Wiskunde in de brugklas, Frans voor het examen of een studie Personeel en Arbeid? Moeilijke formulieren van DUO? Iets weten over studiefinanciering of studentenverenigingen? Dit is het forum voor leerkrachten, scholieren en studenten, van brugklas tot uni
WO Rechtsgeleerdheid natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht
De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!
Enne.. afgestudeerd zijn for the win! HAHA ARBEIDERS De afgestudeerde helden van dit topic • Sovereign • _-rally-_ • Thisbe • Pool • Smash-it • flubub • Argento • Sessy • GDPP • Maharbal (2x: Fiscaal en Notarieel) • Yashaaaaa • Eriksd
Ook leuk: de studenten, op aflopende tofheid van de universiteit en student:
Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
In beginsel is het verheffen van de stem ongepast en onbetamelijk gedrag voor een heer. Ik vraag mij alleen nog af of de reactie van Paxcon(het negeren) proportioneel is of niet.
Ik vind de reactie van Paxcon te overdreven, dus ik vind dat je hem hard moet straffen.
In beginsel is het verheffen van de stem ongepast en onbetamelijk gedrag voor een heer. Ik vraag mij alleen nog af of de reactie van Paxcon(het negeren) proportioneel is of niet.
Het behoeft natuurlijk geen betoog dat het negeren van iemand die jou vriendelijk wil groeten geenszins tot billijke resultaten leidt. Echter weet Etsu zo'n psychische druk op mij te leggen dat van mij naar alle redelijkheid niet verwacht mag worden gehoor te geven aan die ongeschreven rechtsnorm, het teruggroeten.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2013 15:57:39 ]
Ik vind de reactie van Paxcon te overdreven, dus ik vind dat je hem hard moet straffen.
U betwist niet dat uw stemverheffing in het openbaar onbetamelijk gedrag is voor een heer? U meent dat uw mening voor mij van doorslaggevende betekenis is?
Het behoeft natuurlijk geen betoog dat het negeren van iemand die jou vriendelijk wil groeten geenszins tot billijke resultaten leidt. Echter weet Etsu zo'n psychische druk op mij te leggen dat van mij naar alle redelijkheid niet verwacht mag worden gehoor te geven aan die ongeschreven rechtsnorm, het teruggroeten.
U betwist niet dat uw stemverheffing in het openbaar onbetamelijk gedrag is voor een heer? U meent dat uw mening voor mij van doorslaggevende betekenis is?
Wellicht valt zo'n stemverheffing in het openbaar onder onbetamelijk gedrag, maar men had in dit geval goede bedoelingen en het zou onlogisch klinken dat men dan wordt gestraft. Het negeren van een vriendelijke, goedaardige groet is niet echt een proportionele beslissing.
Psychische druk? Daar ben ik me niet van bewust. Daarnaast komt het misschien zo over, maar gezien de omstandigheden (de afstand van ca. 20 meter en de partijen elkaar al een hele week niet hebben gesproken/gezien in het dagelijkse leven) en de relatie die de partijen in casu ondergaan, vind ik dat daar geen sprake van is.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2013 16:11:54 ]
Actaeon, ik zou ook willen meegeven dat de mores zoals die gelden in de groep waartoe Etsu en Paxcon behoren eerder een nadruk leggen op het vriendelijk (zij het dan ook joviaal) groeten van groepsleden dan op de betamelijkheid. De betamelijkheid die zoals gezegd toch al afwijkt op basis van zowel de mores van de groep, de nauw met de groep verwante omgeving en tenslotte de omstandigheden van het geval. Een zekere uitgelatenheid mag van adolescenten verwacht worden na afloop van een college.
Een man komt bij de dokter met een bal die helemaal blauw is. De dokter maakt zich dusdanig zorgen dat hij de bal amputeert en opstuurt voor onderzoek. Nog voor de uitslag van het onderzoek bekend is meldt de man zich weer met een bal die helemaal blauw is. Ook de tweede bal wordt geamputeerd en opgestuurd voor onderzoek.
De week daarna komt de man terug om de uitslag van het onderzoek aan te horen. De dokter zegt: "Ik heb goed nieuws voor je"
SPOILER
Op woensdag 20 maart 2013 16:10 schreef SpotlessMind00 het volgende: Een man komt bij de dokter met een bal die helemaal blauw is. De dokter maakt zich dusdanig zorgen dat hij de bal amputeert en opstuurt voor onderzoek. Nog voor de uitslag van het onderzoek bekend is meldt de man zich weer met een bal die helemaal blauw is. Ook de tweede bal wordt geamputeerd en opgestuurd voor onderzoek.
De week daarna komt de man terug om de uitslag van het onderzoek aan te horen. De dokter zegt: "Ik heb goed nieuws voor je"
SPOILER
hihahooooo
[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2013 16:12:24 ]
Op woensdag 20 maart 2013 16:10 schreef SpotlessMind00 het volgende: Een man komt bij de dokter met een bal die helemaal blauw is. De dokter maakt zich dusdanig zorgen dat hij de bal amputeert en opstuurt voor onderzoek. Nog voor de uitslag van het onderzoek bekend is meldt de man zich weer met een bal die helemaal blauw is. Ook de tweede bal wordt geamputeerd en opgestuurd voor onderzoek.
SPOILER
Wellicht valt zo'n stemverheffing in het openbaar onder onbetamelijk gedrag, maar men had in dit geval goede bedoelingen en het zou onlogisch klinken dat men dan wordt gestraft. Negeren op een vriendelijke, goedaardige groet is niet echt een proportionele beslissing.
[..]
Psychische druk? Daar ben ik me niet van bewust. Daarnaast komt het misschien zo over, maar gezien de omstandigheden (de afstand van ca. 20 meter en de partijen elkaar al een hele week niet hebben gesproken/gezien in het dagelijkse leven) en de relatie die de partijen in casu ondergaan, vind ik dat daar geen sprake van is.
Etsu, zelfs als men goede bedoelingen heeft dient men de regels van etiquette in acht te nemen. Echter overwegende dat het feit dat u en Paxcon elkaar een week niet in het dagelijks verkeer gesproken hebben en overwegende dat u en Paxcon in een bijzondere relatie tot elkander staan en uw intenties vriendelijk waren rest mij niets anders dan te besluiten dat u, Etsu, overmandt door emotie uw stem verhief in het openbaar (u dient er vanaf heden zorg voor te dragen dat zulks niet meer voor zal komen) en de reactie van Paxcon niet proportioneel is. Paxcon dient de groet beleefd doch discreet te beantwoorden.
Dixi.
[ Bericht 0% gewijzigd door Actaeon op 20-03-2013 16:21:45 ]
Etsu, zelfs als men goede bedoelingen heeft dient men de regels van etiquette in acht te nemen. Echter overwegende dat het feit dat u en Paxcon elkaar een week niet in het dagelijks verkeer gesproken hebben en overwegende dat u en Paxcon in een bijzondere relatie tot elkander staan en uw intenties vriendelijk waren rest mij niets anders dan te besluiten dat u, Etsu, overmand door emotie uw stem verhief in het openbaar (u dient er vanaf heden zorg voor te dragen dat zulks niet meer voor zal komen) en de reactie van Paxcon niet propprtioneel is. Paxcon dient te groet beleefd doch discreet te beantwoorden.
Etsu, zelfs als men goede bedoelingen heeft dient men de regels van etiquette in acht te nemen. Echter overwegende dat het feit dat u en Paxcon elkaar een week niet in het dagelijks verkeer gesproken hebben en overwegende dat u en Paxcon in een bijzondere relatie tot elkander staan en uw intenties vriendelijk waren rest mij niets anders dan te besluiten dat u, Etsu, overmand door emotie uw stem verhief in het openbaar (u dient er vanaf heden zorg voor te dragen dat zulks niet meer voor zal komen) en de reactie van Paxcon niet propprtioneel is. Paxcon dient te groet beleefd doch discreet te beantwoorden.
Op woensdag 20 maart 2013 16:10 schreef SpotlessMind00 het volgende: Actaeon, ik zou ook willen meegeven dat de mores zoals die gelden in de groep waartoe Etsu en Paxcon behoren eerder een nadruk leggen op het vriendelijk (zij het dan ook joviaal) groeten van groepsleden dan op de betamelijkheid. De betamelijkheid die zoals gezegd toch al afwijkt op basis van zowel de mores van de groep, de nauw met de groep verwante omgeving en tenslotte de omstandigheden van het geval. Een zekere uitgelatenheid mag van adolescenten verwacht worden na afloop van een college.