Het meisje zat rond 22.00 uur samen met een vriendin op het perron met haar benen over de perronrand. Toen er uit de richting Eindhoven een trein arriveerde kon haar vriendin de benen nog tijdig terugtrekken maar het slachtoffer niet.
Ze raakte zeer ernstig gewond. Een ambulance bracht haar naar het ziekenhuis, waar ze in zorgwekkende toestand werd opgenomen. Later in de nacht bezweek ze aan haar verwondingen.
Bron: nu.nl
Eigen schuld, maar het blijft zeer lullig...
quote:Dat valt nog wel mee. Als je nergens fatsoenlijk kunt zitten is dit een prima oplossing, mits je goed zicht hebt. Je moet dan alleen niet dom gaan lopen SMS'n of derdelijke.
Op zondag 08 september 2002 13:25 schreef slakkie het volgende:
Niet echt slim om te doen ook he
maar wel spijtig
quote:Wel een beetje respect voor de doden he..
Op zondag 08 september 2002 13:32 schreef DuchessX het volgende:
Sorry hoor, maar op je 16e weet je toch wel beter? Wat een schaap
Treurig maar onverstandig
quote:SUKKEL!
Op zondag 08 september 2002 13:26 schreef Youssef het volgende:
Inderdaad, lekker dom. Hoe kun je zo een trein nou niet zien aankomen, het maakt nog wel zulk lawaai. Ondertussen vonden ze zich zelf zeker wel lekker stoer
en die trein is tegenwoordig ook zo stil, die hoor je ook niet aankomen
maar wel lullig eigenlijk om op zo'n manier zo vroeg al aan je einde te komen
Als een machinist ergens moet opletten dan is het wel op een station of er niemand op de rails staat of dat er iemand gevaar loopt, en de claxon van een trein is keihard, en nee die zit niet verborgen op het bedieningspaneel ergens onder een afgeschermde kap.
triest verhaal zeg
quote:yup ...
Op zondag 08 september 2002 13:45 schreef D-Devil het volgende:
Naja zeg, kan me er niets bij voorstellen, want als ik met mijn benen op het perron zit, dan zit ik toch met mijn gezicht naar de rails... ik denk toch dat het dan nog wel enigszins merkbaar moet zijn dat er een trein komt, en als de trein zo rustig het perron binnen zou rijden zoals jullie hier zeggen, dat zou volgens mij al niet kunnen.Als een machinist ergens moet opletten dan is het wel op een station of er niemand op de rails staat of dat er iemand gevaar loopt, en de claxon van een trein is keihard, en nee die zit niet verborgen op het bedieningspaneel ergens onder een afgeschermde kap.
triest verhaal zeg
quote:
Op zondag 08 september 2002 13:36 schreef Satan.NB het volgende:[..]
sorry had ik ff zin in, niks persoonlijks
wel stom idd, welke gek gaat er nu op de rand van een perron zitten??
quote:zo kannie wel weer
Op zondag 08 september 2002 13:32 schreef DuchessX het volgende:Wat een schaap
[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 08-09-2002 23:45]
quote:t'is heel fout, maar om deze heb ik toch best hard moeten lachen.
Op zondag 08 september 2002 15:25 schreef Trammelant het volgende:
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 08-09-2002 23:46]
quote:Gevalletje van natuurlijke selectie?
Op zondag 08 september 2002 13:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
In het ziekenhuis van Weert is in de nacht van zaterdag op zondag een 16-jarig meisje uit Ell overleden aan de verwondingen die ze zaterdagavond had opgelopen bij een ongeval op het perron van het NS-station in Weert.Het meisje zat rond 22.00 uur samen met een vriendin op het perron met haar benen over de perronrand. Toen er uit de richting Eindhoven een trein arriveerde kon haar vriendin de benen nog tijdig terugtrekken maar het slachtoffer niet.
Ze raakte zeer ernstig gewond. Een ambulance bracht haar naar het ziekenhuis, waar ze in zorgwekkende toestand werd opgenomen. Later in de nacht bezweek ze aan haar verwondingen.
Bron: nu.nl
quote:Je kan ook je benen kruizen op een normaal stuk, waar je zeker bent dat je veilig kan zitten zonder dat tjoeketjoektjoek langs komt waar je benen tussen kunnen komen.
Op zondag 08 september 2002 13:29 schreef RAiDEN het volgende:[..]
Dat valt nog wel mee. Als je nergens fatsoenlijk kunt zitten is dit een prima oplossing, mits je goed zicht hebt. Je moet dan alleen niet dom gaan lopen SMS'n of derdelijke.
Nee, niet bepaald slim.....
quote:
Op zondag 08 september 2002 15:25 schreef Trammelant het volgende:[..]
-edit-
Maar waarom trok ze haar benen niet in? Waren ze soms een wedstrijdje aan 't doen wie het langst blijft zitten?
Heel stom hoor! En echt niet stoer.
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 08-09-2002 23:48]
quote:Doe niet zo zielig man!
Op zondag 08 september 2002 16:01 schreef SilverSpirit het volgende:
SORRY HOOR MAAR WAAR ZIJN DE MODERATORS!!???????-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 08-09-2002 23:48]
Waarom dat hiet in Godsnaam niet het geval is
Maar goed, ik vind het dom van ze maar ik moet wel zeggen dat er wat treinen zijn van die nieuwe weet je wel? Die krengen zijn vet stil. Laatst stak ik over bij de rails bij zo'n poortje. Ik doe de poort open ineens zie ik paar meter verder de trein.
[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 08-09-2002 23:43]
quote:Jij hebt ze ook niet echt op een rijtje volgens mij.
Op zondag 08 september 2002 20:33 schreef SilverSpirit het volgende:
-edit-
Oh en om even in de trend te blijven.
quote:
SORRY HOOR MAAR WAAR ZIJN DE MODERATORS!!???????
Ik vind dat diegene die over dat vuurwerk praat flink geband moet worden, stomme kuteikel.
[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 08-09-2002 23:46]
quote:
Op zondag 08 september 2002 20:57 schreef Refragmental het volgende:[..]
Jij hebt ze ook niet echt op een rijtje volgens mij.
dat zegt een patriot
quote:Dat is een goed idee... En gelijk maar veel zuiverdere luidsprekers installeren om ook die waarschuwingen te verstaan.
Op zondag 08 september 2002 18:11 schreef milagro het volgende:
In Engeland word je gewaarschuwd voor een aankomende of doorrijdende trein.Waarom dat hiet in Godsnaam niet het geval is
quote:Val kapot man , blijf in je eigen forum en bemoei je niet met de echte fora.
Op zondag 08 september 2002 15:25 schreef Trammelant het volgende:[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 08-09-2002 23:45]
quote:Beetje meer respect zou geen kwaad kunnen denk ik. Jou manier van posten slaat gewoon helemaal nergens op.
Op maandag 09 september 2002 01:37 schreef Trammelant het volgende:[..]
Val kapot man , blijf in je eigen forum en bemoei je niet met de echte fora.
Wat zit je dwars ? wil je er over praten ? Denk dat dat effectiever is dan dit geblaat waar je nu mee bezig bent
quote:Je kunt zó stom zijn dat je het goed vindt dat mensen uit de "genepool" worden verwijdert..........
Op maandag 09 september 2002 11:01 schreef Doffy het volgende:
Sjeez die meid is echt een gevalletje voor de Darwin Awards hoor! (www.darwinawards.com). Goed dat die uit de genepool verdwenen is... Hoe stom kan je zijn?!
quote:1. Je hebt geen gevoel voor (mijn) humor
Op maandag 09 september 2002 11:19 schreef robh het volgende:Je kunt zó stom zijn dat je het goed vindt dat mensen uit de "genepool" worden verwijdert..........
quote:Humor? HUMOR? Mijn god zeg, als je dit leuk vind moet je 11-09 ff naar de tv gaan kijken. Dan zeik je pas in je broek!
Op maandag 09 september 2002 11:56 schreef Doffy het volgende:1. Je hebt geen gevoel voor (mijn) humor
2. Ja, waarom zou dat niet goed zijn? Kwestie van een wat biologische kijk op de wereld zou ik zeggen. Natuurlijk is t allemaal heel correct enzo om iedereen altijd maar een lang en gelukkig leven toe te wensen maar da's (zeker in dit soort gevallen) gewoon lang niet altijd een goed idee....
quote:Ik heb het over mensen die zichzelf op waarlijk belachelijke wijze om zeep helpen. Niet over mensen die een handje worden geholpen door een gek met wat vliegtuigen. Wel scherp blijven aub hoor
Op maandag 09 september 2002 12:00 schreef robh het volgende:Humor? HUMOR? Mijn god zeg, als je dit leuk vind moet je 11-09 ff naar de tv gaan kijken. Dan zeik je pas in je broek!
quote:Er is een flink verschil tusen iemand die verongelukt door eigen stommiteit, of iemand die bij een aanslag omkomt. Dat is nu net de essentie van de Darwin Awards. Eigen stupiditeit.
Op maandag 09 september 2002 12:00 schreef robh het volgende:[..]
Humor? HUMOR? Mijn god zeg, als je dit leuk vind moet je 11-09 ff naar de tv gaan kijken. Dan zeik je pas in je broek!
Dat maakt het uiteraard niet minder erg voor de nabestaanden of de machinist. Maar eerlijk gezegd kan ik bij de meeste Darwin Award verhalen een lichte grinnik niet onderdrukken.
quote:Ik doel niet op de Darwinawards, maar op het "verdwijnen uit de genenpoel". Dat superieure/übermensch toontje bevalt me helemaal niks...
Op maandag 09 september 2002 12:05 schreef Doffy het volgende:Ik heb het over mensen die zichzelf op waarlijk belachelijke wijze om zeep helpen. Niet over mensen die een handje worden geholpen door een gek met wat vliegtuigen. Wel scherp blijven aub hoor
quote:Darwin Awards:
Op maandag 09 september 2002 12:22 schreef robh het volgende:Ik doel niet op de Darwinawards, maar op het "verdwijnen uit de genenpoel". Dat superieure/übermensch toontje bevalt me helemaal niks...
van de website. Niks geen ubermensch- of wat-dan-ook-voor-toontje. Gewoon, simpel en eenvoudig, evolutie. Kan mij gebeuren, kan jou gebeuren. Niet leuk, maar wel realiteit.
quote:Als Guus Muisarm vond ik je niet indrukwekkend
Op maandag 09 september 2002 01:37 schreef Trammelant het volgende:[..]
Val kapot man , blijf in je eigen forum en bemoei je niet met de echte fora.
quote:Ach man stel je toch niet zo aan.
Op maandag 09 september 2002 12:22 schreef robh het volgende:[..]
Ik doel niet op de Darwinawards, maar op het "verdwijnen uit de genenpoel". Dat superieure/übermensch toontje bevalt me helemaal niks...
quote:Als de berichten hier direct gericht waren aan de nabestaanden was het inderdaad behoorlijk respectloos.
Op maandag 09 september 2002 15:18 schreef honesty het volgende:
Ik vind het een beetje ziek en zielig dat er van de 53 reacties dat er maar een paar iemands zijn die aan de ouders van dit kind hebben gedacht. Ik denk dat het je geen zier uitmaakt hoe je dochter aan haar eind is gekomen.
De meeste reacties hier getuigen dan niet alleen van weinig respect maar gaan nog veel verder...
Domheid is altijd en overal een halsmisdaad.
quote:Ten eerste, waarom sukkel? Volgens mij ging het hier om een passerende trein, athans dat werd gistere op het lokale nieuws gemeld! Weert is nou niet echt een grote plaats waar elke trein stopt. Een passerende trein hoor je dus echt wel aan komen, daarbij kun je toch naar links/rechts kijken, zo'n ding zie je echt wel aankomen hoor!!
Op zondag 08 september 2002 13:36 schreef Satan.NB het volgende:[..]
SUKKEL!
ten eerste: een trein remt af bij het perron, dan neemt het lawaai al flink af, en ten tweede jij hebt zeker die nieuwe dubbeldeks intercity's nog niet gezien/gehoord?? het enige wat je bij die hoort als ie het station binnenrolt is een zacht gezoem, dat is alles, als je gewoon op het perron staat/zit te praten hoor je hem niet eens.
Verder kwam ik tot de conclusie dat het wel eens zelfmoord zou kunnen zijn, maar dan verkapt, misschien wilde ze wel zelfmoord plege maar durfde ze niet, en deed ze het dus een stuk onopvallender, want nogmaals een trein hoor en zie je echt wel aankomen!!
Tuurlijk, zoals ik al op de FP zei, zeer treurig voor de nabestaande!
In ieder geval metro komt eraan en begint hevig te claxonneren, die gastjes schrokken hier zo van dat ze bijna naar beneden pleurden. Maar alles was onder controle hoor ruim op tijd stonden ze op en niks aan het handje.
Stopt de trein komt die bestuurder furieus te voorschijn. Loopt naar me 2 makkers toe en zegt tegen 1 van hen was jij dat net op het perron. Toen sprak mijn vrind de historische woorden, die ik nooit zal vergeten 'ja en hij ook', hihihi . In ieder geval die beer van een vent begon dus op 2 gassies van 12 jaar in te slaan.
Sjezus was ik pissed op dat moment als ik een mes had gehad had ik hem in ze nek gestoken. Nu later zie ik het toch allemaal weer wat anders....
..maar sjezus wat ben je zielig om op 2 jochies in te gaan slaan.
trouwens, loopt dat perron in Weert niet in een bocht? dan zie je die trein nooit aankomen natuurlijk...
en ze zal wel niet helemaal helder geweest zijn, 'nacht van zaterdag op zondag' klinkt als na het stappen...
quote:Darwin Awards krijg je ALTIJD postuum.
Op maandag 09 september 2002 17:00 schreef extreme het volgende:
ze krijgt wel postuum een darwin award denk ik...trouwens, loopt dat perron in Weert niet in een bocht? dan zie je die trein nooit aankomen natuurlijk...
en ze zal wel niet helemaal helder geweest zijn, 'nacht van zaterdag op zondag' klinkt als na het stappen...
quote:hoeft niet, zolang je maar je 'foute genen' niet kan doorgeven aan een volgende generatie
Op maandag 09 september 2002 17:10 schreef Refragmental het volgende:[..]
Darwin Awards krijg je ALTIJD postuum.
iemand die zichzelf op een of andere manier castreert kan ook in aanmerking komen
quote:Kweet niet hoe hard hij op ze insloeg. Maar ik denk dat het grotendeels ook wel door de schrik kwam. Aan de kant van die bestuurder dan.
Op maandag 09 september 2002 16:56 schreef koelele het volgende:
In ieder geval die beer van een vent begon dus op 2 gassies van 12 jaar in te slaan.Sjezus was ik pissed op dat moment als ik een mes had gehad had ik hem in ze nek gestoken. Nu later zie ik het toch allemaal weer wat anders....
..maar sjezus wat ben je zielig om op 2 jochies in te gaan slaan.
Maar goed, mensen dood slaan omdat zo geschrokken bent dat je ze bijna dood reed zou natuurlijk totaal nergens op slaan. Maar het zal wel een corrigerende tik geweest zijn of iets dergelijks, neem ik aan (?)
Niet goed, maar ergens wel te begrijpen.
quote:Ik heb jaren tussen eindhoven en roermond op en neer gereisd (weert ligt er net tussen in), maar ik moet nog de eerste trein tegenkomen die niet in weert stopt.
Op maandag 09 september 2002 16:31 schreef CrazyByte het volgende:
Ten eerste, waarom sukkel? Volgens mij ging het hier om een passerende trein, athans dat werd gistere op het lokale nieuws gemeld! Weert is nou niet echt een grote plaats waar elke trein stopt. Een passerende trein hoor je dus echt wel aan komen, daarbij kun je toch naar links/rechts kijken, zo'n ding zie je echt wel aankomen hoor!!
quote:Zelfs op stations waar alle (dienst hebbende) treinen stoppen heb je vaak genoeg treinen die zonder te stoppen doorrijden hoor.
Op maandag 09 september 2002 19:09 schreef Basp1 het volgende:[..]
Ik heb jaren tussen eindhoven en roermond op en neer gereisd (weert ligt er net tussen in), maar ik moet nog de eerste trein tegenkomen die niet in weert stopt.
quote:En ....hoe voel jij je nu na zo'n posting?
Op dinsdag 10 september 2002 00:49 schreef opa het volgende:
Ze moet haar poten gewoon thuis houden !
Groot.. en heel stoer omdat je zo gevat durfde te zijn?
Maar ja... ouders met pijn, machinist een trauma, toeschouwers een trauma...
Wat een trut dat meisje... ze had veel leed kunnen voorkomen. Niet in de laatste plaats voor zichzelf. Maar dat is allemaal zo makkelijk achteraf... Niets wat er veranderd kan worden.
quote:Mee eens.
Op dinsdag 10 september 2002 09:42 schreef ComComMer het volgende:
Achteraf zo makkelijk te beoordelen... Meisje was fout had het niet moeten doen. Eigen schuld...Maar ja... ouders met pijn, machinist een trauma, toeschouwers een trauma...
Wat een trut dat meisje... ze had veel leed kunnen voorkomen. Niet in de laatste plaats voor zichzelf. Maar dat is allemaal zo makkelijk achteraf... Niets wat er veranderd kan worden.
Moet ook voor haar wel gruwelijk zijn geweest als je die trein op je af ziet komen en verstijft van schrik of nog probeert om weg te komen terwijl te weet dat dat niet lukt.
Vervolgens voel je de trein tegen je benen aan slaan en wordt je met je hoofd (hefboomeffect) tegen de zijkant aan geslagen.
Voor je het bewustzijn verliest besef je dat je onder de trein terecht zult komen waar de malende wielen als messen op je wachten.
Met een laatste gedachte denk je aan je ouders/vrienden/vriendinnen.
Niet leuk dus..
quote:Inherent aan een perron is dat er treinen langs rijden. Met 16 ben je oud genoeg om te begrijpen dat je dus niet op de perronrand moet gaan zitten.
Op maandag 09 september 2002 00:07 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Dat is een goed idee... En gelijk maar veel zuiverdere luidsprekers installeren om ook die waarschuwingen te verstaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |