Blue-eyes | zondag 8 september 2002 @ 21:06 |
Waarom is een opgevoerde brommer verboden en een auto (die toch duidelijk harder dan 120 kan rijden) niet ? Zolang je met je brommer netjes aan de toegestane snelheid houdt is er toch niets aan de hand ? Wie kan dat uitleggen ? | |
MrTorture | zondag 8 september 2002 @ 21:09 |
Auto's zijn bij hoge snelheden nog relatief veilig en betrouwbaar. Een scooter/brommer is niet gebouwd op snelheid. | |
4x2 | zondag 8 september 2002 @ 21:11 |
Omdat het de wet is. En je op een brommer zonder rijbewijs mag rijden. En d'r gemaakt voor begin ik maar niet over, want de meeste brommers/scooters kunnen 80 zonder problemen aan. | |
Jordy-B | zondag 8 september 2002 @ 21:11 |
idd... met 'n auto heb je niet direct dat de boel spontaan uit elkaar valt bij 120 km/h... En met 'n auto heb je ook een grote kans dat je een ongeluk (of een glijder, wat op op brommers nog wel eens gebeurt) overleeft. | |
domolanglekker | zondag 8 september 2002 @ 21:13 |
quote:Met nieuwere scooters ook niet ![]() | |
Roscoo | zondag 8 september 2002 @ 21:16 |
Omdat bestuurders van scooters geen gevaar zien. Hoor jij ook bij dat irritante tuig dat het geluid van een opgevoerde scooter "geil" vindt? | |
domolanglekker | zondag 8 september 2002 @ 21:18 |
quote:Generalisatie ten top ![]() | |
Blue-eyes | zondag 8 september 2002 @ 21:18 |
Ik begrijp wel waarom het gevaarlijk is, maar ook al heb je een opgevoerde brommer dan wil dat nog niet zeggen dat je er te hard mee rijdt ? Zolang je je netjes aan de maximale snelheid houdt is er toch niets mis mee ? | |
Blue-eyes | zondag 8 september 2002 @ 21:19 |
quote:Absoluut niet, ik kan me vreselijk aan die lawaai-dingen ergeren. | |
JaJoah | zondag 8 september 2002 @ 21:20 |
scooters niet gemaakt voor snelheden >35 of anders >50 ![]() Bullshit, want ik geloof dat een scooter van de fabriek eigenlijk rond de 70 a 80km/h loopt. Alleen omdat er in dit land nu eenmaal de regel is dat ie niet harder dan een bepaalde snelheid mag, ze bij de fabriek bij scooters bedoeld voor ons land, begrenzers inbouwen. Ik dacht zelfs dat in Italie die dingen een stuk harder lopen (en op de begrenzers na, toch dezelfde scooters zijn) | |
domolanglekker | zondag 8 september 2002 @ 21:20 |
quote:Zoek jij maar eens een zooi mensen die opgevoerd rijden (en dan bedoel ik onderdelen vervangen door race spul) en niet vrijstellen (begrenzers eruit zodat ie tensminste een beetje goed rijdt) die zich aan de max snelheid houden (30km/h in de bebouwde kom en 40 km/h daarbuiten) | |
Jordy-B | zondag 8 september 2002 @ 21:21 |
quote:je bedoelt dat er bij sommigen af-en-toe, perongeluk wel eens wat verantwoordelijkheidsgevoel lijkt te zijn (maar dat je wel héél goed je best moet doen om het te zien) zeg maar... | |
Blue-eyes | zondag 8 september 2002 @ 21:27 |
quote:Tuurlijk, die zullen moeilijk te vinden zijn. Maar daar gaat het eigenlijk nu niet om. Ik vind dus dat ze die gasten pas mogen bekeuren als ze inderdaad de maximum snelheid hebben overschreden. Zelfs als ze netjes 30 in de bebouwde kom rijden krijgen ze een bekeuring omdat hun brommer is opgevoerd, maar op dat moment doen ze toch niets gevaarlijks? Eigenlijk moet ik mijn vraag anders formuleren: waarom is een auto niet begrensd ? | |
domolanglekker | zondag 8 september 2002 @ 21:35 |
quote:Omdat een automobilist zogenaamd meer verantwoordelijkheidsgevoel zou hebben en meer moeite moet doen voor zon roze papiertje... scooters zijn begrenst om de jonge bestuurders tegen zichzelf te beschermen.. | |
domolanglekker | zondag 8 september 2002 @ 21:36 |
quote:Je ziet t zo.. t zijn meestal de mensen met helm die nog een beetje verantwoordelijk rondkarren ![]() | |
Threepio | zondag 8 september 2002 @ 21:50 |
quote:Een auto moet in noodgevallen harder dan de toegestane snelheid kunnen rijden. Ook bij inhalen op 2baans wegen is het wel fijn als je harder dan 80/100 kan als iemand voor je 5 km/h langzamer rijd dan jij. | |
Henk-Wim | zondag 8 september 2002 @ 21:51 |
Kbent wel met de topicposter eens. Waar ligt het nou aan dat een auto de maximum snelheid kan overschrijden maar pas bekeurd wordt als hij dat daadwerkelijk doet, terwijl een brommer bekeurd kan worden als hij alleen al te hard KAN? Beetje krom dus ook brommers gaan flitsen! | |
Kreator | zondag 8 september 2002 @ 21:55 |
de gem. scooterrijder is 16-17 en heeft minder verantwoordelijksgevoel en zelfbeheersing en ervaring. Dat lijkt me de hoofdreden... | |
4x2 | zondag 8 september 2002 @ 21:56 |
Ik rijd overigens wel 50 binnen de bebouwde kom (of wat ik nodig heb om mee te kunnen) en houd gewoon afstand (dus niet 1m van je bumper plakken). En ik ben d'r blij mee dat ik bij 50km/h nog reserve heb qua snelheid. En herrie valt ook wel mee, als ik 50 rijd maakt ie minder herrie dan dat ik 30 rijd | |
ToXiCitY | zondag 8 september 2002 @ 21:57 |
quote:waarom zou je hem dan opvoeren, zo'n ding kan uit zichzelf al harder dan de maximumsnelheid als je je auto gaat tunen rij je er ook geen 120 mee hoor | |
Blue-eyes | zondag 8 september 2002 @ 21:59 |
quote:Ben ik helemaal met je eens ! In dat geval zou dus een auto begrensd moeten worden op 130 km/u. Dan heb je 10 km/u speling voor noodgevallen, net zoals bij brommers. Eerlijk, toch ? | |
domolanglekker | zondag 8 september 2002 @ 21:59 |
quote:Maar toch.. als je gewoon ook een praktijkexamen eraan vastplakt en een kentekenplaat + scooterkeuring (dat zouden ze 3 jaar geleden al ingevoerd hebben). En dan gewoon net zo bekeuren als auto's (bij overtreding van de MAX snelheid en niet bij een preventieve controle). Gewoon die dingen vrijstellen (nie opvoeren ) en bij constatering van toch opvoeren --> shredder | |
domolanglekker | zondag 8 september 2002 @ 22:00 |
quote:En dan ga je met je auto naar t buitenland en dan ![]() | |
Blue-eyes | zondag 8 september 2002 @ 22:01 |
quote:Prima, maar zelfs een brommerrijder van 50 met een hoop verantwoordelijkheidsgevoel, zelfbeheersing en ervaring mag niet met een opgevoerde brommer rijden. Een dikzak van 100 kilo zou graag zijn brommer opvoeren omdat dat ding dan nog enigszins vooruitkomt... maar dat mag niet volgens de wet. | |
Blue-eyes | zondag 8 september 2002 @ 22:03 |
quote:Vraag maar aan de Nederlandse vrachtwagenchauffeurs ! | |
domolanglekker | zondag 8 september 2002 @ 22:15 |
quote:Maar dat is gewoon logisch .. zon tientonner staat niet gauw stil ![]() | |
r8ality | maandag 9 september 2002 @ 02:24 |
Aan de ene kant ben ik het wel eens met de topicstarter, aan de andere kant ben ik ook wel blij met die regeling. Let op, ik heb geen rijbewijs, en hoor nog enigzins tot de doelgroep van de scooters (![]() ![]() ![]() Grow up, and learn to drive. Ik hoor vrij vaak van vrienden/kennissen dat ze wel weer een ongeluk hebben gehad met een scooter/brommer. Ik rij nu al 3 jaar brommer en heb nog niet eens ooit "kans" gehad op een ongeluk terwijl ik af en toe ook wel eens voorrang "neem" | |
Ultimora | maandag 9 september 2002 @ 12:16 |
volgens mij zal je dit niet met auto's maar met motoren moeten vergelijken. die zijn immers net zo "veilig" hebben wel een roze papiertje, en knallen dr vaak lekker op los (dan heb ik het over de vele sportmotoren) | |
Scalle-- | maandag 9 september 2002 @ 13:39 |
quote:Omdat de equivalent van een auto op 2 wielen een motor is en die mag je ook opvoeren ![]() | |
RaTz | maandag 9 september 2002 @ 20:19 |
Scooters komen uit de fabriek met een originele snelheid van +- 75 km/u. Zoals al eerder gezegt werd, mag dat hier niet (In italie wel), en worden er een paar lullige begrensers ingebouwd, die elke gamma-kneus eruit kan halen. Dus de remmen, het frame etc kunnen die snelheid van +-75 km/u makkelijk aan. Daar zijn ze zelfs voor gebouwd. Ik snap zelf het probleem ook niet, als die ventjes zich maar aan de snelheid houden, net als een auto. Die wouten proberen je gewoon altijd te naaien. Heb een maand geleden m;n boete van 115 euro over gemaakt naar het CJIB voor een rollerbank controle * RaTz rijdt zelf overal 85, daar niet van | |
lak2k | maandag 9 september 2002 @ 22:27 |
logisch toch?? brom/scooter rijders hoeven geen redelijk moeilijk praktijk examen te doen -> iedere m*ng**l met een theorietje, maar zonder enige vorm van praktijkervaring mag zo op een scootertje stappen... | |
Threepio | maandag 9 september 2002 @ 23:00 |
quote:Als jij overal 85 rijdt dan vind ik dat je er best aardig vanaf komt met af en toe een rollerbankje -> 115 euro | |
Blue-eyes | maandag 9 september 2002 @ 23:36 |
quote:Nee, niet logisch ! Zelfs mensen die al jarenlang een rijbewijs (auto) hebben en voorzichtig met hun brommer rijden mogen hem niet opgevoerd hebben. Ik geef nog even als voorbeeld die vent van 100 kilo die zijn brommertje opvoert zodat het ding nog enigszins vooruit komt met zijn gewicht erop. | |
lak2k | dinsdag 10 september 2002 @ 15:08 |
quote:Wel logisch. Het mag wel zo zijn dat mensen met hun rijbewijs er wel op mogen, MAAR het blijft zo dat er ook mensen zijn die met hun theorietje er op kunnen. Je kan moeilijk onderscheidt gaan maken tussen mensen met hun rijbewijs en mensen met hun theorie. Dan is het eind zoek. En dat voorbeeld van die gozer van 100 kilo: Dat gaat echt helemaal nergens over. Een brommer mag 45 en of je nou 80 bent of 100, zoveel gaat dat niet schelen. Misschien dat je dan de 43 een x haalt. Ga dan gewoon afvallen of ga voor je echte rijbewijs en neem een auto. | |
Scalle-- | dinsdag 10 september 2002 @ 21:00 |
quote:Hier in België is het zo dat ie op de rolletjes getest wordt met jou er zelf op (nouja da's de regel) en als je dan 100 kilo weegt mag je'm nog altijd opdrijven tot die 45 km/u | |
DJP | zaterdag 14 september 2002 @ 22:52 |
Luister het rijden op een opgefokte brommer is gewoon geil. ik kan het niet anders omschrijven. ![]() *djp pakt de oude puch scheurijzer maxi en raced er weer vandoor met 60. FF serieus dan, | |
LangeJan | zondag 15 september 2002 @ 02:08 |
quote:Waardoor ze in Nederland ongeveer 4 a 500 EUR duurder zijn... | |
Light | zondag 15 september 2002 @ 02:16 |
quote:Dat zou je nog wel eens vies tegen kunnen vallen, als je daarachter zit en zo'n ding een noodstop gaat maken. | |
JeroenH | donderdag 19 september 2002 @ 13:10 |
quote:Omdat, als je het vermogen van scooters vrij zou geven, een zeer groot deel van de scooterrijders daar niet mee om kan gaan en zich continu volgas met 80km/u om een boom heen zal vouwen. Op zich niet zo erg natuurlijk, maar ze brengen er helaas ook andere weggebruikers mee in gevaar. Het argument is nu al 'dat een scooter niet lekker rijdt bij halfgas' (in dit topic heb ik het daarover met een stel van die lui aan de stok gehad), dus dat zal in dat geval alleen maar erger worden. Ik zou zeggen max. snelheid voor brommers omhoog naar 50km/u (dan kunnen ze meerijden met de auto's) en flinke boetes op opvoeren. (bij 2e keer brommer de shredder in, 3e keer 6 maanden brommerrijbewijs innnemen etc.). En over het verschil tussen auto's en brommers: ik denk dat als je naar de gehele populatie kijkt er inderdaad wel een verschil is tussen het verantwoordelijkheidsgevoel van brommerrijders en automobilisten (al was het alleen maar omdat de laatse groep gemiddels ouder zal zijn). En ja, ik ben een automobilist (en fietser en voetganger) en ja ik heb een schurfthekel aan scooters en hun berijders. | |
nfitex | zaterdag 21 september 2002 @ 19:05 |
quote:Inderdaad ben ik het helemaal mee eens.. Ik heb tot 2 jaar terug altijd op een opgevoerde scooter gereden en zolang je erop zit ben je gewoon een gevaar op de weg. Je denkt dat je wel sneller remt dan een auto en dat het wel veilig is als je 80 op zo'n ding rijd; want zo komen ze immers uit de fabriek toch? is allemaal onzin ik rij nu ongeveer 2 jaar auto en heb ook een schijthekel aan scooters vooral degene die je nog ff met 80 inhalen in de stad ook, het verbaast me ook zeker dat ik er nog geen 1 platgereden hebt want je ziet ze gewoon simpelweg niet. Ik moet ook toegeven dat ik altijd onverantwoord heb gereden in mijn scooterperiode. Dat is gewoon de reden dat die dingen langzaam gaan omdat je geen gevoel hebt van wat je doet op een scooter. En ouderen wel op snellere laten rijden ect is gewoon wettelijk en praktisch niet haalbaar. Wat ze wel moeten doen is de snelheid omhoog gooien naar 50 in de bebouwde kom zodat al die serieuze opatjes ook eens een beetje opschieten. | |
TheMarco | dinsdag 1 oktober 2002 @ 14:41 |
Ik zie geen enkel probleem in harder dan 50 rijden op een scooter als dit buiten de bebouwde kom is op lange rechte fietspaden. Ik vind het belachelijk dat je dan 45 moet rijden. Overigens rijd ik binnen de bebouwde kom meestal tegen de 50 omdat dat veel veiliger is. Anders sjeezen de auto's je allemaal met een noodvaart voorbij en dat is gewoon veel gevaarlijker dan dat je gelijk oprijdt met de auto's. Dan maar een boete, ik vind dit gewoon veiliger. | |
Oosthoek | dinsdag 1 oktober 2002 @ 18:16 |
Driewerf hoera voor Nederland en de regeltjes!! ![]() | |
neonfreak | dinsdag 1 oktober 2002 @ 18:23 |
word schijtziek van al die kutbrommertjes met die opgeschoten patsertjes d'r op, knallen ze niet bovenop je dan hebben ze wel de hele weg nodig of nemen de rotonde linksom, allemaal aan de kant douwen. dit is natuurlijk niet bedoeld voor de mensen die wel normaal in het verkeer kunnen meedoen, laat dat duidelijk zijn. | |
Oosthoek | dinsdag 1 oktober 2002 @ 18:31 |
quote:Mensen die wel normaal aan het verkeer deelnemen ergeren zich hier nog veel meer aan, believe me. | |
Oorlog84 | dinsdag 1 oktober 2002 @ 18:34 |
quote:Ja dat is idd heel errug geil! Vooral het geluid van een Gianelli NR-X (heb ik ![]() Ik heb ook geen zin meer om hier een discussie over te voeren, dat is in andere topics namelijk al genoeg gebeurd, net zo als over de snelheid, veiligheid (remmen) etc.! | |
Oosthoek | dinsdag 1 oktober 2002 @ 18:37 |
quote:Als je maar bij mij uit de buurt blijft, ga maar mooi iemand anders irriteren met die gemotoriseerde mug. | |
Oorlog84 | dinsdag 1 oktober 2002 @ 18:44 |
Ik irriteer iedereen in Doetinchem en omgeving! ![]() | |
Oorlog84 | dinsdag 1 oktober 2002 @ 18:47 |
quote:Rollerbank is niet zo erg duur. Vaak valt de bekeuring wel mee. Ik ben ook een keer met 85 km/h bij Oom Agent op de teller gepakt, ik werd toen aan de kant vd weg gezet en kreeg niet eens een mooi geel papiertje maar later wel een brief vh centraal justitieel incasso bureau Leeuwarden. Kostte me 250 gulden... | |
neonfreak | dinsdag 1 oktober 2002 @ 19:00 |
quote:waarom nemen ze die kutdingen nou nieteens allemaal in beslag, op een grote hoop en de fik erin, zal ik de eerste zijn die om het vuur staat te dansen | |
nikanoru | dinsdag 1 oktober 2002 @ 20:06 |
quote:En ik de tweede ![]() | |
TheMarco | dinsdag 1 oktober 2002 @ 23:26 |
Posten bovenstaande twee posters dat gejank nu uit frustratie dat ze zelf nooit brommer hebben kunnen/mogen rijden of wat de f*ck is dit? Als ik voor mezelf moet spreken: Ik ben 29, ik rijd brommer omdat dat een erg efficiente manier is om op mijn werk te komen. Vaak net zo snel en soms sneller dan met de auto. Ik rijd voorbeeldig binnen de bebouwde kom en houd me sowieso perfect aan alle verkeersregels. Ik durf te wedden beter dan een groot deel van de Nederlandse automobilisten. Wat MIJ betreft mogen ze het rijbewijs van 50% van de Nederlanders innemen en verbranden. En om DAT vuurtje zal je MIJ zien dansen. Je hebt mensen die verantwoordelijk kunnen rijden en mensen die dat niet kunnen. Dit geldt voor elk voertuig, van stepje tot 18 wheeler. | |
ook_gek | woensdag 2 oktober 2002 @ 12:55 |
Lekker positief allemaal weer hier. Iedereen lult iedereen maar weer na. Zoals je wel vaker ziet in het leven. En zeker op Fok. Maar dat even ter zijden. Ik geef toe dat er mensen zijn die beter niet op een scooter kunnen stappen. Gevaarlijk rijgedrag is dan nog ZACHT uitgedrukt. Ik heb zelf jaren scooter gereden. En nu nog soms. Ik heb altijd 90 gereden. In de stad waar dan ook. Natuurlijk niet waar het echt gevaarlijk is. Laat dat even duidelijk wezen. BV Woonwijken scholen ga zo maar door. Er zijn genoeg wegen waar je vol gas kan rijden. 90 dus. En geloof me of niet. Je zal verbaast staan hoeveel auto,s je nog inhalen. Ik moet zelf zeggen dat ik ook altijd gevaarlijk gereden heb. Tegen het verkeer inhalen. Vol gas rotonde pakte. En dan kijken hoe schuin ik kon door een bocht. Beetje jammer van m,n standaart. Maar bumper kleven afsnijden zoals velen heb ik nooit gedaan. Ik heb ooit gehoord dat ze scooterrijders eerst een examen willen latenafleggen. En daar ben ik ECHT voor. Aan de andere kant. Laten we eerlijk zijn. Als je van een scooter de auto in stapt weet je wat de snelhijd is. Stap je van een fiets in de auto. Is dat even heeeel erg wennen. En scooters 35 laten rijden tussen verkeerd van 50 is vragen om dooden. Maar wat denken jullie van mensen die net hun rijbewijs hebben. Zijn die wel netjes in het verkeerd dan? DACHT HET ECHT NIET!! Er is niets ergers dan mensen in een auto die net hun rijbewijshebben. Dat zijn mensen die een gevaar op de weg zijn. En kom op. Welke auto rijd er nu echt 30 of 50 op een weg? Precies bijnaniemand. Motoren zijn helemaal erg. Schieten tussen auto,s door. Trekken hun moter zo ver open dat ze op hun achterwiel rijden. Rijden veel te hard. Ga eens voor de gein een dagje in scheveningen zitten met mooi weer. Langs de weg naar schevenignen. Vanalkemadelaan. En vertel me dan dat iedereen netjes rijd. Het is zooo makkelijk om 1 groep de schuld te geven. terwijl er meerdere groepen zijn die niet netjes rijden. | |
Oosthoek | woensdag 2 oktober 2002 @ 14:01 |
Jammergenoeg is het wel zo dat bij brommer- en scooterrijders (laten we de groep wel bij de correcte naam noemen ![]() Geen reden om brommer- en scooterrijders te straffen imho, maar volgens de regering des te meer. Jammer maar helaas. | |
TheMarco | woensdag 2 oktober 2002 @ 14:35 |
quote:Kun je deze vreemde redenering wat toelichten? Als je op je 16e een brommer koopt ben je volgens jou niet "fatsoenlijk" ? Ik reed overigens op mijn eerste brommer toen ik 25 was en nu rij ik er weer een terwijl ik 29 ben. Ik rij brommer omdat het voor mij op dat moment toen en nu op dit moment weer gewoon de meest praktische vorm van mijzelf verplaatsen is. Ik vind het nogal irritant hoe mensen er altijd maar vanuit gaan dat iedereen die op een brommer rijdt een of andere asociale idioot is. Ik durf er mijn hele hebben en houden om te verwedden dat ik netter rijd dan de gemiddelde Nederlandse weggebruiker in welk vervoermiddel dan ook. Ik vind het daarom dus ook vrij irritant dat dit soort gevolgtrekkingen steeds door mensen gemaakt worden. | |
extreme | woensdag 2 oktober 2002 @ 14:41 |
er zit ergens een gaatje in de wet trouwens, als je een brommer hebt die tussen augustus '96 en augustus '97 officieel is ingevoerd, dus met papieren en alles er bij, dan mag 'ie 4pk hebben, en een top van 100km/u, je mag er evengoed niet harder mee rijden dan 30km/u binnen de bebouwde kom, en 40km/u daarbuiten. dit is ooit eens op proef geweest i.v.b veranderende europese regelgeving, en dat is naderhand terug gedraaid, maar alles uit die periode mag dus legaal meer vermogen hebben. overigens, automobilisten zijn ook ziek wat dat betreft, rij je met je brommer door de polder, 80km/u op een weg waar je inderdaad 80 mag, komt er een auto voorbij met zeker 120km/u en die wijst op z'n voorhoofd terwijl 'ie naar mij kijkt, | |
The_Man | woensdag 2 oktober 2002 @ 14:51 |
quote:Als je je aan de maximum snelheid houdt dan is het toch ook niet nodig om zo'n kreng op te voeren toch? En als er iets veranderd moet worden, zou ik zeggen van begrens de auto, i.p.v de brommer op te voeren. (oh ja, een auto moet 180 kunnen, anders heb je er op de autobahn niks aan toch? en daar mag je met de brommert toch niet komen) | |
TheMarco | woensdag 2 oktober 2002 @ 16:07 |
Opvoeren (of begrenzing weghalen) doe je wat MIJ betreft om harder door te kunnen rijden op die stukken waar dat ook prima kan. NIET om met een pleurisvaart door de bebouwde kom te rossen. Bijvoorbeeld de brede fietspaden langs de N201 waar ik iedere dag rij. Daar zitten stukken in van kilometers lang rechtdoor zonder zijwegen of dat je wie dan ook tegenkomt. Nou nou gevaarlijk hoor als je daar wat harder rijdt........ | |
Oosthoek | donderdag 3 oktober 2002 @ 16:15 |
quote:Jah misschien wat ongelukkig gebracht maar wat ik dus wilde zeggen is dat er procentueel gezien meer tuig op scooters rijdt dan in auto's of op motoren, en tuig is over het algemeen wat minder verantwoordelijk dan de gemiddelde Nederlander. Het probleem daarbij is dat de overheid brommers meteen hard aanpakt, ten nadele van de normale, verantwoordelijke, weldenkende Nederlander. Waar ik mezelf voor het gemak maar even bij reken ![]() | |
Oosthoek | donderdag 3 oktober 2002 @ 16:25 |
quote:Ik houd me helemaal niet aan de maximumsnelheid. Ik rijd met gemak 70 op de kanaaldijk zonder zijwegen (in de bebouwde kom ja, waar ik dus 30 mag en een auto 50) en ook 30 in het centrum waar overal mensen lopen ed. (waar ik dus ook maar 30 mag en waar ik vaak auto's 50 zie rijden.) Ik pas mijn snelheid dus aan aan de situatie, en aan de snelheid van het overige verkeer. Veiligheid staat daarbij ALTIJD op de 1e plaats, niet alleen omdat ik een of andere mongool kan overrijden die plots de weg oversteekt, ook omdat ik op een (vooral voor mij) zeer waardevolle oldtimer rijd die ik ab-so-luut niet wil beschadigen. Reken dus maar dat ik verantwoordelijk met m'n snelheden omga en daarmee geen enkel risico neem. |