quote:Op maandag 18 maart 2013 16:31 schreef AnnaTralala het volgende:
- Gebruik alleen de verleden tijd als je het hebt over vorige functies.
- Minder spreektaal gebruiken. "Waardoor ik ook een soort van technicus werd op IT gebied" kun je beter verwoorden als: "Waardoor ik ook regelmatig technische vragen op IT-gebied beantwoordde".
- Wat andere mensen hier ook zeggen, je komt zo over alsof je te zwaar bent voor de functie. Ze vragen naar een medewerker, niet naar een teamleider. Ook zou ik meer ingaan op het technisch inhoudelijke deel van de functie, bijvoorbeeld door iets te zeggen als: "Technische vragen van klanten vormen geen probleem voor mij, van controleren of de stekker erin zit tot adviseren over de verbindingspunten van glasvezel."
- Ik heb je brief drie keer gelezen en snap nog steeds niet waarom je deze functie wilt. Waarom wil je als technisch helpdesk medewerker aan de slag? Waarom wil je bij KPN werken? Waarom wil je voor een bedrijf werken dat Persoonlijk, Eenvoud & Vertrouwen als kernwaarden heeft?
quote:Op maandag 18 maart 2013 12:37 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Nee, je snapt er niks van. Zeker alleen wat basis wiskundige logica gehad, of helemaal geen?
als iemand zegt dat je hele brief onbruikbaar is en dat je beter een nieuwe brief kan schrijven Adhv de tips die gegeven zijn, is dat dan mensen een kutgevoel geven, of kan dat nog wel?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 01:58 schreef Sicario het volgende:
Ik wil iedereen bedanken voor de zijn of haar feedback... ik heb geleerd dat hier veel verbeterd moet worden in mn brief. Ik hoop natuurlijk dat ik met een eventuele volgende vraag natuurlijk weer wat opbouwende kritiek mag ontvangen. Waar ik wel wat moeite mee had waren de heftige en onbruikbare reacties... aan het eind van de dag zijn we allemaal mensen de een leert iets van de ander en de ander weer iets van een ander. Het heeft geen zin om mensen zwart te maken of een kutgevoel te geven om maar zoveel mogelijk te posten op topics of welke reden je ook hebt.
Gelukkig hoef ik met mijn reacties hier mezelf niet te verkopen voor een toekomstige werkgeverquote:Op dinsdag 19 maart 2013 01:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En dan zelf "is" gebruiken waar je "eens" bedoelt...
Daar doelt hij ook niet op. Er is een verschil in bruikbare kritiek en horkengedrag dat enkel bedoeld is om TS af te kraken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:20 schreef Kittenbraadworst het volgende:
als iemand zegt dat je hele brief onbruikbaar is en dat je beter een nieuwe brief kan schrijven Adhv de tips die gegeven zijn, is dat dan mensen een kutgevoel geven, of kan dat nog wel?
Niemand vertoont hier horkengedrag, nu stoppen met zeuren en ontopique.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:00 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Daar doelt hij ook niet op. Er is een verschil in bruikbare kritiek en horkengedrag dat enkel bedoeld is om TS af te kraken.
Thanksquote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:08 schreef Daboman het volgende:
Ik zou hem korter maken. Dit is een beetje langdradig. Nu lijkt het net alsof je al je kruid al verschoten hebt. Dit maakt het lastiger om jezelf te verkopen in het gesprek zelf. Persoonlijk kies ik meestal een inhoudelijke en een competentie dingetje uit de vacature waar ik op in ga. Bijkomend voordeel is ook dat ze dan eerst de voor de hand liggende vragen zullen stellen, minder kans op moeilijke vragen dus.
Verder zou ik ingaan op wat de werkgever precies aan je ervaring heeft. Mijn algemene ervaring is dat de werkgever die link zelf lang niet altijd maakt, eigenlijk zelfs meestal niet. En al helemaal niet als je door een eerste selectie moet via een uitzendbureau of een HRM afdeling.
Daarop inhakend; je geeft aan eerst teamleider te zijn geweest. Wat is de reden dat je nu bij een servicedesk gaat werken? Dat gaat toch als een stap terug gezien worden lijkt mij.quote:
'de functie die ik daar bekleedde' (of had)quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:52 schreef Sicario het volgende:
Dit is mijn vernieuwde brief, ik heb de feedback wat toegepast allen krijg ik hem niet echt korter. Hij past precies in een A4tje.
VN AN
SN NR
PC BC WP
WP, 19 maart 2013
Betreft: Motivatiebrief Medewerker Technische helpdesk KPN.
Beste mw. van der AN,
Op www.U.nl ben ik de vacature ‘Medewerker Technische helpdesk KPN’ tegengekomen en deze sprak mij direct aan. Ik zal u uitleggen waarom ik solliciteer voor deze functie.
Ik heb gewerkt voor het UWV en de functie die ik daar aannam was de gemiddelde leeftijd veertig jaar. Bij deze leeftijd komen ook vragen over ICT-kwesties.
Als je dit dan toch wil vermelden, vermeld dan het type vragen. Bijv. 'werd benaderd voor vragen omtrent Windows 7 / De router / Internetinstallingen' o.i.d..'quote:Door mijn achtergrond als ICT-hobbyist waardoor ik ook regelmatig technische vragen op IT-gebied beantwoordde.
'ten alle tijde'quote:Er wordt nauw samengewerkt daardoor speelt zorgvuldigheid, betrouwbaarheid en tijdigheid een grote rol. De klanten bellen ons en wij bellen klanten. Gesprekken met klanten gebeurden te allen tijde resultaatgericht met empathie en respect.
het bedrijfquote:In september 2012 heb ik een doorstart gemaakt als verkoper binnen de face2face marketing bedrijf ‘BN’.
Je stuurt het team aan om individuele/teamvervand targets te halen. of ben jij hoofdelijk verantwoordelijk geweest voor het behalen ervan en heeft het team niets toegevoegd?quote:Ik houd van praten, maar ik heb geleerd dat veel meer te halen valt door te luisteren naar de klant. Binnen dit bedrijf ben ik in zeer korte tijd gepromoveerd tot captain, waarbij ik het team aanstuur waar nodig en targets zowel individueel als in teamverband behaal.
Moet nu een vergadering in dus commentaar is nog niet volledig, maar heb nog niet het idee dat je antwoord hebt gegeven op de kernvragen van KPN.quote:In deze tijd heb ik geleerd te onderhandelen met verschillende partijen, die allemaal verschillende belangen hebben. Door deze functie heb ik een bescheiden start gemaakt met de ontwikkeling van mijn leiderschapskwaliteiten.
Kwaliteit staat boven kwantiteit. Bij face2face marketing staat ‘zo veel mogelijk’ bovenaan, dat zou dus betekenen dat kwantiteit boven kwaliteit staat. Ik heb liever een goed gesprek waarbij ik doormiddel van luisteren, anticiperen, communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht de sale maak waarbij men zelf volledig achter het contract staan, dan dat ik zoveel mogelijk huizen pak om een paar geluksales te treffen waarbij de ruime meerderheid als spijtoptant uitvalt. Dat mijn scores boven gemiddelde zijn is leuk en motiveert mij, maar leuk is niet genoeg, want ik wil van beter naar best.
Dat het werk in een callcenter ook buiten gewone kantoortijden plaatsvindt, kan ik mij goed voorstellen. Ik houd van afwisseling, dus ik vind wisselende werktijden geen enkel probleem. Technische vragen van klanten vormen geen probleem voor mij, van controleren of de stekker erin zit tot adviseren over de verbindingspunten van glasvezel. Ik wil voor KPN werken, omdat ik een vind dat ik het verschil kan brengen op gebied van sales. Ik kan mij vinden in de missie en visie van KPN en wil graag bijdragen aan het realiseren ervan. Ik wil een start maken binnen KPN om mijzelf verder te ontwikkelen en uiteindelijk is mijn ambitie niet alleen om vernieuwde verkoopstrategieën toe te passen, maar ook door te groeien binnen het bedrijf. Jong, vernieuwend en dynamisch is hoe ik mijzelf graag beschrijf en dit past in het imago dat ik van KPN heb.
Mijn vertrouwen in dat ik de geschikte kandidaat ben voor deze vacature is natuurlijk volledig aanwezig als ik de belangen tegen elkaar afweeg. Hierom heb ik gesolliciteerd voor de functie ‘medewerker Technische helpdesk KPN’ waar telefonische verkoop iets mijn uitdaging is.
VN AN
Onjuist. TS heeft het goed.quote:
Deze zin snap ik niet helemaal. Of wordt 'iets' nog door iets vervangen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:52 schreef Sicario het volgende:
Hierom heb ik gesolliciteerd voor de functie ‘medewerker Technische helpdesk KPN’ waar telefonische verkoop iets mijn uitdaging is.
Je hebt gelijk, excuusquote:
Laat die simpele trol links liggen is mijn advies.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:05 schreef Claudia_x het volgende:
Als een vriend of kennis je een sollicitatiebrief zou sturen en om commentaar zou vragen, dan zou je - hoop ik dan maar - constructieve kritiek leveren. Kritiek hebben de meesten wel onder de knie; aan het constructieve gedeelte schort het een en ander. Maar hé, dat is allemaal geoorloofd als je iemand niet kent, klaarblijkelijk.
W00t? 40 ers kunnen prima uit de voeten met pc's.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:52 schreef Sicario het volgende:
Bij deze leeftijd komen ook vragen over ICT-kwesties.
Die zin klopt niet.quote:Door mijn achtergrond als ICT-hobbyist waardoor ik ook regelmatig technische vragen op IT-gebied beantwoordde.
Leestekens?quote:Er wordt nauw samengewerkt daardoor speelt zorgvuldigheid(...)
Tegenwoordig gebeurt het zonder empathie en respect?quote:De klanten bellen ons en wij bellen klanten. Gesprekken met klanten gebeurden te allen tijde resultaatgericht met empathie en respect.
de bedrijf? WTFquote:de face2face marketing bedrijf
Tof! Had je ook matrozen onder je?quote:Binnen dit bedrijf ben ik in zeer korte tijd gepromoveerd tot captain
De sale maak? Wat is 'de sale maken'. Klant binnenhalen, product verkopen, maar niet 'de sale maken'.quote:de sale maak
Omdat ik een vind? Let op typefouten...quote:omdat ik een vind dat ik het verschil kan brengen op gebied van sales.
Fijn dat je je er in kan vinden. Maar sta je er ook achter, spreekt het jou ook aan?quote:Ik kan mij vinden in de missie en visie van KPN en wil graag bijdragen aan het realiseren ervan.
Waarin ontwikkelen? Waarin doorgroeien? En een technisch medewerker hoeft niet echt verkoopstrategieën te hebben lijkt mij?quote:Ik wil een start maken binnen KPN om mijzelf verder te ontwikkelen en uiteindelijk is mijn ambitie niet alleen om vernieuwde verkoopstrategieën toe te passen, maar ook door te groeien binnen het bedrijf.
Ik ken de vacature niet, maar volgens mij hoort verkoop niet echt bij deze vacature? En waarom wil je van 'captain', naar een simpele medewerker? Dat lijkt me nogal een degradatie....quote:Mijn vertrouwen in dat ik de geschikte kandidaat ben voor deze vacature is natuurlijk volledig aanwezig als ik de belangen tegen elkaar afweeg. Hierom heb ik gesolliciteerd voor de functie ‘medewerker Technische helpdesk KPN’ waar telefonische verkoop iets mijn uitdaging is.
mevrouw Van der An,quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:52 schreef Sicario het volgende:
Dit is mijn vernieuwde brief, ik heb de feedback wat toegepast allen krijg ik hem niet echt korter. Hij past precies in een A4tje.
VN AN
SN NR
PC BC WP
WP, 19 maart 2013
Betreft: Motivatiebrief Medewerker Technische helpdesk KPN.
Beste mw. van der AN,
Welke functie had je daar? En verder klopt de zin niet. Al beter: op die afdeling was de gemiddelde leeftijd veertig jaar. Al snap ik niet echt hoe dat relevant is.quote:Op www.U.nl ben ik de vacature ‘Medewerker Technische helpdesk KPN’ tegengekomen en deze sprak mij direct aan. Ik zal u uitleggen waarom ik solliciteer voor deze functie.
Ik heb gewerkt voor het UWV en de functie die ik daar aannam was de gemiddelde leeftijd veertig jaar.
40, niet 80. En qua taal beter: Op deze leeftijd...quote:Bij deze leeftijd komen ook vragen over ICT-kwesties.
? Zin is niet af. en 'Door... waardoor' is dubbelop.quote:Door mijn achtergrond als ICT-hobbyist waardoor ik ook regelmatig technische vragen op IT-gebied beantwoordde.
Hoezo? Waarom heeft nauw samenwerken tot gevolg dat zorgvuldigheid, betrouwbaarheid en tijdigheid een grote rol speelt? Daarbij wissel je verleden tijd en tegenwoordige tijd af. En in plaats van tijdigheid zou ik voor stiptheid kiezen.quote:Er wordt nauw samengewerkt daardoor speelt zorgvuldigheid, betrouwbaarheid en tijdigheid een grote rol.
Te allen tijdequote:De klanten bellen ons en wij bellen klanten. Gesprekken met klanten gebeurden te allen tijde resultaatgericht met empathie en respect.
Eerste alinea even bekeken.quote:In september 2012 heb ik een doorstart gemaakt als verkoper binnen de face2face marketing bedrijf ‘BN’. Ik houd van praten, maar ik heb geleerd dat veel meer te halen valt door te luisteren naar de klant. Binnen dit bedrijf ben ik in zeer korte tijd gepromoveerd tot captain, waarbij ik het team aanstuur waar nodig en targets zowel individueel als in teamverband behaal. In deze tijd heb ik geleerd te onderhandelen met verschillende partijen, die allemaal verschillende belangen hebben. Door deze functie heb ik een bescheiden start gemaakt met de ontwikkeling van mijn leiderschapskwaliteiten.
Kwaliteit staat boven kwantiteit. Bij face2face marketing staat ‘zo veel mogelijk’ bovenaan, dat zou dus betekenen dat kwantiteit boven kwaliteit staat. Ik heb liever een goed gesprek waarbij ik doormiddel van luisteren, anticiperen, communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht de sale maak waarbij men zelf volledig achter het contract staan, dan dat ik zoveel mogelijk huizen pak om een paar geluksales te treffen waarbij de ruime meerderheid als spijtoptant uitvalt. Dat mijn scores boven gemiddelde zijn is leuk en motiveert mij, maar leuk is niet genoeg, want ik wil van beter naar best.
Dat het werk in een callcenter ook buiten gewone kantoortijden plaatsvindt, kan ik mij goed voorstellen. Ik houd van afwisseling, dus ik vind wisselende werktijden geen enkel probleem. Technische vragen van klanten vormen geen probleem voor mij, van controleren of de stekker erin zit tot adviseren over de verbindingspunten van glasvezel. Ik wil voor KPN werken, omdat ik een vind dat ik het verschil kan brengen op gebied van sales. Ik kan mij vinden in de missie en visie van KPN en wil graag bijdragen aan het realiseren ervan. Ik wil een start maken binnen KPN om mijzelf verder te ontwikkelen en uiteindelijk is mijn ambitie niet alleen om vernieuwde verkoopstrategieën toe te passen, maar ook door te groeien binnen het bedrijf. Jong, vernieuwend en dynamisch is hoe ik mijzelf graag beschrijf en dit past in het imago dat ik van KPN heb.
Mijn vertrouwen in dat ik de geschikte kandidaat ben voor deze vacature is natuurlijk volledig aanwezig als ik de belangen tegen elkaar afweeg. Hierom heb ik gesolliciteerd voor de functie ‘medewerker Technische helpdesk KPN’ waar telefonische verkoop iets mijn uitdaging is.
VN AN
Kap nou eens met dat eeuwige gezeik over al dan niet trollen. Je verneukt zo heel het topique.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:19 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Laat die simpele trol links liggen is mijn advies.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |