'Johan en Wilfred zijn je vechtende ooms en René bakt dan bitterballen' Nico Dijkshoorn heeft afgelopen week genoten van de 'bitchfight' tussen Johan Derksen en Wilfred Genee. 'Dat is de kracht van het programma. Dat je juist voelt: dit is echt. Ze hebben écht ruzie.'
Dijkshoorn weet zeker dat de ruzie authentiek is, zo zegt hij in zijn column in weekblad Voetbal International. 'Wilfred en Johan hebben echt he-le-maal niets met elkaar. Voor de uitzending heb ik ze nooit een woord zien wisselen.'
'Ik heb nog nooit twee mensen zó relaxed naar een studio zien wandelen als Wilfred en Johan. (...) Zo wordt VI-tv gemaakt: laat het maar gebeuren', aldus Dijkshoorn
Geen geslijm'Ik vind dat ze daar een compliment voor verdienen', vervolgt Dijkshoorn. 'Geslijm, onecht gelach en jubelend geglibber, dat zien we al genoeg.'
Gênant gelul 'Natuurlijk, het is vaak gênant gelul over hoerenbezoek, schaamhaar, schijten met een krant en keihard gelach om keepers die een bal achter op hun hoofd krijgen, maar tegelijkertijd is het een eerlijk programma. Niemand aan tafel acteert. Nou ja, niemand... Hans Kraay junior wel', vervolgt Dijkshoorn.
Vechtende ooms'Johan en Wilfred zijn je twee ooms, die tijdens een verjaardag lusteloos vechten in de tuin. René van der Gijp is de man die op dat moment bitterballen gaat bakken. (...)
Je kunt Hans zien als de achterlijke jongen die bij iedere vereniging rondloopt. Je laat hem tosti's ontdooien, lijnen trekken, netten opvouwen en aan het eind van de dag doe je net alsof je naar hem luistert.'
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)n-bitterballen.dhtml