Wie kan dat uitleggen ?
En d'r gemaakt voor begin ik maar niet over, want de meeste brommers/scooters kunnen 80 zonder problemen aan.
met 'n auto heb je niet direct dat de boel spontaan uit elkaar valt bij 120 km/h...
En met 'n auto heb je ook een grote kans dat je een ongeluk (of een glijder, wat op op brommers nog wel eens gebeurt) overleeft.
quote:Met nieuwere scooters ook niet
Op zondag 08 september 2002 21:11 schreef Jordy-B het volgende:
idd...met 'n auto heb je niet direct dat de boel spontaan uit elkaar valt bij 120 km/h...
quote:Generalisatie ten top
Op zondag 08 september 2002 21:16 schreef Roscoo het volgende:
Omdat bestuurders van scooters geen gevaar zien.
quote:Absoluut niet, ik kan me vreselijk aan die lawaai-dingen ergeren.
Op zondag 08 september 2002 21:16 schreef Roscoo het volgende:
Omdat bestuurders van scooters geen gevaar zien. Hoor jij ook bij dat irritante tuig dat het geluid van een opgevoerde scooter "geil" vindt?
Bullshit, want ik geloof dat een scooter van de fabriek eigenlijk rond de 70 a 80km/h loopt. Alleen omdat er in dit land nu eenmaal de regel is dat ie niet harder dan een bepaalde snelheid mag, ze bij de fabriek bij scooters bedoeld voor ons land, begrenzers inbouwen.
Ik dacht zelfs dat in Italie die dingen een stuk harder lopen (en op de begrenzers na, toch dezelfde scooters zijn)
quote:Zoek jij maar eens een zooi mensen die opgevoerd rijden (en dan bedoel ik onderdelen vervangen door race spul) en niet vrijstellen (begrenzers eruit zodat ie tensminste een beetje goed rijdt) die zich aan de max snelheid houden (30km/h in de bebouwde kom en 40 km/h daarbuiten)
Op zondag 08 september 2002 21:18 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik begrijp wel waarom het gevaarlijk is, maar ook al heb je een opgevoerde brommer dan wil dat nog niet zeggen dat je er te hard mee rijdt ?
quote:je bedoelt dat er bij sommigen af-en-toe, perongeluk wel eens wat verantwoordelijkheidsgevoel lijkt te zijn (maar dat je wel héél goed je best moet doen om het te zien)
Op zondag 08 september 2002 21:18 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Generalisatie ten top
"sommigen" zeg je dan
zeg maar...
quote:Tuurlijk, die zullen moeilijk te vinden zijn. Maar daar gaat het eigenlijk nu niet om. Ik vind dus dat ze die gasten pas mogen bekeuren als ze inderdaad de maximum snelheid hebben overschreden. Zelfs als ze netjes 30 in de bebouwde kom rijden krijgen ze een bekeuring omdat hun brommer is opgevoerd, maar op dat moment doen ze toch niets gevaarlijks?
Op zondag 08 september 2002 21:20 schreef domolanglekker het volgende:
Zoek jij maar eens een zooi mensen die opgevoerd rijden (en dan bedoel ik onderdelen vervangen door race spul) en niet vrijstellen (begrenzers eruit zodat ie tensminste een beetje goed rijdt) die zich aan de max snelheid houden (30km/h in de bebouwde kom en 40 km/h daarbuiten)
Eigenlijk moet ik mijn vraag anders formuleren: waarom is een auto niet begrensd ?
quote:Omdat een automobilist zogenaamd meer verantwoordelijkheidsgevoel zou hebben en meer moeite moet doen voor zon roze papiertje... scooters zijn begrenst om de jonge bestuurders tegen zichzelf te beschermen..
Op zondag 08 september 2002 21:27 schreef Blue-eyes het volgende:[..]
Tuurlijk, die zullen moeilijk te vinden zijn. Maar daar gaat het eigenlijk nu niet om. Ik vind dus dat ze die gasten pas mogen bekeuren als ze inderdaad de maximum snelheid hebben overschreden. Zelfs als ze netjes 30 in de bebouwde kom rijden krijgen ze een bekeuring omdat hun brommer is opgevoerd, maar op dat moment doen ze toch niets gevaarlijks?
Eigenlijk moet ik mijn vraag anders formuleren: waarom is een auto niet begrensd ?
quote:Je ziet t zo.. t zijn meestal de mensen met helm die nog een beetje verantwoordelijk rondkarren
Op zondag 08 september 2002 21:21 schreef Jordy-B het volgende:[..]
je bedoelt dat er bij sommigen af-en-toe, perongeluk wel eens wat verantwoordelijkheidsgevoel lijkt te zijn (maar dat je wel héél goed je best moet doen om het te zien)
zeg maar...
quote:Een auto moet in noodgevallen harder dan de toegestane snelheid kunnen rijden. Ook bij inhalen op 2baans wegen is het wel fijn als je harder dan 80/100 kan als iemand voor je 5 km/h langzamer rijd dan jij.
Op zondag 08 september 2002 21:27 schreef Blue-eyes het volgende:[..]
Tuurlijk, die zullen moeilijk te vinden zijn. Maar daar gaat het eigenlijk nu niet om. Ik vind dus dat ze die gasten pas mogen bekeuren als ze inderdaad de maximum snelheid hebben overschreden. Zelfs als ze netjes 30 in de bebouwde kom rijden krijgen ze een bekeuring omdat hun brommer is opgevoerd, maar op dat moment doen ze toch niets gevaarlijks?
Eigenlijk moet ik mijn vraag anders formuleren: waarom is een auto niet begrensd ?
En herrie valt ook wel mee, als ik 50 rijd maakt ie minder herrie dan dat ik 30 rijd .
quote:waarom zou je hem dan opvoeren, zo'n ding kan uit zichzelf al harder dan de maximumsnelheid
Op zondag 08 september 2002 21:18 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik begrijp wel waarom het gevaarlijk is, maar ook al heb je een opgevoerde brommer dan wil dat nog niet zeggen dat je er te hard mee rijdt ?
Zolang je je netjes aan de maximale snelheid houdt is er toch niets mis mee ?
als je je auto gaat tunen rij je er ook geen 120 mee hoor
quote:Ben ik helemaal met je eens ! In dat geval zou dus een auto begrensd moeten worden op 130 km/u. Dan heb je 10 km/u speling voor noodgevallen, net zoals bij brommers. Eerlijk, toch ?
Op zondag 08 september 2002 21:50 schreef Threepio het volgende:
Een auto moet in noodgevallen harder dan de toegestane snelheid kunnen rijden. Ook bij inhalen op 2baans wegen is het wel fijn als je harder dan 80/100 kan als iemand voor je 5 km/h langzamer rijd dan jij.
quote:Maar toch.. als je gewoon ook een praktijkexamen eraan vastplakt en een kentekenplaat + scooterkeuring (dat zouden ze 3 jaar geleden al ingevoerd hebben).
Op zondag 08 september 2002 21:55 schreef Kreator het volgende:
de gem. scooterrijder is 16-17 en heeft minder verantwoordelijksgevoel en zelfbeheersing en ervaring. Dat lijkt me de hoofdreden...
En dan gewoon net zo bekeuren als auto's (bij overtreding van de MAX snelheid en niet bij een preventieve controle).
Gewoon die dingen vrijstellen (nie opvoeren ) en bij constatering van toch opvoeren --> shredder
quote:En dan ga je met je auto naar t buitenland en dan
Op zondag 08 september 2002 21:59 schreef Blue-eyes het volgende:[..]
Ben ik helemaal met je eens ! In dat geval zou dus een auto begrensd moeten worden op 130 km/u. Dan heb je 10 km/u speling voor noodgevallen, net zoals bij brommers. Eerlijk, toch ?
quote:Prima, maar zelfs een brommerrijder van 50 met een hoop verantwoordelijkheidsgevoel, zelfbeheersing en ervaring mag niet met een opgevoerde brommer rijden.
Op zondag 08 september 2002 21:55 schreef Kreator het volgende:
de gem. scooterrijder is 16-17 en heeft minder verantwoordelijksgevoel en zelfbeheersing en ervaring. Dat lijkt me de hoofdreden...
Een dikzak van 100 kilo zou graag zijn brommer opvoeren omdat dat ding dan nog enigszins vooruitkomt... maar dat mag niet volgens de wet.
quote:Vraag maar aan de Nederlandse vrachtwagenchauffeurs !
Op zondag 08 september 2002 22:00 schreef domolanglekker het volgende:
En dan ga je met je auto naar t buitenland en dan
quote:Maar dat is gewoon logisch .. zon tientonner staat niet gauw stil
Op zondag 08 september 2002 22:03 schreef Blue-eyes het volgende:[..]
Vraag maar aan de Nederlandse vrachtwagenchauffeurs !
Grow up, and learn to drive. Ik hoor vrij vaak van vrienden/kennissen dat ze wel weer een ongeluk hebben gehad met een scooter/brommer. Ik rij nu al 3 jaar brommer en heb nog niet eens ooit "kans" gehad op een ongeluk terwijl ik af en toe ook wel eens voorrang "neem"
die zijn immers net zo "veilig" hebben wel een roze papiertje, en knallen dr vaak lekker op los (dan heb ik het over de vele sportmotoren)
en geef iedereen eens ongelijk, wat is er nou leuker (dan heb ik het over motoren, brommers, scooters, motoren, auto's en nog veel meer gemotoriseerde voertuigen) om dat gaskraantje helemaal open te draaien en kijken wat de machiene doet/kan??? das toch leuk!!!
quote:Omdat de equivalent van een auto op 2 wielen een motor is en die mag je ook opvoeren
Op zondag 08 september 2002 21:06 schreef Blue-eyes het volgende:
Waarom is een opgevoerde brommer verboden en een auto (die toch duidelijk harder dan 120 kan rijden) niet ?
Zolang je met je brommer netjes aan de toegestane snelheid houdt is er toch niets aan de hand ?Wie kan dat uitleggen ?
Die wouten proberen je gewoon altijd te naaien. Heb een maand geleden m;n boete van 115 euro over gemaakt naar het CJIB voor een rollerbank controle Schijtzakken.
* RaTz rijdt zelf overal 85, daar niet van
quote:Als jij overal 85 rijdt dan vind ik dat je er best aardig vanaf komt met af en toe een rollerbankje -> 115 euro
Op maandag 09 september 2002 20:19 schreef RaTz het volgende:
Scooters komen uit de fabriek met een originele snelheid van +- 75 km/u. Zoals al eerder gezegt werd, mag dat hier niet (In italie wel), en worden er een paar lullige begrensers ingebouwd, die elke gamma-kneus eruit kan halen.
Dus de remmen, het frame etc kunnen die snelheid van +-75 km/u makkelijk aan. Daar zijn ze zelfs voor gebouwd.
Ik snap zelf het probleem ook niet, als die ventjes zich maar aan de snelheid houden, net als een auto.Die wouten proberen je gewoon altijd te naaien. Heb een maand geleden m;n boete van 115 euro over gemaakt naar het CJIB voor een rollerbank controle
Schijtzakken.
* RaTz rijdt zelf overal 85, daar niet van
quote:Nee, niet logisch ! Zelfs mensen die al jarenlang een rijbewijs (auto) hebben en voorzichtig met hun brommer rijden mogen hem niet opgevoerd hebben.
Op maandag 09 september 2002 22:27 schreef lak2k het volgende:
logisch toch?? brom/scooter rijders hoeven geen redelijk moeilijk praktijk examen te doen -> iedere m*ng**l met een theorietje, maar zonder enige vorm van praktijkervaring mag zo op een scootertje stappen...
quote:Wel logisch. Het mag wel zo zijn dat mensen met hun rijbewijs er wel op mogen, MAAR het blijft zo dat er ook mensen zijn die met hun theorietje er op kunnen. Je kan moeilijk onderscheidt gaan maken tussen mensen met hun rijbewijs en mensen met hun theorie. Dan is het eind zoek.
Op maandag 09 september 2002 23:36 schreef Blue-eyes het volgende:[..]
Nee, niet logisch ! Zelfs mensen die al jarenlang een rijbewijs (auto) hebben en voorzichtig met hun brommer rijden mogen hem niet opgevoerd hebben.
Ik geef nog even als voorbeeld die vent van 100 kilo die zijn brommertje opvoert zodat het ding nog enigszins vooruit komt met zijn gewicht erop.
En dat voorbeeld van die gozer van 100 kilo: Dat gaat echt helemaal nergens over. Een brommer mag 45 en of je nou 80 bent of 100, zoveel gaat dat niet schelen. Misschien dat je dan de 43 een x haalt. Ga dan gewoon afvallen of ga voor je echte rijbewijs en neem een auto.
quote:Hier in België is het zo dat ie op de rolletjes getest wordt met jou er zelf op (nouja da's de regel) en als je dan 100 kilo weegt mag je'm nog altijd opdrijven tot die 45 km/u
Op maandag 09 september 2002 23:36 schreef Blue-eyes het volgende:[..]
Nee, niet logisch ! Zelfs mensen die al jarenlang een rijbewijs (auto) hebben en voorzichtig met hun brommer rijden mogen hem niet opgevoerd hebben.
Ik geef nog even als voorbeeld die vent van 100 kilo die zijn brommertje opvoert zodat het ding nog enigszins vooruit komt met zijn gewicht erop.
*djp pakt de oude puch scheurijzer maxi en raced er weer vandoor met 60.
FF serieus dan,
ik ben het met de topicstarter eens, je brommer moet btw ook harder kunnen lopen, want denk eens aan een flinke tegenwind. Dan heb je zeker wel wat meer power nodig om op bijv. 50 te blijven.
quote:Waardoor ze in Nederland ongeveer 4 a 500 EUR duurder zijn...
Op zondag 08 september 2002 21:20 schreef JaJoah het volgende:
scooters niet gemaakt voor snelheden >35 of anders >50Bullshit, want ik geloof dat een scooter van de fabriek eigenlijk rond de 70 a 80km/h loopt. Alleen omdat er in dit land nu eenmaal de regel is dat ie niet harder dan een bepaalde snelheid mag, ze bij de fabriek bij scooters bedoeld voor ons land, begrenzers inbouwen.
Ik dacht zelfs dat in Italie die dingen een stuk harder lopen (en op de begrenzers na, toch dezelfde scooters zijn)
quote:Dat zou je nog wel eens vies tegen kunnen vallen, als je daarachter zit en zo'n ding een noodstop gaat maken.
Op zondag 08 september 2002 22:15 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Maar dat is gewoon logisch .. zon tientonner staat niet gauw stil
quote:Omdat, als je het vermogen van scooters vrij zou geven, een zeer groot deel van de scooterrijders daar niet mee om kan gaan en zich continu volgas met 80km/u om een boom heen zal vouwen. Op zich niet zo erg natuurlijk, maar ze brengen er helaas ook andere weggebruikers mee in gevaar.
Op zondag 8 september 2002 21:06 schreef Blue-eyes het volgende:
Waarom is een opgevoerde brommer verboden en een auto (die toch duidelijk harder dan 120 kan rijden) niet ?
Zolang je met je brommer netjes aan de toegestane snelheid houdt is er toch niets aan de hand ?Wie kan dat uitleggen ?
Het argument is nu al 'dat een scooter niet lekker rijdt bij halfgas' (in dit topic heb ik het daarover met een stel van die lui aan de stok gehad), dus dat zal in dat geval alleen maar erger worden.
Ik zou zeggen max. snelheid voor brommers omhoog naar 50km/u (dan kunnen ze meerijden met de auto's) en flinke boetes op opvoeren. (bij 2e keer brommer de shredder in, 3e keer 6 maanden brommerrijbewijs innnemen etc.).
En over het verschil tussen auto's en brommers: ik denk dat als je naar de gehele populatie kijkt er inderdaad wel een verschil is tussen het verantwoordelijkheidsgevoel van brommerrijders en automobilisten (al was het alleen maar omdat de laatse groep gemiddels ouder zal zijn).
En ja, ik ben een automobilist (en fietser en voetganger) en ja ik heb een schurfthekel aan scooters en hun berijders.
quote:Inderdaad ben ik het helemaal mee eens.. Ik heb tot 2 jaar terug altijd op een opgevoerde scooter gereden en zolang je erop zit ben je gewoon een gevaar op de weg. Je denkt dat je wel sneller remt dan een auto en dat het wel veilig is als je 80 op zo'n ding rijd; want zo komen ze immers uit de fabriek toch?
Op donderdag 19 september 2002 13:10 schreef JeroenH het volgende:[..]
Omdat, als je het vermogen van scooters vrij zou geven, een zeer groot deel van de scooterrijders daar niet mee om kan gaan en zich continu volgas met 80km/u om een boom heen zal vouwen. Op zich niet zo erg natuurlijk, maar ze brengen er helaas ook andere weggebruikers mee in gevaar.
Het argument is nu al 'dat een scooter niet lekker rijdt bij halfgas' (in dit topic heb ik het daarover met een stel van die lui aan de stok gehad), dus dat zal in dat geval alleen maar erger worden.
Ik zou zeggen max. snelheid voor brommers omhoog naar 50km/u (dan kunnen ze meerijden met de auto's) en flinke boetes op opvoeren. (bij 2e keer brommer de shredder in, 3e keer 6 maanden brommerrijbewijs innnemen etc.).
En over het verschil tussen auto's en brommers: ik denk dat als je naar de gehele populatie kijkt er inderdaad wel een verschil is tussen het verantwoordelijkheidsgevoel van brommerrijders en automobilisten (al was het alleen maar omdat de laatse groep gemiddels ouder zal zijn).
En ja, ik ben een automobilist (en fietser en voetganger) en ja ik heb een schurfthekel aan scooters en hun berijders.
is allemaal onzin ik rij nu ongeveer 2 jaar auto en heb ook een schijthekel aan scooters vooral degene die je nog ff met 80 inhalen in de stad ook, het verbaast me ook zeker dat ik er nog geen 1 platgereden hebt want je ziet ze gewoon simpelweg niet. Ik moet ook toegeven dat ik altijd onverantwoord heb gereden in mijn scooterperiode. Dat is gewoon de reden dat die dingen langzaam gaan omdat je geen gevoel hebt van wat je doet op een scooter. En ouderen wel op snellere laten rijden ect is gewoon wettelijk en praktisch niet haalbaar. Wat ze wel moeten doen is de snelheid omhoog gooien naar 50 in de bebouwde kom zodat al die serieuze opatjes ook eens een beetje opschieten.
Overigens rijd ik binnen de bebouwde kom meestal tegen de 50 omdat dat veel veiliger is. Anders sjeezen de auto's je allemaal met een noodvaart voorbij en dat is gewoon veel gevaarlijker dan dat je gelijk oprijdt met de auto's. Dan maar een boete, ik vind dit gewoon veiliger.
En anders hadden ze het maar niet verplicht moeten maken dat je op de weg tussen de auto's rijdt.
dit is natuurlijk niet bedoeld voor de mensen die wel normaal in het verkeer kunnen meedoen, laat dat duidelijk zijn.
quote:Mensen die wel normaal aan het verkeer deelnemen ergeren zich hier nog veel meer aan, believe me.
Op dinsdag 1 oktober 2002 18:23 schreef neonfreak het volgende:
word schijtziek van al die kutbrommertjes met die opgeschoten patsertjes d'r op, knallen ze niet bovenop je dan hebben ze wel de hele weg nodig of nemen de rotonde linksom, allemaal aan de kant douwen.dit is natuurlijk niet bedoeld voor de mensen die wel normaal in het verkeer kunnen meedoen, laat dat duidelijk zijn.
quote:Ja dat is idd heel errug geil! Vooral het geluid van een Gianelli NR-X (heb ik
Op zondag 8 september 2002 21:16 schreef Roscoo het volgende:
Omdat bestuurders van scooters geen gevaar zien. Hoor jij ook bij dat irritante tuig dat het geluid van een opgevoerde scooter "geil" vindt?
Ik heb ook geen zin meer om hier een discussie over te voeren, dat is in andere topics namelijk al genoeg gebeurd, net zo als over de snelheid, veiligheid (remmen) etc.!
quote:Als je maar bij mij uit de buurt blijft, ga maar mooi iemand anders irriteren met die gemotoriseerde mug.
Op dinsdag 1 oktober 2002 18:34 schreef Oorlog84 het volgende:[..]
Ja dat is idd heel errug geil! Vooral het geluid van een Gianelli NR-X (heb ik
) is errug mooi. Maar ik ben waarschijnlijk een van de enigen die dat vind.
Ik heb ook geen zin meer om hier een discussie over te voeren, dat is in andere topics namelijk al genoeg gebeurd, net zo als over de snelheid, veiligheid (remmen) etc.!
quote:Rollerbank is niet zo erg duur. Vaak valt de bekeuring wel mee.
Op maandag 9 september 2002 23:00 schreef Threepio het volgende:[..]
Als jij overal 85 rijdt dan vind ik dat je er best aardig vanaf komt met af en toe een rollerbankje -> 115 euro
Ik ben ook een keer met 85 km/h bij Oom Agent op de teller gepakt, ik werd toen aan de kant vd weg gezet en kreeg niet eens een mooi geel papiertje maar later wel een brief vh centraal justitieel incasso bureau Leeuwarden. Kostte me 250 gulden...
quote:waarom nemen ze die kutdingen nou nieteens allemaal in beslag, op een grote hoop en de fik erin, zal ik de eerste zijn die om het vuur staat te dansen
Op dinsdag 1 oktober 2002 18:47 schreef Oorlog84 het volgende:[..]
Rollerbank is niet zo erg duur. Vaak valt de bekeuring wel mee.
Ik ben ook een keer met 85 km/h bij Oom Agent op de teller gepakt, ik werd toen aan de kant vd weg gezet en kreeg niet eens een mooi geel papiertje maar later wel een brief vh centraal justitieel incasso bureau Leeuwarden. Kostte me 250 gulden...
quote:En ik de tweede
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:00 schreef neonfreak het volgende:[..]
waarom nemen ze die kutdingen nou nieteens allemaal in beslag, op een grote hoop en de fik erin, zal ik de eerste zijn die om het vuur staat te dansen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |