Je geld in een oude sok bewaren geeft in elk geval nóg minder rendement.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:52 schreef SeLang het volgende:
• De rente op de meeste rekeningen ligt momenteel onder het inflatieniveau, dus alleen al hieraan verlies je geld
goud kopen?quote:Op maandag 18 maart 2013 14:57 schreef Jahr00n het volgende:
En wat moet ik dan met mijn geld wat ik nu niet gebruik doen?
Al kan dat in extreme situaties ook ingevorderd worden. Maar dan moet het wel heel bont worden. Ik heb de goudkoers niet meer zo gevolgd nadat deze weer neerwaards was gegaan. Maarja, goud en/of zilver is wel een idee, fysiek dan, niet op papier.quote:
Grieks-Cyprus.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:57 schreef DroogDok het volgende:
Wat is er mis met het depositogarantiestelsel dan?
Dat is de grote vraag... Sparen was altijd een veilige en verstandige optie. Momenteel wordt dat steeds wankeler, door inflatie/belasting verlies je al geld, maar het risico dat je geld straks wordt afgepakt of niets meer waard is wordt steeds groter.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:57 schreef Jahr00n het volgende:
En wat moet ik dan met mijn geld wat ik nu niet gebruik doen?
Het afbetalen van schulden is wellicht verstandiger dan geld spenderen aan, veelal, onnodige zaken.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:39 schreef Boldface het volgende:
Je zou inderdaad kunnen stellen dat sparen geld kost; of dat het in elk geval niet loont. Sowieso zou het goed zijn om mensen te stimuleren tot het uitgeven van geld. De spaartegoeden van Nederlanders staan op recordhoogte, terwijl de economie lijdt onder achterblijvende consumptieve bestedingen.
Dat verschilt per persoon. Niet iedereen heeft forse schulden.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het afbetalen van schulden is wellicht verstandiger dan geld spenderen aan, veelal, onnodige zaken.
Wellicht deugt de definitie van "de economie" dan niet! Als ik geen nieuwe TV nodig heb moet ik niet wel een TV gaan kopen omdat dat goed is voor "de economie"! Met een auto botsen is ook goed voor de economie: verzekeraars, schadeherstellers, er gaat allemaal geld in om. Maar je schiet er niets mee op...quote:Op maandag 18 maart 2013 15:39 schreef Boldface het volgende:
..., terwijl de economie lijdt onder achterblijvende consumptieve bestedingen.
Ik zie wel wat in een randomizer in stoplichten te bouwen zodat er meer ongelukken komen.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Met een auto botsen is ook goed voor de economie: verzekeraars, schadeherstellers, er gaat allemaal geld in om. Maar je schiet er niets mee op...
Over die 'definitie' van economie verbaas ik me al een tijdje. Evenals de groei die eruit zou zijn, betekent die verminderde groei niet gewoon dat we alles wat we willen al min of meer hebben? Groei is toch nooit onbeperkt?quote:Op maandag 18 maart 2013 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wellicht deugt de definitie van "de economie" dan niet! Als ik geen nieuwe TV nodig heb moet ik niet wel een TV gaan kopen omdat dat goed is voor "de economie"! Met een auto botsen is ook goed voor de economie: verzekeraars, schadeherstellers, er gaat allemaal geld in om. Maar je schiet er niets mee op...
Vanaf pagina 7quote:Op maandag 18 maart 2013 15:54 schreef t-8one het volgende:
[..]
Over die 'definitie' van economie verbaas ik me al een tijdje. Evenals de groei die eruit zou zijn, betekent die verminderde groei niet gewoon dat we alles wat we willen al min of meer hebben? Groei is toch nooit onbeperkt?
Sterker nog. De groei is er helemaal niet uit; dat ligt puur alleen aan de manier van presenteren van de cijfers.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:54 schreef t-8one het volgende:
Over die 'definitie' van economie verbaas ik me al een tijdje. Evenals de groei die eruit zou zijn, betekent die verminderde groei niet gewoon dat we alles wat we willen al min of meer hebben? Groei is toch nooit onbeperkt?
Maar dat zwarte geld van Russen is niet de oorzaak van de tekorten daar in Cyprus.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:41 schreef LXIV het volgende:
Geld van de Europese belastingbetaler afpakken om het zwarte geld dat Russen op Cyprus gestald hebben is echter ook weer zuur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |