abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:28:57 #1
296917 Abby79
Being myself!
pi_124290231


Dit topic gaat over genderdysforie. Dit is een discrepantie tussen het fysieke geslacht en het belevingsgeslacht. De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich niet thuis voelen in het lichaam waarin ze geboren zijn, en daar vaak iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Mensen kunnen ook androgyn zijn, waarbij ze zich mannelijk én vrouwelijk of juist geen van beide voelen. Op Wikipedia kunt u terecht voor meer informatie.

Behandelcentra
Er zijn in Nederland twee genderteams. Eén in Amsterdam en één in Groningen. Voor de zuidelijke bewoners van Nederland kan het genderteam in het Vlaamse Gent ook nog een optie zijn.

Gent [BE]
Groningen [NL]
Amsterdam [NL]

Er is ook een alternatieve route, via de Psycho Informa Groep. Bij deze route moet er door de cliënt meer zelf geregeld worden als het om behandelingen en ingrepen gaat.

Termen en afkortingen

De verschillen
- Drag King = een vrouw die als een man verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt.
- Drag Queen = een man die als een vrouw verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt.
- Transgender = iemand die leeft als het andere geslacht, maar (nog) niet in behandeling is (geweest).
- Transseksueel = iemand die een geslachtsaanpassende behandeling ondergaan heeft en/of ermee bezig is.
- Travestiet = iemand die af en toe verkleed gaat als het andere geslacht, tegenwoordig wordt dat ook "Drag Queen" en "Drag King" genoemd.

Termen en afkortingen
- Post-op = geopereerd.
- Pre-op = (nog) niet geopereerd.
- SRS = sex reassignment surgery (= geslachtsoperatie).
- Hesje/Binder = een top die de borsten plat maakt, vaak gemaakt van spandex.
- Packer = penisprothese, als broekvulling en/of STP (stand to pee) en/of voor seks.
- FFS = facial feminization surgery (operatie(s) om het gezicht vrouwelijker te maken).
- FtM = female to male, transmannen, mannen die met een vrouwenlichaam geboren zijn.
- MtF = male to female, transvrouwen, vrouwen die met een mannenlichaam geboren zijn.
- RLE = real life experience, de tijd waarin de persoon in kwestie in de sociale geslachtsrol leeft voor hij of zij groen licht krijgt voor de operatie(s).
- Transitie = het hele proces van geslachtsverandering inclusief psychologische begeleiding, de real life experience (RLE), hormoonbehandeling en (eventuele) operaties.
- Stealth = een transseksueel die volledig als zijn of haar gender door het leven gaat, diegene vertelt niet dat hij of zij van geslacht is veranderd en is dus volledig geïntegreerd in de samenleving.
- Ombouwen = voor sommige transpersonen kwetsend omdat het woord "ombouwen" vaak bij dingen (= objecten / gebruiksvoorwerpen) gebruikt wordt, u kunt dus beter de termen "SRS" of "dé operatie" gebruiken.

Links
Transman
Transvrouw
COC Nederland
Transgendervereniging Nederland
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:29:23 #2
296917 Abby79
Being myself!
pi_124290249
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:22 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Dat is nu toch ook al zo? Of blijft je oude geslacht je hele leven in het paspoort staan met de huidige wetgeving?
Nee, de wijzigingen in het paspoort blijven gelijk.

Het is het traject ervoor dat wijzigt, nu moet voor een naam/geslachtswijziging in het GBA langs de rechter gegaan worden, dat vervalt straks en wordt vervangen door iets wat zonder gerechterlijke inbrang geregeld kan worden (lijkt nu een brief van een psycholoog oid meenemen naar de gemeente om naam & geslacht te mogen wijzigen - heel basis gezegd).

Het andere verschil is dat een operatie niet meer verplicht is.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_124290330
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:29 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Nee, de wijzigingen in het paspoort blijven gelijk.

Het is het traject ervoor dat wijzigt, nu moet voor een naam/geslachtswijziging in het GBA langs de rechter gegaan worden, dat vervalt straks en wordt vervangen door iets wat zonder gerechterlijke inbrang geregeld kan worden (lijkt nu een brief van een psycholoog oid meenemen naar de gemeente om naam & geslacht te mogen wijzigen - heel basis gezegd).

Het andere verschil is dat een operatie niet meer verplicht is.
Wel een flinke verbetering + het kost een stuk minder geld. Lijkt me dat het er wel door gaat komen :)
  woensdag 20 maart 2013 @ 21:21:37 #4
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_124311269
Een vraagje.
Toen jullie voor het met iemand praatte over je gevoelens wat betreft jullie dysforie, hoe waren de reacties? Probeerden mensen je ook om te praten? Of te zeggen dat het 'maar tussen je oren zit'?
Kaleidoscopiklimax
pi_124319578
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:31 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Wel een flinke verbetering + het kost een stuk minder geld. Lijkt me dat het er wel door gaat komen :)
Een meerderheid in de tweede kamer is in principe voor. Alleen de SGP, CU en PVV zijn tegen. Over de details is men het nog niet helemaal eens. Het huidige wetsvoorstel verlangt een verklaring van een deskundige dat de wens om als het andere geslacht verder te leven een duurzame overtuiging is. Sommige partijen willen van die deskundige af, andere willen duidelijkheid in wie die deskundigen dan zijn. Bijvoorbeeld of dat een willekeurige psycholoog kan zijn of alleen eentje van de genderteams, of dat huisartsen die verklaring ook mogen afgeven. In elk geval zal de gang naar de rechter en de verplichting van operaties (permanente en onomkeerbare sterilisatie) gaan verdwijnen.

quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:21 schreef RadioSlut het volgende:
Een vraagje.
Toen jullie voor het met iemand praatte over je gevoelens wat betreft jullie dysforie, hoe waren de reacties? Probeerden mensen je ook om te praten? Of te zeggen dat het 'maar tussen je oren zit'?
Ik niet. Ik heb wel een aantal weet je het zekers? gehad. Vooral vanuit naaste familie, maar het negeren of uit mijn hoofd praten is nooit gebeurd.
pi_124322053
Ik kan me vergissen, maar volgens mij stond tot begin jaren 90 het geslacht niet vermeld op identiteitsdocumenten vermeld. Wat voor toegevoegde waarde heeft het vermelden van een geslacht eigenlijk? Behalve dat ze Pietje Puk in het hokje "man" of "vrouw" kunnen zetten heeft het, voor zover ik dat kan beoordelen, geen toegevoegde waarden. Ik denk dat het afschaffen van het vermelden van geslacht op identiteitsdocumenten veel ellende en gênante situaties kan voorkomen voor mensen die transgender zijn. Want ja, als als iemand zich moet legitimeren en hij klinkt- en ziet qua uiterlijk eruit als een man terwijl er "vrouw" op zijn paspoort staat dan is de kans aanwezig dat er gevraagd wordt hoe de vork in de steel zit. Gevolg: hij moet vertellen wat er aan de hand is, hetgeen wat zeer onwenselijk is voor hem (lees: ik neem voor het gemak aan dat transgenders het niet fijn vinden om telkens uit de kast te moeten komen).
pi_124323870
Het identificatiedocument is bedoeld ter identificatie. Lijkt me wel handig om daar je geslacht op te vermelden niet? Helpt een stuk bij het vaststellen van de identiteit aangezien een naam geen geslacht aan duidt en en foto ook niet altijd duidelijk genoeg is.
Dat een paar aanstellers daar problemen mee hebben is pech voor hen, tijd om eens volwassen te worden.
pi_124325010
Ik wordt altijd een beetje moe van mensen die mij een 'aansteller' vinden. Hoe zou jij het vinden als je verplicht door de maatschappij een andere identiteit zou moeten aannemen. Je interesses moeten verbergen. Je niet mogen uiten zoals je bent. Je altijd onzeker zijn over jezelf. Dat in de mate dat je er zwaar depressief en suicidaal van wordt?

Lees de post van Xenzo boven je nog eens en gebuik je verstand. Wat is de toegevoegde waarde van geslacht in een paspoort voor identificatie volgens jou? Jij gaat ervan uit dat een geslacht altijd en zonder enige foutmarge vanaf een paar meter afstand vast te stellen is. Dat is al niet zo, hoe definieer jij 'man' of 'vrouw'? Toonhoogte van de stem misschien, dat is meetbaar. Boven de 165 Hz = man en onder de 165 Hz = Vrouw? Jammer joh, maar in het gebied van 160-170 Hz is er een grijs gebied waar determinatie op stem alleen niet past. Genoeg mannen die boven de 165 Hz zitten en genoeg vrouwen eronder.

Als je met zeer grote zekerheid wilt vaststellen dat de persoon tegenover je ook de persoon is die in het paspoort staat dan heb je veel maar aan objectievere biometrische kenmerken zoals een vingerafdruk. Geslacht op zich al is zelfs biologisch niet in twee groepen te verdelen. Er worden genoeg kinderen intersex geboren: met onduidelijke of dubbele primaire geslachtskenmerken. Een biometrische tweedeling op basis van geslacht is überhaupt al niet valide. Dat doktoren bij pasgeboren baby's zelf en op eigen initiatief maar wat gaan knutselen aan de geslachtsdelen doet daar niets aan af.
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:15:59 #9
296917 Abby79
Being myself!
pi_124325013
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 01:01 schreef Xenzo het volgende:
Ik denk dat het afschaffen van het vermelden van geslacht op identiteitsdocumenten veel ellende en gênante situaties kan voorkomen voor mensen die transgender zijn.
Volgens mij valt dat heel erg mee, ik leef nu al bijna twee jaar als vrouw en het is me nu 1 keer voorgekomen dat ik het even moest (of wilde) uitleggen, en dat was niet eens omdat de andere partij er naar vroeg, maar omdat ik bij een sollicitatie wel vond dat ze het moesten weten. Het gebeurd echt amper dat je je moet identificeren en dat ze letten op het 'M' of 'V'-tje. Ik verwacht niet dat je er iets mee wint om dat niet te tonen op het paspoort. Ik ben het er wel mee eens dat we het makkelijker/sneller moeten kunnen wijzigen, dus de wet voldoet voor mij wel straks (gok ik :)).
En daarbij, het niet vermelden op een paspoort houdt het in het GBA natuurlijk nog wel bij, dus zaken die daaraan gekoppeld zijn 'kloppen nog steeds niet'.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 08:04 schreef Tsurany het volgende:
Het identificatiedocument is bedoeld ter identificatie. Lijkt me wel handig om daar je geslacht op te vermelden niet? Helpt een stuk bij het vaststellen van de identiteit aangezien een naam geen geslacht aan duidt en en foto ook niet altijd duidelijk genoeg is.
Geslacht is helemaal niet nodig voor identificatie? Het is een extra veldje. Ook met geslacht aangegeven kunnen er anderen zijn met eenzelfde naam en zelfs een gelijkende foto. Het BSN nummer, dat is het enige waar je zeker van kunt zijn dat het uniek is.
quote:
Dat een paar aanstellers daar problemen mee hebben is pech voor hen, tijd om eens volwassen te worden.
Nu hoop ik echt dat je dit niet in het topic zet omdat je denkt dat alle transgenders daar problemen mee hebben, want dat is dus echt niet zo.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_124325242
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:15 schreef Fixers het volgende:
Ik wordt altijd een beetje moe van mensen die mij een 'aansteller' vinden. Hoe zou jij het vinden als je verplicht door de maatschappij een andere identiteit zou moeten aannemen. Je interesses moeten verbergen. Je niet mogen uiten zoals je bent. Je altijd onzeker zijn over jezelf. Dat in de mate dat je er zwaar depressief en suicidaal van wordt?
Wat is de relevantie met betrekking tot de vermelding van het geslacht op je paspoort?
quote:
Lees de post van Xenzo boven je nog eens en gebuik je verstand. Wat is de toegevoegde waarde van geslacht in een paspoort voor identificatie volgens jou? Jij gaat ervan uit dat een geslacht altijd en zonder enige foutmarge vanaf een paar meter afstand vast te stellen is. Dat is al niet zo, hoe definieer jij 'man' of 'vrouw'? Toonhoogte van de stem misschien, dat is meetbaar. Boven de 165 Hz = man en onder de 165 Hz = Vrouw? Jammer joh, maar in het gebied van 160-170 Hz is er een grijs gebied waar determinatie op stem alleen niet past. Genoeg mannen die boven de 165 Hz zitten en genoeg vrouwen eronder.
Nee, ik ga er juist vanuit dat dit niet goed te doen is en dat het daarom in je paspoort vermeld staat.
quote:
Als je met zeer grote zekerheid wilt vaststellen dat de persoon tegenover je ook de persoon is die in het paspoort staat dan heb je veel maar aan objectievere biometrische kenmerken zoals een vingerafdruk. Geslacht op zich al is zelfs biologisch niet in twee groepen te verdelen. Er worden genoeg kinderen intersex geboren: met onduidelijke of dubbele primaire geslachtskenmerken. Een biometrische tweedeling op basis van geslacht is überhaupt al niet valide. Dat doktoren bij pasgeboren baby's zelf en op eigen initiatief maar wat gaan knutselen aan de geslachtsdelen doet daar niets aan af.
Waarom denk je dat de vingerafdruk er nu ook al in staat? Het geslacht werkt in 99/100 gevallen gewoon prima. Dat er een paar uitzonderingen zijn doet daar niks aan af. Het aantal mensen zonder geslacht zijn miniscuul, niet relevant te noemen. Het aantal mensen dat zich anders voelen dan wat ze zijn hebben gewoon pech. Wat maakt dat lettertje nu uit?
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:15 schreef Abby79 het volgende:
Geslacht is helemaal niet nodig voor identificatie? Het is een extra veldje. Ook met geslacht aangegeven kunnen er anderen zijn met eenzelfde naam en zelfs een gelijkende foto. Het BSN nummer, dat is het enige waar je zeker van kunt zijn dat het uniek is.
Het helpt een stuk om oppervlakkig te controleren of de persoon voor je de juiste persoon is. Je loopt naam, geslacht, lengte en foto na en dan heb je wel genoeg confirmatie of je met de persoon praat die op het paspoort staat.
quote:
Nu hoop ik echt dat je dit niet in het topic zet omdat je denkt dat alle transgenders daar problemen mee hebben, want dat is dus echt niet zo.
Ik heb het expliciet over aanstellers. Transgenders die er geen probleem van maken zijn geen aanstellers dus daar doel ik niet op.
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:14:38 #11
296917 Abby79
Being myself!
pi_124326177
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:28 schreef Tsurany het volgende:
Het helpt een stuk om oppervlakkig te controleren of de persoon voor je de juiste persoon is. Je loopt naam, geslacht, lengte en foto na en dan heb je wel genoeg confirmatie of je met de persoon praat die op het paspoort staat.
Nee hoor :P. Voorheen zou ik met die check makkelijk als mijn broer (of andersom) kunnen inchecken in een vliegtuig ofzo. Die gegevens zijn, zoals Fixers al zei, gewoon niet genoeg om een echte identificatie te maken :).
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:28 schreef Tsurany het volgende:
Ik heb het expliciet over aanstellers. Transgenders die er geen probleem van maken zijn geen aanstellers dus daar doel ik niet op.
Dan is het goed :). We hebben hier vaak genoeg opmerking van derden over "transgenders in het algemeen" die nergens op slaan ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_124326286
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:28 schreef Tsurany het volgende:
Het aantal mensen dat zich anders voelen dan wat ze zijn hebben gewoon pech.
Dat aantal mensen voelt juist wat ze zijn.

En je kunt niet beoordelen of iemand zich aanstelt als je zelf niet in die situatie zit.
pi_124328135
quote:
Het helpt een stuk om oppervlakkig te controleren of de persoon voor je de juiste persoon is. Je loopt naam, geslacht, lengte en foto na en dan heb je wel genoeg confirmatie of je met de persoon praat die op het paspoort staat.
Dit is lang niet voldoende en het zijn zo ongeveer de makkelijkste dingen om even aan te passen :P misschien op de foto na, maar die moet je niet even oppervlakkig bekijken.
Geslacht komt bij aanvragen van paspoorten e.d. niet aan de orde en is alleen te zien op het legitimatiebewijs dat wordt aangeboden maar niemand kijkt daar echt naar.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nezhi op 21-03-2013 11:33:56 ]
pi_124328673
Ik vind het best wel vervelend. Vanmorgen moest ik bijvoorbeeld bloedprikken voor de endo. De balie waar ik me moest melden stond half in de stampvolle wachtkamer. Sinds een tijdje ben ik min of meer passable; veel mensen zeggen 'meneer'. Het voelde stom tegenover een stampvolle wachtkamer dat de vrouw achter de balie 'meneer' zegt maar 1 minuut later de zuster 'mevrouw (mijn achternaam)?' roept, adhv mijn papieren. Iedereen zat me aan te gapen toen ik opstond. Nou ja enfin.
pi_124331150
Precies daarom vind ik het prettig als dat lettertje op mijn paspoort, en in de GBA zo snel mogelijk wordt gewijzigd. Er zijn nogal wat instanties die putten uit het GBA, vooral semi-overheden en zorginstellingen. Dan is het vervelend om in alle correspondentie verkeerd te worden aangesproken, helemaal als het om een oproep gaat in wachtkamers zoals in het voorbeeld dat Robinpunt geeft.

Ook instanties die niet direct in het GBA kunnen (zorgverzekeringen en kerken horen bij de weinige bedrijven die daar toegang toe hebben) staan niet toe zomaar je geslachtsaanduiding in de administratie te wijzigen. Zoals banken: De ING heeft op de site een online-formulier voor wijzigen van je gegevens. Bijvoorbeeld voor je achternaam als je getrouwd bent. Met datzelfde formulier kan je ook je geslacht veranderen. Gewoon een paar muisklikken en klaar. Helaas mag je dat niet zomaar doen, de gegevens moeten overeenstemmen met het kopie van je paspoort dat de bank heeft.

Ik geef toe, er zijn ergere dingen in het leven en belangrijkere zaken om je druk om te maken. Maar het is administratief gezien een kleine moeite en veel transgenders zullen zich er erg prettig bij voelen. Reminds me... mijn paspoort verloopt binnenkort, tijd voor een nieuw.
pi_124331718
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:43 schreef Fixers het volgende:

[..]

Een meerderheid in de tweede kamer is in principe voor. Alleen de SGP, CU en PVV zijn tegen. Over de details is men het nog niet helemaal eens. Het huidige wetsvoorstel verlangt een verklaring van een deskundige dat de wens om als het andere geslacht verder te leven een duurzame overtuiging is. Sommige partijen willen van die deskundige af, andere willen duidelijkheid in wie die deskundigen dan zijn. Bijvoorbeeld of dat een willekeurige psycholoog kan zijn of alleen eentje van de genderteams, of dat huisartsen die verklaring ook mogen afgeven. In elk geval zal de gang naar de rechter en de verplichting van operaties (permanente en onomkeerbare sterilisatie) gaan verdwijnen.

[..]

Ik niet. Ik heb wel een aantal weet je het zekers? gehad. Vooral vanuit naaste familie, maar het negeren of uit mijn hoofd praten is nooit gebeurd.
De PVV tegen, die snap ik niet helemaal. De SGP en de CU kan ik wel begrijpen vanwege hun geloofsovertuigingen, maar de PVV wil er voor de Nederlander zijn. Die zouden juist voor moeten zijn. Ach, maakt niet heel veel uit als er een meerderheid is :)
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:39:09 #17
296917 Abby79
Being myself!
pi_124332258
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:43 schreef robinpunt het volgende:
Ik vind het best wel vervelend. Vanmorgen moest ik bijvoorbeeld bloedprikken voor de endo. De balie waar ik me moest melden stond half in de stampvolle wachtkamer. Sinds een tijdje ben ik min of meer passable; veel mensen zeggen 'meneer'. Het voelde stom tegenover een stampvolle wachtkamer dat de vrouw achter de balie 'meneer' zegt maar 1 minuut later de zuster 'mevrouw (mijn achternaam)?' roept, adhv mijn papieren. Iedereen zat me aan te gapen toen ik opstond. Nou ja enfin.
Grappig, ik heb daar helemaal geen moeite mee eigenlijk :). Heb wel bij de ziekenhuizen waar ik ingeschreven sta (sta voor m'n diabetes ook nog in andere ingeschreven) een notitie in het systeem staan dat het eigenlijk 'Mevr' is. Maar ook daar wordt wel eens overheen gekeken, maar zo'n punt vind ik dat niet.

En dat zaken als banken en verzekeringen allemaal op de verkeerde naam staan, tja, daar baal ik ook wel eens van, ben daarom ook blij dat die nieuwe wet er ooit gaat komen. Maar echt problemen ervan maken vind ik de moeite niet waard :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_124338169
@ Tsurany,
sorry, maar ik vind uw opmerkingen echt nergens over gaan als ik eerlijk ben. Of transgenders wel of geen aanstellen zijn, dat doet er nu niet toe. Het gaat om het feit dat de vermelding van het geslacht geen toegevoegde waarden heeft en dat ik me best kan voorstellen dat transgenders soms in situaties terecht zouden kunnen komen waar ze niet in willen komen, enkel en alleen omdat het geslacht qua stem en/of uiterlijk anders is dan wat er in het paspoort staat. Als ik een medewerker zou zijn en ik vraag diegene om zijn of haar identiteitsdocument dan acht ik de kans bijzonder groot dat ik alleen naar de foto, naam, geboortedatum en BSN-nummer zou kijken. Sterker nog: lengte, geslacht en overige gegevens zijn niet van belang als iemand bijvoorbeeld een bankrekening wil aanvragen of wat dan ook. Dat soort gegevens zijn alleen handig als hij of zij gezocht wordt door de politie, maar in het gewone dagelijkse leven let daar (bijna) niemand op als hij of zij zich - om wat voor reden dan ook - moet legitimeren.
pi_124339135
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:43 schreef robinpunt het volgende:
Ik vind het best wel vervelend. Vanmorgen moest ik bijvoorbeeld bloedprikken voor de endo. De balie waar ik me moest melden stond half in de stampvolle wachtkamer. Sinds een tijdje ben ik min of meer passable; veel mensen zeggen 'meneer'. Het voelde stom tegenover een stampvolle wachtkamer dat de vrouw achter de balie 'meneer' zegt maar 1 minuut later de zuster 'mevrouw (mijn achternaam)?' roept, adhv mijn papieren. Iedereen zat me aan te gapen toen ik opstond. Nou ja enfin.
Kijken ze allemaal? Of denk je dat maar? :)
Ik zou echt niet raar opkijken als een meneer met 'mevrouw' geroepen wordt of andersom, ik zou dan uitgaan van een foutje van de persoon die roept... Niet denken: 'OMG, een vrouw die als man door het leven gaat!'

Ik snap je punt verder wel hoor, dat het vervelend is omdat je nu eenmaal een man bent.

Ik ben benieuwd waarom de PVV tegen is. van de SGP en de CU weten we 't wel.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_124339556
De PVV bazelt iets over ontduiken van opsporingsdiensten. Die denken blijkbaar dat criminelen op die manier hun identiteit kunnen verdoezelen of dat zelfmoordterroristen er gebruik van maken. Ze snappen er dus gewoon niets van en reageren xenofoob als gewoonlijk.
pi_124339970
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:40 schreef Fixers het volgende:
De PVV bazelt iets over ontduiken van opsporingsdiensten. Die denken blijkbaar dat criminelen op die manier hun identiteit kunnen verdoezelen of dat zelfmoordterroristen er gebruik van maken. Ze snappen er dus gewoon niets van en reageren xenofoob als gewoonlijk.
PVV! :') :|W
Je raekt an de dinge geweun.
pi_124341951
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:29 schreef Messina het volgende:

[..]

Kijken ze allemaal? Of denk je dat maar? :)
Ik zou echt niet raar opkijken als een meneer met 'mevrouw' geroepen wordt of andersom, ik zou dan uitgaan van een foutje van de persoon die roept... Niet denken: 'OMG, een vrouw die als man door het leven gaat!'
Nee, het is niet zo dat ik dat alleen maar denk. Het komt waarschijnlijk ook doordat ik nu een beetje een twijfelgeval ben. Als ik uiterlijk overtuigender man zou zijn dan zouden mensen waarschijnlijk denken dat het een foutje is van de persoon die roept, ja.
Ik had zelf ook niet verwacht dat een androgyn uiterlijk zoveel aandacht trekt. Als ik in de bus of trein zit dan zie ik toch best wel vaak iemand van wie ik niet weet of het een man of vrouw is. Laatst ging een klein kind aan z'n ouders vragen of ik een jongen of een meisje ben, gewoon waar ik bij stond. Nou die ouders wisten het natuurlijk ook niet.
  donderdag 21 maart 2013 @ 17:54:29 #23
296917 Abby79
Being myself!
pi_124342344
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:43 schreef robinpunt het volgende:
Nee, het is niet zo dat ik dat alleen maar denk. Het komt waarschijnlijk ook doordat ik nu een beetje een twijfelgeval ben. Als ik uiterlijk overtuigender man zou zijn dan zouden mensen waarschijnlijk denken dat het een foutje is van de persoon die roept, ja.
Ik had zelf ook niet verwacht dat een androgyn uiterlijk zoveel aandacht trekt. Als ik in de bus of trein zit dan zie ik toch best wel vaak iemand van wie ik niet weet of het een man of vrouw is. Laatst ging een klein kind aan z'n ouders vragen of ik een jongen of een meisje ben, gewoon waar ik bij stond. Nou die ouders wisten het natuurlijk ook niet.
Het percentage dat er echt naar kijkt is wel lager dan je zelf denkt vermoed ik :). Ik had daar de eerste maanden ook last van, toen klopte het totaalplaatje nog niet. Nu zie ik eigenlijk niemand meer vreemd kijken, heeeel soms gebeurt het nog. Het is gewoon een fase die de meeste transgenders (helaas) moeten doorlopen. En gelukkig gaat die fase voor bijna iedereen ook weer voorbij :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_124343892
Als ik het zelf echt heel vervelend had gevonden dan had ik ook vermoed dat minder mensen kijken dan ik zelf soms denk. Maar ik ben liever een twijfelgeval dan overduidelijk vrouwelijk, dus ik zit er niet mee. Dat ik het vervelend vind dat zo'n zuster door een volle wachtkamer roept dat ik een mevrouw ben, heeft daar ook niets mee te maken. Maar goed, het gaat inderdaad voorbij.
pi_124343961
"U mag me ook meneer noemen hoor."

En dan worden ze helemaal rood >:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')