Hier gaat de discussie niet over, maargoed, kort antwoord:quote:Op maandag 18 maart 2013 18:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik vraag me al een tijdje af waarom het niet meer nodig is om vooraf toestemming te vragen om een enquête te plaatsen. Daar voorkom je de meeste bagger mee, lijkt me.
Daar is ook wel iets voor te zeggen. Maar ik verwacht niet dat ook maar iemand waar je je op richt hier reageert. De meesten plaatsen hun enquête en loggen uit om daarna nooit meer van zich te laten horen.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hier gaat de discussie niet over, maargoed, kort antwoord:
We willen potentiële nieuwe users niet afschrikken, en ook komen er met kleine regelmaat écht goede enquêtes voorbij en users blijven hangen.
Een topic als deze gaat alsnog gewoon op slot: SES / Enquête afstudeerstage (gericht op vrouwen) net als élk ander topic waar geen aandacht aan besteed wordt. Zie het als een nieuwe user die met een andere vraag op FOK! komt. Als hij iets over TV wil weten en een fatsoenlijk topic daar aanmaakt, blijft dat open en wordt er normaal geantwoord, als je iets over eten wilt weten en in CUL als eerste een nieuw topic aanmaakt en dat goed doet, blijft hij ook open. Hetzelfde met enquêtes: doe je moeite en onderhoud je je topic, dan is dat helemaal prima. Als niet, dan is 't snel over met je kansen
Preciesquote:Op maandag 18 maart 2013 18:30 schreef BasEnAad het volgende:
Omdat het de leerlingen/studenten niet interesseert wat de uitslag van hun enquête is. Als ze maar genoeg reacties hebben en er een leuk verhaaltje over kunnen brabbelen. De docenten slikken het toch wel en ook in het bedrijfsleven gaat het niet anders, er wordt vaak maar wat gedaan.
Soms lees je een enquête (ik help graag iemand die zijn best doet voor zijn studie) en dan denk je: allemachtig, die middelbare scholieren doen ook maar wat hè. Om dan te lezen dat het om een afstudeerproject voor het hbo gaat. Och arme...quote:Op maandag 18 maart 2013 18:36 schreef motorbloempje het volgende:
Is het niveau van de studenten dan écht zo laag, dus dat ze én gewoon echt slecht zijn (zie het aantal belabberde enquêtes) én ook nog eens compleet geen passie meer hebben voor wat ze doen?
Heb altijd nog ergens de hoop dat velen gewoon niet doorhebben hoe slecht de enquête is die ze neer durven te gooien op het internet, maar verder nog wel hun best willen doen, zeker als het gaat om een (master)afstudeerproject. Dat de profielwerkstukenquêtes om te janken zijn is nog enigszins niet boeiend, maar je afstudeerproject. Mijn hemel.
Ik snap het, overkomt mij ook regelmatig. En dan nog die mooie 'helemaal mee eens tot helemaal mee oneens', wat denken ze wel niet?!quote:Op maandag 18 maart 2013 20:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
geven welke merken je kent, koopt en hoe vaak je die drinkt. Staat ergens onderaan de vraag of je wel eens cola drinkt? Huh, je mocht toch alleen mee
Wat is 'standaard statistische analyse'? Als het alleen gaat om wat descriptives en dan vergelijken dan zeg ik 'nee, niet afstudeerwaardig'. Echter, mits er al een goede verankering van academische literatuur is, en dus een 'geaccepteerde' manier om constructen te meten, dan kan een enquête zeker een goede tool zijn om verbanden aan te tonen. Dit kan echter niet met alleen standaard descriptive statistics en daar is zeker meer voor nodig.quote:Op maandag 18 maart 2013 23:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mag ik een aanvullende vraag stellen, Motorbloempje?
Is een enquête en en hierop volgende standaard statistische analyse überhaupt afstudeerwaardig, ook al is het goed uitgevoerd? Ik kan me voorstellen dat je in een enkel geval een enquête als hulpmiddel kan gebruiken voor een onderzoek maar in dat geval ga je al snel een specifieke groep moeten zoeken, bijv. een bepaalde beroepsgroep of een groep mensen die lijdt aan een bepaalde ziekt. Waarmee ik dus volgens mij op jouw punt uitkom.
Volgens mij is het in principe toch de bedoeling dat je origineel onderzoek uitvoert. Dat is allesbehalve evident maar ja, niet iedereen hoeft een WO-diploma te behalen. Voor het HBO hoeft zo'n onderzoekje wat mij betreft niet, die enkele HBO-leerling die dit wel aankan doet het 2-3 jaar later toch nog voor de masterfase van een universitaire opleiding. Het zou misschien goed zijn als universiteiten wat strenger zouden worden en als werkgevers mensen die net die laatste stap niet kunnen zetten wel aannemen voor allerlei functies op HBO- of WO-bachelor-niveau.
Misschien wel dicht, maar alsnog meerdere mensen hebben het ingevuld. Met minimale inzet alsnog resultaat, het loont dus.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hier gaat de discussie niet over, maargoed, kort antwoord:
We willen potentiële nieuwe users niet afschrikken, en ook komen er met kleine regelmaat écht goede enquêtes voorbij en users blijven hangen.
Een topic als deze gaat alsnog gewoon op slot: SES / Enquête afstudeerstage (gericht op vrouwen) net als élk ander topic waar geen aandacht aan besteed wordt. Zie het als een nieuwe user die met een andere vraag op FOK! komt. Als hij iets over TV wil weten en een fatsoenlijk topic daar aanmaakt, blijft dat open en wordt er normaal geantwoord, als je iets over eten wilt weten en in CUL als eerste een nieuw topic aanmaakt en dat goed doet, blijft hij ook open. Hetzelfde met enquêtes: doe je moeite en onderhoud je je topic, dan is dat helemaal prima. Als niet, dan is 't snel over met je kansen
En volgens mij krijgen ze van de docenten een lijstje met websites, waaronder FOK!, waar ze de verzoeken kunnen plaatsen voor een enquetequote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:33 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik krijg idd het idee dat het een verplicht nummertje is voor veel scholieren en dat het enige doel is voldoende respons te scoren zodat ze hun zesje voor het betreffende vak krijgen. Kwaliteit of nut doet verder niet ter zake.
Ja, dit ook nog eens.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En volgens mij krijgen ze van de docenten een lijstje met websites, waaronder FOK!, waar ze de verzoeken kunnen plaatsen voor een enquete
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |