quote:Vrouwen in leaseauto's worden vaker beboet voor snelheidsovertredingen dan mannelijke leaserijders. Per gereden kilometer gaat het om dertig procent meer boetes voor vrouwen. Ook krijgt deze groep vrouwen twee keer zo vaak een bon voor door rood rijden. Dat meldt een autoleasebedrijf donderdag op basis van onderzoek onder 120.000 leaseauto's.
"Vaak wordt gedacht dat juist mannen te hard rijden", laat marketing manager bij Athlon Car Lease Folkert Ruiter weten in een verklaring. "Wij waren dan ook verrast toen uit de cijfers bleek dat vooral vrouwen beboet worden vanwege snelheidsovertredingen. Vrouwen rijden gemiddeld dertienduizend kilometer minder per jaar, maar als we kijken naar het aantal snelheidsboetes per kilometer blijkt toch dat zij vaker worden geflitst."
Als vrouwen in leaseauto's te hard scheuren doen ze dat wel minder hard dan mannen. Geflitste vrouwen rijden gemiddeld 8,6 kilometer te hard. Bij mannen is dat gemiddeld 8,9 kilometer.
Volgens het leasebedrijf blijken eigenaren van Porsches, Audi's en BMW's overigens de ergste snelheidsovertreders. Een gemiddelde Porsche-eigenaar reed bij een snelheidsovertreding gemiddeld 13,7 kilometer te hard en krijgt 6,2 boetes per tienduizend gereden kilometers.
Dat wil je iets te graag. Iets in mij zegt dat jij hier een goed aandeel in hebtquote:Op donderdag 21 maart 2013 14:33 schreef Anne het volgende:
Dat stuk erboven kan trouwens genegeerd worden eh!
Heeft geen leaseauto, en gedraagt zich redelijk de laatste tijd volgens mijquote:
Dankjewelquote:Op donderdag 21 maart 2013 14:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heeft geen leaseauto, en gedraagt zich redelijk de laatste tijd volgens mij
Hebben ze ooit witte busjes met ladders op het dak de ring over gestuurd? Die dingen lijken iig altijd harder te kunnen dan alle andere weggebruikers.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:38 schreef Bananenvlaflip het volgende:
In ander nieuws: de meest notoire bumperklevers blijken witte bestelbusjes.
Volgens mij begrenzen die begrenzers niet de maximum- maar de minimumsnelheid.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:41 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hebben ze ooit witte busjes met ladders op het dak de ring over gestuurd? Die dingen lijken iig altijd harder te kunnen dan alle andere weggebruikers.
Ja, Sabientje zelf heeft nog een Transit rondgestampt.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:41 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hebben ze ooit witte busjes met ladders op het dak de ring over gestuurd? Die dingen lijken iig altijd harder te kunnen dan alle andere weggebruikers.
Wie een kuil graaft voor een ander...quote:
Samenvatting; je rijdt meestal schunnig veel te hard, je wordt alleen niet zo vaak gepaktquote:Op donderdag 21 maart 2013 15:14 schreef DS4 het volgende:
Volgens mij heb ik in 2012 maar één schikking mogen ontvangen voor iets van 35 km/u harder dan toegestaan in Nederland. Wel maar weinig gereden in 2012, ik schat slechts 25.000 km.
2011 was wat duurder wat dat betreft, met 2 keer... 1 in Duitsland voor 1.250 euro (iets van 140 waar je 70 mocht) en 172 waar je 100 mocht in NL en ik ben al weer vergeten wat dat heeft gekost... de maanden met chauffeurs zijn mij meer bijgebleven. Ik twijfel alleen nu ik het schrijf of het niet in 2010 was.
Kilometrages in die jaren lag overigen boven de 40K.
Zie je, ik krijg zelden een boete.
Nou gun je hem zijn succes niet SD, dat is flauw. Iets met kop en maaiveld.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Samenvatting; je rijdt meestal schunnig veel te hard, je wordt alleen niet zo vaak gepakt
Dat valt wel mee. Alleen is het wel zo dat als ik eens een keer een lege weg voor mij heb ik nog wel eens gas wil geven en dan rij je zo een paar km/u te hard natuurlijk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:18 schreef Sounddragon het volgende:
Samenvatting; je rijdt meestal schunnig veel te hard, je wordt alleen niet zo vaak gepakt
Foei!, damagheulniequote:Op donderdag 21 maart 2013 15:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Alleen is het wel zo dat als ik eens een keer een lege weg voor mij heb ik nog wel eens gas wil geven en dan rij je zo een paar km/u te hard natuurlijk.
Maar ik word best vaak gecontroleerd hoor. En dat weet ik vanwege de Stinger...
O ja... ik bedoel flitsmeister natuurlijk...quote:
Lullig die 70 zones die zo onhandig de vooruitgang blokkeren op een lekkere 100 km weg.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:14 schreef DS4 het volgende:
.... 1 in Duitsland voor 1.250 euro (iets van 140 waar je 70 mocht) ...
Precies.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:15 schreef Hyperdude het volgende:
Lullig die 70 zones die zo onhandig de vooruitgang blokkeren op een lekkere 100 km weg.![]()
Weet ik, was een boete van 23 euro oid en heb de eerste verhoging gehad. Was idd een forse verhoging. Er stond ook al bij wat de tweede verhoging zou zijn en dat gokje wilde ik ook nog wagen (rond de 60 euro uit mijn hoofd) maar zo ver is het niet gekomen, is inmiddels al lang geleden en heb niks meer gehoord.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:38 schreef DS4 het volgende:
Je weet dat die 6 euro niet betalen inhoudt dat je nog extra heffingen over het gehele bedrag kan krijgen?
Dus bij een beschikking van 200+6 euro administratiekosten alleen maar 200 euro sanctie betalen is eerste aanmaning 6 euro (openstaand bedrag) + 103 euro = 109... en de tweede aanmaning is dan 6 + 618 euro.
Kun je beter bezwaar maken tegen die administratiekosten, nietwaar?
Nee, het is maar één keer administratiekosten.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:46 schreef Barcaconia het volgende:
Enneuh, de eerste aanmaning is 6 euro + 103 = 109 + 6 euro administratiekosten
Ik heb waardering voor je openheid, maar ik vind 140 km/u waar je 70 mag, en 172 km/u waar je 100 mag eigenlijk wel schandalig te hard.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:14 schreef DS4 het volgende:
Volgens mij heb ik in 2012 maar één schikking mogen ontvangen voor iets van 35 km/u harder dan toegestaan in Nederland. Wel maar weinig gereden in 2012, ik schat slechts 25.000 km.
2011 was wat duurder wat dat betreft, met 2 keer... 1 in Duitsland voor 1.250 euro (iets van 140 waar je 70 mocht) en 172 waar je 100 mocht in NL en ik ben al weer vergeten wat dat heeft gekost... de maanden met chauffeurs zijn mij meer bijgebleven. Ik twijfel alleen nu ik het schrijf of het niet in 2010 was.
Kilometrages in die jaren lag overigen boven de 40K.
Zie je, ik krijg zelden een boete.
Die 140 waar je 70 mag was in Duitsland, op een voor mij zeer goed bekende weg (op een steenworp van de Nordschleife), maar op zich ging ik mij daar wel een beetje te buiten...quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:13 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb waardering voor je openheid, maar ik vind 140 km/u waar je 70 mag, en 172 km/u waar je 100 mag eigenlijk wel schandalig te hard.![]()
Ik vind het erg afhangen van de situatie. Er zijn situaties dat 5 km/u harder dan toegestaan misdadig is, er zijn situaties dat 150 km/u harder dan toegestaan prima kan. Alleen... als je gepakt wordt moet je niet zeuren. Het mag niet, punt.quote:Boetes tot 30 km/u overschrijding van de maximumsnelheid vind ik nog te billiken, al word ik zelf nooit gepakt met een overschrijding met meer dan 20 km/u te hard. Mijn laatste dateert echter alweer uit de zomer 2011.
10-15k kmquote:Op donderdag 21 maart 2013 15:08 schreef Anne het volgende:
Vertel eens. Hoe vaak heb je de staatskas moeten spekken het afgelopen jaar? En op hoeveel km was dat? Dan kunnen we even kijken of het onderzoek zo'n beetje klopt.
2012quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:08 schreef Anne het volgende:
Ik ga gewoon kei hard heen lullen als brugman over al die vrouwonvriendelijke opmerkingen:
Vertel eens. Hoe vaak heb je de staatskas moeten spekken het afgelopen jaar? En op hoeveel km was dat? Dan kunnen we even kijken of het onderzoek zo'n beetje klopt.
Dat is ook wel logisch, het duurt een kwartier voordat ze weer op dezelfde snelheid zijn.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:38 schreef Bananenvlaflip het volgende:
In ander nieuws: de meest notoire bumperklevers blijken witte bestelbusjes.
Rijden niet. Ligt nog zout op de weg hè!quote:
Als je er vette bonnen mee kan scoren, vast wel.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:32 schreef bokkepoot het volgende:
Sorry, telt dit ookheeft wel achterwielaandrijving
![]()
[ afbeelding ]
71 waar je 50 mocht, en 105 waar je 80 mocht waren dure lesjesquote:Op donderdag 21 maart 2013 19:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je er vette bonnen mee kan scoren, vast wel.
Wat raar... Een jaloerse glazen bol!quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:38 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Mijn glazen bol voorziet een *pats hier met je sportwagen en fantastische voertuigbeheersing waardoor hard rijden best mag-topic*.
quote:
op 14000km 0 keer. Per jaarquote:Op donderdag 21 maart 2013 15:08 schreef Anne het volgende:
Ik ga gewoon kei hard heen lullen als brugman over al die vrouwonvriendelijke opmerkingen:
Ja soms wel. 2,5 uur heen en 2,5 uur terug voor netto 2 uurtjes werk is niet altijd leuk. Maar he, ik word er voor betaald dus ik mag niet klagen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Dat was gemiddeld 2,5 uur per dag in de auto voor woon-werk. Die 2,5 uur autorijden verkies ik dan boven slapen in een hotel.quote:
15k,¤0quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:08 schreef Anne het volgende:
Een Audi RS6 met fors meer vermogen dan die 911 Turbo.quote:
Een Audi die Porsche eruit rijdt.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:43 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Een Audi RS6 met fors meer vermogen dan die 911 Turbo.
Op het circuit zal dat niet gebeuren, maar op de autobahn gaat die 911 wel een probleem hebben.quote:
Ik heb geen idee op een circuit.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:47 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Op het circuit zal dat niet gebeuren, maar op de autobahn gaat die 911 wel een probleem hebben.
Klopt. Beiden ongeveer even snel naar de 200 (ong. 12 sec), maar daarna is de 911 het gewichtsvoordeel echt kwijt en is de RS6 wezenlijk sneller en loopt deze ook een veel hogere topsnelheid (>320 km/u vs >340 km/u).quote:Op zondag 24 maart 2013 00:47 schreef PeeJay1980 het volgende:
Op het circuit zal dat niet gebeuren, maar op de autobahn gaat die 911 wel een probleem hebben.
Vluchtstrook?quote:
quote:Op zondag 24 maart 2013 14:28 schreef DS4 het volgende:
Daar red je geen 340... Misschien 270 net voor schwedenkreuz...
En nuerburgring... Maar dat weet jij zelf ook wel...
Had her en der nog sneller over de ring gekund als de anderen hem gewoon doorgang hadden verleend in plaats van ervoor te blijven plakken.quote:Op zondag 24 maart 2013 14:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een Porsche haalt idd maar 285, jouw Audi moet dus sneller kunnen
@8:45. Voor Zwedenkruis "maar" 250kmh
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |