abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:10:26 #51
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_128996684
Wat dacht je van kippengaas? Kunnen ze ook niet 123 doorheen.

Kattennet klinkt zo afzetterig :')
  roze dinsdag 16 juli 2013 @ 13:35:58 #52
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_129004005
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:10 schreef JaqenHghar het volgende:
Wat dacht je van kippengaas? Kunnen ze ook niet 123 doorheen.

Kattennet klinkt zo afzetterig :')
Volgens mij zit er wel verschil in :Y Lees verder ook altijd dat kattennetten speciaal gemaakt zijn tegen scherpe kattentandjes enz
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:46:24 #53
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_129004422
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:35 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Volgens mij zit er wel verschil in :Y Lees verder ook altijd dat kattennetten speciaal gemaakt zijn tegen scherpe kattentandjes enz
Je moet gewoon cat-proof denken.

- kan de kat er overheen ?
- kan de kat doorheen ?
- kan de kat het kapot maken?

En volgens mij hoef je daar geen speciaal katnet voor te halen. Gewoon ouderwets vogelnet zou de truc al doen denk ik.
pi_129004440
Kippengaas kan ook, het is maar net wat je voorkeur is.

Alleen het kattennet is iets beter beschermt tegen de regen/zon en kou en warmte, en iets vriendelijker voor het gebit van de kat/poes. Maar met een goede kippengaas zal je ook prima een balkon af kunnen zetten, of een kattenren kunnen maken.
pi_129004469
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:46 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Je moet gewoon cat-proof denken.

- kan de kat er overheen ?
- kan de kat doorheen ?
- kan de kat het kapot maken?

En volgens mij hoef je daar geen speciaal katnet voor te halen. Gewoon ouderwets vogelnet zou de truc al doen denk ik.
Vogelnet is niet aan te raden, daar vreten ze zich zo door heen ;)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:50:40 #56
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_129004608
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:47 schreef xienix2501 het volgende:

[..]

Vogelnet is niet aan te raden, daar vreten ze zich zo door heen ;)
Kippengaas it is then.

En ik denk niet dat als een kat eenmaal eens dat ijzer proeft, zijn/haar gebitje er op kapot gaat bijten.

[ Bericht 3% gewijzigd door JaqenHghar op 16-07-2013 13:54:48 (warmte) ]
  woensdag 17 juli 2013 @ 15:28:54 #57
404598 JohnnyDepp
You only live ones, Enjoy it!
pi_129046276
En als je nu op je schutting of wat je ook hebt een 45graden hekwerk die naar binnen valt zet. Die draai kunnen ze namelijk nooit maken (uitzonderingen daargelaten)? Dan hoef je niet alles te overkappen maar alleen je omranding..
pi_129087153
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:28 schreef JohnnyDepp het volgende:
En als je nu op je schutting of wat je ook hebt een 45graden hekwerk die naar binnen valt zet. Die draai kunnen ze namelijk nooit maken (uitzonderingen daargelaten)? Dan hoef je niet alles te overkappen maar alleen je omranding..
Werkt hier inderdaad prima, zelfs de ervaren buitenkat uit de buurt die in de tuin belandde, kwam er al snel achter dat ie er niet meer uit kon ('t arme ding bleef zich in paniek omhoog lanceren tegen dat gaas en kon niet weg, heb 'm uiteraard even geholpen door de poort open te zetten). Is al 'n keer eerder voorgekomen in m'n oude huis, al stond die kat redelijk rustig op me te wachten voor 'n aai - maar die had ook het geluk dat mijn katten toen binnen zaten :+ Mijn katten komen dus ook alleen buiten als ik thuis ben, voor het geval dat er een andere kat in de tuin komt.

Maar dat is dus niet aan te raden voor een balkon, daarbij moet je wel echt van boven tot onder gaas/net gebruiken. En met zo'n schuin hekwerk moet je ook rekening houden met de plaatsing van tuinmeubels enzo, dat die niet gebruikt kunnen worden om bovenop het hekwerk te springen.
pi_129091107
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:28 schreef JohnnyDepp het volgende:
Op zich een uitstekend idee hoor, maar ik vind het altijd zo'n Auschwitz uitstraling hebben. Bij mijn ouders in de straat hebben mensen hun tuin op die manier ook afgezet, maar het is van een afstandje net alsof je naar een mini-concentratiekamp zit te kijken. En dan staat er in de tuin naast nog zo'n klimtoren voor kinderen als wachttoren, dat schiet ook niet echt op :')
  donderdag 18 juli 2013 @ 17:37:42 #60
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129092397
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:57 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Wat een onzin.. TS is sociaal en zorgt ervoor dat haar katten geen overlast veroorzaken in de buurt.
overlast, het is geen groep afrikaantjes _O-
  donderdag 18 juli 2013 @ 17:38:08 #61
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129092412
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:09 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Op zich een uitstekend idee hoor, maar ik vind het altijd zo'n Auschwitz uitstraling hebben. Bij mijn ouders in de straat hebben mensen hun tuin op die manier ook afgezet, maar het is van een afstandje net alsof je naar een mini-concentratiekamp zit te kijken. En dan staat er in de tuin naast nog zo'n klimtoren voor kinderen als wachttoren, dat schiet ook niet echt op :')
hardop lachen _O-
pi_129092582
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:09 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Dude _O-
Snap het helemaal hoor, en vreesde daar ook wel 'n beetje voor, maar de manier waarop (hoogte, kleur) icm je schutting kan al een boel verschil kan maken :)
  donderdag 18 juli 2013 @ 17:54:43 #63
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129093095
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:26 schreef JerryLee het volgende:
Er werd hier om verzekeringsredenen en brandvoorschriften een nooduitgang verplicht gesteld

[ afbeelding ]
:D :')
pi_129093912
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:54 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

:D :')
Je kan erom lachen maar het is echt waar.
Zesde (bovenste ) verdieping.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  donderdag 18 juli 2013 @ 18:21:08 #65
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129093926
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:20 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Je kan erom lachen maar het is echt waar.
ik geloof je ;(
  vrijdag 19 juli 2013 @ 08:35:46 #66
404598 JohnnyDepp
pi_129111782
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:51 schreef Holyme het volgende:

[..]

Werkt hier inderdaad prima, zelfs de ervaren buitenkat uit de buurt die in de tuin belandde, kwam er al snel achter dat ie er niet meer uit kon ('t arme ding bleef zich in paniek omhoog lanceren tegen dat gaas en kon niet weg, heb 'm uiteraard even geholpen door de poort open te zetten). Is al 'n keer eerder voorgekomen in m'n oude huis, al stond die kat redelijk rustig op me te wachten voor 'n aai - maar die had ook het geluk dat mijn katten toen binnen zaten :+ Mijn katten komen dus ook alleen buiten als ik thuis ben, voor het geval dat er een andere kat in de tuin komt.

Maar dat is dus niet aan te raden voor een balkon, daarbij moet je wel echt van boven tot onder gaas/net gebruiken. En met zo'n schuin hekwerk moet je ook rekening houden met de plaatsing van tuinmeubels enzo, dat die niet gebruikt kunnen worden om bovenop het hekwerk te springen.
Ow het is voor een balkon?? Dat heb ik dan even gemist. Wij zijn namelijk ook opzoek naar iets van onze katten binnen in de tuin houd. En ook dan mogen ze alleen naar buiten als wij thuis zijn. Nu gebruiken we tuigjes met een hele lange lijn eraan, maar het is een dagtaak om ze steeds weer uit elkaar te halen....

@Kper ik snap je punt volledig. Maar gelukkig kan je tegenwoordig een hoop doen met kleur en materiaal waardoor het misschien daar niet op lijkt. Het idee zal je er nooit van weghalen maar je kan het op zijn minst opleuken.
pi_129112172
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 08:35 schreef JohnnyDepp het volgende:

@Kper ik snap je punt volledig. Maar gelukkig kan je tegenwoordig een hoop doen met kleur en materiaal waardoor het misschien daar niet op lijkt. Het idee zal je er nooit van weghalen maar je kan het op zijn minst opleuken.
Ja, weet je wat het is, daar bij mijn ouders in de straat, die lui hebben dat hekwerk zeg maar zo hoog mogelijk tegen de schutting gemonteerd, dat het er ook een stukje bovenuit steekt. Was ook het eerste wat ik zei toen ik het zag, hadden ze dat niet net wat lager kunnen monteren ofzo. Daardoor krijgt het dus zo'n uitstraling.

Ik weet niet of je bijvoorbeeld met klimop het één en ander kan verhullen, maar dat zou er al een stuk beter uit zien.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 09:27:22 #68
404598 JohnnyDepp
pi_129112577
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 09:02 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ja, weet je wat het is, daar bij mijn ouders in de straat, die lui hebben dat hekwerk zeg maar zo hoog mogelijk tegen de schutting gemonteerd, dat het er ook een stukje bovenuit steekt. Was ook het eerste wat ik zei toen ik het zag, hadden ze dat niet net wat lager kunnen monteren ofzo. Daardoor krijgt het dus zo'n uitstraling.

Ik weet niet of je bijvoorbeeld met klimop het één en ander kan verhullen, maar dat zou er al een stuk beter uit zien.
Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe hoog je hekwerk is. Als dat 2 meter is dan hoef je hem natuurlijk zo hoog te monteren. Maar als je hekwerk bijv maar 1.80 is je monteert het laag dan loop je er zelf de hele tijd tegenaan of het ligt op je ooghoogte ook niet een heel mooi gezicht voor jezelf dan.
Tuurlijk kan je dat verfraaien met klimop of andere klimplanten.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 09:27:49 #69
404598 JohnnyDepp
pi_129112589
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 09:27 schreef JohnnyDepp het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe hoog je hekwerk is. Als dat 2 meter is dan hoef je hem natuurlijk niet zo hoog te monteren. Maar als je hekwerk bijv maar 1.80 is je monteert het laag dan loop je er zelf de hele tijd tegenaan of het ligt op je ooghoogte ook niet een heel mooi gezicht voor jezelf dan.
Tuurlijk kan je dat verfraaien met klimop of andere klimplanten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')