De eerste incasso heb ik zeker betaald via de site van het bureau, maar dit dossier is niet meer in te zien. Wel kan ik het in mn bankafschrift terugvinden met dossiernummer erin.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:47 schreef longinus het volgende:
je zou ze om bewijzen kunnen vragen, als jij bewijs hebt dat je betaald hebt is er niks aan de hand.
Persoonlijk heb ik het niet zo op dreigementen, en zou ik zeggen: "zie je voor de rechter". Maar dat ben ik.quote:Er wordt gedreigd dat ik binnen 5 dagen moet betalen anders gaat het naar de rechter.
Erg dom. Als je ongelijk krijgt voor een rechter - en in TS' geval is er totale onduidelijkheid waar de bedragen en getallen vandaan komen - wordt dit een véél duurder grapje dan enkel het bedrag dat nu op de factuur staat.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik het niet zo op dreigementen, en zou ik zeggen: "zie je voor de rechter". Maar dat ben ik.
Wat een onzinpost. Staat echt geen enkel nuttig iets inquote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:22 schreef shazaam het volgende:
Is het product uiteindelijk ooit geleverd ? Als er nooit een levering heeft plaatsgevonden EN het een webshop/telefonische verkoop betreft zou je het als een annulering onder de bedenktijd kunnen beschouwen.
In dat geval is de webwinkel gewoon verplicht de kosten voor de eerste verzending voor zijn rekening te nemen.
http://www.consumentenbon(...)met-retourzendingen/quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een onzinpost. Staat echt geen enkel nuttig iets inDe bedenktijd is zeven werkdagen, het gaat om iets van maanden geleden. En stel dat dat niet zo was: bron voor dat laatste?
Ik heb de telefoon nooit ontvangen. Dat was ook mijn bezwaar. er werd ook geen briefje in de brievenbus gedaan waardoor ik kon zien of ze aan de deur geweest waren (was een duits transport bedrijf). Toen heb ik de bestelling geannuleerd (weleenswaar 7 dagen naar plaatsing, maar nooit product in handen gehad) omdat ik ergens anders telefoon had gekocht. toen begon men het verzendkosten bedrag te claimen en als ik dat niet zou betalen dan zou de order definitief worden. Echter ik heb geen postbode gezien dus ik weigerde te betalen. Zo kwam die eerste incasso tot stand en die heb ik betaald. Mijn les; nooit meer bij vage sites bestellen. Nu heb ik dus een 2e incasso gehad... en dat heb ik omschreven in dit topic. Dat is het hele verhaal.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:22 schreef shazaam het volgende:
Is het product uiteindelijk ooit geleverd ? Als er nooit een levering heeft plaatsgevonden EN het een webshop/telefonische verkoop betreft zou je het als een annulering onder de bedenktijd kunnen beschouwen.
In dat geval is de webwinkel gewoon verplicht de kosten voor de eerste verzending voor zijn rekening te nemen.
Maar begrijp ik uit dit verhaal plus de OP nou goed dat je een incasso betaalt hebt voor een telefoon die je geannuleerd hebt?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:35 schreef solo12312 het volgende:
[..]
Ik heb de telefoon nooit ontvangen. Dat was ook mijn bezwaar. er werd ook geen briefje in de brievenbus gedaan waardoor ik kon zien of ze aan de deur geweest waren (was een duits transport bedrijf). Toen heb ik de bestelling geannuleerd (weleenswaar 7 dagen naar plaatsing, maar nooit product in handen gehad) omdat ik ergens anders telefoon had gekocht. toen begon men het verzendkosten bedrag te claimen en als ik dat niet zou betalen dan zou de order definitief worden. Echter ik heb geen postbode gezien dus ik weigerde te betalen. Zo kwam die eerste incasso tot stand en die heb ik betaald. Mijn les; nooit meer bij vage sites bestellen. Nu heb ik dus een 2e incasso gehad... en dat heb ik omschreven in dit topic. Dat is het hele verhaal.
Toevoeging: Ik heb de order zelf ook geannuleerd. Ik heb natuurlijk de hoofdsom betaald via de incasso waardoor ik (wellicht) recht heb op de telefoon. Maar met hufters wil ik niets te maken hebben en heb het dus zelf geannuleerd. Want stel dat die postbode weer niet op komt dagen dan blijf je bezig...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:35 schreef solo12312 het volgende:
[..]
