Volgens mij mag het 1 keer per jaar.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:37 schreef dumrels het volgende:
volgens mij mag je alleen in juni of juli de huur verhogen.
Je hebt gelijk 1 keer per jaar 1 juli wordt altijd gehanteerd omdat op dat moment de nieuwe percentages bekend worden.: http://www.rijksoverheid.(...)j-huurverhoging.htmlquote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:38 schreef erikkll het volgende:
[..]
Volgens mij mag het 1 keer per jaar.
Afrekening? Welke afrekening?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:10 schreef janzjanz het volgende:
Hij dreigt dat de afrekening nog deze maand overgemaakt moet worden, anders zijn alle bijkomende kosten incl deurwaarder etc voor mij
ik denk komen koffie drinkenquote:Op woensdag 20 maart 2013 03:26 schreef r_one het volgende:
En die deurwaarder, wat wil die komen doen dan?
Ik denk ´t ook, want meer zit er dan echt niet in, zonder gerechtelijk bevel.quote:
Als het gaat om achterstallige huur dan weer wel, staat zoiets in de wet mbt huren.quote:Op donderdag 21 maart 2013 07:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zover ik weet zijn er maar een paar instanties die zonder tussenkomst van een rechter mogen vorderen.
Je huurbaas is daar niet 1 van logischerwijze.
Succes met zn deurwaarder. Dan moet hij eerst naar de rechter.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:22 schreef janzjanz het volgende:
Ik heb gelezen dat die deurwaarders vaak als dreigmiddel ingezet worden:
[i]''Gerechtsdeurwaarder als incassobureau
Het inschakelen van de deurwaarder als incassobureau levert direct een psychologisch voordeel op. Een gerechtsdeurwaarder heeft meer gezag en wettelijke bevoegdheden dan een incassobureau. Omdat een deurwaarderskantoor daardoor meer indruk maakt, hoeft het meestal niet eens tot een juridische procedure te komen. Er gaat meer dreiging uit van het inschakelen van een deurwaarder. Daarnaast levert het vaak tijdswinst op en komt u slagvaardiger over.''[/i]
een incassobureau afwachten kan natuurlijk ook. Ik denk niet dat hij wacht tot we naar de huurcommissie stappen. Die heb ik namelijk gebeld , en zij doen pas over servicekosten van 2012 ná 1 juli 2013 uitspraak.
Wat is wijsheid?
En het extra geld maandelijks even op zij zetten want als de uitspraak in jullie nadeel is dan moet je plots een heel hoog bedrag in één keer betalen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 09:50 schreef kvbeurden het volgende:
Succes met zn deurwaarder. Dan moet hij eerst naar de rechter.
Gewoon afwachten wat het bezwaar oplevert en tot die tijd het oorspronkelijke bedrag betalen.
Het woord zegt het al, het gaat om het leveren van service: servicekosten. Dat heeft geen zak met kopen en verkopen te maken en er mag geen winst op gemaakt worden.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:14 schreef BlueRoom het volgende:
wil dit topic toch even een politieke inslag geven: normaal gesproken hoeft een willekeurige fabrikant / verkoper geen inzicht te geven in kosten. (Er is maar 1 prijs en dat is de aanschafprijs.)
Bij verhuren moet dat opeens wel.
pvda bedankt
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 00:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het woord zegt het al, het gaat om het leveren van service: servicekosten. Dat heeft geen zak met kopen en verkopen te maken en er mag geen winst op gemaakt worden.
Bij gebrek aan ruggengraad ...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 07:27 schreef BlueRoom het volgende:
als je trouwens zo'n lul van een huisbaas hebt zou ik overwegen te verhuizen
Alsof er tegen in gaan zin heeft. Best case scenario is dan dat je de rest van je huurperiode op gespannen voet leeft met je huisbaas. Helaas schiet het nederlands recht hierbij nog ruim tekort.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |