abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124201952
Wij zijn onlangs verhuisd en willen niet dat de poezen uit de tuin kunnen, dus willen wij een kattennet rondom maken. (schrikdraad is niet mogelijk).
Het meest gangbare kattennet dat ik heb gezien (bij Zooplus, UV bestendig) gaat me bijna 400 euro voor de hele tuin (excl. bevestigingsmateriaal!) kosten.
Ik hoop dat het goedkoper kan.
Weet iemand waar goed en goedkoop kattennet te koop is?
  maandag 18 maart 2013 @ 12:53:50 #2
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_124202199
Ah dat vind ik zo zielig, katten die niet de tuin uit kunnen. Lijkt me net luchten in de bajes maar ja beter dan de hele dag binnen zitten.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:57:00 #3
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_124202307
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:53 schreef controlaltdelete het volgende:
ijkt me net luchten in de bajes maar ja beter dan de hele dag binnen zitten.
Wat een onzin.. TS is sociaal en zorgt ervoor dat haar katten geen overlast veroorzaken in de buurt.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:59:47 #4
189978 controlaltdelete
pi_124202403
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:57 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Wat een onzin.. TS is sociaal en zorgt ervoor dat haar katten geen overlast veroorzaken in de buurt.
Hij is sociaal voor de buurt maar niet voor de katten ;) Ik denk dat een kat diep in zijn hart graag op ontdekkingsreis gaat in zijn buurt en achter vogeltjes en muisjes jagen en buurtkatten verkennen. Gelukkig heb ik die vrijheid wel met mijn katten en de tuinen en hoef ik niet met een net te gaan werken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_124202598
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:59 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Hij is sociaal voor de buurt maar niet voor de katten ;) Ik denk dat een kat diep in zijn hart graag op ontdekkingsreis gaat in zijn buurt en achter vogeltjes en muisjes jagen en buurtkatten verkennen. Gelukkig heb ik die vrijheid wel met mijn katten en de tuinen en hoef ik niet met een net te gaan werken.
Dat hebben mijn herders met katten ,maar dat word als asociaal ervaren
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  maandag 18 maart 2013 @ 13:11:25 #6
189978 controlaltdelete
pi_124202743
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:06 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Dat hebben mijn herders met katten ,maar dat word als asociaal ervaren
Ik denk dat de gemiddelde kat een hond te snel af is hoor zie ik vaak zat met de hond van de buren :) en wat betreft de vogeltjes hebben mijn katten een belletje omhangen zodat ze gehoord worden als ze hun moves gaan maken.
  maandag 18 maart 2013 @ 13:23:53 #7
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_124203125
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:11 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik denk dat de gemiddelde kat een hond te snel af is hoor zie ik vaak zat met de hond van de buren :) en wat betreft de vogeltjes hebben mijn katten een belletje omhangen zodat ze gehoord worden als ze hun moves gaan maken.
Je vind het zielig om de katten niet de tuin uit de laten. Maar je mishandeld je eigen kat(ten) wel met zo'n ongelofelijk irritant tiefus belletje? :D!
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  maandag 18 maart 2013 @ 13:28:45 #8
189978 controlaltdelete
pi_124203297
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:23 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

Je vind het zielig om de katten niet de tuin uit de laten. Maar je mishandeld je eigen kat(ten) wel met zo'n ongelofelijk irritant tiefus belletje? :D!
Nou ik zal je zeggen zelfs met belletje lukt het ze nog wel eens. Bovendien hoe langer ze die bel om hebben hangen des te minder fel het gerinkel wordt.
  maandag 18 maart 2013 @ 13:30:48 #9
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_124203375
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:28 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nou ik zal je zeggen zelfs met belletje lukt het ze nog wel eens. Bovendien hoe langer ze die bel om hebben hangen des te minder fel het gerinkel wordt.
Echt relaxt voor die kat. Elke stap die je zet hoor je dat pleuris ding rinkelen. :')
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  maandag 18 maart 2013 @ 13:40:51 #10
189978 controlaltdelete
pi_124203715
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:30 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

Echt relaxt voor die kat. Elke stap die je zet hoor je dat pleuris ding rinkelen. :')
Zo erg is het niet. Bovendien werd het door de Vogelbescherming aangeraden mocht je als katteneigenaar ook vogels een warm hart toedragen.
pi_124204076
www.nettenlijn.nl kan je ze op maat laten maken geloof ik..
pi_124204119
Iedereen heeft zijn eigen mening van de kat wel of niet buiten (of in dit geval buiten de tuin.) zolang de kat/poes genoeg aandacht, eten en liefde krijgt is er toch niks aan de hand? maar ik denk dat je onder ¤400 niet echt zal uitkomen.
pi_124204282
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:53 schreef controlaltdelete het volgende:
Ah dat vind ik zo zielig, katten die niet de tuin uit kunnen. Lijkt me net luchten in de bajes maar ja beter dan de hele dag binnen zitten.
Wij hebben een tuin van 500 m2 dus dat is niet echt heel zielig :P

Ik ga die site van Nettenlijn eens op m'n gemakje uitpluizen.
pi_124207164
Misschien is gaas schuin bovenaan plaatsen voldoende? Ligt een beetje aan je katten, of ze goed zijn in ontsnappen, maar hier werkt dat prima :) En dan ben je met wat latjes en 'n rol gaas al 'n heel eind.
pi_124207658
Nee, ik heb allemaal hekjes en struikgewas rondom, geen schuttingen.
In onze vorige tuin hadden we ook net, omdat het vrij slap hing was het onmogelijk voor de poezen om erin te klimmen dus hoefde het ook niet zo heel hoog te zijn.
Zoiets wil ik nu weer maken maar met goedkoper net.
pi_124210392
Misschien kan je ook gewoon een net gebruiken van de bouwmarkt? Ik weet niet of dat goedkoper is en of je dat echt voor zoiets kan gebruiken, maar misschien wel de moeite waard om te kijken.
pi_124227973
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:28 schreef Dragonberry het volgende:
Misschien kan je ook gewoon een net gebruiken van de bouwmarkt? Ik weet niet of dat goedkoper is en of je dat echt voor zoiets kan gebruiken, maar misschien wel de moeite waard om te kijken.
Ik zal eens kijken wat ze daar hebben.
Het schijnt dat een net van polyethyleen bros kan worden in de zon. Ik moet dus ander materiaal hebben, iets dat wel UV bestendig is.
pi_124228684
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:11 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Er zijn genoeg honden die gewoon een kat te slim af zijn, waardoor de kat soms ernstig gewond uit het gevecht komt.

[ Bericht 28% gewijzigd door klipper op 18-03-2013 23:03:19 ]
pi_124470684
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:23 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

Dat ja :')

En overigens word ik zo moe van dat gemiep over binnen katten, laat je kat maar lekker los lopen joh. Tot de buurvrouw een keer aanbelt dat de kat is aangereden.
All good things are wild and free.
pi_124470742
Kat aan een lange lijn is geen optie? Ik ben al een jaar opzoek naar een geschikt net tot op heden niets gevonden ;(
pi_124480749
bij de kattennettenwinkel natuurlijk
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 13:25:19 #22
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_124480994
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:49 schreef purplenarcis het volgende:
www.nettenlijn.nl kan je ze op maat laten maken geloof ik..
:Y Hier heb ik mijn netten besteld. Nette prijs en goede service :Y

quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 00:20 schreef tliciouz het volgende:
Kat aan een lange lijn is geen optie? Ik ben al een jaar opzoek naar een geschikt net tot op heden niets gevonden ;(
Ik wandel soms wel buiten met de kat maar niet alle katten vinden dat leuk. Ik zou mijn kat ook nooit alleen buiten laten aan een tuigje en lijn, als ze vast komen te zitten kunnen ze zichzelf in hun paniek flink verwonden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_124481280
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 13:25 schreef senesta het volgende:

[..]

:Y Hier heb ik mijn netten besteld. Nette prijs en goede service :Y

[..]

Ik wandel soms wel buiten met de kat maar niet alle katten vinden dat leuk. Ik zou mijn kat ook nooit alleen buiten laten aan een tuigje en lijn, als ze vast komen te zitten kunnen ze zichzelf in hun paniek flink verwonden.
Nee klopt, maar het was meer voor een tijdelijke optie. :)

En dat laatste zou ik ook zeker niet doen nee. Zelfs waar ik een keer bij was wist mijn kat nog van paniek zichzelf strak te trekken om een stoel heen, dus laat staan als je er niet bij bent.
  maandag 25 maart 2013 @ 14:57:28 #24
189978 controlaltdelete
pi_124484654
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 00:18 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Dat ja :')

En overigens word ik zo moe van dat gemiep over binnen katten, laat je kat maar lekker los lopen joh. Tot de buurvrouw een keer aanbelt dat de kat is aangereden.
Tja dat is het risico als katten buiten komen maar ik heb een grote tuin, waarom zou ik ze dan niet ervan laten genieten? Er lopen meer katten rond ook van buren bovendien niemand klaagt want de tuintjes zijn toch allemaal niet zo bijzonder. Dat belletje is echt niet meer storend. Toen ik ze nog zonder belletje rond liet cruisen kon ik wekelijks slachtoffers bergen of uit hun lijden verlossen dat is nu gelukkig een stuk minder.
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 15:00:37 #25
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_124484770
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:57 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Tja dat is het risico als katten buiten komen maar ik heb een grote tuin, waarom zou ik ze dan niet ervan laten genieten? Er lopen meer katten rond ook van buren bovendien niemand klaagt want de tuintjes zijn toch allemaal niet zo bijzonder. Dat belletje is echt niet meer storend. Toen ik ze nog zonder belletje rond liet cruisen kon ik wekelijks slachtoffers bergen of uit hun lijden verlossen dat is nu gelukkig een stuk minder.
Ik durf mijn katten geen bandjes om te doen, heb zoveel gelezen over katjes die zichzelf er aan ophangen :@ En mijn katten komen niet buiten behalve in de tuin en aan een tuigje buiten met ons dus is het ook niet nodig gelukkig.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')