abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124867085
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 09:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

dan moet je uiteraard rekening houden met een boete, ook al biedt Oxxio geloof ik aan die te betalen (hebben ze mij ook gedaan, al stelde die amper iets vor..ik geloof 50 euro). Ik heb het ook gedaan: zat al jarenlang bij RWE->Essent, maar die hadden geen boeiende aanbiedingen en toen kwam Oxxio voorbij. Als jij netjes je meterstanden op tijd voor ze opneemt (zodat ze niet geschat worden en je rare rekeningen krijgt), kan er in feite niks misgaan. Ik moet zeggen dat hun administratie niet supergeweldig is: de facturatie kwam in het begin wat moeizaam op gang en daar moesten we zelf achteraan, maar van de iPad genieten we nog elke dag 8-)

Op het moment dat wij afsloten, waren er weinig andere goede aanbieders. Ik wil geen nuon, want ik schijt op ettelijke verschillende facturen (vanwege hun netbeheerdersmodel) en ik wil geen Nederland Energie / NLE / etc, omdat ik weet van hun malafide verkoop- en opzegpraktijken.
Die verschillende facturen is verleden tijd vanaf augustus. En Oxxio is minstens zo malafide als NLE.
  donderdag 4 april 2013 @ 10:11:03 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_124867176
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:06 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Die verschillende facturen is verleden tijd vanaf augustus.
Zeggen ze dat of is dat zo? :P

quote:
En Oxxio is minstens zo malafide als NLE.
Ik heb er geen last van. Bij NLE heb ik diep op de bron gezeten (gelukkig nooit zelf mensen op hoeven lichten)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_124867220
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:11 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Zeggen ze dat of is dat zo? :P

nee dat is wetgeving, per 1-8 treedt stroomopwaarts in werking.

quote:
[..]

Ik heb er geen last van. Bij NLE heb ik diep op de bron gezeten (gelukkig nooit zelf mensen op hoeven lichten)
Oxxio heeft zn naam destijds gewijzigd vanwege de slechte naam.... Blijft een dubieuze prijsvechter, zie ook de ipad.
pi_124867253
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:06 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Die verschillende facturen is verleden tijd vanaf augustus. En Oxxio is minstens zo malafide als NLE.
Ik ben recent vorig jaar van CoGas naar E.ON gegaan en dit jaar naar NLE en beide overstappen zijn me prima bevallen. Goede informatie voorziening, correcte afschrijvingen etc.

Vind dat NLE een dikke plus heeft tov E.ON omdat je online van alles kan doen en zien.

Maar dat is een beetje offtopic ;)
pi_124867275
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:14 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik ben recent vorig jaar van CoGas naar E.ON gegaan en dit jaar naar NLE en beide overstappen zijn me prima bevallen. Goede informatie voorziening, correcte afschrijvingen etc.

Vind dat NLE een dikke plus heeft tov E.ON omdat je online van alles kan doen en zien.

Maar dat is een beetje offtopic ;)
Ik switch sowieso elk jaar, krijg je de welkomsbonus a 200 tot 300 euro.
  donderdag 4 april 2013 @ 10:17:38 #56
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_124867310
quote:

kan bij Oxxio ook, dat noemen ze als nummer 1 reden voor die ipad (heb er alleen nog geen gebruik van gemaakt, maar dat terzijde)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 4 april 2013 @ 10:18:11 #57
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_124867324
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:16 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Ik denk dat dat sowieso een heel goed idee is, slapend je contract door laten lopen kost je veel geld.
pi_124867344
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:16 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

360 dit jaar :P
pi_124867357
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:18 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik denk dat dat sowieso een heel goed idee is, slapend je contract door laten lopen kost je veel geld.
Maar ook een stuk minder frustratie in sommige gevallen. Tis maar wat je fijn vind.
pi_124897650
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:11 schreef SEMTEX het volgende:
True, true...
Wat betreft het (dubbel) innen van geld en het niet uit keren van welkomstbonussen zijn ze behoorlijk fanatiek, maar zelf hun rekeningen betalen aan zakenpartners gaat een stuk moeizamer :').
I was an atheist until I realized I was God
pi_124897802
quote:
Kun je beter naar Energie:Direct gaan.
Een van de weinige betrouwbare prijsvechters (immers een dochter van Essent), vrijwel álles is online te doen en in te zien en qua tarieven scheelt het echt beláchelijk veel ten opzichte van de tarieven van Eon (en de rest)
  donderdag 4 april 2013 @ 23:19:31 #62
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_124899173
http://optimel-limoen.twe(...)-ipad-bij-oxxio.html

lees dat maar eens.

gratis bestaat niet. Facebook en gmail zijn ook niet gratis. kost je je privacy
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_124899281
Sjon en Anita willen een iPad, electra hebben ze toch al, dus waarom niet zo gelijk een iPad scoren?!1111

(Doelgroep van Oxxio)

:')
pi_124899907
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:21 schreef Pap89 het volgende:
Sjon en Anita willen een iPad, electra hebben ze toch al, dus waarom niet zo gelijk een iPad scoren?!1111

(Doelgroep van Oxxio)
Alle voormalig NLE-ers/NEM-ers schuiven hun biertap opzij voor de iPad van Oxxio :Y).
pi_124900075
quote:
3s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:54 schreef kastanova het volgende:

[..]

Een van de weinige betrouwbare prijsvechters (immers een dochter van Essent)

Moest ik ook altijd zeggen toen ik op zo'n call center zat bij E.D... Weigerde ik, omdat ik geen mensen voor ga liegen. Vrijwel alle prijsvechters zijn dochterondernemingen van de grote 4.
pi_124900216
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:40 schreef Sport_Life het volgende:

Moest ik ook altijd zeggen toen ik op zo'n call center zat bij E.D... Weigerde ik, omdat ik geen mensen voor ga liegen. Vrijwel alle prijsvechters zijn dochterondernemingen van de grote 4.
Ik snap niet precies waar je op doelt met "weigeren te liegen".
pi_124900457
quote:
5s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:44 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ik snap niet precies waar je op doelt met "weigeren te liegen?
Omdat het de indruk wekt dat E.D. dezelfde voorwaarden en goede naam heeft als Essent. En dat is niet zo. Zoals de meeste prijsvechters. Essent heeft (of had) een meerderheidsbelang, verder staat het operationeel totaal los van elkaar. Sterker nog, als je bij die vergelijkings websites jaarlijks switcht tussen E.D. en Essent ontvang je elk jaar zo'n welkomstbonus.
pi_124901775
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:49 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Omdat het de indruk wekt dat E.D. dezelfde voorwaarden en goede naam heeft als Essent. En dat is niet zo. Zoals de meeste prijsvechters. Essent heeft (of had) een meerderheidsbelang, verder staat het operationeel totaal los van elkaar. Sterker nog, als je bij die vergelijkings websites jaarlijks switcht tussen E.D. en Essent ontvang je elk jaar zo'n welkomstbonus.
Ach ja, het is in ieder geval een van de betrouwbaarste prijsvechters in mijn ogen.
Zit er inmiddels al 6 jaar bij, nooit gedoe gehad en telkens als ik nét zit te twijfelen om rond te gaan kijken vanwege einde contract en de overgang naar de variabele tarieven, bellen ze me netjes op met een lekker interessant aanbod.

Stroom ¤0,20680, gas ¤0,61443 en dat bij een 3-jarig contract :Y).

En uiteraard valt er nog wel meer voordeel uit te halen door lekker te cashen op welkomstpremies, maar daar ben ik simpelweg te lui voor :+.
pi_124904938
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:19 schreef Matty___ het volgende:
http://optimel-limoen.twe(...)-ipad-bij-oxxio.html

lees dat maar eens.

gratis bestaat niet. Facebook en gmail zijn ook niet gratis. kost je je privacy
Nogmaals:
pi_124904950
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:40 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Nee alleen Energiedirect en Oxxio is recent gekocht door Eneco.
pi_124905073
quote:

[..]

Een van de weinige betrouwbare prijsvechters (immers een dochter van Essent), vrijwel álles is online te doen en in te zien en qua tarieven scheelt het echt beláchelijk veel ten opzichte van de tarieven van Eon (en de rest)
Bij NLE ben stukken goedkoper uit dan ED dit jaar. Ik vergelijk elk jaar 5 of 6 aanbieders incl. tarieven en welkomstbonus. Ik kijk simpel wat het na een jaar kost. Dit jaar was NLE de goedkoopste, vorig jaar E.ON. En misschien volgend jaar ED of Nuon. Overigens wisselen de tarieven dagelijks, op het moment van kiezen (begin februari) was NLE voor mij de voordeligste, dat kan nu totaal anders zijn :)

Ik kijk niet naar randzaken als online zaken kunnen regelen overigens voor het oordeel van mijn overstap, voor mijn gevoel is de basis dat ik per maand een x bedrag betaal en aan het eind een afrekening krijg. Het is prettig als er online e.e.a. geregeld is (zoals bij NLE een meter om te kijken of je voorschot toereikend is), maar geen doorslaggevende waarde. Als bedrijf X langs de deur komt om het contant te halen en ze zijn de voordeligste dan doe ik daar gerust zaken mee :)
pi_124905341
Ik stap ook nooit over. Ik zit al sinds jaar en dag bij Essent, en dat blijf ik ook. Elk jaar overstappen en maar hopen dat alles goed gaat etc heb ik geen zin in. Leuk dat ik mezelf dan 200 euro door de neus boor ofzo, maar dat komt neer op 16,67 per maand. Nou voor dat 1,5 tientje ga ik mezelf dat gedoe allemaal niet op de hals halen.

Bij Essent zit ik prima, geen gezeik, altijd alles netjes op tijd, geen vage rekeningen. Ik vind 't wel best zo.
pi_124905424
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 08:52 schreef CoolGuy het volgende:
Ik stap ook nooit over. Ik zit al sinds jaar en dag bij Essent, en dat blijf ik ook. Elk jaar overstappen en maar hopen dat alles goed gaat etc heb ik geen zin in. Leuk dat ik mezelf dan 200 euro door de neus boor ofzo, maar dat komt neer op 16,67 per maand. Nou voor dat 1,5 tientje ga ik mezelf dat gedoe allemaal niet op de hals halen.

Bij Essent zit ik prima, geen gezeik, altijd alles netjes op tijd, geen vage rekeningen. Ik vind 't wel best zo.
Als je je dat kan veroorloven of niet interessant vindt, dan is dat je goed recht. Persoonlijk geef ik liever die 200 euro uit op vakantie of aan reparatie/onderhoud van mijn 2CV. Daar heb ik graag wat gedoe voor over.
Alhoewel dat gedoe wel meevalt in mijn geval, ben al meerdere malen overgestapt en nooit 1 probleem gehad.
pi_124905450
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 08:57 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Als je je dat kan veroorloven of niet interessant vindt, dan is dat je goed recht. Persoonlijk geef ik liever die 200 euro uit op vakantie of aan reparatie/onderhoud van mijn 2CV. Daar heb ik graag wat gedoe voor over.
Alhoewel dat gedoe wel meevalt in mijn geval, ben al meerdere malen overgestapt en nooit 1 probleem gehad.
Als ik me dat niet kon veroorloven deed ik het niet natuurlijk. Nou als het kiezen is tussen of die 200 euro uit geven aan energie of op vakantie kunnen spenderen gaat er iets anders niet goed. Als het allemaal van een grote hoop af komt dan doen die 200 euro er niet zo toe natuurlijk.
pi_124905467
Na een jaar overstappen. Heb je voor 200/250 euro een iPad.
pi_124905723
quote:

[..]

De tarieven op dit moment (1 jaar vast, groene stroom, alleen aanbieder kosten):
ED Stroom Hoog - ¤ 0,22184
NLE Stroom Hoog - ¤ 0,22852
Verschil - ¤ 0,00668

ED Stroom Laag - ¤ 0,20246
NLE Stroom Laag - ¤ 0,21250
Verschil - ¤ 0,01004

ED Vastrecht voor stroom en gas (per jaar): ¤ 107,76
NLE Vastrecht voor stroom en gas (per jaar): ¤ 123,36
Verschil - ¤ 15,60

Uitgaande van de korting van ¤ 180 die ik kreeg bij NLE moet je wel heeeeeel veel gebruiken wil je met ED goedkoper zijn aan het eind van de rit.

Ik gebruik 1500 KWh hoog en 1500 KWh laag. Dat kost bij NLE dus extra:
Hoog 1500 x ¤ 0,00668 = ¤ 10,02
Laag 1500 x ¤ 0,01004 = ¤ 15,06
Vastrecht ¤ 15,60
Totaal per jaar extra betalen bij NLE: ¤ 40,68
Voordeel ¤ 180 - ¤ 40,68 = ¤ 139,32

Nee sorry, ED is niet goedkoper op electra. Gas kan ik ook voorrekenen maar zal nagenoeg hetzelfde wel uitkomen :)
pi_124906049
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 08:52 schreef CoolGuy het volgende:

Ik doe het al een jaar of 5 en het gaat elk jaar foutloos. :)
pi_124906071
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:15 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

De tarieven op dit moment (1 jaar vast, groene stroom, alleen aanbieder kosten):
ED Stroom Hoog - ¤ 0,22184
NLE Stroom Hoog - ¤ 0,22852
Verschil - ¤ 0,00668

ED Stroom Laag - ¤ 0,20246
NLE Stroom Laag - ¤ 0,21250
Verschil - ¤ 0,01004

ED Vastrecht voor stroom en gas (per jaar): ¤ 107,76
NLE Vastrecht voor stroom en gas (per jaar): ¤ 123,36
Verschil - ¤ 15,60

Uitgaande van de korting van ¤ 180 die ik kreeg bij NLE moet je wel heeeeeel veel gebruiken wil je met ED goedkoper zijn aan het eind van de rit.

Ik gebruik 1500 KWh hoog en 1500 KWh laag. Dat kost bij NLE dus extra:
Hoog 1500 x ¤ 0,00668 = ¤ 10,02
Laag 1500 x ¤ 0,01004 = ¤ 15,06
Vastrecht ¤ 15,60
Totaal per jaar extra betalen bij NLE: ¤ 40,68
Voordeel ¤ 180 - ¤ 40,68 = ¤ 139,32

Nee sorry, ED is niet goedkoper op electra. Gas kan ik ook voorrekenen maar zal nagenoeg hetzelfde wel uitkomen :)
Voordeel zit ook niet in de kwh prijs, dat is onder streep minimaal. de welkomstbonus maakt het verschil.
pi_124906217
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:35 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Voordeel zit ook niet in de kwh prijs, dat is onder streep minimaal. de welkomstbonus maakt het verschil.
Inderdaad, en die moet je handig gebruiken.

E.ON bijvoorbeeld rekende na de afloop van de 1 jaar actie echt bizarre tarieven. Als je niet oplet betaal je je bonus in een jaar zelf weer terug :)
pi_124906434
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:34 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Ik doe het al een jaar of 5 en het gaat elk jaar foutloos. :)
Das prima, ik heb geen zin in het gedoe voor die paar tientjes. Dat is me de moeite niet waard.
pi_124912521
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 april 2013 00:19 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ach ja, het is in ieder geval een van de betrouwbaarste prijsvechters in mijn ogen.
Zit er inmiddels al 6 jaar bij, nooit gedoe gehad en telkens als ik nét zit te twijfelen om rond te gaan kijken vanwege einde contract en de overgang naar de variabele tarieven, bellen ze me netjes op met een lekker interessant aanbod.

Stroom ¤0,20680, gas ¤0,61443 en dat bij een 3-jarig contract :Y).

En uiteraard valt er nog wel meer voordeel uit te halen door lekker te cashen op welkomstpremies, maar daar ben ik simpelweg te lui voor :+.
Variabele tarieven zeggen helemaal niets. Variabel icm vastrecht zegt al wat meer ;). Ik heb de actietarieven van Energie Direct (1 jaar, daarna schiet het omhoog) voorgelegd bij mijn huidige leverancier onder het mom "als jullie die tarieven niet kunnen hanteren ben ik weg". Ik kreeg al vrij snel een berichtje terug van mijn leverancier (Eneco) dat ze het heel erg jammer zouden vinden als ik weg zou gaan en mij als trouwe klant een mooi aanbod wilden doen! De variabele tarieven waren 10% lager dan de goedkoopste tarieven op hun website. Mooi, dacht ik! Toen ging ik alles verder doorrekenen en wat bleek, ze hadden het vastrecht een eind omhoog gegooid! Alles bij elkaar zou ik netto 6 euro per jaar goedkoper zijn volgens hun "premium speciaal voor trouwe klanten"-aanbieding...
pi_124951173
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:00 schreef nikk het volgende:
Na een jaar overstappen. Heb je voor 200/250 euro een iPad.
Of wat de meeste mensen uit de energiewereld doen: iPad contractje bij de Oxxio afsluiten, wachten tot de iPad binnen is en vervolgens overstappen naar een prijsvechter die de boete vergoed (niet via vergelijkingssites doen dus).
Krijg je naast de contractboete trouwens nog wel een boete van ¤100 erbij vanwege de iPad, maar dan heb je dus in feite voor 100 eurootjes en slechts 1 a 2 maandjes duurdere tarieven een compleet nieuwe iPad.
Als teveel mensen het op die manier gaan doen, kan Oxxio 370 euro per iPad als verlies bijschrijven en is het ook zo weer afgelopen met de actie.
pi_124951275
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:15 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Bedoel je met "op dit moment" de tarieven die jij in je contract hebt staan of de tarieven die de NLE op dit moment hanteert?
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:55:53 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_124951306
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 07:18 schreef Pap89 het volgende:
Alleen die tenenkrommende reclame al "Nee geen interesse, doei-" -Maar wat als we er nu een iPad bij doen? "iPad?!!!!!!!!!!"

Je kunt zien op wat voor mensen ze het richten :')
Mensen die net iets minder slim zijn dan TS.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_124952197
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:49 schreef kastanova het volgende:

[..]

Of wat de meeste mensen uit de energiewereld doen: iPad contractje bij de Oxxio afsluiten, wachten tot de iPad binnen is en vervolgens overstappen naar een prijsvechter die de boete vergoed (niet via vergelijkingssites doen dus).
Krijg je naast de contractboete trouwens nog wel een boete van ¤100 erbij vanwege de iPad, maar dan heb je dus in feite voor 100 eurootjes en slechts 1 a 2 maandjes duurdere tarieven een compleet nieuwe iPad.
Als teveel mensen het op die manier gaan doen, kan Oxxio 370 euro per iPad als verlies bijschrijven en is het ook zo weer afgelopen met de actie.
Dit doe ik nu met die laptop van oxxio. Had er sowieso een nodig, dus nu heb ik er een voor 160¤
pi_124953555
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:49 schreef kastanova het volgende:

[..]

goeie ja :) denk alleen dat "de meeste mensen" niet klopt.
pi_124954348
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:20 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

goeie ja :) denk alleen dat "de meeste mensen" niet klopt.
Met "uit de energiewereld" doelde ik op de mensen die zich zelf ook in de branche bevinden :).
pi_124966940
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:54 schreef kastanova het volgende:

[..]

Bedoel je met "op dit moment" de tarieven die jij in je contract hebt staan of de tarieven die de NLE op dit moment hanteert?
Contract van de energieveiling.
pi_124967765
Net bij Kassa ook op het eind, de 'van/voor'-kutaanbieding van de week. 700 euro voor een ipad.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')