Wat een onzin.. TS is sociaal en zorgt ervoor dat haar katten geen overlast veroorzaken in de buurt.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:53 schreef controlaltdelete het volgende:
ijkt me net luchten in de bajes maar ja beter dan de hele dag binnen zitten.
Hij is sociaal voor de buurt maar niet voor de kattenquote:Op maandag 18 maart 2013 12:57 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Wat een onzin.. TS is sociaal en zorgt ervoor dat haar katten geen overlast veroorzaken in de buurt.
Dat hebben mijn herders met katten ,maar dat word als asociaal ervarenquote:Op maandag 18 maart 2013 12:59 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Hij is sociaal voor de buurt maar niet voor de kattenIk denk dat een kat diep in zijn hart graag op ontdekkingsreis gaat in zijn buurt en achter vogeltjes en muisjes jagen en buurtkatten verkennen. Gelukkig heb ik die vrijheid wel met mijn katten en de tuinen en hoef ik niet met een net te gaan werken.
Ik denk dat de gemiddelde kat een hond te snel af is hoor zie ik vaak zat met de hond van de burenquote:Op maandag 18 maart 2013 13:06 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Dat hebben mijn herders met katten ,maar dat word als asociaal ervaren
Je vind het zielig om de katten niet de tuin uit de laten. Maar je mishandeld je eigen kat(ten) wel met zo'n ongelofelijk irritant tiefus belletje?quote:Op maandag 18 maart 2013 13:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde kat een hond te snel af is hoor zie ik vaak zat met de hond van de burenen wat betreft de vogeltjes hebben mijn katten een belletje omhangen zodat ze gehoord worden als ze hun moves gaan maken.
Nou ik zal je zeggen zelfs met belletje lukt het ze nog wel eens. Bovendien hoe langer ze die bel om hebben hangen des te minder fel het gerinkel wordt.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:23 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Je vind het zielig om de katten niet de tuin uit de laten. Maar je mishandeld je eigen kat(ten) wel met zo'n ongelofelijk irritant tiefus belletje?!
Echt relaxt voor die kat. Elke stap die je zet hoor je dat pleuris ding rinkelen.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:28 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nou ik zal je zeggen zelfs met belletje lukt het ze nog wel eens. Bovendien hoe langer ze die bel om hebben hangen des te minder fel het gerinkel wordt.
Zo erg is het niet. Bovendien werd het door de Vogelbescherming aangeraden mocht je als katteneigenaar ook vogels een warm hart toedragen.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:30 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Echt relaxt voor die kat. Elke stap die je zet hoor je dat pleuris ding rinkelen.
Wij hebben een tuin van 500 m2 dus dat is niet echt heel zieligquote:Op maandag 18 maart 2013 12:53 schreef controlaltdelete het volgende:
Ah dat vind ik zo zielig, katten die niet de tuin uit kunnen. Lijkt me net luchten in de bajes maar ja beter dan de hele dag binnen zitten.
Ik zal eens kijken wat ze daar hebben.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:28 schreef Dragonberry het volgende:
Misschien kan je ook gewoon een net gebruiken van de bouwmarkt? Ik weet niet of dat goedkoper is en of je dat echt voor zoiets kan gebruiken, maar misschien wel de moeite waard om te kijken.
Er zijn genoeg honden die gewoon een kat te slim af zijn, waardoor de kat soms ernstig gewond uit het gevecht komt.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde kat een hond te snel af is hoor zie ik vaak zat met de hond van de burenen wat betreft de vogeltjes hebben mijn katten een belletje omhangen zodat ze gehoord worden als ze hun moves gaan maken.
Dat jaquote:Op maandag 18 maart 2013 13:23 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Je vind het zielig om de katten niet de tuin uit de laten. Maar je mishandeld je eigen kat(ten) wel met zo'n ongelofelijk irritant tiefus belletje?!
quote:Op maandag 18 maart 2013 13:49 schreef purplenarcis het volgende:
www.nettenlijn.nl kan je ze op maat laten maken geloof ik..
Ik wandel soms wel buiten met de kat maar niet alle katten vinden dat leuk. Ik zou mijn kat ook nooit alleen buiten laten aan een tuigje en lijn, als ze vast komen te zitten kunnen ze zichzelf in hun paniek flink verwonden.quote:Op maandag 25 maart 2013 00:20 schreef tliciouz het volgende:
Kat aan een lange lijn is geen optie? Ik ben al een jaar opzoek naar een geschikt net tot op heden niets gevonden
Nee klopt, maar het was meer voor een tijdelijke optie.quote:Op maandag 25 maart 2013 13:25 schreef senesta het volgende:
[..]Hier heb ik mijn netten besteld. Nette prijs en goede service
[..]
Ik wandel soms wel buiten met de kat maar niet alle katten vinden dat leuk. Ik zou mijn kat ook nooit alleen buiten laten aan een tuigje en lijn, als ze vast komen te zitten kunnen ze zichzelf in hun paniek flink verwonden.
Tja dat is het risico als katten buiten komen maar ik heb een grote tuin, waarom zou ik ze dan niet ervan laten genieten? Er lopen meer katten rond ook van buren bovendien niemand klaagt want de tuintjes zijn toch allemaal niet zo bijzonder. Dat belletje is echt niet meer storend. Toen ik ze nog zonder belletje rond liet cruisen kon ik wekelijks slachtoffers bergen of uit hun lijden verlossen dat is nu gelukkig een stuk minder.quote:Op maandag 25 maart 2013 00:18 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Dat ja
En overigens word ik zo moe van dat gemiep over binnen katten, laat je kat maar lekker los lopen joh. Tot de buurvrouw een keer aanbelt dat de kat is aangereden.
Ik durf mijn katten geen bandjes om te doen, heb zoveel gelezen over katjes die zichzelf er aan ophangenquote:Op maandag 25 maart 2013 14:57 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Tja dat is het risico als katten buiten komen maar ik heb een grote tuin, waarom zou ik ze dan niet ervan laten genieten? Er lopen meer katten rond ook van buren bovendien niemand klaagt want de tuintjes zijn toch allemaal niet zo bijzonder. Dat belletje is echt niet meer storend. Toen ik ze nog zonder belletje rond liet cruisen kon ik wekelijks slachtoffers bergen of uit hun lijden verlossen dat is nu gelukkig een stuk minder.
Ik koop altijd een bandje dat snel los springt als ze blijven hangen en zorg ervoor dat het niet te los maar ook niet te strak hangt. Vriendin van me heeft ook katten die niet naar buiten mogen omdat er ene een raskat is, en ze ook nog eens bang is dat ie gejat wordt. Maar wat een drama, je moet steeds erop letten dat die katten binnen zijn als je naar binnen of naar buiten wilt en aan de katjes te zien willen ze juist graag op pad, maar ja.....quote:Op maandag 25 maart 2013 15:00 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik durf mijn katten geen bandjes om te doen, heb zoveel gelezen over katjes die zichzelf er aan ophangenEn mijn katten komen niet buiten behalve in de tuin en aan een tuigje buiten met ons dus is het ook niet nodig gelukkig.
Ik heb drie raskatten en diefstal is inderdaad één reden maar is zeker niet de enige. Als ik een HTK katje zou hebben zou ik die ook niet naar buiten laten gaanquote:Op maandag 25 maart 2013 15:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik koop altijd een bandje dat snel los springt als ze blijven hangen en zorg ervoor dat het niet te los maar ook niet te strak hangt. Vriendin van me heeft ook katten die niet naar buiten mogen omdat er ene een raskat is, en ze ook nog eens bang is dat ie gejat wordt. Maar wat een drama, je moet steeds erop letten dat die katten binnen zijn als je naar binnen of naar buiten wilt en aan de katjes te zien willen ze juist graag op pad, maar ja.....
Sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:44 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb drie raskatten en diefstal is inderdaad één reden maar is zeker niet de enige. Als ik een HTK katje zou hebben zou ik die ook niet naar buiten laten gaanIk heb bij een asiel gewerkt en ik heb gezien hoeveel doodgereden katjes er binnen werden gebracht en dat zijn dan nog de katjes die terug gevonden worden. Als de katjes die vergiftigd worden, ziektes oplopen, overlast veroorzaken, gewond raken of gewoon kwijt raken en nooit meer gevonden worden... Ik krijg al pijn in mijn buik bij het idee
Ik heb er hier twee die meer dan gelukkig zijn met alleen de achtertuin. Alleen mijn oudste kater vind een rondje door de buurt lopen geweldig en die neem ik dan ook regelmatig aan een tuigje mee een blokje om. En dat vind hij prima. Het zijn gezonde, blije katten dus heb zeker niet het idee dat ze iets tekort komen of iets missen.
Maar die beslissing moet ieder voor zich nemen natuurlijk
Precies hierom wil ik mijn beestjes alleen in de tuin hebben. Een is een raskat, de ander neigt naar zwerven.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik koop altijd een bandje dat snel los springt als ze blijven hangen en zorg ervoor dat het niet te los maar ook niet te strak hangt. Vriendin van me heeft ook katten die niet naar buiten mogen omdat er ene een raskat is, en ze ook nog eens bang is dat ie gejat wordt. Maar wat een drama, je moet steeds erop letten dat die katten binnen zijn als je naar binnen of naar buiten wilt en aan de katjes te zien willen ze juist graag op pad, maar ja.....
Ja, dan moeten ze zeker in de tuin van ts komen poepen zeker?!quote:Op maandag 18 maart 2013 12:53 schreef controlaltdelete het volgende:
Ah dat vind ik zo zielig, katten die niet de tuin uit kunnen. Lijkt me net luchten in de bajes maar ja beter dan de hele dag binnen zitten.
Mijn katten zijn zo netjes dat ze keurig voor de deur gaan zitten miauwen om binnen te poepenquote:Op woensdag 12 juni 2013 21:05 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ja, dan moeten ze zeker in de tuin van ts komen poepen zeker?!
Miets klaagt ook niet, maar ik vind het zélf niet erg prettig om continu als ik naar het balkon wil, op te moeten letten waar de kat is, niet dat de een uitbraakpoging doet....maar toch. Je kan evengoed de deur niet continu open laten staan want dan is ze vroeg of laat er wél op te vinden en afhankelijk waar en hoe hoog je woont is dat niet echt een prettig gevoel. Je kunt het dan ook niet eens allemaal fatsoenlijk laten luchten en ook je bezoek moet je continu waarschuwen dat ze moeten opletten met de kat. Bovendien......je kat is toch iets wat deel van je uit maakt? Als ik op mijn balkon zit dan heb ik mijn kat juist graag bij mequote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:18 schreef Little_Dolls het volgende:
Onze kat zit al haar hele leven binnen. Nog nooit geklaagd; amuseert zich te pletter met de kleinste dingen.
Kick!quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:06 schreef xienix2501 het volgende:
klik op de [ afbeelding ] knop en voeg daar de http link inik ga zelf a.s. vrijdag verhuizen naar een appartement op 8 hoog met een behoorlijk groot balkon. als ik dit afgezet hebt, zal ik wel even een foto er van posten.
Ik krijg echt een heftige aanval van hoogtevrees bij het bekijken van deze foto. Heb je het gaas vastgemaakt met een trap?quote:Op maandag 15 juli 2013 13:47 schreef xienix2501 het volgende:
En hier onder zie je het van de andere kant.
[ afbeelding ]
Die bomen breken je val welquote:Op maandag 15 juli 2013 19:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik krijg echt een heftige aanval van hoogtevrees bij het bekijken van deze foto. Heb je het gaas vastgemaakt met een trap?
Ik heb alles zonder trap vast kunnen maken, de steun pilaren zitten op ongeveer 2.30m hoog. en ben zelf 1.90 dus kon er makkelijk bij zonder trap. En als je een week lang op 8 hoog zit lijkt het echt niet meer zo hoogquote:Op maandag 15 juli 2013 19:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik krijg echt een heftige aanval van hoogtevrees bij het bekijken van deze foto. Heb je het gaas vastgemaakt met een trap?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |