Ik koop altijd een bandje dat snel los springt als ze blijven hangen en zorg ervoor dat het niet te los maar ook niet te strak hangt. Vriendin van me heeft ook katten die niet naar buiten mogen omdat er ene een raskat is, en ze ook nog eens bang is dat ie gejat wordt. Maar wat een drama, je moet steeds erop letten dat die katten binnen zijn als je naar binnen of naar buiten wilt en aan de katjes te zien willen ze juist graag op pad, maar ja.....quote:Op maandag 25 maart 2013 15:00 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik durf mijn katten geen bandjes om te doen, heb zoveel gelezen over katjes die zichzelf er aan ophangenEn mijn katten komen niet buiten behalve in de tuin en aan een tuigje buiten met ons dus is het ook niet nodig gelukkig.
Ik heb drie raskatten en diefstal is inderdaad één reden maar is zeker niet de enige. Als ik een HTK katje zou hebben zou ik die ook niet naar buiten laten gaanquote:Op maandag 25 maart 2013 15:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik koop altijd een bandje dat snel los springt als ze blijven hangen en zorg ervoor dat het niet te los maar ook niet te strak hangt. Vriendin van me heeft ook katten die niet naar buiten mogen omdat er ene een raskat is, en ze ook nog eens bang is dat ie gejat wordt. Maar wat een drama, je moet steeds erop letten dat die katten binnen zijn als je naar binnen of naar buiten wilt en aan de katjes te zien willen ze juist graag op pad, maar ja.....
Sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:44 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb drie raskatten en diefstal is inderdaad één reden maar is zeker niet de enige. Als ik een HTK katje zou hebben zou ik die ook niet naar buiten laten gaanIk heb bij een asiel gewerkt en ik heb gezien hoeveel doodgereden katjes er binnen werden gebracht en dat zijn dan nog de katjes die terug gevonden worden. Als de katjes die vergiftigd worden, ziektes oplopen, overlast veroorzaken, gewond raken of gewoon kwijt raken en nooit meer gevonden worden... Ik krijg al pijn in mijn buik bij het idee
Ik heb er hier twee die meer dan gelukkig zijn met alleen de achtertuin. Alleen mijn oudste kater vind een rondje door de buurt lopen geweldig en die neem ik dan ook regelmatig aan een tuigje mee een blokje om. En dat vind hij prima. Het zijn gezonde, blije katten dus heb zeker niet het idee dat ze iets tekort komen of iets missen.
Maar die beslissing moet ieder voor zich nemen natuurlijk
Precies hierom wil ik mijn beestjes alleen in de tuin hebben. Een is een raskat, de ander neigt naar zwerven.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik koop altijd een bandje dat snel los springt als ze blijven hangen en zorg ervoor dat het niet te los maar ook niet te strak hangt. Vriendin van me heeft ook katten die niet naar buiten mogen omdat er ene een raskat is, en ze ook nog eens bang is dat ie gejat wordt. Maar wat een drama, je moet steeds erop letten dat die katten binnen zijn als je naar binnen of naar buiten wilt en aan de katjes te zien willen ze juist graag op pad, maar ja.....
Ja, dan moeten ze zeker in de tuin van ts komen poepen zeker?!quote:Op maandag 18 maart 2013 12:53 schreef controlaltdelete het volgende:
Ah dat vind ik zo zielig, katten die niet de tuin uit kunnen. Lijkt me net luchten in de bajes maar ja beter dan de hele dag binnen zitten.
Mijn katten zijn zo netjes dat ze keurig voor de deur gaan zitten miauwen om binnen te poepenquote:Op woensdag 12 juni 2013 21:05 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ja, dan moeten ze zeker in de tuin van ts komen poepen zeker?!
Miets klaagt ook niet, maar ik vind het zélf niet erg prettig om continu als ik naar het balkon wil, op te moeten letten waar de kat is, niet dat de een uitbraakpoging doet....maar toch. Je kan evengoed de deur niet continu open laten staan want dan is ze vroeg of laat er wél op te vinden en afhankelijk waar en hoe hoog je woont is dat niet echt een prettig gevoel. Je kunt het dan ook niet eens allemaal fatsoenlijk laten luchten en ook je bezoek moet je continu waarschuwen dat ze moeten opletten met de kat. Bovendien......je kat is toch iets wat deel van je uit maakt? Als ik op mijn balkon zit dan heb ik mijn kat juist graag bij mequote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:18 schreef Little_Dolls het volgende:
Onze kat zit al haar hele leven binnen. Nog nooit geklaagd; amuseert zich te pletter met de kleinste dingen.
Kick!quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:06 schreef xienix2501 het volgende:
klik op de [ afbeelding ] knop en voeg daar de http link inik ga zelf a.s. vrijdag verhuizen naar een appartement op 8 hoog met een behoorlijk groot balkon. als ik dit afgezet hebt, zal ik wel even een foto er van posten.
Ik krijg echt een heftige aanval van hoogtevrees bij het bekijken van deze foto. Heb je het gaas vastgemaakt met een trap?quote:Op maandag 15 juli 2013 13:47 schreef xienix2501 het volgende:
En hier onder zie je het van de andere kant.
[ afbeelding ]
Die bomen breken je val welquote:Op maandag 15 juli 2013 19:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik krijg echt een heftige aanval van hoogtevrees bij het bekijken van deze foto. Heb je het gaas vastgemaakt met een trap?
Ik heb alles zonder trap vast kunnen maken, de steun pilaren zitten op ongeveer 2.30m hoog. en ben zelf 1.90 dus kon er makkelijk bij zonder trap. En als je een week lang op 8 hoog zit lijkt het echt niet meer zo hoogquote:Op maandag 15 juli 2013 19:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik krijg echt een heftige aanval van hoogtevrees bij het bekijken van deze foto. Heb je het gaas vastgemaakt met een trap?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |