abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 september 2002 @ 20:24:30 #1
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_5711553
Vanmiddag rond een uurtje of twee vroeg Liejannuh mij in de chat om mee te gaan naar Rotterdam, waar het (nagebouwde) VOC schip "de Duyfken" tentoon ligt gesteld. Daar had ik zelf ook wel zin en in dus rond 14:30 vertrokken wij gezamelijk uit Maassluis (in Liejannuh's blik op wielen [zo noem ik alle auto's ] ) waar wij afgesproken hadden. Dit alles ging geweldig goed totdat we Rotterdam in reden. Ik had zelf het gevoel dat we zo'n beetje elk stoplicht dat je tegen kan hebben tegen gehad hadden. Na een aantal rondjes gecrossed te hebben kwamen we al snel tot een conclusie dat er weinig tot geen parkeerplek was en waar er wel plek was moest je betalen per ChipKnip, die wij uiteraard BEIDE NIET opgeladen hadden. Dus moesten we eerst langs de bank om den ChipKnip op te laden om vervolgens weer een aantal rondjes te crossen alvorens wij konden parkeren. Hierbij ging het enkele keren mis en vroegen we ons maar steeds af of we hier wel mochten rijden

Na deze parkeerterreur overleefd te hebben stapten we met volle moed op de oude haven af, waar het schip dus ligt. In het begin even zoeken maar hij was al snel gevonden. Nadat we de 5 Pleuro entree betaald hadden konden we naar binnen. Uiteraard hebben wij de Japanner uitgehangen en enkele foto's gemaakt.

Hier volgen MIJN foto's:

Direct na binnenkomst gemaakt:

Wat is een schip uit die tijd zonder kanon? Een schietschijf natuurlijk. Daarom was het schip met enkele kanonnen uitgerust. Persoonlijk leken ze mij erg klein, maar ja.

Vervolgens zijn we het schip opgeklauterd en naar de voorkant gegaan, waar ik de boegspriet getracht gefotografeert te hebben

Tussendoor deze nog maar gemaakt

Enkele meters van deze spriet vonden wij deze 'lelijkerd' (voordat mensen vragen of ie op mij lijkt: NEE)

Hierna zijn we naar binnen geklauterd en onder het dek beland. Helaas hing er een soort doek in de weg (ik kon niet uitwijken) die mijn flits heel lief reflecteerde.

Uiteraard moest ik mijn artistieke fotografeer kunst laten zien en kon deze lantaarn schieten.

In deze ruimte onder het dek bevonden tonnen waar de specerijen in bewaard werden.

Nadat we deze ruimte uitvoerig van binnen bestudeerd hadden, zijn we weer naar boven geklauterd waar we bij de stuurmans hut uitkwamen. Hier stond de eettafel van de bemanning.

In deze ruimte bevond zich ook een zandloper, die niet echt gelukt is op de foto (te donker)

Deze ruimte verlieten we al snel om het dak hiervan te bezichtigen, waar deze uitkijk van de stuurhut stond.

Hier kon ik het niet laten om het hele schip te fotograferen, wat deels gelukt is. Je ziet hier wel hoe groot het eigenlijk is.

Tevens maar twee vlaggen gefotografeerd

en

En een mooie lantaarn die zich op de achterkant bevond

Uiteindelijk verlieten we het schip na dik een uur erop doorgebracht te hebben. Vanaf de haven heb ik nog een tweetal foto's genomen. De achterkant:

En de zijkant:

Daarna zijn we nog een cafe in gegaan om wat koffie te drinken e n een half uurtje later zijn we weer naar huis gegaan.

Hierbij wil ik Liejannuh nog eens bedanken. Het was erg gezellig vond ik en nog bedankt voor het meerijden!

[Dit bericht is gewijzigd door Anthraxx op 08-09-2002 20:40]

pi_5711580
Een driemaster, ik had toch gelijk .
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_5711591
Mooi
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_5711624
quote:
Op zondag 08 september 2002 20:24 schreef Anthraxx het volgende:

Daarna zijn we nog een cafe in gegaan om wat koffie te drinken e n een half uurtje later zijn we weer naar huis gegaan.


Niet eens bier .
Schavuit!

leuke foto's btw .

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  zondag 8 september 2002 @ 20:31:42 #5
8949 Nijntjuh
..:: Nynke! ::..
pi_5711685
Gaaf!
mooie foto's ook
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods.
..................The cats have never forgotten this.
pi_5711768
De grootste grap is dat ik de boot eigenlijk niet eens herkende! Ik had deze boot namelijk al eerder gezien 3,5 jaar geleden bij de te water lating (is dat normaal nederlands eigenlijk?! in Fremantle, Australie. Zal zo nog even een foto uploaden waarop je kunt zien hoe de boot er een paar jaar geleden uitzag!

Verder was het echt heel leuk en ben ik erg blij dat Anthraxx mee is geweest! Het was namelijk echt ontzettend gezellig en dat ondanks de parkeerterreur van Rotterdam!

pi_5713996

Duijfken bij de te water lating in Fremantle, ergens in januari 1999. Zoek de verschillen met de foto's van Anthraxx!
Ik herkende de boot dus echt niet!

Duijfken memorabilia!

pi_5760603
Mooie foto's, Anthraxx. Op de achtergrond zie je de kubuswoningen (waar mijn broertje teig ook zit), ik wist niet dat het daar zo dicht bij was.

Bij de tewaterlating in Fremantle (dat is goed Nederlands) waren ze zo te zien de masten vergeten. In Almere heb ik de bouw van de Batavia gezien, tijdens een excursie, die is wel een stuk groter.

I intend to live forever, or die trying.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')