abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124256422
Op mijn bijbaantje waar ik altijd met alle plezier heenga hebben wij sinds kort een nieuw soort van teamleider. Uit privacy wil ik liever niet zeggen wat voor werk ik doe aangezien daar niet veel bedrijven van zijn en alles zo uit te vogelen is. In ieder geval: deze man geeft medewerkers trainingen en is zeer betrokken bij het werk, zoals de vorige teamleider ook was. Heel positief en dat vind ik altijd wel fijn.

De eerste keer dat ik hem ontmoette voelde ik mij al niet heel erg op mijn gemak maar ik deed wel heel spontaan en dat had ik volgens mij nooit moeten doen. De volgende dag kreeg ik een Facebook-bericht met dat hij het leuk vond om samen te werken en mij te hebben gezien. Nu zoek ik nooit zoveel achter dit soort dingen en al helemaal niet van een man die een vriendin heeft en een kind. Dus vond ik het wel aardig en betrokken en heb ik iets leuks teruggestuurd.

Hij bleef berichten sturen - en ik antwoordde vaak wel - omdat ik serieus niet dacht dat hij vreemde intenties had. Op een gegeven moment werden de berichten kleffer van zijn kant en op het werk merkte ik ook dat hij steeds naar mij keek, een beetje aanrakerig werd en steeds naar mij toetrok. Overigens merkten zelfs twee collega's op dat hij wel zeer vaak keek. Ik durfde niet echt te zeggen dat ik het te ver vond gaan (heel laf van mijn kant) maar uiteindelijk heb ik het vorige week woensdag toch gezegd.

Hij accepteerde het, vond dat hij zichzelf had opgedrongen, dat we dit moesten vergeten, bood zelfs zijn excuses aan en hoopte dat dit tussen ons zou blijven omdat hij een vriendin heeft en een kind. Ik vond het prima en wil dit ook zo snel mogelijk vergeten. Niet dat hij iets vreselijks heeft gedaan maar het is wel een hele vreemde situatie. Ik vermijd hem dan ook zoveel mogelijk.

Helaas heb ik tot nu toe alsnog drie berichten van hem gekregen binnen zes dagen. Eerst dat hij denkt dat mijn intenties waren geweest dat ik zijn hoofd op hol wilde brengen, daarna dat hij over mij droomde en daarna een vraag over hoe hij de knopen uit zijn dochter haar haar het beste kan verwijderen. Ik heb alle berichten niet beantwoord. Maar misschien is dat ook weer onredelijk van mijn kant?

Deze situatie wil ik sowieso niet aan bekenden vertellen - zelfs niet aan vriend of ouders - omdat ik wil dat het tussen hem en mij blijft. Bovendien wil ik het niet groter maken, wil ik niet dat hij ruzie krijgt met zijn vriendin en wil ik nergens bij betrokken raken. En misschien dat mensen mij hierop ook wel beoordelen.

Nu vraag ik mij af: ben ik fout of onduidelijk geweest? Over twee maanden stop ik daar met werken, zal ik hem blokkeren en ben ik 100% van de situatie af. Toch vraag ik mij af: heb ik iets fout gedaan? Ik heb nooit klef tegen hem gepraat en alleen sociaal en spontaan. Maar dat doe ik tegen iedereen. Ik ben nu best voorzichtig met hoe ik overkom op mannen en let veel meer op mijn eigen houding. Toch twijfel ik nu aan mezelf.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 17:11:20 #2
395200 deadprez
One more rail
pi_124256480
Als ik het zo lees heb jij niks fout gedaan en is het gewoon een trieste gast.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_124256552
Kijk het even aan. Misschien dat hij verliefd op je is geworden en dat hij even door een moeilijke fase heengaat. Aan de andere kant: Wees erg bedacht op wat hij doet en wat hij zegt. Geef desnoods aan dat hij je grens heeft bereikt en dat als het nog langer duurt, je genoodzaakt bent om anderen over de situatie in te schakelen.

Houdt hij dan nog niet op, schakel dan ook anderen (bijvoorbeeld de bedrijfsmaatschappelijk werker en/of directeur).

Succes ermee :)
Extremistisch gematigd.
pi_124256733
Dit doet mij denken aan een TVDD fragment:

Een boereslimme maar o zo oude verkooptruc van de twee volendammers. Want wie vindt dat nou niet leuk? Een liedje waar jouw naam in voorkomt...

(17-jarige meisjes)
Alice Alice who the fuck is Alice.

hihihi

jaaaahh:

Evelien Evelien de grote seksmachien.

Reporter: En hoe vind je die?
Evelien: Ja die zingt mijn tennisleraar altijd.
_O-
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_124256745
Nee, je hebt m.i. niet echt iets verkeerd gedaan, behalve wat 'naief vriendelijk blijven'. Ik zou het wellicht in het begin ook wel zo doen. Je wilt niet het risico lopen het (in het begin) verkeerd te interpreteren en daarmee een werkrelatie sowieso al de grond in boren door meteen ergens conclusies uit te trekken.

Omdat het echter wél van zijn kant 'klef' was, en jij gewoon vriendelijk terug deed was het zijn (verkeerde) interpretatie dat het wellicht wel wederzijds was, maar ook dit is eigenlijk niet jouw fout. Meteen maar overal met een botte bijl inhakken is ook niet hoe ik m'n leven zou willen lijden en contacten aan wil gaan met mensen ;)

Wat ik zou doen? Hem inderdaad negeren/verwijderen, maar als je hem ziet verder wel gewoon professioneel vriendelijk doen, en ook wel zorgen dat je niet alleen met hem bent, maar dat je bijvoorbeeld je collega's in de buurt hebt die inderdaad al constateerden dat hij jou wat meer aandacht gaf. Mocht hij dan wat proberen (je weet het niet, met drank op een bedrijfsfeestje?) dan heb je in elk geval getuigen die jou kunnen zeggen (en eventuele anderen) dat het niet aan jou lag.
Ja doei.
pi_124256835
Over twee maanden ben ik daar weg. Ik wil dus liever niemand over deze situatie vertellen en de situatie vergeten. Begrijp mij niet verkeerd: ik vind het heus geen super schokkende ervaring dat ik dit aan iedereen moet vertellen. En ik hoop dat hij stopt met berichten sturen en klef doen in het echt maar zoals gezegd: twee maanden en ik ben weg. Het probleem is dat ik aan mijzelf begin te twijfelen. Misschien ben ik veel te open en spontaan en moet ik daarmee minderen. Tijdens de eerste ontmoeting heb ik ook meteen heel open over mijzelf gepraat en veel vragen gesteld aan hem. Maar ik had nooit het idee dat het fout is om open te zijn en om interesse te hebben in andere mensen.
pi_124256884
Rare gast.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 17:38:55 #8
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_124257432
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 17:11 schreef deadprez het volgende:
pi_124258201
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 17:11 schreef deadprez het volgende:
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:26:24 #10
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_124259120
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 17:20 schreef Theeeee het volgende:
Over twee maanden ben ik daar weg. Ik wil dus liever niemand over deze situatie vertellen en de situatie vergeten. Begrijp mij niet verkeerd: ik vind het heus geen super schokkende ervaring dat ik dit aan iedereen moet vertellen. En ik hoop dat hij stopt met berichten sturen en klef doen in het echt maar zoals gezegd: twee maanden en ik ben weg. Het probleem is dat ik aan mijzelf begin te twijfelen. Misschien ben ik veel te open en spontaan en moet ik daarmee minderen. Tijdens de eerste ontmoeting heb ik ook meteen heel open over mijzelf gepraat en veel vragen gesteld aan hem. Maar ik had nooit het idee dat het fout is om open te zijn en om interesse te hebben in andere mensen.
Dat je zo open en spontaan bent, kan er in bepaalde gevallen toe leiden dat mensen zich vergissen in de mate van interesse die je voor ze hebt. Betekent dat dat je het moet minderen? Niet per se. Tenslotte zal het ook een heleboel leuke contacten opleveren.
We maken allemaal misverstanden mee, die horen erbij. Je hoeft de schuld zeker niet bij jezelf te leggen.
...as always
pi_124276909
Fijne reacties! Het gekke is dat ik de oorzaak toch enigszins bij mijzelf zoek: vooral dat ik misschien aanstoot heb gegeven en het uiteindelijk fout heb aangepakt. Ook omdat hij denkt dat ik zijn hoofd op hol heb willen brengen terwijl ik uiteindelijk enkel beleefd wilde blijven en geen rare situaties wilde creëren.

Mijn gebrek is ook dat ik sommige intenties van personen niet inzie en daardoor blijkbaar onbewust verkeerde signalen afgeef. Maar ik wil ook niet onaardig doen of overal iets achter zoeken.

Ik ga inderdaad professioneel tegen hem doen, ik negeer hem privé, en ik zorg ervoor dat ik niet alleen met hem ben. Gelukkig ben ik daar binnenkort weg dus kan ik het vergeten en meenemen. Ik ben mij nu veel meer bewust van mijn houding naar mensen toe en dat is wel weer positief.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 23:57:28 #12
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_124277431
Al stond je voor hem met blote tieten! Hij is niet alleen je leidinggevende, hij is ook nog eens getrouwd en heeft een kind. Er is simpelweg geen excuus in termen van jouw gedrag voor het zijne. Ik vind het dan ook smerig en manipulatief dat hij je het idee probeert te geven dat jij medeschuldig bent. Trap er niet in.
pi_124277516
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 17:17 schreef spierbal het volgende:
Dit doet mij denken aan een TVDD fragment:

Een boereslimme maar o zo oude verkooptruc van de twee volendammers. Want wie vindt dat nou niet leuk? Een liedje waar jouw naam in voorkomt...

(17-jarige meisjes)
Alice Alice who the fuck is Alice.

hihihi

jaaaahh:

Evelien Evelien de grote seksmachien.

Reporter: En hoe vind je die?
Evelien: Ja die zingt mijn tennisleraar altijd.
_O-
Jaaa dat heb ik ook gezien!
Geniaal gewoon :P
pi_124278826
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:44 schreef Theeeee het volgende:
Mijn gebrek is ook dat ik sommige intenties van personen niet inzie en daardoor blijkbaar onbewust verkeerde signalen afgeef. Maar ik wil ook niet onaardig doen of overal iets achter zoeken.
Hoezo JOUW gebrek?
Hoezo JOUW verkeerde signalen?
Hoezo zou JIJ onaardig doen?

doe dat ns niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 20 maart 2013 @ 00:43:08 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_124279013
Gluiperd van de bovenste plank. Bewaar die berichten voor het geval er gezeik van komt. Ik persoonlijk zou hem van mijn facebook flikkeren, je bent hem geen verantwoording schuldig en het is een bijzonder duidelijk signaal. Zelfs al is het voor 2 maanden, die zullen nog verrekt lang worden als dit aan blijft slepen.
Resistance is futile.
pi_124283396
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 00:37 schreef Argento het volgende:

[..]

Hoezo JOUW gebrek?
Hoezo JOUW verkeerde signalen?
Hoezo zou JIJ onaardig doen?

doe dat ns niet.
Omdat ik niet in heb gezien dat hij het allemaal anders bedoelde en daardoor bleef ik heel vriendelijk, geinteresseerd en spontaan. Dat heeft hij anders opgevat want volgens hem heb ik zijn hoofd op hol gebracht. Terwijl ik niks flirterigs of seksueels heb gezegd, het ligt dus puur aan mijn houding en hoe ik overkom. Ik vind het onaardig om meteen heel afstandelijk te doen tegen iemand waarvan ik niet weet wat de intenties zijn, dat bedoel ik.
  woensdag 20 maart 2013 @ 10:05:47 #17
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124283554
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:59 schreef Theeeee het volgende:

[..]

Omdat ik niet in heb gezien dat hij het allemaal anders bedoelde en daardoor bleef ik heel vriendelijk, geinteresseerd en spontaan. Dat heeft hij anders opgevat want volgens hem heb ik zijn hoofd op hol gebracht. Terwijl ik niks flirterigs of seksueels heb gezegd, het ligt dus puur aan mijn houding en hoe ik overkom. Ik vind het onaardig om meteen heel afstandelijk te doen tegen iemand waarvan ik niet weet wat de intenties zijn, dat bedoel ik.
Misschien inderdaad wat naïef van je dat je niet doorhad waar hij mee bezig was en je iets te vriendelijk terugreageerde. Maar je hebt verder niet echt iets fouts gedaan. Hopelijk houdt hij op met je berichten te sturen en als-ie wel door blijft gaan ermee misschien nog 1 laatste smsje sturen waarin je zeer duidelijk maakt dat je aboluut geen contact meer wilt. succes ermee iig.
Touching from a distance ~
pi_124283731
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2013 00:43 schreef Seven. het volgende:
Gluiperd van de bovenste plank. Bewaar die berichten voor het geval er gezeik van komt. Ik persoonlijk zou hem van mijn facebook flikkeren, je bent hem geen verantwoording schuldig en het is een bijzonder duidelijk signaal. Zelfs al is het voor 2 maanden, die zullen nog verrekt lang worden als dit aan blijft slepen.
Ik ga sowieso geen groot probleem maken van deze situatie al gaat hij alsnog twee maanden door: hij heeft een vriendin en een kind. Ik wil nergens bij betrokken raken en dat is ook weer nergens voor nodig. Het is een stomme actie van hem en hopelijk is het afgelopen. Verwijderen is een goed idee maar ik dacht meer dat ik dat beter kan doen zodra ik definitief weg ben van mijn werk. Inclusief blokkeren.

Wat zouden jullie doen als het nog twee maanden door blijft gaan? Dan heeft hem aanspreken blijkbaar geen zin. En een probleem wil ik ook niet maken.
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:09:53 #19
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_124285319
Ah, daar had ik vroeger ook erg veel last van. :) Inderdaad een mengeling van wat naiviteit en een vriendelijke uitstraling. Vooral niet teveel twijfelen aan je eigen intenties, maar je wel bewust worden van hoe je kunt overkomen op mensen die graag gewillige signalen van je zouden willen opvangen.

quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 10:12 schreef Theeeee het volgende:

[..]

Wat zouden jullie doen als het nog twee maanden door blijft gaan? Dan heeft hem aanspreken blijkbaar geen zin. En een probleem wil ik ook niet maken.
Ik zou, als ik jou was, toch reageren op zijn eerste facebookbericht. Refereer naar jullie eerdere gesprek en geef aan dat je op geen manier verantwoordelijk bent voor zijn gedrag. Het is belangrijk voor jou om te leren je grenzen duidelijk aan te geven. Dat kan perfect op jouw vriendelijke manier.

Juist het feit dat je er nog maar zo kort hoeft te blijven werken, maakt dat dit een veilige situatie is om dit te oefenen. Want geloof me, je gaat die grenzen nog vaker moeten gaan aangeven. Profiteer dus van deze situatie. ;)

Daarnaast kan je die vent er ook me helpen om hem te laten nadenken over z'n wanhopige gedrag, maar dat is bijzaak. :)
  woensdag 20 maart 2013 @ 14:16:23 #20
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_124291888
Weer een rede om geen matties te worden met je collega's op facebook.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_124292223
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:09 schreef jerney het volgende:
Ah, daar had ik vroeger ook erg veel last van. :) Inderdaad een mengeling van wat naiviteit en een vriendelijke uitstraling. Vooral niet teveel twijfelen aan je eigen intenties, maar je wel bewust worden van hoe je kunt overkomen op mensen die graag gewillige signalen van je zouden willen opvangen.

[..]

Ik zou, als ik jou was, toch reageren op zijn eerste facebookbericht. Refereer naar jullie eerdere gesprek en geef aan dat je op geen manier verantwoordelijk bent voor zijn gedrag. Het is belangrijk voor jou om te leren je grenzen duidelijk aan te geven. Dat kan perfect op jouw vriendelijke manier.

Juist het feit dat je er nog maar zo kort hoeft te blijven werken, maakt dat dit een veilige situatie is om dit te oefenen. Want geloof me, je gaat die grenzen nog vaker moeten gaan aangeven. Profiteer dus van deze situatie. ;)

Daarnaast kan je die vent er ook me helpen om hem te laten nadenken over z'n wanhopige gedrag, maar dat is bijzaak. :)
En nu heb je er geen last meer van omdat je zulke mensen meteen doorhebt? :P Ik ben mij nu inderdaad meer bewust van mijn houding en hoe ik overkom op mensen dus eigenlijk is het ook wel een situatie waarvan ik leer.

Als hij nog een bericht stuurt dan ga ik inderdaad zoiets terugsturen. Ik vind het eigenlijk wel moeilijk om mijn grenzen aan te geven en dus zal ik daar inderdaad mee aan de slag moeten. Overigens heb ik daar bij leeftijdsgenoten minder moeite mee - ook vreemd maar zo werkt het bij mij wel - dus dat scheelt ook.

En ik ben nog nooit eerder door een oudere man op zo'n manier benaderd terwijl hij ook nog eens een gezin heeft. Ik hoop echt dat dit niet weer gaat gebeuren, eerlijk gezegd. Want het blijft vreemd en moeilijk. Verder valt hier ook zo weinig over te zeggen.. :P
  woensdag 20 maart 2013 @ 14:38:23 #22
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_124292672
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 14:25 schreef Theeeee het volgende:
Als hij nog een bericht stuurt dan ga ik inderdaad zoiets terugsturen. Ik vind het eigenlijk wel moeilijk om mijn grenzen aan te geven
Ik zou het nu al doen; precies wat Jerney zegt: ideaal om even te oefenen met je grenzen aangeven. Gewoon iets van, "Ik wil het qua communicatie toch graag beperkt tot het collegiale houden".

quote:
op zo'n manier benaderd terwijl hij ook nog eens een gezin heeft
Wat heeft een kind nou te maken met verliefdheid of flirten?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_124293392
Misschien. Ik ga er wel even over na denken wat uiteindelijk het beste is. Voornaamste is, is dat hij niets meer heeft gestuurd dus waarschijnlijk laat ik het zo.

Het gaat niet om het kind of om flirten. Flirten vind ik niet zoveel mis mee als het van beide kanten afkomt. Het gaat mij erom dat hij een vriendin heeft en samen met zijn vriendin een kind. Waarom zou je dan iemand anders proberen te versieren (of wat het ook is) terwijl de persoon geen directe interesse toont en niet eens van jouw leeftijd is? Hij is begin dertig en ik ben negentien. Hij is volwassen en heeft een gezin. Ik vind het raar. Maar misschien ben ik wel kortzichtig aan het denken? :P Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt in ieder geval en ik begrijp zulk gedrag ook niet helemaal.
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:07:28 #24
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_124296414
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 14:25 schreef Theeeee het volgende:

[..]

En nu heb je er geen last meer van omdat je zulke mensen meteen doorhebt? :P Ik ben mij nu inderdaad meer bewust van mijn houding en hoe ik overkom op mensen dus eigenlijk is het ook wel een situatie waarvan ik leer.

Als hij nog een bericht stuurt dan ga ik inderdaad zoiets terugsturen. Ik vind het eigenlijk wel moeilijk om mijn grenzen aan te geven en dus zal ik daar inderdaad mee aan de slag moeten. Overigens heb ik daar bij leeftijdsgenoten minder moeite mee - ook vreemd maar zo werkt het bij mij wel - dus dat scheelt ook.

En ik ben nog nooit eerder door een oudere man op zo'n manier benaderd terwijl hij ook nog eens een gezin heeft. Ik hoop echt dat dit niet weer gaat gebeuren, eerlijk gezegd. Want het blijft vreemd en moeilijk. Verder valt hier ook zo weinig over te zeggen.. :P
Soms komt het nog wel eens voor dat ik in het begin nog iets te naief ben; dat komt omdat ik ook niet te snel probeer te oordelen of in te vullen voor een ander.

Maar over het algemeen pik ik die signalen nu wel een stuk sneller op ja en kan ik er nu beter op reageren dan een aantal jaar geleden. :)

En ik kan me voorstellen dat het moeilijker is om de confrontatie aan te gaan wanneer er een bepaalde rangorde in het spel is, maar ik zou me niet zo laten behandelen.

Die man probeert jou inderdaad keihard te manipuleren en zijn probleem in jouw schoenen te schuiven. Op zo'n moment is het wel belangrijk om je grenzen te bewaken.
pi_124298832
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:44 schreef Theeeee het volgende:
Fijne reacties! Het gekke is dat ik de oorzaak toch enigszins bij mijzelf zoek: vooral dat ik misschien aanstoot heb gegeven en het uiteindelijk fout heb aangepakt. Ook omdat hij denkt dat ik zijn hoofd op hol heb willen brengen terwijl ik uiteindelijk enkel beleefd wilde blijven en geen rare situaties wilde creëren.
Lekker makkelijk van die opdringerige gluiperd om het dan maar zo te verdraaien. Jij hebt hoe dan ook niks verkeerd gedaan.
Er is niks mis met vriendelijkheid; of mag een vrouw dat tegenwoordig ook al niet meer tegen een man zonder dat het later tegen haar gebruikt wordt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Little_Dolls op 20-03-2013 17:08:26 ]
pi_124301180
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 00:00 schreef Catnip het volgende:

[..]

Jaaa dat heb ik ook gezien!
Geniaal gewoon :P
:D
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  woensdag 20 maart 2013 @ 22:35:57 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_124315958
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 10:12 schreef Theeeee het volgende:

[..]

Ik ga sowieso geen groot probleem maken van deze situatie al gaat hij alsnog twee maanden door: hij heeft een vriendin en een kind. Ik wil nergens bij betrokken raken en dat is ook weer nergens voor nodig. Het is een stomme actie van hem en hopelijk is het afgelopen. Verwijderen is een goed idee maar ik dacht meer dat ik dat beter kan doen zodra ik definitief weg ben van mijn werk. Inclusief blokkeren.

Als het aanhoudt, zou ik hem persoonlijk van mijn facebook sodemieteren want met een dergelijk bord voor zijn kop gaat de boodschap blijkbaar niet overkomen.
Resistance is futile.
pi_124317189
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:59 schreef Theeeee het volgende:

[..]

Dat snap ik maar ik vind het niet terecht dat je het gebrek bij jezelf zoekt. Het gebrek zit in hem door voetstoots aan te nemen dat een dame die gewoon aardig tegen hem doet daar meteen amoureuze bedoelingen mee heeft.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_124318251
Ts je hebt niks misgedaan, je hebt aangegeven dat je er problemen mee hebt en meneer reageert nog 3x. Ik zou nu alles negeren maar wel alles bewaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')