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:04 schreef Dot. het volgende:
We hebben een gewone wipper, werkt dat ook? Ik heb hem nu alweer anderhalf uur in de draagdoek, maar ook nu heeft hij elk half uur ofzo slikgeluiden en dan heel hard huilen en onrustig zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ook extreme reflux geweest, werd rustiger na gebruik van zantac, en hypo-allergeen dieet van mij en eindeloos dragen in de draagdoek. Het ging echter nooit helemaal weg hier, ze moest eruit groeien zeg maar. En nog steeds, als ze wat verkeerds eet dan is het in volle glorie terug en ligt ze s avonds slikkend en huilend in bed. ik ben soms wel ns geneigd om een rennie te geven dan![]()
:)
Spugen heeft mijn reflux meisje nooit gedaan. Verborgen reflux. En als ik denk hoeveel pijn ze gehad moet hebben word ik er nog steeds verdrietig van.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:38 schreef klaprooss het volgende:
Waarom ik twijfel
- baby's met reflux huilen toch zo veel? ( tenminste dat denk ik) J huilt te weinig naar mijn idee wat een reflux baby zou huilen
- Hij spuugt niet vaak gelukkig. Misschien 1 keer per 1/2 dagen een goede golf, verder alleen mondjes voedingen
- plassen gaat Super, poepen is wel minder dan voorheen. Voorheen elke luier nu 2/3 keer per dag? En waarvan 1 goede en de andere een klein beetje.
Misschien ter overweging, een lactatiekundige bellen een idee?quote:Op woensdag 9 april 2014 09:22 schreef Dot. het volgende:
En hebben jullie nog tips om hem beter te laten boeren? We hebben rechtop en op de rug kloppen geprobeerd, omhoog wrijven, op je arm en kloppen en op z'n buik over je benen heen, maar boeren doet hij nauwelijks.
Ik heb ook het idee dat mijn tsr nogal heftig is dus ik ga eens kijken of ik het weg kan laten lopen voor hem. Hij verslikt zich namelijk wel regelmatig en hij verbreekt ook het vacuüm wel een keer of wat per voeding.
Oudste had als baby een dubbele slkdarm ontsteking en huilde niet.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:38 schreef klaprooss het volgende:
Hier een lichtelijk vermoeden van verborgen reflux.
De eerste 2 weken leek het goed te gaan maar daarna begon het allemaal. J is inmiddels 6 weken en super onrustig.
We zitten in een cyclus wat hem en mij opbreekt.
Het begint vaak met honger, ik leg hem aan de borst. Aangezien ik goede sproei borsten heb laat hij vaak na een min of 2 los en laat ik hem boeren, tenminste ik doe een poging, er komt niets. Desondanks komt hij wel erg misselijk over. Tong steekt hij zo ver mogelijk uit z'n mond en hij kreunt erg veel, geeft nog steeds honger signalen af dus probeer hem dan weer aan te leggen. J wordt dan hysterisch, hij wil wel drinken maar is gewoon echt niet lekker om aan te happen. Ik hou hem dan maar weer veel rechtop doe weer pogingen om te laten boeren (af en toe glipt er een zuchtje lucht uit maar geen lekkere grote mannen boer). Soms spuugt/loopt er wat voeding uit zn mond maar vaak hoor ik hem weer opkomende voeding terug slikken. Na een half uur/uur van rechtop en proberen aan te leggen begint hij wat minder zn tong uit te steken en paniekerig te kijken. En ja hoor! Dan komt er een hik sessie, J heeft dan soms een half uur de hik en volgens mij zo een die echt in de weg zit.
Weer hou ik hem dan omhoog maar niets mag dan baten. J is moe, hij gaapt, steekt zn tong uit en hikt. Ik wil hem dan zo graag helpen. Soms is hij 3/4uur wakker en zijn we aan het klooien. Soms wint de honger het van de misselijkheid en drinkt hij weer een beetje meestal valt hij dan ook weer even weg. Maar dan! Dan wordt ie binnen een half uur weer wakker of van de misselijkheid of van buikkrsmpjes en begint het hele circus weer opnieuw.
Het begon 3.5 weken terug ii dacht dat het spruw gerelateerd was dus verwachte dat het over zou gaan maar het lijkt alleen maar erger.
Heel de dag zit ik met een plakbaby, hij slaapt als hij slaapt op me. Ergens anders neer leggen heeft echt geen zin want hij is direct wakker. Ik heb het idee dat hij snachts meer last heeft dan overdag maar dat kan ook komen dat ik hem dan wel in zijn wiegje probeer te laten slapen.
Zodra ik hem bij me in slaap heb gekregen leg ik hem snachts in zijn wieg. De eerste 3 min lijken goed te gaan en dan begint hij te kreunen wat qua geluid ook op persen lijkt (eerst dacht ik dat hij perste om te poepen maar dat is het duidelijk niet). Ik zal zo even een filmpje proberen te plaatsen misschien herkent iemand het geluid. Hij heeft dus duidelijk last van 'iets'
Matrasje van zn wieg hebben we al omhoog staan maar J ligt dan echt heel vreemd met zn nekje. Comfi ziet het er niet uit iig. JBPM probeer ik af en toe te geven maar merk nu weinig verschil en het papje maken zodra J voeding wil is ook niet ideaal.
even puntjes waarom ik wat vermoed:
- De gehele dag misselijk en ongemakkelijk
- het niet willen/kunnen boeren maar terugkomende voeding wegslikken
- veel de hik, sowieso na elke voeding maar ook spontaan
- het kreunen als ik hem weg leg om te slapen
- niet plat kunnen liggen
- tijdens het proberen te laten boeren jammert hij veel, duidelijk dat hij pijn heeft en overstrekt zich, hij gaat 'staan' (maar kunnen ook darmkrampjes zijn?)
Waarom ik twijfel
- baby's met reflux huilen toch zo veel? ( tenminste dat denk ik) J huilt te weinig naar mijn idee wat een reflux baby zou huilen
- Hij spuugt niet vaak gelukkig. Misschien 1 keer per 1/2 dagen een goede golf, verder alleen mondjes voedingen
- plassen gaat Super, poepen is wel minder dan voorheen. Voorheen elke luier nu 2/3 keer per dag? En waarvan 1 goede en de andere een klein beetje.
Misschien is het wat warrig beschreven maar zit nu even mobiel. J slaapt eindelijk weer even (op mij) dus wil m niet storen door de laptop te pakken.
Lekker bij je houden, draagdoek misschien of samen met hem in bed gaan liggen?quote:Op woensdag 9 april 2014 09:56 schreef klaprooss het volgende:
Ik vind t maar lastig mignonne! Hij is nu weer overstuur wakker.
Het is zo'n andere baby als voorheen. Dat de gehele dag misselijk zijn is zo sneu. Ik weet gewoon even niet meer hoe ik m kan helpen!
Ja, ik ben ook een beetje bang dat ik het 'wil' zien, maar mijn gevoel zegt toch echt dat er iets is met hem. En ja, het is mijn eerste baby en baby's huilen, maar niet zo. Hij huilt alsof er iets dwars zit en mijn schoonmoeder zei uit zichzelf dat ze het idee had dat hij eerst een oprisping kreeg en daarna het op een krijsen zette, dus het zijn echt niet alleen krampjes.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:51 schreef klaprooss het volgende:
Oh dus spugen hoeft dus niet cathmar.
Ik heb er vrij weinig verstand van maar na het lezen van dit topic (en zelf van de week er ineens aan dacht) lees ik wel herkenning.
Maar misschien 'wil' ik dit zien.
Dus de vraag aan de reflux mama's wat denken jullie als,jullie dit lezen
De lk is al twee keer langs geweest, omdat hij de eerste nacht 200 gram was afgevallen. We hebben toen met vingervoeden bijgevoed en hij groeide weer netjes. Gestopt met bijvoeden en weer meteen 200 gram eraf. Toen de lk gebeld en ik ben gaan kolven en de lk vermoedde een tongriem probleem, want hij verbreekt dus het vacuum regelmatig en hij sabbelde meer dan dat hij dronk. Naar de KNO arts geweest en het was niet zijn tongriem, dus de lk nog een keer laten komen en nog een les in goed aanleggen gehad en dat gaat dus sindsdien goed. Misschien dus wel iets te goed... Ik ben al wel gestopt met kolven en we voeden ook niet meer bij, want hij zat weer op zijn geboortegewicht.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
Misschien ter overweging, een lactatiekundige bellen een idee?
Die kan je sowieso tips geven wat betreft die tsr, en wie weet heb jij wel een daverende overproductie en heeft je kleintje daar last van? Vanachter een computerscherm is dat heel lastig te beoordelen en ik wil je niet zomaar tips geven om een overproductie tegen te gaan want het zou ook zomaar kunnen zijn dat dat het niet is en dan help ik je productie om zeep
Boeren is hier ook nooit echt goed gelukt. Klinkt alsof je het goed doet qua boeren maar dat er meer winst valt te behalen in het aanleggen enz.
Dit! En dat is niet altijd makkelijk. Zelfs bij nummer 4 vond ik dat nog moeilijk.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:12 schreef mefke79 het volgende:
Dot vertrouw op je gevoel! Dat is voor mij de belangrijkste les van vier jaar moeder zijn.
Wat fijn voor stip!!quote:Op dinsdag 4 november 2014 07:32 schreef Dot. het volgende:
Shit zeg kr! Hier gaat het sinds de bijvoeding juist beter. Hij spuugt nog wel regelmatig, maar hij lijkt het niet erg te vinden. Behalve bij potjes, dan is het weer zuur en zielig.
Heb je misschien zelf iets anders gegeten? Winterkost? Of misschien even terug naar volledig bv en weer voorzichtig gaan introduceren?
in het babytopic de tip gekregen dat in nutriton veel suiker zit wat buikpijn kan geven. ik heb nu op aanraden van hun bij de tuinen pure johannes broodpitmeel gekocht even aankijken of het dan beter gaat. 4.50 voor 200 gram. misschien het proberen waardquote:Op vrijdag 5 juni 2015 00:10 schreef MevrouwCactus het volgende:
Een schop in dit topic.
Sjaak is nu 11,5 week oud en spuugde altijd al wel veel. Ook had/heeft hij vaak de hik. We hebben Nutriton geprobeerd maar daar kreeg hij hartstikke krampen en obstipatie van. Overdag kon hij prima 8-10 uur achter elkaar wakker zijn met heel soms een hazenslaapje van 15 minuten.
Na overstappen op HA voeding ging het weer stukken beter. Tussen 6 en 10 weken ging het super en kon ik echt genieten. Nu is het spugen echter weer heel erg geworden. Sjaak herkauwt vaak, heeft nog steeds 2x per dag de hik en 'gloept' veel. Overdag slapen ging beter, maar sinds een week ook weer absoluut niet. De nachten slaapt Sjaak op zijn buik, omdat hij anders niet kan slapen.
In overleg met het CB maar weer Nutriton geprobeerd. Weer ontzettende krampen en obstipatie, dus gestopt. Door het CB (erg behulpzaam trouwens!) naar de huisarts gestuurd voor een verwijzing naar de kinderarts. Daar kunnen we op 17 juni terecht. Voor de tussentijd mag Sjaak Omeprazol. De HA wilde eigenlijk Nexium voorschrijven maar daar is hij nog te licht voor.
De eerste dag ging super. Sjaak was rustig, vrolijk en sliep na iedere voeding 2 uur. Maar vandaag (derde dag) was het weer bal met krijsen en lang wakker zij. Sjaak mag 2,2ml/dag en krijgt nu 2ml. Ik heb vanavond tijdens het krijsen 0,2ml gegeven en dat hielp gelijk. Stilte en slapen, heel diep. Net een laatste fles ook half slapend gedaan en nu ligt hij weer in dromenland.
Morgen bel ik de huisarts om te vragen of ik 2x 1ml mag geven, voor de 1e fles en voor de fles van 19u.
Af en toe moet ik gewoon meehuilen met Sjaak als hij zo ontroostbaar is door de pijn. Ik vind het zo zielig en wil hem zo graag helpen of de pijn overnemen maar dat kan niet.
De omeprazol hielp wel, hoorquote:Op dinsdag 4 juli 2017 15:46 schreef Selvaria het volgende:
Wat rot, Sylver.Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb hier wel eens gelezen dat Omeprazol onvoldoende hielp en dat het switchen naar een ander middel wel het gewenste effect had. Wellicht is dat iets om te overleggen met je kinderarts.
Die tip kreeg je van mijquote:Op dinsdag 4 juli 2017 15:54 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
in het babytopic de tip gekregen dat in nutriton veel suiker zit wat buikpijn kan geven. ik heb nu op aanraden van hun bij de tuinen pure johannes broodpitmeel gekocht even aankijken of het dan beter gaat. 4.50 voor 200 gram. misschien het proberen waard
Waarom ging je afbouwen?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:43 schreef Sylver_ het volgende:
Bah, even klagen in een topic met ervaring.
Mijn jongste is 14,5 week en we zijn de omeprazol aan het afbouwen. Van 2x daags zijn we 2 weken geleden naar 1x daags gegaan. Dat ging goed en sinds 4 dagen waren we gestopt. Dat ging dus niet goed en de klachten zijn weer terug
Ze sliep sinds een paar weken eindelijk in haar bedje (of kinderwagen) ipv rechtop, maar nu kan ik d'r niet meer neerleggen. Ze probeert het wel, maar na 3 keer kreunen en slikken geeft ze het op en zet ze het op huilen.
Nu is ze weer onrustig en doet hazeslaapjes van 20 minuten en baal ik dat we gestopt waren.
Kinderarts geeft aan weer even terug naar 1x daags. Ik hoop dat dat genoeg is.
Iemand daar ervaring mee eigenlijk?
Op advies van de kinderarts. Maand geven, dan 2 weken halve dosering en dan stoppen om te kijken of het zonder al gaat.quote:
Logischquote:Op dinsdag 4 juli 2017 17:44 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Op advies van de kinderarts. Maand geven, dan 2 weken halve dosering en dan stoppen om te kijken of het zonder al gaat.
ow haha sorryquote:Op dinsdag 4 juli 2017 17:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Die tip kreeg je van mijhet bericht wat je quotte is al 2 jaar oud.
Fijn hoor! Ik hoop dat je kindje er beter op reageert dan op de Nutriton.quote:Op woensdag 5 juli 2017 09:45 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
ow haha sorryben een beetje schaapachtig de laatste week en leef op automatische piloot. heb het trouwens in huis en ik dacht van ik doe 1 schepje minder. na ik kon een nieuwe fles maken want het was nog dikker dan vla. bleeg in de fles hangen als je hem op zijn kop hield. met 1 schepje is hij op perfecte dikte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |