abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124244693
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_124244888
Kom ff op een stomme manier binnenvallen. Er zijn bij schoonpa nieuwe kankercellen gevonden...nu in zijn nier. Geen uitzaaingen, maar wel bestralen.

Godverdomme :'(
pi_124245009
:{ :*
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_124245023
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:52 schreef An24 het volgende:
Kom ff op een stomme manier binnenvallen. Er zijn bij schoonpa nieuwe kankercellen gevonden...nu in zijn nier. Geen uitzaaingen, maar wel bestralen.

Klote An, sterkte!
  Vis een optie? dinsdag 19 maart 2013 @ 11:59:07 #5
70532 loveli
N
pi_124245119
...
crap in = crap out
pi_124245145
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:38 schreef loveli het volgende:
Bijna pasen :P
Jaaa. Paasrecepten! O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:43 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ventilatieopeningen even stofzuigen... :) Blijft het aanhouden, moet je laptop van binnen even schoonmaken en in het ergste geval even de koelpasta op de CPU vervangen.
Helaas, ventilator is al stuk (sinds afgelopen vrijdag).
Ik heb de laptop nu wel op een koeler met een stevige ventilator gezet, maar na een kwartier is de boel toch nog te heet.

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 19-03-2013 12:05:15 ]
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator dinsdag 19 maart 2013 @ 12:04:09 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124245299
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 09:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Leuk argument, dat als je een jaar hebt gereisd dat je dan vergelijkingsmateriaal hebt.
Mijn ervaring is dat als je lang reist, je juist heel erg blasé wordt en je nergens meer van onder de indruk bent. De eerste dag Angkor Wat is geweldig, op de 3e dag ben je moe, ben je de warmte zat en loop je daar wel rond, maar maakt het lang niet zoveel indruk meer als op de eerste dag.
Idem voor watervallen. De eerste watervallen zijn geweldig en na een tijdje ga je heel erg plichtmatig toch maar kijken omdat iedereen zegt dat het geweldig is en maak je je foto's. Thuis zie je dan eigenlijk pas hoe mooi het was.
Ik snap je punt maar als je heel veel landen in Azië hebt bezocht dan kun je wel iets zeggen over de staat van de gebouwen, het toerisme en de bedelaars. Tuurlijk verschilt het van persoon tot persoon maar hij wil me alleen maar helpen door te zeggen dat er veel mooiere landen zijn dan Vietnam. En aangezien hij dus veel vergelijkingsmateriaal heeft heb ik zijn mening wel hoog zitten :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 09:22 schreef Perruche het volgende:
Majo, bedenk gewoon wat je zelf wil zien/doen ipv naar anderen te luisteren. Een reiservaring is toch voor iedereen anders.
Dat ga ik ook zeker doen hoor :Y Maar welbedoelde tips en ervaringen neem ik zeker mee.

Dan wat algemener voor de mensen die in Azië zijn geweest: welk land vonden jullie het mooist en waarom?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 19 maart 2013 @ 12:04:35 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124245312
quote:

He bah dat zijn nare berichten -O- Sterkte :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_124245354
Sterkte An!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_124245361
Hmm het is echt zo'n verschrikkelijk ziekte heh :N
Ik hoop echt dat we d'r ooit een goed medicijn tegen uitvinden !
pi_124245369
quote:

Oei! :{
Dikke kus!
Let me see you stripped down to the bone
pi_124245711
Ik wil ook meer taarten bakken, maar ze niet opeten. Dus mijn voornemen is om een feeder te worden voor mijn collega's :P

Gister trouwens spanning en sensatie; erachter komen dat het hotel dat je dacht dat je geboekt had voor gister en vandaag, op vorige maand geboekt was :X en geen kamer in de buurt te vinden :')

Dus bij een vrouwelijke collega op de kamer blijven slapen ( pfiew :') ) anders had ik echt een huuuuuuuge probleem gehad.

Lijstje gister:

O: havermoutpap
T: 3 rijstwafels met kipfilet
L: gemengde salade mer dressing
T: halve bak kwark
T: mosterdsoep met zalm tostada
D: rib eye steak, salade & spicy wedges. Toetje was cheesecake& custard
Nom!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_124246098
Dank allemaal, maar weer afwachten hoe het loopt....

Lijstje aangepast:

O: smoothie van havermout, banaan en verse jus
T: niets
L: courgettesoep met parmezaan. Salade met een tartaartje, feta, zongedroogde tomaten, verschillende sla, komkommer en olijfolie
T: worteltjescake
D: rundergehaktburger met knolselderijfrietjes en sla en chilimayo
T: thee denk ik
pi_124246107
Sterkte An, in mijn omgeving net weer iemand verloren eraan...

Mn baas stuurt een mail rond met officiele mededelingen over de steakholders
o|O
Be someone that makes you happy
pi_124246122
:D

Steak :9~
pi_124246128
Ik ben ook een feeder aurum. Vooral de collega's van Freud zijn happy :D
pi_124246145
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 12:29 schreef Nallie het volgende:

o|O
Dank. Jij ook sterkte.
pi_124246314
Sterkte An :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 19 maart 2013 @ 12:50:02 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_124246776
An (en Freud) en Nallie -O- :* !!

Bwaah. Weten ze iets over de vooruitzichten, An?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_124247640
An, wat een rotbericht :'(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124248051
quote:

:( :*
Ja doei.
pi_124248072
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 12:29 schreef Nallie het volgende:

Jij ook sterkte -O-
quote:
o|O
Nomnomnom :9 O+ _O-
Ja doei.
pi_124250267
EN GARDE!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124251150
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:26 schreef V1z0R het volgende:
EN GARDE!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')

Net een half uur meisje getroost wat gepest wordt. Wat zijn kinderen gemeen zeg :N En al die social media helpt ook niet mee...
Be someone that makes you happy
pi_124251422
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:26 schreef V1z0R het volgende:
EN GARDE!
SPOILER
Waarom had ik een plaatje met een garde verwacht?

ZOiets, bij gebrek aan googleresultaten :')
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')