Ik heb de telefoon nooit ontvangen. Dat was ook mijn bezwaar. er werd ook geen briefje in de brievenbus gedaan waardoor ik kon zien of ze aan de deur geweest waren (was een duits transport bedrijf). Toen heb ik de bestelling geannuleerd (weleenswaar 7 dagen naar plaatsing, maar nooit product in handen gehad) omdat ik ergens anders telefoon had gekocht. toen begon men het verzendkosten bedrag te claimen en als ik dat niet zou betalen dan zou de order definitief worden. Echter ik heb geen postbode gezien dus ik weigerde te betalen. Zo kwam die eerste incasso tot stand en die heb ik betaald. Mijn les; nooit meer bij vage sites bestellen. Nu heb ik dus een 2e incasso gehad... en dat heb ik omschreven in dit topic. Dat is het hele verhaal.
Correctoquote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar begrijp ik uit dit verhaal plus de OP nou goed dat je een incasso betaalt hebt voor een telefoon die je geannuleerd hebt?
Er is wel een EU-richtlijn met consumentenbescherming voor EU-burgers bij koop op afstand, maar ik weet niet hoe die in Duitsland geïmplementeerd is.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:38 schreef shazaam het volgende:
De 7 dagen gaan pas in na ontvangst van het product. Dus wat dat betreft zou je goed moeten zitten.
Je hebt het over een Duits post bedrijf ? Als het een duitse winkel is die duidelijk vanuit duitsland opereerd (.de of .com domein) vrees ik dat je alsnog de sjaak bent, het Nederlandse consumenten recht gaat volgens mij niet de grens over.
het gaat om dit post order bedrijf: https://www.dpd.com/dequote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:38 schreef shazaam het volgende:
De 7 dagen gaan pas in na ontvangst van het product. Dus wat dat betreft zou je goed moeten zitten.
Je hebt het over een Duits post bedrijf ? Als het een duitse winkel is die duidelijk vanuit duitsland opereerd (.de of .com domein) vrees ik dat je alsnog de sjaak bent, het Nederlandse consumenten recht gaat volgens mij niet de grens over.
DPD is geen postorderbedrijf. Het is enkel een pakketvervoerder.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:42 schreef solo12312 het volgende:
Het gaatom
[..]
het gaat om dit post order bedrijf: https://www.dpd.com/de
Maar bedrijf is in Rotterdam gevestigd
Ok. Ik ken het verschil niet. Maar je hebt waarschijnlijk gelijk.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
DPD is geen Postorderbedrijf. Het is enkel een pakketvervoerder.
Nooit op de mooie blauwe ogen van de verkoper vertrouwen. Altijd even zelf controleren wat je rechten precies zijn. En al helemaal niet zomaar betalen als er niet geleverd wordt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:43 schreef solo12312 het volgende:
[..]
Men stelt dat de bestelling definitief was... dat er overeenkomst was.
Een postorderbedrijf is een bedrijf dat je een boek stuurt met hun assortiment, waar jij iets van uitkiest en per post bestelt. Je bestelling sturen ze thuis met een factuur. De Wehkamp is zo'n bedrijf.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:44 schreef solo12312 het volgende:
[..]
Ok. Ik ken het verschil niet. Maar je hebt waarschijnlijk gelijk.
Dat is precies wat ik ook dacht. Elke seconde die je denkt aan dit soort hufters is een seconde teveel. Maar nu ik die 2e incasso krijg denk ik van... nah... ik heb tegen iedereen een ruggengraat dus ook tegen hen... maar ik heb daarom dit topic geopend om wat meningen te horen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:53 schreef supereek het volgende:
ik betaal meestal dit soort dingen want ik heb geen zin in gezeik.. maar als dat veel geld voor je is begrijp ik best dat je het evt niet kan missen (werkloos/student/etc). Dan zal ik gewoon in bezwaar gaan tegen het bericht.
Dat incassobureau is blijkbaar nog niet op de hoogte van de incassoregels die sinds vorig jaar zomer gelden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:35 schreef solo12312 het volgende:
Nu krijg ik deze week een brief van een ander incasso bureau binnen waarin naar voren komt dat ik de verzendkosten nog niet betaald heb. Er wordt gedreigd dat ik binnen 5 dagen moet betalen anders gaat het naar de rechter. Dit gaat om het volgende:
- Hoofdsom: 15,95
- Buitengerechtelijke kosten: 44,77
Totaal: 60.73
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |