Kapvergunning is een apv dingetje dus verschilt per gemeente. In mijn gemeente heb je helemaal geen vergunning nodig.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:56 schreef tiho1 het volgende:
Kapvergunning hoeft sinds dit jaar vanaf 50 cm pas.
Allebei niet van toepassing.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:41 schreef Fe2O3 het volgende:
Kapvergunning, hout dat wegrot, zomaar wat puntjes die je even vergeten bent?
Diameter of omtrek?quote:Op maandag 18 maart 2013 12:56 schreef tiho1 het volgende:
Kapvergunning hoeft sinds dit jaar vanaf 50 cm pas.
Even langs de plaatselijke bouwmaterialenhandel gaan (dus niet de Toom of de Obi, maar een handel) en vragen naar Kantholz of Leimholz. Kantholz zijn normale balken en Leimholz zijn samengestelde houten liggers. Die zijn wat sterker en trekken niet zo snel krom.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:17 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Allebei niet van toepassing.
Ik woon niet in NL en tegen de tijd dat die stammen zijn weggerot is m'n kind te groot om te schommelen.
Inderdaad, zoals jij 't zegt is het lekker simpel en snel klaar, bedanktquote:
Ik moest even op google zoeken wat raveeldragers zijn.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:22 schreef JerryLee het volgende:
met raveeldragers of hoekankers
je kan ook twee grote gaten met een speedboor in beide stammen boren en daar dan een draadeind doorsteken waarop je verder hobbyt.
Of pen en gat ook mooi .
Zou me wel vergewissen van de stabiliteit van de stronken ,komt nogal wat kracht op .
Oh ,buitenland ,ik weet niet hoe het met de verkrijgbaarheid van materiaal is ,maar anders kan je ook een stevige bak maken de breedte van de buitenafstand bomen .
Daarin twee schotten aan weerszijde waar je de stammen mee insluit .
Hoef je enkel aan de bovenzijde van de stammen een flinke schroef erin te draaien.
Kan je in die bak je schommelhaken bevestigen
Zo'n schommel hebben wij voor meisje, super ding!quote:Op maandag 18 maart 2013 13:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Inderdaad, zoals jij 't zegt is het lekker simpel en snel klaar, bedankt![]()
We wilden eerst de schommel aan de zijkant van het huis maken, met zo'n systeem, maar waarom geld uitgeven als je bomen in de tuin hebt staan![]()
Ze wilde natuurlijk het allerliefst een schommel aan een grote tak, maar zulke grote bomen hebben we niet in onze tuin.
Als ik dat plaatje aan mijn kind laat zien wil ze er meteen ook eentje, dus dat doe ik maar niet.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:43 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Zo'n schommel hebben wij voor meisje, super ding!
Niet de constructie hoor, puur die schommel.
Nee... plaatje?quote:Op maandag 18 maart 2013 13:45 schreef ueberduitser het volgende:
Kleine tip, neem wel echte schommelhaken. Dus die mee draaien, niet van die wokkel-achtige dingen.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Die krengen zijn duur, maar wel super! Die verhuisd ook zeker mee!quote:Op maandag 18 maart 2013 13:46 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Als ik dat plaatje aan mijn kind laat zien wil ze er meteen ook eentje, dus dat doe ik maar niet.
Het mooie van de afstand tussen de twee palen/stammen is dat er ook mooi een hangmat tussen kan.
goed:quote:
Wat is er fout aan die onderste? Die ken ik nog van vroeger.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:48 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Die krengen zijn duur, maar wel super! Die verhuisd ook zeker mee!
[..]
goed:
http://www.tiktaktoys.nl/catalog/images/030RO-0schommelhaken.JPG
fout:
http://www.gerritse.nl/~i(...)/642-477/1010671.jpg
Ik kan de bomen natuurlijk ook op 3 meter afzagen.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:53 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Bouw dan maar een nieuw frame, want tussen twee afgezaagde bomen van twee meter zou ik die attractie niet bouwen.
Geen idee of de swing wel goed is met een tussenafstand van 2,5 meter.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:56 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik kan de bomen natuurlijk ook op 3 meter afzagen.
Weet alleen dat ze officieel niet gebruikt mogen worden. In het speeltuintje hier in de Siedlung moesten die vervangen worden. Een buurman had die haken gebruikt toen hij de schommel opgeknapt had, maar toen de speeltuin gekeurd moest worden, was dat het eerste punt wat veranderd moest worden.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is er fout aan die onderste? Die ken ik nog van vroeger.
Ja, hier 2 straten verderop trekken ze ze er net uit en liggen voor het hebben...quote:Op maandag 18 maart 2013 13:53 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ze gebruiken in Duitsland toch nog telefoonpalen?
Dat maakt toch echt niets uit? Het is geen hangmat...quote:Op maandag 18 maart 2013 13:58 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Geen idee of de swing wel goed is met een tussenafstand van 2,5 meter.
Ik ga even uit van dat vliegende skateboard, maar die kun je natuurlijk ook haaks op de palen (bomen) bevestigen.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:02 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat maakt toch echt niets uit? Het is geen hangmat...
ach so ja, na klar...quote:Op maandag 18 maart 2013 14:03 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ik ga even uit van dat vliegende skateboard, maar die kun je natuurlijk ook haaks op de palen (bomen) bevestigen.
Jemig, wat ziet dat er gevaarlijk uit! Ongelooflijk leuk ongetwijfeld maar zo gevaarlijk! Zoek dan toch op zijn minst een plank die ongelooflijk goed antislip is want volgens zal het niet lang duren voor je dochter van die schommel valt.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:51 schreef Gwywen het volgende:
[ afbeelding ]
Tof hè, we willen kijken of we zoiets kunnen maken.
bomen van 20 cm doorsnede daar kun je met 80 kmh tegen aan rijden en dan staan ze nog rechtquote:Op maandag 18 maart 2013 17:49 schreef bleiblei het volgende:
Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik 20cm dik niet echt dik vindt voor een schommel.
Er vanuit gaande dat je er geen palen schuin tegenaan zet.
We hadden vroeger een hangmat tussen 2 palen hangen (15cm dik) en die gingen elk seizoen wel tegen de vlakte door onze misbruik. Nu maakt een hangmat lang niet zo een zwaai als een schommel, dus tel uit je winst.
Ik zou daarom dus minimaal de boomstammen verankeren met palen die er schuin op staan.
Liever nietquote:Op maandag 18 maart 2013 18:11 schreef densmee het volgende:
[..]
bomen van 20 cm doorsnede daar kun je met 80 kmh tegen aan rijden en dan staan ze nog recht
Lol dat vallen zou ik mij dan totaal geen zorgen om maken..quote:Op maandag 18 maart 2013 15:26 schreef Lessien01 het volgende:
[..]
Jemig, wat ziet dat er gevaarlijk uit! Ongelooflijk leuk ongetwijfeld maar zo gevaarlijk! Zoek dan toch op zijn minst een plank die ongelooflijk goed antislip is want volgens zal het niet lang duren voor je dochter van die schommel valt.
ja die met een penwortelquote:Op maandag 18 maart 2013 18:11 schreef densmee het volgende:
[..]
bomen van 20 cm doorsnede daar kun je met 80 kmh tegen aan rijden en dan staan ze nog recht
Eik word gemeld als zijnde met penwortel boswachterquote:Op maandag 18 maart 2013 18:50 schreef densmee het volgende:
[..]
nee hoor eiken en beuken ook.
[ afbeelding ]
ja maar er is wel een verschil met een klein pen worteltje van een eik en een paar dikke pennen van de grove denquote:Op maandag 18 maart 2013 18:53 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Eik word gemeld als zijnde met penwortel boswachter![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Penwortel
ah! Wist ik nietquote:Op maandag 18 maart 2013 18:11 schreef densmee het volgende:
[..]
pics?quote:Op maandag 18 maart 2013 20:55 schreef Gwywen het volgende:
Ik ben er vanmiddag in geklommen om te checken of de takken stevig genoeg zijn,
Ja, die zijn er dus wel, maar die ga ik niet plaatsen.quote:
video mag ook hoor...quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:22 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, die zijn er dus wel, maar die ga ik niet plaatsen.Terwijl ik hoog bovenin die boom op een tak zat, zag ik ineens m'n dochter met mijn telefoon foto's staan maken.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:42 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Weet je wel hoe dik m'n kont lijkt als ik schuin van onderaf word gefilmd
Nee, nog niet, ik denk dat ik dat maar in 't weekend ga doen, aangezien ik dan de boom niet in kan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:45 schreef ueberduitser het volgende:
[..]![]()
![]()
De Baustoffenhandel al een bezoekje gebracht?
Ik vind deze oplossing heel mooi, let er wel op dat als je die balk op deze manier draait (hoek naar beneden) de buigstijfheid en sterkte van een balk ontzettend zullen afnemen. Dus fatsoenlijke afmetingen.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:51 schreef Rio het volgende:
Driehoekje uit de bovenkanten van die stammen zagen, vierkante balk erin laten vallen (met een van de hoeken naar beneden dus, extra stevigheid), schommelhaken erdoor, balk aan stammen vastmaken, schommel ophangen.
Ja, daar draait 't toch om bij een schommel.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:20 schreef simone24 het volgende:
Heel verstandig om alles goed vast te maken, het zou je maar gebeuren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |