abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124308308
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_124308348
zijn ze lekker? dat is nog belangrijker! (die koekjes...)

ik moet nakijken maar ik heb geen zin...
Kwak
pi_124308349
O gadver ik zie na m'n post slecht nieuws. *nu terug gaat lezen*
Worry is a misuse of imagination
pi_124308363
&

Ik kom niet helemaal uit de missie en visie....... ik zit hier aan tafel met allemaal werkende mensen En iedereen heeft een eigen idee hierbij. Doelstellingen/visie &missie worden door elkaar gehaald..

Weet iemand goede theorie waarin ik dit goed door kan lezen?
pi_124308575
Kun je hier wat mee Billy?
http://www.carrieretijger(...)wikkelen/organisatie

En ik ga een koekje proberen als ze afgekoeld zijn Kwak!
Later een update. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_124308834
mijn lijstje van vandaag is een beetje kippig :') was niet de bedoeling

o- boterham met pindakaas
t- boterham met pindakaas
l laat - kipfilet in blokjes met kruiden tussen twee boterhammen in t tosti-ijzer, met de rest van de kip los en erbij zilveruitjes
t- een paar amandelen
d- rijst met indische kip (dat wist ik nog niet toen ik kip als lunch at), kool en een bos radijsjes
t- nog een paar amandelen denk ik

ik heb zin in snoep -O- maar er ligt vast nog wel ergens een appel in de koelkast...

planning morgen
o- cornflakes, droog
t- boterham met ham, een appel
l- twee boterhammen met ham en een drinkbouillonnetje voor warm en lekker
t- boterham met ham, komkommer, een paar amandelen
d- geroosterde aardappel uit de oven, wortelen en paprika, een biefburger
t- ?
Kwak
pi_124308847
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Kun je hier wat mee Billy?
http://www.carrieretijger(...)wikkelen/organisatie

En ik ga een koekje proberen als ze afgekoeld zijn Kwak!
Later een update. B-)
Ga eens kijken, dank je!
pi_124308854
Henk niet fijn, maar wel fijn dat er iets aan gedaan kan worden!

Kwak 5 kilo! Goed bezig.

Ik ben ook weer 1 kilo kwijt, nog 3 te gaan. En dan ben ik weer net zo zwaar als voor de zwangerschap! Het liefste wil ik er dan nog wel 5 af. Maar ja ;)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_124309057
Mag ik hier weer posten na mijn grapje over dat shirtje van vanmiddag :D ?
pi_124309162
Uurtje sporten werden 2 uur doordat ik de tijd vergat door een of ander lesje van een kwartier met allemaal buikspier en opdruk oefeningen :')
Daardoor een paar keer de trein gemist hehe :D
pi_124310081
*sad* Na het zien van Vikings mag ik onze eerstegeborende zoon geen Ragnar noemen. Misschien dat Optimus dan nog wel mag en we onze achternaam naar Prime aanpassen. That would be so awesome! :D
pi_124310129
Je kan hem ook Mike Litoris noemen.
pi_124310450
quote:
99s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:06 schreef So_Surreal het volgende:
Ben je nog steeds bezig op halve capaciteit?

Zonde dat er alleen een ignorefunctie is voor abbo's.
pi_124310663
Halve? Dat is nog hoog ingeschat ;)

Ik heb 15 min op de loopband gestaan na de KT, 10% incline en 5,5 snelheid. Die voel ik wel :P
Be someone that makes you happy
pi_124310756
Sjees zeg, jullie zitten wel heel erg op de nek van iemand wiens gevoel voor humor jullie niet delen.
Dus de een maakt platte grapjes, de ander nerdige grapjes, live and let live.
pi_124311009
Ik geef alleen mn mening over een slechte grap. Ga je niet dood van!
Be someone that makes you happy
pi_124311175
Mwah ik vind de comments op de grappen een stuk beledigender en meer op de persoon dan de grappen zelf om eerlijk te zijn, maar ieder zijnhaar mening...
  woensdag 20 maart 2013 @ 21:20:49 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_124311210
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:05 schreef Mufasa208 het volgende:
*sad* Na het zien van Vikings mag ik onze eerstegeborende zoon geen Ragnar noemen. Misschien dat Optimus dan nog wel mag en we onze achternaam naar Prime aanpassen. That would be so awesome! :D
_O-

"Optimuuus, eeeten!" :Y)

Of voornaam Super en tweede naam Mario O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_124311211
quote:
99s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:06 schreef So_Surreal het volgende:
Of gotenks.

Ik wil mijn zoon later graag "vladimir" noemen. maar ik denk dat dat niet door de ballotagecommissie komt.

Verder heb ik een verschrikkelijk volle buik en kijk ik "hotter than my daugher" vanuit bed. Life's good.
pi_124311213
Dacht dat het de vorige keer wel duidelijk was hoe ik over zijn humor dacht, dan is het nu helemaal duidelijk.

Verder: Otters O+

woensdag 20 maart 2013 @ 21:21:39 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_124311273
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:20 schreef Mufasa208 het volgende:
Dacht dat het de vorige keer wel duidelijk was hoe ik over zijn humor dacht, dan is het nu helemaal duidelijk.

Verder: Otters O+

:o !

Aan vriendje laten zien!
pi_124311334
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:20 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

_O-

"Optimuuus, eeeten!" :Y)

Of voornaam Super en tweede naam Mario O+
:D

Vegeta. :Y
pi_124311471
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:22 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

:D

Vegeta. :Y
Baas O+

alleen doet dat me te veel denken aan bepaalde andere dingen. in het spaans klnkt het al beter.
en omg; de stem van gotenks enzo zijn allemaal vrouwen :D

/verslaafde
pi_124311630
Koekjes :~
  woensdag 20 maart 2013 @ 21:28:12 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_124311686
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:24 schreef Perruche het volgende:

[..]

Baas O+

alleen doet dat me te veel denken aan bepaalde andere dingen. in het spaans klnkt het al beter.
en omg; de stem van gotenks enzo zijn allemaal vrouwen :D

/verslaafde
Ohja las ik laatst ook, een of andere oudere dame deed vet veel stemmetjes :D

Gohan Optimus Super Mario Prime :D

Dan ga ik voor Yoshi Aang Stitch O+ :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')