Daar wordt de komende dagen verder aan gewerkt middels een losstaand project. Ben wel benieuwd of Wan nog vragen hierover heeft gesteld aan Hessel. De lichte dames zijn zeer blij met het huidige initiatief, maar dat is niet vanuit de roeibond. Wederom is dit de sluitpost. Nu weet ik deels wel hoe dit is gekomen, maar het blijft een rare situatie dat er inmiddels 7 zwaremannenboten zijn geselecteerd met 37 roeiers (incl SB, universiade en reserves) en nog geen enkele lichtedamesploeg (incl SB en universiade) wordt genoemd. Zeker aangezien Marie-Anne al een ticket voor het EK heeft terwijl dit voor een aantal zware damesploegen niet geldt.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:21 schreef R.O.11 het volgende:
Geen lichte dames in het ANR?
http://www.knrb.nl/content.php/nl/110?id=2433
Vrij aardig uitgebalanceerde trainingsschema's.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:21 schreef Push. het volgende:
Even een vraag he. Hoor altijd dat roeiers heel vaak trainen, als in elke dag. Hoe kan je dat in godsnaam vol houden? Dan heb je toch nooit tijd om te herstellen? Of hebben jullie ook hele rustige trainingen? Gewoon een vraag van een onwetende voetballer.
Duursport kan je altijd langer volhouden dan onregelmatige sporten zoals voetbal.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:21 schreef Push. het volgende:
Even een vraag he. Hoor altijd dat roeiers heel vaak trainen, als in elke dag. Hoe kan je dat in godsnaam vol houden? Dan heb je toch nooit tijd om te herstellen? Of hebben jullie ook hele rustige trainingen? Gewoon een vraag van een onwetende voetballer.
quote:Op zondag 12 mei 2013 12:47 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo maar eens naar Tilburg Hilvarenbeek
Ohja dat dorp.quote:
Ik zag 'm ook voorbijkomenquote:Op zondag 12 mei 2013 20:13 schreef BEFEM het volgende:
Wan!
Je kan weer een foto van Riemstra met een roeifoto bij het journal neerzetten op je website
Jaquote:
Wij zaten ook in baan 4 met de finale, zodra je bij die huisjes kwam werd het veld mooi op een lijntje opengetrokken. Dan wel weer typisch dat in alle 3 de beginnelingvelden de voordeelbaan niet gewonnen heeft.quote:Op maandag 13 mei 2013 07:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Voor ons was het een weekend zo wisselend als eerstejaars kunnen zijn. Goede time trial, dramatisch slechte tweede ronde, matige C finale.
Redelijk goede voorwedstrijd op zondag, en een slechte finale. Al zakte de moed je sowieso wel in de schoenen als je op zondag in élke wedstrijd baan 4 als laatste zag binnenkomen. Wel echt complimenten voor de LB8 van Skoll die in baan 3 een groot verschil won..
Op je scherm zie je als het goed is een tijd per 500m staan (kun je instellen).quote:Op maandag 13 mei 2013 12:32 schreef lucatoni het volgende:
befem uitgelegd gekregen dat ze voor 2km vaak 3x1000 doen (5 min rust ertussen ongeveer) en dan iets van gemiddelde tijd is wat je op de 2k kan halen? Maar hoe werkt dit nu precies?
Is dit tijden van 1000 bij elkaar optellen en dan delen door 2?
Alvast bedankt.
Bedankt, dat wist ik idd.quote:Op maandag 13 mei 2013 12:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Op je scherm zie je als het goed is een tijd per 500m staan (kun je instellen).
Als je dus voor de 3.10 gaat betekent dat 1.35 per 500m.
Dat kun je dan de hele tijd aanhouden, zowel op de 3x1000m training als op de echte 2km. Zo zie je ook dat je je krachten goed verdeelt (dus niet aan het begin 1.20 zien en aan het einde 1.50).
Vb. Je doet 3x1000mquote:Op maandag 13 mei 2013 12:36 schreef lucatoni het volgende:
Bedankt, dat wist ik idd.
Maar ze doen dus als voorbereiding op een 2k vaak 3x1000 meter (is mij verteld). Dan tellen ze die 3x1000 tijden bij elkaar op en dan kunnen ze daar iets mee doen zodat ze weten wat ze op de 2k kunnen ongeveer kwa tijd.. Ik vroeg me alleen even af hoe dat precies werkte.
Bedankt voor de uitleg, snapte even niet welk gemiddelde ik precies moest pakken. Top!quote:Op maandag 13 mei 2013 12:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Vb. Je doet 3x1000m
3.08 (1.34/500m)
3.12 (1.36/500m)
3.10 (1.35/500m)
Dan is je gemiddelde 1.35, dus zou je op 2000m vier keer 1.35 = 6.20 trappen
Maar de 3x1000m training is wel iets minder zwaar dan een echte 2km, dus ik zou er 1 seconde bij optellen, dus in dit geval op 1.36 weggaan. Je kunt hem altijd nog afsprinten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |