abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124256773
Hallo allemaal,

Ik ben een student en ik ben op dit moment bezig met een onderzoek naar de bezwaren die mensen hebben om niet mee te doen met autodelen en wat een gemeente kan doen om de bezwaren weg te nemen voor eventuele gebruikers.

Ik heb het hier over 2 soorten autodelen. Zowel autodelen waar de auto's in beheer zijn van een organisatie (GreenWheels, Car2go) en autodelen waarbij mensen hun (tweede) auto verhuren.

Ik zou dus graag willen weten wat jullie bezwaren zijn of welke overwegingen jullie hebben gehad voordat jullie mee gingen doen met autodelen.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groet,
Roderick
  dinsdag 19 maart 2013 @ 17:20:01 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_124256816
Een auto is voor mij vrijheid. En als ik rekening met anderen moet gaan houden, of moet gaan plannen wanneer ik met die auto mag, dan gaat die vrijheid verloren.
pi_124257051
Autodelen is alleen voordelig als je heel weinig rijdt.

Je eigen auto verhuren klinkt leuk, maar een auto is daarvoor toch echt te kwetsbaar. Ik ben niet bereid om voor de 50 ¤ oid die je per dag voor je auto vangt dat risico te lopen.
pi_124257304
Ik heb mijn auto 6/7 dagen nodig. 5 dagen per week voor werk, minimaal 1 dag in het weekend voor sociale verplichtingen.
Via een bedrijf een auto regelen die ik deel gaat dus sowieso al niet werken.

In de uren dat ik mijn eigen auto niet zou gebruiken ('s avonds dus) en iemand rijdt mijn auto naar de mallemoeren (al dan niet met zijn drankje teveel op) ben ik dus de sjaak.

Ik zou nooit meedoen.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  † In Memoriam † dinsdag 19 maart 2013 @ 18:19:31 #5
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124258829
Een gedeelde auto is tof ! Lekker met 80km/u bij een stoeprand omhoog raggen en je draait niet op voor de schade O+

En onderhoud hoef je ook al niet te plegen, 't is toch niet jouw auto ? O+

En heerlijk met 180 door het rode licht scheuren bij zo'n fijne camera van de pliesie. Laat de kentekenhouder maar bewijzen dat jij achter het stuur zat O+

En lekker sigaren roken en de peuken uitdrukken in de bekleding O+

En die aanhanger van 3500kg kan prima gesleept worden met dat kleine stadsautootje O+
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:00:07 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124260343
Autodelen :N

Alleen al vanwege het feit dat mensen niet normaal kunnen omgaan met spullen van anderen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124261404
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:00 schreef Sounddragon het volgende:
Autodelen :N

Alleen al vanwege het feit dat mensen niet normaal kunnen omgaan met spullen van anderen.
Ongeveer de enige die mijn auto meekrijgt.. is mijn ex :+
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:23:08 #8
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124261446
autodelen, auto delen?

:+
pi_124261657
Als je een paar keer een leenauto van de garage hebt meegemaakt, ben je zelfs een beetje zuiniger op je leasewagen.
.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:36:48 #10
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_124262333
Als ik moet plannen wanneer ik weg wil en weer terug kom, neem ik wel de trein.

En eigen auto verhuren? Dacht het niet, ik zit niet te wachten op één of andere idioot die hem met koude motor flink afragt en mij hierdoor na verloop van tijd met allerlei onverwachte kosten opscheept.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 maart 2013 @ 20:39:55 #11
145146 Andyy
pi_124266232
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:36 schreef Anno1982 het volgende:
Dacht het niet, ik zit niet te wachten op één of andere idioot die hem met koude motor flink afragt
Exact wat ik doe als de eigenaar van de bak een bedrijf is oid, dan boeit het niet :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:26 schreef Fer het volgende:
Als je een paar keer een leenauto van de garage hebt meegemaakt, ben je zelfs een beetje zuiniger op je leasewagen.
Stuiterende koppeling meegemaakt bij een auto met 50.000 op de teller :')
pi_124267368
Renault Traffic, bedrijfsbus die reed als een zonnetje. Zelfs met meerdere berijders, totdat er een malloot ook mee moest rijden. Binnen enkele weken, 3x schade, hobbelen en scheef trekken, hij reed nooit meer hetzelfde.

Overigens de enige huurauto die recht reed, was er 1 met 1000km op de teller.
.
pi_124268198
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:19 schreef 2cv het volgende:
Een gedeelde auto is tof ! Lekker met 80km/u bij een stoeprand omhoog raggen en je draait niet op voor de schade O+

En onderhoud hoef je ook al niet te plegen, 't is toch niet jouw auto ? O+

En heerlijk met 180 door het rode licht scheuren bij zo'n fijne camera van de pliesie. Laat de kentekenhouder maar bewijzen dat jij achter het stuur zat O+

En lekker sigaren roken en de peuken uitdrukken in de bekleding O+

En die aanhanger van 3500kg kan prima gesleept worden met dat kleine stadsautootje O+
idd dit, the horror :') En dan is dit een beetje extreem, maar alleen al als iemand in mijn auto met koude motor >3000rpm gaat rijden of tijdens het inparkeren met het wiel tegen de stoeprand komt kan ik al duivels worden }) Bij verhuren heb je dit totaal niet meer in de hand.

Andere alternatieven als greenwheels lijken me ook niks. Moet je eerst reserveren en ook weer snel inleveren anders loopt de teller door. Dan neem ik wel een taxi of openbaar vervoer. Of huur gewoon een auto voor een dag.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:23:24 #14
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_124268633
Ik krijg al de kriebels als iemand aan de memorystand van mijn stoel heeft gezeten.

Je gaat je vriendin/vrouw toch ook niet aan de buurman meegeven.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:07:40 #15
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_124271230
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:23 schreef Cucumissativus het volgende:
Je gaat je vriendin/vrouw toch ook niet aan de buurman meegeven.
Dat hangt er een beetje van af hoe sleets de relatie met je vrouw/vriendin is ;)

Ik denk ook dat dat de voornaamste reden is met auto's. Iemand die zijn auto gebruikt voor korte tripjes en er niets om geeft, zal wel geïnteresseerd zijn. Maar hier in dit forum zijn weinig mensen te vinden die niets om hun auto geven. Het is in elk geval een bezwaar dat buiten de invloedsfeer van de gemeente ligt.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 23:00:44 #16
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_124274791
Heb je geen auto, maar wil je wel autorijden? Dan is het echt superinteressant.
Heb je een auto en wil je hier altijd over kunnen beschikken? Niet doen.
  woensdag 20 maart 2013 @ 15:12:28 #17
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124294012
als je een auto aan mij uitleent krijg je de niet verkoopbare onderdelen in bananendozen terug ;)
pi_124294447
Auto delen is prima maar dan moet er gewoon een bedrijf achter zitten die alles regelt zoals Greenwheels. Dan is het ideaal voor mensen die eens per maand/week een auto nodig hebben.
Prive een auto delen is vragen om gezeik. Niemand wilt opdraaien voor kosten die anderen meer te verwijten zijn dan zijzelf.
pi_124352829
Wij hebben al jaaaaren een abonnement op Greenwheels, en dat bevalt uitstekend. We hebben zelden een auto nodig, en met twee kleine kinderen is ov niet altijd een optie, hoewel we dat denk ik wel weer wat meer gaan doen nu ze iets groter beginnen te worden. Enige nadeel is dat we sinds onze verhuizing naar een ander deel van Amsterdam niet meer echt in de buurt een auto hebben, en een station is al helemaal ver weg. :(
pi_124353928
Misschien is het wel een idee om zoets op te zetten met goedkope oude auto;s, enige kijk erop een goedkope garage moet zo;n ding nog wel rijdend kunnen houden.
.
  † In Memoriam † donderdag 21 maart 2013 @ 22:16:22 #21
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124354388
De verzekering gaat moeilijk doen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_124364176
Het grootste bezwaar lijkt mij inderdaad, dat er altijd de kans bestaat, dat die ene keer in de maand dat je die auto nodig hebt, hij in gebruik is door iemand anders. Je kan er niet van op aan dat je beschikking hebt over de auto op de momenten dat jij hem nodig hebt.
pi_124364208
Bij mij zou het niet eens kunnen; Ik heb mijn auto zelf elke dag nodig.

Daarnaast wat de rest zegt. Ik kan er ook al niet tegen als mijn spiegels of stoel weer anders staan, omdat SD er in heeft gereden. En daarnaast bang voor het feit hoe niet zuinig mensen zijn op spullen die niet van hen zijn.
pi_124364739
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 08:37 schreef stephano1990 het volgende:
Het grootste bezwaar lijkt mij inderdaad, dat er altijd de kans bestaat, dat die ene keer in de maand dat je die auto nodig hebt, hij in gebruik is door iemand anders. Je kan er niet van op aan dat je beschikking hebt over de auto op de momenten dat jij hem nodig hebt.
Bij Greenwheels is het ons nog nooit overkomen dat er geen auto beschikbaar was.Heeeeeeeel soms moeten we iets verder van huis kijken, maar eigenlijk hebben we - zelfs op feestdagen - altijd de auto die we willen, op het moment dat we hem willen.
pi_125785056
Waarom een onderzoek doen dat al zo vaak is uitgevoerd?
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')