slaat eigenlijk nergens op.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:48 schreef Dientje12 het volgende:
Mijn zusje is ook aangereden omdat ze als een hark de straat oversteekt zoals meeste fietsers
Wie kreeg de schuld, automobilist
Ja, hij reed al te hard.. dus dan is het sws schuld van de auto.quote:
Reed ze zonder licht of?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:48 schreef Dientje12 het volgende:
Mijn zusje is ook aangereden omdat ze als een hark de straat oversteekt zoals meeste fietsers
Wie kreeg de schuld, automobilist
Maar stel het ligt echt aan de fietser en de auto houdt zich aan de snelheid etc. Is het dan nog steeds de auto's schuld?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:51 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Ja, hij reed al te hard.. dus dan is het sws schuld van de auto.
Maar een vriendin van me zusje fietste naast haar en die schreewde kijk uit
En me zusje fietste gewoon door en ze vloog 10 meter door de lucht in de bosjes ofzo vet geluk gehad
Ja, dat is het kromme eraan juistquote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:54 schreef Nestalgie het volgende:
[..]
Maar stel het ligt echt aan de fietser en de auto houdt zich aan de snelheid etc. Is het dan nog steeds de auto's schuld?
quote:Fietsers en voetgangers
Een tweede uitzondering op de grondregel is de regel die van toepassing is op een aanrijding tussen 'ongelijkwaardige' verkeersdeelnemers. Motorvoertuigen aan de ene kant, en ongemotoriseerd verkeer aan de andere kant. Bijvoorbeeld tussen een auto en een fiets, of een snorfiets en een voetganger. Voetgangers, fietsers, eigenlijk alle ongemotoriseerde verkeersdeelnemers worden gezien als de zwakkeren in het verkeer, en worden door de juridische uitleg van een wetsartikel (art. 185 Wegenverkeerswet) extra beschermd. Als motorvoertuigen worden onder meer auto's, snor- en bromfietsen beschouwd, en soms ook trams. Een motorvoertuig levert extra risico voor deze zwakkeren op door hun snelheid en gewicht. De wetgever heeft daarom besloten in dergelijke gevallen alle aansprakelijkheid bij het motorvoertuig te leggen, tenzij ... Dat 'tenzij' is nogal ingewikkeld. Om te beginnen ligt hier alle bewijslast bij het motorvoertuig.
Ik snap wat de politie denkt maar het is gewoon extra frustrerend omdat ik weet dat ik nooit als een idioot de straat over zou steken en er ergere problemen/gevaren in het verkeer zijn.quote:
Ja, dat is wel waar. En niet iedereen fietst als een mongool.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:01 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Ik snap wat de politie denkt maar het is gewoon extra frustrerend omdat ik weet dat ik nooit als een idioot de straat over zou steken en er ergere problemen/gevaren in het verkeer zijn.
Ja dit heb ik dus ook meegemaakt, fietste om 8 over 10 sochtends naar school en het was gewoon al bijna licht maar de lantaarnpalen waren nog wel aan dus officieel nog verplicht om licht aan te hebben, maargoed punt was dat toen ze die bekeuring uitschreef die lichten uit gingenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:03 schreef Dientje12 het volgende:
En ja als het niet echt donker was dan is het wel lullig van die agent
Ja, zulke momenten voelen gewoon niet correctquote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:04 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Ja dit heb ik dus ook meegemaakt, fietste om 8 over 10 sochtends naar school en het was gewoon al bijna licht maar de lantaarnpalen waren nog wel aan dus officieel nog verplicht om licht aan te hebben, maargoed punt was dat toen ze die bekeuring uitschreef die lichten uit gingenMan wat heb ik me een partij gebaald.
Ja hier ook. Vandaag een beurs bezocht in Amersfoort met wat innovatie op het gebied van spoorwegveiligheid enzo. Beetje ouwehoeren, socializen en biertje doen na afloop met klasgenoten.quote:
chill chillquote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:17 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja hier ook. Vandaag een beurs bezocht in Amersfoort met wat innovatie op het gebied van spoorwegveiligheid enzo. Beetje ouwehoeren, socializen en biertje doen na afloop met klasgenoten.
Nu thuis ook biertje en tikkie last van studieontwijkend gedrag
Volgende week examens (heb al dondersveel geleerd) maar wou toch nog wel wat doen vanavond. Morgen maar weer de boeken er bij pakken iig
Wilde neuqsex gehad ?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:21 schreef Murdera het volgende:
[..]
chill chill
Ik heb overal spierpijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |