abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 september 2002 @ 21:06:23 #1
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_5712288
Waarom is een opgevoerde brommer verboden en een auto (die toch duidelijk harder dan 120 kan rijden) niet ?
Zolang je met je brommer netjes aan de toegestane snelheid houdt is er toch niets aan de hand ?

Wie kan dat uitleggen ?

Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  zondag 8 september 2002 @ 21:09:16 #2
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_5712338
Auto's zijn bij hoge snelheden nog relatief veilig en betrouwbaar. Een scooter/brommer is niet gebouwd op snelheid.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_5712395
Omdat het de wet is.
En je op een brommer zonder rijbewijs mag rijden.

En d'r gemaakt voor begin ik maar niet over, want de meeste brommers/scooters kunnen 80 zonder problemen aan.

To a life consumed by slow decay
Viffer powerrrrr
pi_5712396
idd...

met 'n auto heb je niet direct dat de boel spontaan uit elkaar valt bij 120 km/h...

En met 'n auto heb je ook een grote kans dat je een ongeluk (of een glijder, wat op op brommers nog wel eens gebeurt) overleeft.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_5712418
quote:
Op zondag 08 september 2002 21:11 schreef Jordy-B het volgende:
idd...

met 'n auto heb je niet direct dat de boel spontaan uit elkaar valt bij 120 km/h...


Met nieuwere scooters ook niet die kunnen t makkelijk aan .. alleen de bestuurders niet
  zondag 8 september 2002 @ 21:16:43 #6
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_5712469
Omdat bestuurders van scooters geen gevaar zien. Hoor jij ook bij dat irritante tuig dat het geluid van een opgevoerde scooter "geil" vindt?
Er gaat niks boven Urk
pi_5712497
quote:
Op zondag 08 september 2002 21:16 schreef Roscoo het volgende:
Omdat bestuurders van scooters geen gevaar zien.
Generalisatie ten top "sommigen" zeg je dan
  zondag 8 september 2002 @ 21:18:42 #8
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_5712509
Ik begrijp wel waarom het gevaarlijk is, maar ook al heb je een opgevoerde brommer dan wil dat nog niet zeggen dat je er te hard mee rijdt ?
Zolang je je netjes aan de maximale snelheid houdt is er toch niets mis mee ?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  zondag 8 september 2002 @ 21:19:49 #9
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_5712539
quote:
Op zondag 08 september 2002 21:16 schreef Roscoo het volgende:
Omdat bestuurders van scooters geen gevaar zien. Hoor jij ook bij dat irritante tuig dat het geluid van een opgevoerde scooter "geil" vindt?
Absoluut niet, ik kan me vreselijk aan die lawaai-dingen ergeren.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  zondag 8 september 2002 @ 21:20:18 #10
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_5712543
scooters niet gemaakt voor snelheden >35 of anders >50

Bullshit, want ik geloof dat een scooter van de fabriek eigenlijk rond de 70 a 80km/h loopt. Alleen omdat er in dit land nu eenmaal de regel is dat ie niet harder dan een bepaalde snelheid mag, ze bij de fabriek bij scooters bedoeld voor ons land, begrenzers inbouwen.

Ik dacht zelfs dat in Italie die dingen een stuk harder lopen (en op de begrenzers na, toch dezelfde scooters zijn)

ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
pi_5712550
quote:
Op zondag 08 september 2002 21:18 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik begrijp wel waarom het gevaarlijk is, maar ook al heb je een opgevoerde brommer dan wil dat nog niet zeggen dat je er te hard mee rijdt ?
Zoek jij maar eens een zooi mensen die opgevoerd rijden (en dan bedoel ik onderdelen vervangen door race spul) en niet vrijstellen (begrenzers eruit zodat ie tensminste een beetje goed rijdt) die zich aan de max snelheid houden (30km/h in de bebouwde kom en 40 km/h daarbuiten)
pi_5712570
quote:
Op zondag 08 september 2002 21:18 schreef domolanglekker het volgende:

[..]

Generalisatie ten top "sommigen" zeg je dan


je bedoelt dat er bij sommigen af-en-toe, perongeluk wel eens wat verantwoordelijkheidsgevoel lijkt te zijn (maar dat je wel héél goed je best moet doen om het te zien)

zeg maar...

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 8 september 2002 @ 21:27:36 #13
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_5712676
quote:
Op zondag 08 september 2002 21:20 schreef domolanglekker het volgende:
Zoek jij maar eens een zooi mensen die opgevoerd rijden (en dan bedoel ik onderdelen vervangen door race spul) en niet vrijstellen (begrenzers eruit zodat ie tensminste een beetje goed rijdt) die zich aan de max snelheid houden (30km/h in de bebouwde kom en 40 km/h daarbuiten)
Tuurlijk, die zullen moeilijk te vinden zijn. Maar daar gaat het eigenlijk nu niet om. Ik vind dus dat ze die gasten pas mogen bekeuren als ze inderdaad de maximum snelheid hebben overschreden. Zelfs als ze netjes 30 in de bebouwde kom rijden krijgen ze een bekeuring omdat hun brommer is opgevoerd, maar op dat moment doen ze toch niets gevaarlijks?

Eigenlijk moet ik mijn vraag anders formuleren: waarom is een auto niet begrensd ?

Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_5712809
quote:
Op zondag 08 september 2002 21:27 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Tuurlijk, die zullen moeilijk te vinden zijn. Maar daar gaat het eigenlijk nu niet om. Ik vind dus dat ze die gasten pas mogen bekeuren als ze inderdaad de maximum snelheid hebben overschreden. Zelfs als ze netjes 30 in de bebouwde kom rijden krijgen ze een bekeuring omdat hun brommer is opgevoerd, maar op dat moment doen ze toch niets gevaarlijks?

Eigenlijk moet ik mijn vraag anders formuleren: waarom is een auto niet begrensd ?


Omdat een automobilist zogenaamd meer verantwoordelijkheidsgevoel zou hebben en meer moeite moet doen voor zon roze papiertje... scooters zijn begrenst om de jonge bestuurders tegen zichzelf te beschermen..
pi_5712839
quote:
Op zondag 08 september 2002 21:21 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

je bedoelt dat er bij sommigen af-en-toe, perongeluk wel eens wat verantwoordelijkheidsgevoel lijkt te zijn (maar dat je wel héél goed je best moet doen om het te zien)

zeg maar...


Je ziet t zo.. t zijn meestal de mensen met helm die nog een beetje verantwoordelijk rondkarren
pi_5713138
quote:
Op zondag 08 september 2002 21:27 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Tuurlijk, die zullen moeilijk te vinden zijn. Maar daar gaat het eigenlijk nu niet om. Ik vind dus dat ze die gasten pas mogen bekeuren als ze inderdaad de maximum snelheid hebben overschreden. Zelfs als ze netjes 30 in de bebouwde kom rijden krijgen ze een bekeuring omdat hun brommer is opgevoerd, maar op dat moment doen ze toch niets gevaarlijks?

Eigenlijk moet ik mijn vraag anders formuleren: waarom is een auto niet begrensd ?


Een auto moet in noodgevallen harder dan de toegestane snelheid kunnen rijden. Ook bij inhalen op 2baans wegen is het wel fijn als je harder dan 80/100 kan als iemand voor je 5 km/h langzamer rijd dan jij.
pi_5713158
Kbent wel met de topicposter eens.
Waar ligt het nou aan dat een auto de maximum snelheid kan overschrijden maar pas bekeurd wordt als hij dat daadwerkelijk doet, terwijl een brommer bekeurd kan worden als hij alleen al te hard KAN?
Beetje krom dus ook brommers gaan flitsen!
  Official ESF Kreviewer zondag 8 september 2002 @ 21:55:22 #18
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_5713233
de gem. scooterrijder is 16-17 en heeft minder verantwoordelijksgevoel en zelfbeheersing en ervaring. Dat lijkt me de hoofdreden...
pi_5713253
Ik rijd overigens wel 50 binnen de bebouwde kom (of wat ik nodig heb om mee te kunnen) en houd gewoon afstand (dus niet 1m van je bumper plakken).
En ik ben d'r blij mee dat ik bij 50km/h nog reserve heb qua snelheid.

En herrie valt ook wel mee, als ik 50 rijd maakt ie minder herrie dan dat ik 30 rijd .

To a life consumed by slow decay
Viffer powerrrrr
pi_5713277
quote:
Op zondag 08 september 2002 21:18 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik begrijp wel waarom het gevaarlijk is, maar ook al heb je een opgevoerde brommer dan wil dat nog niet zeggen dat je er te hard mee rijdt ?
Zolang je je netjes aan de maximale snelheid houdt is er toch niets mis mee ?
waarom zou je hem dan opvoeren, zo'n ding kan uit zichzelf al harder dan de maximumsnelheid

als je je auto gaat tunen rij je er ook geen 120 mee hoor

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  zondag 8 september 2002 @ 21:59:28 #21
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_5713317
quote:
Op zondag 08 september 2002 21:50 schreef Threepio het volgende:
Een auto moet in noodgevallen harder dan de toegestane snelheid kunnen rijden. Ook bij inhalen op 2baans wegen is het wel fijn als je harder dan 80/100 kan als iemand voor je 5 km/h langzamer rijd dan jij.
Ben ik helemaal met je eens ! In dat geval zou dus een auto begrensd moeten worden op 130 km/u. Dan heb je 10 km/u speling voor noodgevallen, net zoals bij brommers. Eerlijk, toch ?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_5713324
quote:
Op zondag 08 september 2002 21:55 schreef Kreator het volgende:
de gem. scooterrijder is 16-17 en heeft minder verantwoordelijksgevoel en zelfbeheersing en ervaring. Dat lijkt me de hoofdreden...
Maar toch.. als je gewoon ook een praktijkexamen eraan vastplakt en een kentekenplaat + scooterkeuring (dat zouden ze 3 jaar geleden al ingevoerd hebben).

En dan gewoon net zo bekeuren als auto's (bij overtreding van de MAX snelheid en niet bij een preventieve controle).

Gewoon die dingen vrijstellen (nie opvoeren ) en bij constatering van toch opvoeren --> shredder

pi_5713341
quote:
Op zondag 08 september 2002 21:59 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens ! In dat geval zou dus een auto begrensd moeten worden op 130 km/u. Dan heb je 10 km/u speling voor noodgevallen, net zoals bij brommers. Eerlijk, toch ?


En dan ga je met je auto naar t buitenland en dan
  zondag 8 september 2002 @ 22:01:49 #24
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_5713367
quote:
Op zondag 08 september 2002 21:55 schreef Kreator het volgende:
de gem. scooterrijder is 16-17 en heeft minder verantwoordelijksgevoel en zelfbeheersing en ervaring. Dat lijkt me de hoofdreden...
Prima, maar zelfs een brommerrijder van 50 met een hoop verantwoordelijkheidsgevoel, zelfbeheersing en ervaring mag niet met een opgevoerde brommer rijden.

Een dikzak van 100 kilo zou graag zijn brommer opvoeren omdat dat ding dan nog enigszins vooruitkomt... maar dat mag niet volgens de wet.

Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  zondag 8 september 2002 @ 22:03:13 #25
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_5713389
quote:
Op zondag 08 september 2002 22:00 schreef domolanglekker het volgende:
En dan ga je met je auto naar t buitenland en dan
Vraag maar aan de Nederlandse vrachtwagenchauffeurs !
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_5713624
quote:
Op zondag 08 september 2002 22:03 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Vraag maar aan de Nederlandse vrachtwagenchauffeurs !


Maar dat is gewoon logisch .. zon tientonner staat niet gauw stil
pi_5717256
Aan de ene kant ben ik het wel eens met de topicstarter, aan de andere kant ben ik ook wel blij met die regeling. Let op, ik heb geen rijbewijs, en hoor nog enigzins tot de doelgroep van de scooters (). Ik rij vrij vaak op een scooter (huisgenoten zijn handig ) en zie dus ook vaak die kansloze figuren op een halfrotte SR of Runner zonder helm. Dan ben ik toch blij dat ik op zo'n SFX-je zit met helm. Helemaal als ik bij een stoplicht kom. Dan trek ik ze er finaal uit, tot aan de 50 en dan komen ze me onderhand weer een keer voorbij. (ik geloof dat er andere trekveertjes enzow inzitten). Ik zie dan die hoofden eerst raar kijken, maar daarna zo'n blik van, uh ik kan toch harder. Echt zielig gewoon. Maar ja, dan komt er weer zo'n leuk kolommetje op pag.3 van de lokale krant dat er weer zo'n kampertje zich dood heeft gereden op de verkeerde kant van een ventweg (en ik wil niet generaliseren, maar het is altijd ZONDER helm, haha sukkels)

Grow up, and learn to drive. Ik hoor vrij vaak van vrienden/kennissen dat ze wel weer een ongeluk hebben gehad met een scooter/brommer. Ik rij nu al 3 jaar brommer en heb nog niet eens ooit "kans" gehad op een ongeluk terwijl ik af en toe ook wel eens voorrang "neem"

Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_5718473
volgens mij zal je dit niet met auto's maar met motoren moeten vergelijken.

die zijn immers net zo "veilig" hebben wel een roze papiertje, en knallen dr vaak lekker op los (dan heb ik het over de vele sportmotoren)
en geef iedereen eens ongelijk, wat is er nou leuker (dan heb ik het over motoren, brommers, scooters, motoren, auto's en nog veel meer gemotoriseerde voertuigen) om dat gaskraantje helemaal open te draaien en kijken wat de machiene doet/kan??? das toch leuk!!!

2825cc Single Turbo Beast
pi_5719634
quote:
Op zondag 08 september 2002 21:06 schreef Blue-eyes het volgende:
Waarom is een opgevoerde brommer verboden en een auto (die toch duidelijk harder dan 120 kan rijden) niet ?
Zolang je met je brommer netjes aan de toegestane snelheid houdt is er toch niets aan de hand ?

Wie kan dat uitleggen ?


Omdat de equivalent van een auto op 2 wielen een motor is en die mag je ook opvoeren
pi_5726243
Scooters komen uit de fabriek met een originele snelheid van +- 75 km/u. Zoals al eerder gezegt werd, mag dat hier niet (In italie wel), en worden er een paar lullige begrensers ingebouwd, die elke gamma-kneus eruit kan halen.
Dus de remmen, het frame etc kunnen die snelheid van +-75 km/u makkelijk aan. Daar zijn ze zelfs voor gebouwd.
Ik snap zelf het probleem ook niet, als die ventjes zich maar aan de snelheid houden, net als een auto.

Die wouten proberen je gewoon altijd te naaien. Heb een maand geleden m;n boete van 115 euro over gemaakt naar het CJIB voor een rollerbank controle Schijtzakken.

* RaTz rijdt zelf overal 85, daar niet van

  maandag 9 september 2002 @ 22:27:31 #31
34671 lak2k
Usenet Slut
pi_5728867
logisch toch?? brom/scooter rijders hoeven geen redelijk moeilijk praktijk examen te doen -> iedere m*ng**l met een theorietje, maar zonder enige vorm van praktijkervaring mag zo op een scootertje stappen...
wwhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh!
pi_5729549
quote:
Op maandag 09 september 2002 20:19 schreef RaTz het volgende:
Scooters komen uit de fabriek met een originele snelheid van +- 75 km/u. Zoals al eerder gezegt werd, mag dat hier niet (In italie wel), en worden er een paar lullige begrensers ingebouwd, die elke gamma-kneus eruit kan halen.
Dus de remmen, het frame etc kunnen die snelheid van +-75 km/u makkelijk aan. Daar zijn ze zelfs voor gebouwd.
Ik snap zelf het probleem ook niet, als die ventjes zich maar aan de snelheid houden, net als een auto.

Die wouten proberen je gewoon altijd te naaien. Heb een maand geleden m;n boete van 115 euro over gemaakt naar het CJIB voor een rollerbank controle Schijtzakken.

* RaTz rijdt zelf overal 85, daar niet van


Als jij overal 85 rijdt dan vind ik dat je er best aardig vanaf komt met af en toe een rollerbankje -> 115 euro
  maandag 9 september 2002 @ 23:36:54 #33
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_5730142
quote:
Op maandag 09 september 2002 22:27 schreef lak2k het volgende:
logisch toch?? brom/scooter rijders hoeven geen redelijk moeilijk praktijk examen te doen -> iedere m*ng**l met een theorietje, maar zonder enige vorm van praktijkervaring mag zo op een scootertje stappen...
Nee, niet logisch ! Zelfs mensen die al jarenlang een rijbewijs (auto) hebben en voorzichtig met hun brommer rijden mogen hem niet opgevoerd hebben.
Ik geef nog even als voorbeeld die vent van 100 kilo die zijn brommertje opvoert zodat het ding nog enigszins vooruit komt met zijn gewicht erop.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_5737779
quote:
Op maandag 09 september 2002 23:36 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Nee, niet logisch ! Zelfs mensen die al jarenlang een rijbewijs (auto) hebben en voorzichtig met hun brommer rijden mogen hem niet opgevoerd hebben.
Ik geef nog even als voorbeeld die vent van 100 kilo die zijn brommertje opvoert zodat het ding nog enigszins vooruit komt met zijn gewicht erop.


Wel logisch. Het mag wel zo zijn dat mensen met hun rijbewijs er wel op mogen, MAAR het blijft zo dat er ook mensen zijn die met hun theorietje er op kunnen. Je kan moeilijk onderscheidt gaan maken tussen mensen met hun rijbewijs en mensen met hun theorie. Dan is het eind zoek.

En dat voorbeeld van die gozer van 100 kilo: Dat gaat echt helemaal nergens over. Een brommer mag 45 en of je nou 80 bent of 100, zoveel gaat dat niet schelen. Misschien dat je dan de 43 een x haalt. Ga dan gewoon afvallen of ga voor je echte rijbewijs en neem een auto.

wwhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh!
pi_5744040
quote:
Op maandag 09 september 2002 23:36 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Nee, niet logisch ! Zelfs mensen die al jarenlang een rijbewijs (auto) hebben en voorzichtig met hun brommer rijden mogen hem niet opgevoerd hebben.
Ik geef nog even als voorbeeld die vent van 100 kilo die zijn brommertje opvoert zodat het ding nog enigszins vooruit komt met zijn gewicht erop.


Hier in België is het zo dat ie op de rolletjes getest wordt met jou er zelf op (nouja da's de regel) en als je dan 100 kilo weegt mag je'm nog altijd opdrijven tot die 45 km/u
pi_5805790
Luister
het rijden op een opgefokte brommer is gewoon geil.
ik kan het niet anders omschrijven.

*djp pakt de oude puch scheurijzer maxi en raced er weer vandoor met 60.

FF serieus dan,
ik ben het met de topicstarter eens, je brommer moet btw ook harder kunnen lopen, want denk eens aan een flinke tegenwind. Dan heb je zeker wel wat meer power nodig om op bijv. 50 te blijven.

pi_5808062
quote:
Op zondag 08 september 2002 21:20 schreef JaJoah het volgende:
scooters niet gemaakt voor snelheden >35 of anders >50

Bullshit, want ik geloof dat een scooter van de fabriek eigenlijk rond de 70 a 80km/h loopt. Alleen omdat er in dit land nu eenmaal de regel is dat ie niet harder dan een bepaalde snelheid mag, ze bij de fabriek bij scooters bedoeld voor ons land, begrenzers inbouwen.

Ik dacht zelfs dat in Italie die dingen een stuk harder lopen (en op de begrenzers na, toch dezelfde scooters zijn)


Waardoor ze in Nederland ongeveer 4 a 500 EUR duurder zijn...
pi_5808127
quote:
Op zondag 08 september 2002 22:15 schreef domolanglekker het volgende:

[..]

Maar dat is gewoon logisch .. zon tientonner staat niet gauw stil


Dat zou je nog wel eens vies tegen kunnen vallen, als je daarachter zit en zo'n ding een noodstop gaat maken.
pi_5875757
quote:
Op zondag 8 september 2002 21:06 schreef Blue-eyes het volgende:
Waarom is een opgevoerde brommer verboden en een auto (die toch duidelijk harder dan 120 kan rijden) niet ?
Zolang je met je brommer netjes aan de toegestane snelheid houdt is er toch niets aan de hand ?

Wie kan dat uitleggen ?


Omdat, als je het vermogen van scooters vrij zou geven, een zeer groot deel van de scooterrijders daar niet mee om kan gaan en zich continu volgas met 80km/u om een boom heen zal vouwen. Op zich niet zo erg natuurlijk, maar ze brengen er helaas ook andere weggebruikers mee in gevaar.

Het argument is nu al 'dat een scooter niet lekker rijdt bij halfgas' (in dit topic heb ik het daarover met een stel van die lui aan de stok gehad), dus dat zal in dat geval alleen maar erger worden.

Ik zou zeggen max. snelheid voor brommers omhoog naar 50km/u (dan kunnen ze meerijden met de auto's) en flinke boetes op opvoeren. (bij 2e keer brommer de shredder in, 3e keer 6 maanden brommerrijbewijs innnemen etc.).

En over het verschil tussen auto's en brommers: ik denk dat als je naar de gehele populatie kijkt er inderdaad wel een verschil is tussen het verantwoordelijkheidsgevoel van brommerrijders en automobilisten (al was het alleen maar omdat de laatse groep gemiddels ouder zal zijn).

En ja, ik ben een automobilist (en fietser en voetganger) en ja ik heb een schurfthekel aan scooters en hun berijders.

pi_5910211
quote:
Op donderdag 19 september 2002 13:10 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Omdat, als je het vermogen van scooters vrij zou geven, een zeer groot deel van de scooterrijders daar niet mee om kan gaan en zich continu volgas met 80km/u om een boom heen zal vouwen. Op zich niet zo erg natuurlijk, maar ze brengen er helaas ook andere weggebruikers mee in gevaar.

Het argument is nu al 'dat een scooter niet lekker rijdt bij halfgas' (in dit topic heb ik het daarover met een stel van die lui aan de stok gehad), dus dat zal in dat geval alleen maar erger worden.

Ik zou zeggen max. snelheid voor brommers omhoog naar 50km/u (dan kunnen ze meerijden met de auto's) en flinke boetes op opvoeren. (bij 2e keer brommer de shredder in, 3e keer 6 maanden brommerrijbewijs innnemen etc.).

En over het verschil tussen auto's en brommers: ik denk dat als je naar de gehele populatie kijkt er inderdaad wel een verschil is tussen het verantwoordelijkheidsgevoel van brommerrijders en automobilisten (al was het alleen maar omdat de laatse groep gemiddels ouder zal zijn).

En ja, ik ben een automobilist (en fietser en voetganger) en ja ik heb een schurfthekel aan scooters en hun berijders.


Inderdaad ben ik het helemaal mee eens.. Ik heb tot 2 jaar terug altijd op een opgevoerde scooter gereden en zolang je erop zit ben je gewoon een gevaar op de weg. Je denkt dat je wel sneller remt dan een auto en dat het wel veilig is als je 80 op zo'n ding rijd; want zo komen ze immers uit de fabriek toch?

is allemaal onzin ik rij nu ongeveer 2 jaar auto en heb ook een schijthekel aan scooters vooral degene die je nog ff met 80 inhalen in de stad ook, het verbaast me ook zeker dat ik er nog geen 1 platgereden hebt want je ziet ze gewoon simpelweg niet. Ik moet ook toegeven dat ik altijd onverantwoord heb gereden in mijn scooterperiode. Dat is gewoon de reden dat die dingen langzaam gaan omdat je geen gevoel hebt van wat je doet op een scooter. En ouderen wel op snellere laten rijden ect is gewoon wettelijk en praktisch niet haalbaar. Wat ze wel moeten doen is de snelheid omhoog gooien naar 50 in de bebouwde kom zodat al die serieuze opatjes ook eens een beetje opschieten.

  dinsdag 1 oktober 2002 @ 14:41:36 #41
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_6056711
Ik zie geen enkel probleem in harder dan 50 rijden op een scooter als dit buiten de bebouwde kom is op lange rechte fietspaden.
Ik vind het belachelijk dat je dan 45 moet rijden.

Overigens rijd ik binnen de bebouwde kom meestal tegen de 50 omdat dat veel veiliger is. Anders sjeezen de auto's je allemaal met een noodvaart voorbij en dat is gewoon veel gevaarlijker dan dat je gelijk oprijdt met de auto's. Dan maar een boete, ik vind dit gewoon veiliger.
En anders hadden ze het maar niet verplicht moeten maken dat je op de weg tussen de auto's rijdt.

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 18:16:56 #42
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_6059714
Driewerf hoera voor Nederland en de regeltjes!!

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 18:23:18 #43
36458 neonfreak
I Keed I keed
pi_6059786
word schijtziek van al die kutbrommertjes met die opgeschoten patsertjes d'r op, knallen ze niet bovenop je dan hebben ze wel de hele weg nodig of nemen de rotonde linksom, allemaal aan de kant douwen.

dit is natuurlijk niet bedoeld voor de mensen die wel normaal in het verkeer kunnen meedoen, laat dat duidelijk zijn.

Talk to the duck caus he don't give a Fuck
Renovateur d'Automobiles
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 18:31:49 #44
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_6059894
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 18:23 schreef neonfreak het volgende:
word schijtziek van al die kutbrommertjes met die opgeschoten patsertjes d'r op, knallen ze niet bovenop je dan hebben ze wel de hele weg nodig of nemen de rotonde linksom, allemaal aan de kant douwen.

dit is natuurlijk niet bedoeld voor de mensen die wel normaal in het verkeer kunnen meedoen, laat dat duidelijk zijn.


Mensen die wel normaal aan het verkeer deelnemen ergeren zich hier nog veel meer aan, believe me.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_6059931
quote:
Op zondag 8 september 2002 21:16 schreef Roscoo het volgende:
Omdat bestuurders van scooters geen gevaar zien. Hoor jij ook bij dat irritante tuig dat het geluid van een opgevoerde scooter "geil" vindt?
Ja dat is idd heel errug geil! Vooral het geluid van een Gianelli NR-X (heb ik ) is errug mooi. Maar ik ben waarschijnlijk een van de enigen die dat vind.

Ik heb ook geen zin meer om hier een discussie over te voeren, dat is in andere topics namelijk al genoeg gebeurd, net zo als over de snelheid, veiligheid (remmen) etc.!

  dinsdag 1 oktober 2002 @ 18:37:48 #46
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_6059964
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 18:34 schreef Oorlog84 het volgende:

[..]

Ja dat is idd heel errug geil! Vooral het geluid van een Gianelli NR-X (heb ik ) is errug mooi. Maar ik ben waarschijnlijk een van de enigen die dat vind.

Ik heb ook geen zin meer om hier een discussie over te voeren, dat is in andere topics namelijk al genoeg gebeurd, net zo als over de snelheid, veiligheid (remmen) etc.!


Als je maar bij mij uit de buurt blijft, ga maar mooi iemand anders irriteren met die gemotoriseerde mug.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_6060050
Ik irriteer iedereen in Doetinchem en omgeving!
pi_6060092
quote:
Op maandag 9 september 2002 23:00 schreef Threepio het volgende:

[..]

Als jij overal 85 rijdt dan vind ik dat je er best aardig vanaf komt met af en toe een rollerbankje -> 115 euro


Rollerbank is niet zo erg duur. Vaak valt de bekeuring wel mee.

Ik ben ook een keer met 85 km/h bij Oom Agent op de teller gepakt, ik werd toen aan de kant vd weg gezet en kreeg niet eens een mooi geel papiertje maar later wel een brief vh centraal justitieel incasso bureau Leeuwarden. Kostte me 250 gulden...

  dinsdag 1 oktober 2002 @ 19:00:27 #49
36458 neonfreak
I Keed I keed
pi_6060264
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 18:47 schreef Oorlog84 het volgende:

[..]

Rollerbank is niet zo erg duur. Vaak valt de bekeuring wel mee.

Ik ben ook een keer met 85 km/h bij Oom Agent op de teller gepakt, ik werd toen aan de kant vd weg gezet en kreeg niet eens een mooi geel papiertje maar later wel een brief vh centraal justitieel incasso bureau Leeuwarden. Kostte me 250 gulden...


waarom nemen ze die kutdingen nou nieteens allemaal in beslag, op een grote hoop en de fik erin, zal ik de eerste zijn die om het vuur staat te dansen
Talk to the duck caus he don't give a Fuck
Renovateur d'Automobiles
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 20:06:41 #50
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_6061541
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:00 schreef neonfreak het volgende:

[..]

waarom nemen ze die kutdingen nou nieteens allemaal in beslag, op een grote hoop en de fik erin, zal ik de eerste zijn die om het vuur staat te dansen


En ik de tweede
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')