abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 maart 2013 @ 23:27:12 #1
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124233484

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!

SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Trading markets

SPOILER: Taobao/Tmall
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)

SPOILER: Free shipping
SPOILER: Free registered shipping
SPOILER: Express shipping
SPOILER: Tracking
SPOILER: Trackstatus legenda
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
SPOILER: Verpakking en transporthandling
SPOILER: Douane

Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)

PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.

Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

GC / [gadgets] Chinese webshops reviewtopic , het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.

Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.

Topicreeks: Android tablet discussie topic
Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Jiayu #1 - Get ready for the launch!
DIG / Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart

User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen

• First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search

• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief

Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
shiznuts, tokko1, RobertNL, Downstar, monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

OP Redesign V3.0 by shiznuts
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 18 maart 2013 @ 23:30:24 #2
311041 M4rc0
Koekhappen
pi_124233710
Dit soort dingen zijn too good to be true right?
http://www.aliexpress.com(...)white/776021356.html
  maandag 18 maart 2013 @ 23:33:56 #4
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124233822
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_124233895
zo, die was sneller weg als verwacht :D
m'n mele F10 is onderweg, ben benieuwd hoe lang de post er over gaat doen :D
  maandag 18 maart 2013 @ 23:42:12 #6
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124234248
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:31 schreef jouri1995 het volgende:
Dit soort dingen zijn too good to be true right?
http://www.aliexpress.com(...)white/776021356.html
Nee hoor. Is zo legit als het maar zijn kan. Kijk ook ff bij de andere listings, zijn gewoon hele goede deals.

;( Als je dat al vragen moet, weet je denk ik wel hoe het zit hè... Nul feedback en meer dan onrealistische prijzen.
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:35 schreef mschol het volgende:
zo, die was sneller weg als verwacht :D
m'n mele F10 is onderweg, ben benieuwd hoe lang de post er over gaat doen :D
Maandag 1 april denk ik... geen grapje. :P
pi_124234349
Zijn er de afgelopen tijd nog leuke dingen voor bij gekomen? Of word er nog steeds gehunt op JiaYu G3's en Neo-002 :P

1 cent deals :o ?
pi_124234375
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:33 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
_O_ _O-

ik zie me zelf al naar een afkickkliniek gaan..

U naam?

Downstar

U komt hiervoor? Drugs of alcohol verslaving?

uhmm nee

Gokverslaving?

uhmm nee :@

Wat doet u hier dan wel?

Ik wil graag van mijn chinese webshop aankoopdrang af 8)7
  maandag 18 maart 2013 @ 23:46:23 #9
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124234444
Oh, dan ben je al verder dan ik. :D Ik zit nog in de ontkenningsfase. Ik heb heul geen probleem. :{w
pi_124234501
Vandaag een nieuwe laptop muis, 2 paar in ear oortjes en kanen koptelefoon besteld! Eerste keer dat ik wat uit China haal. Iemand nog tips voor accessories voor een kleine camcorder?
pi_124234518
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:46 schreef shiznuts het volgende:
Oh, dan ben je al verder dan ik. :D Ik zit nog in de ontkenningsfase. Ik heb heul geen probleem. :{w
Wat heb je op je CV gezet onder "hobby's"?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 18 maart 2013 @ 23:49:57 #12
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124234605
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:48 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat heb je op je CV gezet onder "hobby's"?
Haken en puuzelen! :7
  maandag 18 maart 2013 @ 23:50:24 #13
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_124234625
Iemand weleens een zonnebril uit het verre oosten besteld?
pi_124234700
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:42 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Nee hoor. Is zo legit als het maar zijn kan. Kijk ook ff bij de andere listings, zijn gewoon hele goede deals.

;( Als je dat al vragen moet, weet je denk ik wel hoe het zit hè... Nul feedback en meer dan onrealistische prijzen.

[..]

Maandag 1 april denk ik... geen grapje. :P
nou ik ben benieuwd...
kan niet wachten om hem te proberen :P
pi_124234713
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:49 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Haken en puuzelen! :7
Goed antwoord :+
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_124234966
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:50 schreef nodig het volgende:
Ik wel, alleen moet je oppassen voor al die gephotoshopte fotos op de meeste sites..
Dan krijg je brillen opgestuurd met een merkje, en dat is natuurlijk uiterst strafbaar..
  dinsdag 19 maart 2013 @ 00:03:09 #17
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124235190
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:47 schreef Ravarian het volgende:
Vandaag een nieuwe laptop muis, 2 paar in ear oortjes en kanen koptelefoon besteld! Eerste keer dat ik wat uit China haal. Iemand nog tips voor accessories voor een kleine camcorder?
:P Ja. Door zo'n post worden mensen nieuwsgierig naar wat je nu precíes hebt besteld. Heb je geen types/linkjes erbij joh?

En accessoires voor een camcorder. Geen idee? Mini tripod (gorillastyle)? Screenprotector? Tasje?
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:50 schreef nodig het volgende:
Jawel hoor. De UV-bescherming met een korreltje zout nemen. Verder zijn polarized brillen in mijn ervaring dat wel en verder, mja, veel plastic natuurlijk e.d. . Maar goed desondanks wel ok. Heb zelf twee verschillende die wel okay zijn voor erbij, alleen die ene is een beetje klein, de ander is een beetje plastic fantastic. Als het je gaat om style en cheap, dan go for it. Wil je goede bescherming en vermindering van schittering enzo koop dan gewoon een betaalbare Polaroid.
pi_124235790
Kanen koptelefoon

Laptop muis

Awei ES800M oordopjes (Heb je guide gevolgd in het review topic)

Brainwavz Alpha oordopjes

Heb hiervoor de Sennheiser CX300II gehad, hoop toch stiekem dat een van deze twee beter zijn..

Hoopte dat een accu/batterij hadden voor de Sony HDR-CX115E, maar helaas niks kunnen vinden
  dinsdag 19 maart 2013 @ 00:27:37 #19
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124236216
Thnx for sharing. ;)

Misschien dat je dit dan wel interessant vindt:
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:45 schreef shiznuts het volgende:
Ik heb net m'n bestelde Sennheiser CX300-II Gold afgehaald. ;) Mensen waren benieuwd hoe 'ie vergeleek met Chinese oordopjes als inmiddels beroemde Awei ES800M.

Qua afwerking oogt de Awei ES800M eigenlijk heel wat. Toen ik net de Senns kreeg, was ik toch een beetje teleurgesteld, hoewel de 3.5mm-plug zelf er zeer zeer degelijk uitziet. Ik zie en voel eigenlijk geen verschil tussen het koord hiervan en übergoedkope Creatives. Ook dat het geen Y- maar een J-koord is, waarvan links het korte einde, kan niet echt mijn voorkeur dragen. Ik heb de gouden besteld omdat de witte er crap uitzagen en ik het contrast van zwart met het chromen randje zo cheapo vond ogen. Nu is goud ook best cheasy, maar het mixt well together en ben je vast hipster mee, want zwart is mainstream natuurlijk. c_/ Verder zijn er aardig wat klachten geweest over de kwaliteit van de Awei's. Kabelbreuk waardoor een oortje het niet deed, 'huisjes' die uiteenvielen en gelijmd moesten worden... zelf nog niks akeligs gemerkt.

Dan natuurlijk: soundquality!
Eerste indruk, de Sennheisers zijn toffe dopjes. :Y Heel helder, brede range, goede soundstage, prima bassimpact... kortom: ik begrijp de fanbase. :P Het zijn mooie allrounders voor 39,99 eur.

Ik heb ze beide eigenlijk geen noemenswaardige burn-in gegeven, maar m'n eerste indruk is toch dat ik de ES800M fijner vind eigenlijk. De Senns zijn me net wat te helder, te analytisch, het is allemaal net te precies zodat het wat saai klinkt in vergelijking met de ES800M. Die is toch wat voller, ronder en warmer en zet daarmee een erg fijne ambiance neer. 't Is net alsof de Awei wat meer 'soul' heeft. Uiteraard is smaak persoonlijk en ben je juist meer van het wat koudere precieze. Maar zelf vind ik het warme ronde van de ES800M wel wat.

So far: de CX300-II en ES800M liggen imho geen werelden uit elkaar. De Awei heeft bij een enkeling laten afweten in bouwkwaliteit, maar vergeet niet dat ze dan ook voor maar net iets meer dan 5 dollar verkrijgbaar zijn! De Awei heeft een mooi rond, vol en warm karakter. De Senns zijn wat helderder en preciezer. Ik ben persoonlijk continu op zoek naar datgeen dat mij het beste bevalt. Dat kun je niet eenvoudig vertalen naar specificaties of een prijs. Dat moet je zelf ondervinden. Daarom heb ik ook ruim 30+ in-ears en sluiten momenteel de Xears Xtreme Pro XT3's het meest bij mijn smaak aan (hoewel ik ook o.a. Brainwavz B2 heb die retailen voor 159,- usd).

Zit je op een budget en wil je gewoon eens iets proberen? Probeer gerust de ES800M eens. In het ergste geval sluit het toch niet helemaal aan bij jouw audio-idealen en ben je een dollar of wat armer. Ik denk echter eerder dat je aangenaam verrast zult zijn door wat ze eigenlijk te bieden hebben voor die prijs.

Sidenote: getest heb ik ze individueel en met splitter, zodat ik snel kon wisselen en ook links Awei, rechts Senns en omgedraaid kon proberen
Of dat moet dan ook net je aanleiding geweest zijn natuurlijk... :P kan zomaar.

Voor de accu moet je ff zoeken op batterij typeaanduiding, niet je cameramodel, dus:
NP-FV50 -> http://chinaprices.us?q=NP-FV50 Liefste van een goed B-merk/Chinees merk, niet van die een of andere no-budget-naamloze zooi. ;) DSTE schijnt okay te zijn. Paar dagen geleden een paar accu's daarvan op AliExpress met lader gekocht voor m'n GoPro Hero3.
pi_124236240
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 00:17 schreef Ravarian het volgende:
Kanen koptelefoon

Laptop muis

Awei ES800M oordopjes (Heb je guide gevolgd in het review topic)

Brainwavz Alpha oordopjes

Heb hiervoor de Sennheiser CX300II gehad, hoop toch stiekem dat een van deze twee beter zijn..

Hoopte dat een accu/batterij hadden voor de Sony HDR-CX115E, maar helaas niks kunnen vinden
Je hebt helaas wel de hoofdprijs betaald voor die Alphas.. neemt niet weg dat het prima oordopjes zijn. ook nog voor die prijs.. O-)
pi_124236918
Had die nog niet gelezen, bedankt! Heb nu 3 jaar verschillende Sennheisers en nog een paar van AKG gehad, wel vier paar moeten inruilen vanwege een kapotte kabel, dus het word even wennen, ben wel erg benieuwd. Zal ook zeker een review plaatsen tussen de Brainwavz en de ES800Ms.

Weer wat geleerd :p Weet nou niet of ik die van Sony moet kopen of die van SON.?? (Banggood) zal halen. Is acht dollar verschil in prijs dat waard?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 01:23:05 #22
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124237658
@Shiz, DSTE zijn inderdaad prima accu's gaan minimaal even lang mee in mijn camera.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_124242958
Kom op dollar terug naar 1,35 ~O>
pi_124246325
Ik heb een jasje besteld uit china (28$) en bij de tracking info staat nu: "To Import exchange council, amsterdam, netherlands"

is dit de douane?

vage china post tracking website :(
  dinsdag 19 maart 2013 @ 12:44:50 #25
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_124246600
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 00:17 schreef Ravarian het volgende:

Ha, bekende camera! :D Hij is heel fijn! :)
Ik vond deze nog voor je, die stond nog in mijn ebay follow list: http://www.ebay.nl/itm/NP(...)&hash=item2a20ee488f

Misschien geen 3 euro, maar toch nog betaalbaar ;-)

Of als je het zwaardere werk zoekt en er meteen wat meer tegenaan wil gooien: http://www.ebay.nl/itm/NP(...)&hash=item2a1cf6cad4
Koekje d'r bij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')