Eens zien of iedereen zich daaraan kan houden
Ok, ik vraag dus jullie mening over scooters en het rijgedrag. Ik ben zelf ook fanatiek scooterrijder maar ik merk dat veel mensen nogal een hekel aan scooters hebben.
Ik hoor veel automobilisten vaak (ook hier op forum) zo van "alle scooterrijders zijn levensgevaarlijk", maar die mensen vergeten dat niet ALLE scooterrijders slecht rijgedrag hebben, en dat ook niet ALLE automobilisten zo'n GOED rijgedrag hebben.
Dus, spuug hier je gal uil over scooters, nu je de kans krijgt:
quote:Ze zijn spuuglelijk
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:10 schreef thalx het volgende:* Als je iets zegt, basseer je dan wel op FEITEN!
quote:Dat is een kwestie van smaak, en dus geen feit......
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:13 schreef ParanoidEv het volgende:[..]
Ze zijn spuuglelijk
quote:Je stopt alle scooterrijders al in 1 hokje, niet ALLE scooters maken zoveel herrie, alleen de flink opgevoerde scooters....normale standaard scooters zijn stiller dan een auto!
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:14 schreef Vibromass het volgende:
Ze maken herrie
Scooters zijn helemaal goed!
Wel soms door de chauffeurs onberekenbaar in het verkeer, maar ik neem de scooter van mijn zoon wel eens mee en ik geniet van het rijden in de buitenlucht.
Je ziet vanalles, kan door binnenwegen, je kan grotere afstanden overbruggen dan met de fiets en je zit niet zo opgesloten als in een auto.
Alleen ben ik niet zo gecharmeerd van die helm, die bij deze scooter met geel plaatje nu eenmaal hoort.
Zelf zou ik best een scooter willen hebben, maar dan oranje, dus zonder helm.
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 13-08-2002 01:22]
quote:Dit is inderdaad zo, maar tussen fietsers<>scooters is het net zo als tussen auto's<>scooters, bij bijde kanten zijn er mensen bij met slecht weggedrag want ook fietsers kunnen het een scooterrijder soms (onbewust) flink lastig maken.
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Overigens zijn het niet alleen de automobilisten die erover klagen. Ook de fietsers uiteraard. Gelukkig zijn ze nu verbannen van het fietspad naar de gewone weg..
Een voorbeeldje van een tijd geleden:
Ik reed op een (brom)fietspad hier net buiten de stad en er komt een groep fietsers aan, 4 naast elkaar en dan 5 van zulke rijen van 4 achter elkaar.. Ik kom eraangereden met ongeveer 40km/uur en ik heb lichten aan dus ze moeten me kunnen zien(ik kwam hun tegemoet). Naja, niemand ging aan de kant en zelfs na wat toeteren kwam er nog geen ruimte in.
Naja, ongeveer 10 meter voor hun gingen ze eindelijk aan de kant maar 1 van hun ging plots weer terug en die heb ik flink geraakt, hij had nix, maar ik heb nog weken rondgelopen met een blauwe arm.
quote:Maar een auto maakt niet zo'n hoog snerpend rotgeluid
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:18 schreef thalx het volgende:[..]
Je stopt alle scooterrijders al in 1 hokje, niet ALLE scooters maken zoveel herrie, alleen de flink opgevoerde scooters....normale standaard scooters zijn stiller dan een auto!
quote:Hou het alsjeblieft even SERIEUS!
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
maar ja, het blijft een pispot op wielen...
En aangezien je alleen de opgevoerde scooters hoort en ziet, omdat je op normale scooters niet let want die vallen niet op, ga je klagen op de scooters.
quote:En een normale scooter ook niet. Normale scooters die NIET zijn opgevoerd hebben een dof geluid. Als je een scooter hoort met een snerpend geluid dan is hij vaak opgevoerd of zijn uitlaat is lek.
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:24 schreef Vibromass het volgende:[..]
Maar een auto maakt niet zo'n hoog snerpend rotgeluid
- stoplicht staat op rood maar gewoon als een bezetene door rood rijden.... (zonder te kijken!?!?)
- geen helm op ... maar wel wilde capriolen uithalen
- gedrag naar de medeweg gebruikers... beter gezegd lak aan goed gedrag t.o.v. medeweg gebruikers...
don't get me wrong ik ken wel (gelukkig) nog een paar coole jongens die weten hoe het wel moet maar helaas zie ik die niet in mijn buurt...
sorry ik hou niet van generaliseren... maar de scooter rijders hebben niet zo een goede naam vrees ik...
quote:Das verdomme het EERSTE wat in me opkwam toen ik het topic zag...
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:13 schreef ParanoidEv het volgende:[..]
Ze zijn spuuglelijk
Scooters hebben zon enorm gebrek aan stijl, vooral al die lelijke kermisdingen...
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:26 schreef Elai_Damaskinos het volgende:
sorry maar helaas zijn de scooter rijders in mijn buurt niet de 'veiligste' rijders (en netste)...- stoplicht staat op rood maar gewoon als een bezetene door rood rijden.... (zonder te kijken!?!?)
IK ZIE VAAK GENOEG AUTO'S DOOR ROOD RIJDEN.- geen helm op ... maar wel wilde capriolen uithalen
DAT IS INDERDAAD DOM ALS JE ZONDER HELM RIJD, MAAR WEET JE ZEKER DAT HET GEEN SNORSCOOTER WAS? ER ZIJN INDERDAAD WEL VEEL SCOOTERRIJDERS DIE NIET ECHT EEN GROTE FAN ZIJN VAN DE HELM, DIT IS HUN EIGEN DOMHEID EN ZE MERKEN HET VANZELF.- gedrag naar de medeweg gebruikers... beter gezegd lak aan goed gedrag t.o.v. medeweg gebruikers...
IK BEN GENOEG AUTOMOBILISTEN TEGENGEKOMEN DIE OOK AAN DAT PROFIEL VOLDOEN...don't get me wrong ik ken wel (gelukkig) nog een paar coole jongens die weten hoe het wel moet maar helaas zie ik die niet in mijn buurt...
ER ZIJN ER GENOEG,ZE VALLEN ALLEEN NIET ALTIJD OP, ZO GOED RIJDEN ZEsorry ik hou niet van generaliseren... maar de scooter rijders hebben niet zo een goede naam vrees ik...
INDERDAAD, EN DAAROM DEZE DISCUSSIE
quote:VRAAG er dan niet om...
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:24 schreef thalx het volgende:[..]
Hou het alsjeblieft even SERIEUS!
quote:Er zijn veel verschillende modellen scooters, en het blijft een kwestie van smaak. Maarja, er zijn toch ook genoeg auto's die er echt lelijk uitzien en soms in verregaande staat van ontbinding zijn.
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:30 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Das verdomme het EERSTE wat in me opkwam toen ik het topic zag...
Scooters hebben zon enorm gebrek aan stijl, vooral al die lelijke kermisdingen...
en ik rijdt auto ( oeh ja met Streetracingsticker) en dan erger ik me dood aan scooters en autos.
als je het zo bekijkt dan zijn automobilisten toch erger.
Mijn scooter maakt geen hoog snerpend geluid, eerder een zware geluid, niet echt hard ofzo.
Ik woon in een klein boerendorpje en moet dus elke dag naar de stad rijden, dan rij ik dus 7 km. over boerenweggetjes. Daar rij ik dan hard, in de stad pas ik mijn snelheid aan. Rij zelf ook auto dus ik weet hoe irritant die snelheidsduivels zijn die plotseling uit het niets opduiken.
Kan me dus best wel voorstellen dat de meeste mensen een hekel hebben aan scooters...
Maar er zijn dus ook mensen die er "normaal" op kunnen rijden
quote:Dat is inderdaad zo, veel scooterrijders moeten eerst een "tik" gehad hebben voordat ze door hebben hoe kwetsbaar ze kunnen zijn op een scooter. Maarja, helaas hebben aardig wat automobilisten ook een "arrogantie" tegenover zelfs de scooterrijders met goed weggedrag. Ik heb vaak genoeg gehad dat ik terwijl ik goed weggedrag vertoonde:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:32 schreef MrTorture het volgende:
ik heb er vaak genoeg bijna 1 onder de auto gehad door arrogantie van de kant van de scooterrijder...
Je hebt zeker wel goede, maar er zijn er zoveel die niet in de gaten hebben hoe kwetsbaar ze zijn.
quote:Druk, flitsen en vooral SCHREEUWEND noem ik een kwestie van SLECHTE smaak... En om nu alle argumenten door te schuiven naar automobilisten...
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:32 schreef thalx het volgende:[..]
Er zijn veel verschillende modellen scooters, en het blijft een kwestie van smaak. Maarja, er zijn toch ook genoeg auto's die er echt lelijk uitzien en soms in verregaande staat van ontbinding zijn.
ze zijn niet lelijk:
en het ligt aan de bestuurder die er op zit,
ik rij normaal, alleen als een auto mij geen voorang geef waar ik het wel heb, ga ik wel wat agressiever rijden ja..
want dat kom je gewoon zo vaak vaak tegen....
topic starters:
WAAROM ALTIJD SCOOTERS
maar geod ik neem het nou eenmaal toe me dat automobilisten meer DENKEN te zijn dan mij...
en na 9000km (in 1 jaartje) ben ik er ook nog redelijk goed vanaf gekomen... (dat kan de 'middelvinger' soms niet stoppen als je weer bijna op de moterkap ligt... maar goed)
en ik hoorde iemand zeggen:
"ze maken herrie"
tja zo'n rotte opgefokte golf uit 1980 met een rioleringspijp er onder NIET dan???
als je een scooter hebt met een normaal aantal decibelen, dan klinken sommig best mooi...
maar ik moet zeggen dat sommige echt ONNODIG veel kut lawaai maken... (en vervolgens ook nog eens voor geen meter presteren)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |