En als hij nog leeft? Een drenkeling is namelijk al verdronken, dus dat kan ik eigenlijk ook niet gebruiken.quote:
John Doe (of Jane Doe wanneer vrouwelijk).quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:20 schreef ravenhpltc242 het volgende:
[..]
Maar ze weten nog niet hoe hij heet...
Ehh nee.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
John Doe (of Jane Doe wanneer vrouwelijk).
Hij heet Odysseus. Maar hij moet eerst zn naam zeggen voordat de lezer weet hoe hij heet.quote:
Nee hoor, een drenkeling kan nog leven.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:20 schreef ravenhpltc242 het volgende:
Een drenkeling is namelijk al verdronken, dus dat kan ik eigenlijk ook niet gebruiken.
Als jij het zegt... maar ik zoek dus een synoniem.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee hoor, een drenkeling kan nog leven.
http://www.interglot.nl/woordenboek/nl/nl/vertaal/drenkelingquote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee hoor, een drenkeling kan nog leven.
Blijkbaar dus best moeilijk. Zeker wanneer je in het verkeerde subforum bent aangespoeld.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:29 schreef ravenhpltc242 het volgende:
Als jij het zegt... maar ik zoek dus een synoniem.
Hoe moeilijk kan zoiets zijn?
Oh wat heb ik nu weer fout gedaan?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Blijkbaar dus best moeilijk. Zeker wanneer je in het verkeerde subforum bent aangespoeld.
dren·ke·ling (de; m,v; meervoud: drenkelingen)quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:30 schreef Innisdemon het volgende:
http://www.interglot.nl/woordenboek/nl/nl/vertaal/drenkeling
Nee, die is verdronken
Maakt niet uit, je bent nieuw op fok.quote:
Fraai, tegenstrijdige informatie op googlequote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
dren·ke·ling (de; m,v; meervoud: drenkelingen)
1
te water geraakte persoon
Volgens Van Dale niet.
Nog eentje?
drenkeling
de drenkeling zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [ˈdrɛŋkəlɪŋ] Verbuigingen: drenkeling|en (meerv.) iemand die in het water gevallen is en bijna verdronken is Voorbeeld: `Het schip haalde vijf drenkelingen aan boord.` ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/drenkeling
Je had het beter in TTK kunnen vragen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:31 schreef ravenhpltc242 het volgende:
Oh wat heb ik nu weer fout gedaan?
Dan had het waarschijnlijk langer geduurd voordat er reacties kwamen. Hoewel hier ook niemand het antwoord weet...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je had het beter in TTK kunnen vragen.
Dan moet iedereen meteen weer denken aan de Efteling.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:37 schreef Copycat het volgende:
Helaas, ook mijn Van Dale thesaurus vol synoniemen biedt geen uitkomst.
Drenken is ook laven, dus noem hem of haar een laaf.
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:37 schreef Copycat het volgende:
Helaas, ook mijn Van Dale thesaurus vol synoniemen biedt geen uitkomst.
Drenken is ook laven, dus noem hem of haar een laaf.
Nee ik ook nietquote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:41 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Na 5 minuten intensief googlen heb ik niks anders kunnen vinden
g e s t r a n d equote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:32 schreef ravenhpltc242 het volgende:
[..]
Maakt niet uit, je bent nieuw op fok.
Ik zoek een synoniem voor drenkeling of schipbreukeling. Dus geen drenkeling of schipbreukeling.
g e s t r a n d equote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:10 schreef ravenhpltc242 het volgende:
Hoe noem je iemand die is aangespoeld op het strand? Ik dacht eerst "drenkeling", maar nu zoek ik een synoniem. Iemand? Daar moet toch een woord voor zijn?
Nee, er is iemand aangespoeld en dat probeer ik te beschrijven, maar om nou de hele tijd "de man" te zeggen is ook niet leuk. Dus zoek ik een synoniem voor "drenkeling".quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:57 schreef houdjemond het volgende:
Misschien, gewoon een gokje, ben je in de war met drijfhout of strandjutter? Niet verkeerd bedoelt hoor, just trying to help, maar die woorden kwamen mij ook te binnen.
Het gaat om Brad Pitt, oké.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:02 schreef FAUSTINO het volgende:
Walvis? als het om een gezette vrouw gaat toch?
Overlevende, aangespoelde, gestrande, pfff, breinbrekertje dit.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:59 schreef ravenhpltc242 het volgende:
[..]
Nee, er is iemand aangespoeld en dat probeer ik te beschrijven, maar om nou de hele tijd "de man" te zeggen is ook niet leuk. Dus zoek ik een synoniem voor "drenkeling".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |