abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124906049
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 08:52 schreef CoolGuy het volgende:
Ik stap ook nooit over. Ik zit al sinds jaar en dag bij Essent, en dat blijf ik ook. Elk jaar overstappen en maar hopen dat alles goed gaat etc heb ik geen zin in. Leuk dat ik mezelf dan 200 euro door de neus boor ofzo, maar dat komt neer op 16,67 per maand. Nou voor dat 1,5 tientje ga ik mezelf dat gedoe allemaal niet op de hals halen.

Bij Essent zit ik prima, geen gezeik, altijd alles netjes op tijd, geen vage rekeningen. Ik vind 't wel best zo.
Ik doe het al een jaar of 5 en het gaat elk jaar foutloos. :)
pi_124906071
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:15 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

De tarieven op dit moment (1 jaar vast, groene stroom, alleen aanbieder kosten):
ED Stroom Hoog - ¤ 0,22184
NLE Stroom Hoog - ¤ 0,22852
Verschil - ¤ 0,00668

ED Stroom Laag - ¤ 0,20246
NLE Stroom Laag - ¤ 0,21250
Verschil - ¤ 0,01004

ED Vastrecht voor stroom en gas (per jaar): ¤ 107,76
NLE Vastrecht voor stroom en gas (per jaar): ¤ 123,36
Verschil - ¤ 15,60

Uitgaande van de korting van ¤ 180 die ik kreeg bij NLE moet je wel heeeeeel veel gebruiken wil je met ED goedkoper zijn aan het eind van de rit.

Ik gebruik 1500 KWh hoog en 1500 KWh laag. Dat kost bij NLE dus extra:
Hoog 1500 x ¤ 0,00668 = ¤ 10,02
Laag 1500 x ¤ 0,01004 = ¤ 15,06
Vastrecht ¤ 15,60
Totaal per jaar extra betalen bij NLE: ¤ 40,68
Voordeel ¤ 180 - ¤ 40,68 = ¤ 139,32

Nee sorry, ED is niet goedkoper op electra. Gas kan ik ook voorrekenen maar zal nagenoeg hetzelfde wel uitkomen :)
Voordeel zit ook niet in de kwh prijs, dat is onder streep minimaal. de welkomstbonus maakt het verschil.
pi_124906217
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:35 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Voordeel zit ook niet in de kwh prijs, dat is onder streep minimaal. de welkomstbonus maakt het verschil.
Inderdaad, en die moet je handig gebruiken.

E.ON bijvoorbeeld rekende na de afloop van de 1 jaar actie echt bizarre tarieven. Als je niet oplet betaal je je bonus in een jaar zelf weer terug :)
  Moderator vrijdag 5 april 2013 @ 09:50:47 #80
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_124906434
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:34 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Ik doe het al een jaar of 5 en het gaat elk jaar foutloos. :)
Das prima, ik heb geen zin in het gedoe voor die paar tientjes. Dat is me de moeite niet waard.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_124912521
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 april 2013 00:19 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ach ja, het is in ieder geval een van de betrouwbaarste prijsvechters in mijn ogen.
Zit er inmiddels al 6 jaar bij, nooit gedoe gehad en telkens als ik nét zit te twijfelen om rond te gaan kijken vanwege einde contract en de overgang naar de variabele tarieven, bellen ze me netjes op met een lekker interessant aanbod.

Stroom ¤0,20680, gas ¤0,61443 en dat bij een 3-jarig contract :Y).

En uiteraard valt er nog wel meer voordeel uit te halen door lekker te cashen op welkomstpremies, maar daar ben ik simpelweg te lui voor :+.
Variabele tarieven zeggen helemaal niets. Variabel icm vastrecht zegt al wat meer ;). Ik heb de actietarieven van Energie Direct (1 jaar, daarna schiet het omhoog) voorgelegd bij mijn huidige leverancier onder het mom "als jullie die tarieven niet kunnen hanteren ben ik weg". Ik kreeg al vrij snel een berichtje terug van mijn leverancier (Eneco) dat ze het heel erg jammer zouden vinden als ik weg zou gaan en mij als trouwe klant een mooi aanbod wilden doen! De variabele tarieven waren 10% lager dan de goedkoopste tarieven op hun website. Mooi, dacht ik! Toen ging ik alles verder doorrekenen en wat bleek, ze hadden het vastrecht een eind omhoog gegooid! Alles bij elkaar zou ik netto 6 euro per jaar goedkoper zijn volgens hun "premium speciaal voor trouwe klanten"-aanbieding...
pi_124951173
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:00 schreef nikk het volgende:
Na een jaar overstappen. Heb je voor 200/250 euro een iPad.
Of wat de meeste mensen uit de energiewereld doen: iPad contractje bij de Oxxio afsluiten, wachten tot de iPad binnen is en vervolgens overstappen naar een prijsvechter die de boete vergoed (niet via vergelijkingssites doen dus).
Krijg je naast de contractboete trouwens nog wel een boete van ¤100 erbij vanwege de iPad, maar dan heb je dus in feite voor 100 eurootjes en slechts 1 a 2 maandjes duurdere tarieven een compleet nieuwe iPad.
Als teveel mensen het op die manier gaan doen, kan Oxxio 370 euro per iPad als verlies bijschrijven en is het ook zo weer afgelopen met de actie.
I was an atheist until I realized I was God
pi_124951275
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:15 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

De tarieven op dit moment (1 jaar vast, groene stroom, alleen aanbieder kosten):
Bedoel je met "op dit moment" de tarieven die jij in je contract hebt staan of de tarieven die de NLE op dit moment hanteert?
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:55:53 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_124951306
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 07:18 schreef Pap89 het volgende:
Alleen die tenenkrommende reclame al "Nee geen interesse, doei-" -Maar wat als we er nu een iPad bij doen? "iPad?!!!!!!!!!!"

Je kunt zien op wat voor mensen ze het richten :')
Mensen die net iets minder slim zijn dan TS.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_124952197
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:49 schreef kastanova het volgende:

[..]

Of wat de meeste mensen uit de energiewereld doen: iPad contractje bij de Oxxio afsluiten, wachten tot de iPad binnen is en vervolgens overstappen naar een prijsvechter die de boete vergoed (niet via vergelijkingssites doen dus).
Krijg je naast de contractboete trouwens nog wel een boete van ¤100 erbij vanwege de iPad, maar dan heb je dus in feite voor 100 eurootjes en slechts 1 a 2 maandjes duurdere tarieven een compleet nieuwe iPad.
Als teveel mensen het op die manier gaan doen, kan Oxxio 370 euro per iPad als verlies bijschrijven en is het ook zo weer afgelopen met de actie.
Dit doe ik nu met die laptop van oxxio. Had er sowieso een nodig, dus nu heb ik er een voor 160¤
pi_124953555
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:49 schreef kastanova het volgende:

[..]

goeie ja :) denk alleen dat "de meeste mensen" niet klopt.
pi_124954348
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:20 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

goeie ja :) denk alleen dat "de meeste mensen" niet klopt.
Met "uit de energiewereld" doelde ik op de mensen die zich zelf ook in de branche bevinden :).
pi_124966940
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:54 schreef kastanova het volgende:

[..]

Bedoel je met "op dit moment" de tarieven die jij in je contract hebt staan of de tarieven die de NLE op dit moment hanteert?
Contract van de energieveiling.
pi_124967765
Net bij Kassa ook op het eind, de 'van/voor'-kutaanbieding van de week. 700 euro voor een ipad.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')