abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124198996

Blokkeer je agenda op 15, 16 en 17 augustus, want Pukkelpop-organisator Chokri Mahassine heeft zopas de eerste namen voor editie 2013 gelost, en geloof ons: dit wil je niet missen!

Komen deze zomer naar de wei in Kiewit:

Donderdag 15 augustus: Eminem - Nine Inch Nails - Fall Out Boy – Slayer - Deftones - Mac Miller - TNGHT (Hudson Mohawke x Lunice) - Baauer – Imagine Dragons – Solange - The Parov Stelar Band – Villagers - Quicksand - Fucked Up – Danny Brown – The Menzingers – Hawk Eyes - Allah-Las - Villagers

Vrijdag 16 augustus: Neil Young & Crazy Horse - The Prodigy - Boys Noize - Skunk Anansie - Fun. - Local Natives – Girls In Hawaii - Poliça - SBTRKT dj set – Zeds Dead - Daughter – Mount Kimbie – Proxy – As I Lay Dying - Totally Enormous Extinct Dinosaurs – TC - Maya Jane Coles – Frank Turner & The Sleeping Souls - Unknown Mortal Orchestra – Architects – Matt Corby Chvrches - We Came As Romans - Toddla T Sound – XXYYXX – Chuck Ragan – Hazard – SKATERS Lord Huron - Cloud Boat

Zaterdag 18 augustus: The xx - Franz Ferdinand - The Knife - Triggerfinger - Alabama Shakes - Bat For Lashes – Foals - Opeth - Midlake - Lamb Of God – Julio Bashmore - Friction - Foreign Beggars – Ben Pearce – Cult Of Luna - Redlight – Your Demise – While She Sleeps Bosnian Rainbows - S O H N - Pokey LaFarge – The Family Rain - Kodaline

De officiële voorverkoop van de Pukkelpop 2013 tickets start op woensdag 27 maart 2013 om 14.00u via www.pukkelpop.be en www.proximusgoformusic.be.

Festivalgangers die online een ticket kochten voor de vorige editie, kunnen ook dit jaar via een gepersonaliseerde link 2 dagen eerder hun ticket kopen. Deze speciale presale start maandag 25 maart om 08.00u en loopt af op dinsdag 26 maart 2013 om 23.59u.

Een combiticket kost ¤165 (exclusief ¤5 servicekosten en ¤1 mobiliteitsbijdrage, inclusief kamperen van woensdag 14 augustus, 12.00u tot zondag 18 augustus, 12.00u en openbaar vervoer). Een dagticket kost ¤83 (exclusief ¤5 servicekosten en ¤1 mobiliteitsbijdrage, inclusief 2 nachten kamperen op Camping Kiewit B of Camping Kiewit C en openbaar vervoer).

Meer informatie over de presale, line-up, campings, etc, vind je op www.pukkelpop.be
  maandag 18 maart 2013 @ 11:22:33 #2
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_124199098
Geloof mij, ik ga dit echt wel missen hoor!
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_124199348
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:22 schreef trigt013 het volgende:
Geloof mij, ik ga dit echt wel missen hoor!
Niet erbij dit jaar?
  maandag 18 maart 2013 @ 11:42:00 #4
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_124199678
Na het drama van 2011, nu weer Eminem kunnen zien :) Ben er echt heel blij mee dat ik die eindelijk weer kan zien.

Voor de rest ook lekkere metalnamen als Deftones en Lamb of God.

En lekkere house van Baaur en TNGHT
pi_124203755
Dramatische line-up. Vooral de eerste dag is echt om te janken :')
  maandag 18 maart 2013 @ 13:44:10 #6
159761 Arn0
Abbey Road
pi_124203839
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:41 schreef Tchock het volgende:
Dramatische line-up. Vooral de eerste dag is echt om te janken :')
Donderdag is de minste dag ja, maar dramatisch zou ik het niet willen noemen.. Ik vind het alvast héél wat beter dan Rock Werchter. Over dramatische line-ups gesproken :D Zijn toch heel wat leuke namen bij die ik graag zou willen zien. Al vind ik The xx niet headlinewaardig en spreken de andere twee headliners me niet zo aan.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_124203921
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:44 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Donderdag is de minste dag ja, maar dramatisch zou ik het niet willen noemen.. Ik vind het alvast héél wat beter dan Rock Werchter. Over dramatische line-ups gesproken :D Zijn toch heel wat leuke namen bij die ik graag zou willen zien. Al vind ik The xx niet headlinewaardig en spreken de andere twee headliners me niet zo aan.
The xx is absoluut niet headlinewaardig. Hoe groter het podium, hoe minder ze tot hun recht komen. Ik ben groot fan van The xx, maar ze kunnen het gewoon niet :') Ze krijgen de HMH niet eens vol in Nederland.

Voor de rest misschien 5 of 6 namen die me wel aanspreken, maar echt weinig voor een driedaags festival. En waarom ze toch steeds acts als Snoop Dogg en Eminem binnen willen halen :|W
pi_124203998
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

The xx is absoluut niet headlinewaardig. Hoe groter het podium, hoe minder ze tot hun recht komen. Ik ben groot fan van The xx, maar ze kunnen het gewoon niet :') Ze krijgen de HMH niet eens vol in Nederland.

Voor de rest misschien 5 of 6 namen die me wel aanspreken, maar echt weinig voor een driedaags festival. En waarom ze toch steeds acts als Snoop Dogg en Eminem binnen willen halen :|W
The XX op het hoofdpodium van Werchter was echt gruwelijk saai. Beter staan ze ergens in een tent.
  maandag 18 maart 2013 @ 13:49:38 #9
159761 Arn0
Abbey Road
pi_124204066
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nuja, de line-up is nog lang niet compleet. En jouw smaak kennende, denk ik dat er bij dit lijstje wel wat meer interessants dan 5 of 6 namen zit. Qua headliners slaan ze de plank mis, maar erg veel leuke kleinere namen, en er komt sowieso nog heel wat bij.

Beter dan Best Kept Secret wordt het niet maar als ik dit vergelijk met de voorlopig aangekondigde namen van Lowlands (oké, dat zijn er maar enkelen) en Rock Werchter met name, ben ik toch tevreden.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_124204196
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:49 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Nuja, de line-up is nog lang niet compleet. En jouw smaak kennende, denk ik dat er bij dit lijstje wel wat meer interessants dan 5 of 6 namen zit. Qua headliners slaan ze de plank mis, maar erg veel leuke kleinere namen, en er komt sowieso nog heel wat bij.
Uiteraard, er komt wel meer. Maar voor een eerste indruk is het jammer.
quote:
Beter dan Best Kept Secret wordt het niet maar als ik dit vergelijk met de voorlopig aangekondigde namen van Lowlands (oké, dat zijn er maar enkelen) en Rock Werchter met name, ben ik toch tevreden.
Nou ja, BKS heeft met Sigur Rós, Modest Mouse en Arctic Monkeys drie hele goede namen maar verder valt dat ook reuze mee allemaal :P
  maandag 18 maart 2013 @ 14:24:58 #11
379214 Yveske
Alléz Amai Awel
pi_124205551
dit zijn toch pas de eerste namen?

Er komen nog 100 namen bij!
Ik ben gewoon anders, anders ben ik gewoon
pi_124206243
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 14:24 schreef Yveske het volgende:

Dit. Hetzelfde als dat gezeik vanavond als iedereen maar 3 leuke namen vindt bij de 20 bands van vanavond. Als er bij iedere 20 namen, 3 leuke zitten heb je nog een druk weekend!
pi_124206263
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 14:42 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Dit. Hetzelfde als dat gezeik vanavond als iedereen maar 3 leuke namen vindt bij de 20 bands lowlands van vanavond. Als er bij iedere 20 namen, 3 leuke zitten heb je nog een druk weekend!
  maandag 18 maart 2013 @ 14:55:45 #14
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_124206777
Nine Inch Nails, Neil Young en The Knife zijn mooi.

Niet dat ik hier naartoe zal gaan verder.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_124211472
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:42 schreef AgeEll het volgende:
Na het drama van 2011, nu weer Eminem kunnen zien :) Ben er echt heel blij mee dat ik die eindelijk weer kan zien.

Voor de rest ook lekkere metalnamen als Deftones en Lamb of God.

En lekkere house van Baaur en TNGHT
House?
Jaaa, dansen! dansen!
pi_124215085
Hm, ik heb al kaarten voor RW, maar de line-up van Pukkelpop gaat dit jaar over de hele linie weer interessanter worden. Simpelweg omdat ze minder supergrote namen boeken, zodat er geld is voor veel bands en veel nieuw talent.

Namen waar ik iets mee kan: Neil Young, Villagers, The Prodigy, Local Natives, The XX (moet in een tent idd), Bat for Lashes, Franz Ferdinand, Chvurches.

Rock Werchter heeft op het moment voor mij nog een betere line-up met o.a. Bloc Party, Balthazar, Blur, Gary Clark Jr, Kings of Leon, Editors, Tame Impala, Modest Mouse, Depeche Mode, Band of Horses, Asaf Avidan. Maar goed, dit kan over enkele weken zijn ingehaald door Pukkelpop :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_124217474
Dit gaat hem wel weer worden. Ik hoop alleen wel dat er wat meer plaatsen zijn om te schuilen voor de zon. Wat was het vorig jaar verschrikkelijk heet
pi_124219322
Na 2011 kaarten te hebben gehad, alleen voor Eminem eigenlijk, (ben grote fan) nu eindelijk weer Eminem erbij!

Ben alleen wel 7 maanden zwanger tegen die tijd.....

Heb toch besloten om wel heen te gaan, wil te graag Eminem zien, en dan maar lekker aan de zijkant staan genieten ipv vooraan :)
pi_124219503
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:50 schreef Chelle23 het volgende:
Na 2011 kaarten te hebben gehad, alleen voor Eminem eigenlijk, (ben grote fan) nu eindelijk weer Eminem erbij!

Ben alleen wel 7 maanden zwanger tegen die tijd.....

Heb toch besloten om wel heen te gaan, wil te graag Eminem zien, en dan maar lekker aan de zijkant staan genieten ipv vooraan :)
Oei 7 maand zwanger in de brandende augustus-zon. Er is weinig schaduw daar he. 4 nachten niet slapen op een luchtbedje. Ik vind het knap :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_124219900
Gaat een matige dag worden die donderdag. Zal wel helemaal vol staan met eminem kampies :'(

Maargoed, 's avonds en eind middag lekker rustig op de rest van het terrein :D
Jaaa, dansen! dansen!
pi_124228815
tickets zo duur :(
There are only 151 Pokémon.
pi_124229003
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 14:24 schreef Yveske het volgende:

Veel meer dan 100 nog wel. Maar daarom kun je wel conclusies trekken op wat je al weet. Vorig jaar was de eerste lichting namen súper vet met talloze toffe acts, en nu niet.
  maandag 18 maart 2013 @ 22:40:20 #23
379214 Yveske
Alléz Amai Awel
pi_124230690
quote:
15s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Veel meer dan 100 nog wel. Maar daarom kun je wel conclusies trekken op wat je al weet. Vorig jaar was de eerste lichting namen súper vet met talloze toffe acts, en nu niet.
Heb je tot op zekere hoogte gelijk in.

Toch wil ik daar wel een (persoonlijke) kanttekening bij maken na 20 jaar festival-bezoek.
Ik krijg hooguit 25%-40% mee van de bands en ik ga dan toch echt vooral voor de sfeer.
Klinkt heel cliché maar toch...

De ene keer mis je Foo Fighters omdat je in je tent een meisje ligt te bevuilen, de andere keer mis je Kings of Leon omdat je te dronken bent om op je benen te staan. Dan is het weer eens bloedheet, snak je naar een centimeter schaduw en kan Coldplay je om die reden gestolen worden. De andere keer sta je te rillen in de koude regen en verkies je een warme schuilplaats in een grote tent boven het optreden van Metallica. Wie zal t zeggen...

En sommige onbekendere bands kunnen me echt verrassen als de energie eraf spettert. Dat zijn vooral de optredens waar ik van kan genieten. Zolang het me maar verrast en er tweerichtingsverkeer is tussen band en publiek. Die grote namen zijn (wat mij betreft) dan ook enigszins van ondergeschikt belang.
Ik ben gewoon anders, anders ben ik gewoon
pi_124230813
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:40 schreef Yveske het volgende:

[..]

Heb je tot op zekere hoogte gelijk in.

Toch wil ik daar wel een (persoonlijke) kanttekening bij maken na 20 jaar festival-bezoek.
Ik krijg hooguit 25%-40% mee van de bands en ik ga dan toch echt vooral voor de sfeer.
Klinkt heel cliché maar toch...

De ene keer mis je Foo Fighters omdat je in je tent een meisje ligt te bevuilen, de andere keer mis je Kings of Leon omdat je te dronken bent om op je benen te staan. Dan is het weer eens bloedheet, snak je naar een centimeter schaduw en kan Coldplay je om die reden gestolen worden. De andere keer sta je te rillen in de koude regen en verkies je een warme schuilplaats in een grote tent boven het optreden van Metallica. Wie zal t zeggen...

En sommige onbekendere bands kunnen me echt verrassen als de energie eraf spettert. Dat zijn vooral de optredens waar ik van kan genieten. Zolang het me maar verrast en er tweerichtingsverkeer is tussen band en publiek. Die grote namen zijn (wat mij betreft) dan ook enigszins van ondergeschikt belang.
Aan de ene kant heb je wel gelijk, aan de andere kant ga je wel naar een festival voor de muziek. In de zon liggen, je naar de tering zuipen of in een tent slapen kan ik ook op een stuk goedkopere plekken doen. :')

Overigens ga ik bijna niet naar onbekende dingen toe, simpelweg omdat ik het heel leuk vind van te voren zo veel mogelijk te luisteren.
pi_124230996
Mensen op de facebookpagina vragen nonstop acts die vorig jaar ook al aanwezig waren, mja niet dat ik veel verwacht van mensen die voor Eminem komen :')
Jaaa, dansen! dansen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')