abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124130587
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:12 schreef Tchock het volgende:
Zo raar is het idee van transfervrijheid toch niet? Contract is afgelopen, als je aan een speler meer wil verdienen moet je hem beter vastleggen of eerder verkopen.
Je hebt helemaal gelijk. Als Ajacied was het allemaal wat minder logisch.
pi_124130602
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:21 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Rechtsgeschiedenis prevaleert boven bestuursrecht. Dus teksten uit de jaren '10, ook al is het bestuursrecht, zijn mooi en leuk.
Je bent niet vastgelopen *;
pi_124130678
Trouwens, wat de fuck. Die Bosman ging met zijn zaak tot aan het Hof van Justitie om te zorgen dat hij transfervrij naar USL Dunkerque kon, maar hij heeft er nooit een wedstrijd gespeeld? :') :D
pi_124130709
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:25 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, wat de fuck. Die Bosman ging met zijn zaak tot aan het Hof van Justitie om te zorgen dat hij transfervrij naar USL Dunkerque kon, maar hij heeft er nooit een wedstrijd gespeeld? :') :D
Principes, he has them.
pi_124130841
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Je bent niet vastgelopen *;
Nee joh.
pi_124131043
Zo. Het was een vruchtbare dag. Ruim 40 pagina's doorgenomen en samengevat voor rechtssociologie.
pi_124131680
Als een auteur schrijft:

quote:
Ja, zegt de hooggeachte inleider, dat is wel waar, maar dat geschiedt noodgedrongen. Ik had gesproken van een "vrijwilligen terugtred" van de wetgever. Ja, wat beteekent "noodgedrongen", wanneer een wetgever in steeds toenemende mate eene bepaalde methode van wetgeving volgt?
Is dit nou een citaat van iemand anders of een uiteenzetting van zijn eigen mening? :')
pi_124131728
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:01 schreef Tchock het volgende:
Als een auteur schrijft:

[..]

Is dit nou een citaat van iemand anders of een uiteenzetting van zijn eigen mening? :')
Ligt misschien aan mij, maar ik krijg echt een brainfart van deze zin. Kan er niks van maken.
pi_124131964
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:03 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Ligt misschien aan mij, maar ik krijg echt een brainfart van deze zin. Kan er niks van maken.
+1 Zeker zo uit de context niets van te maken.
pi_124132123
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

+1 Zeker zo uit de context niets van te maken.

Nu heb je net zo veel context als ik. Kun je er nu wel iets van maken? :')
pi_124132330
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:01 schreef Tchock het volgende:
Als een auteur schrijft:

[..]

Ik zou zeggen dat het eerste stuk een citaat van de hooggeachte inleider is. Het tweede deel is de mening van de auteur en dus een reactie op het citaat van de hooggeachte inleider.
pi_124132380
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:21 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat het eerste stuk een citaat van de hooggeachte inleider is. Het tweede deel is de mening van de auteur en dus een reactie op het citaat van de hooggeachte inleider.
Dit inderdaad.
pi_124132392
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:21 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wie de hooggeachte inleider is. Dit is de eerste pagina van het fragment dat ik moet lezen, de titel is 'A.A.H. Struycken (in reactie op bijdrage Loeff)' Is Loeff dan de hooggeachte inleider? :')

Wat het stomme is ook nog dat Loeff niet de mening heeft - of ik mis iets heel erg - die tot de eerste inspringing wordt uitgelegd.
pi_124132409
I guess.
pi_124132431
alsin, loyens en loef?
pi_124132448
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wie de hooggeachte inleider is. Dit is de eerste pagina van het fragment dat ik moet lezen, de titel is 'A.A.H. Struycken (in reactie op bijdrage Loeff)' Is Loeff dan de hooggeachte inleider? :')
Het zou goed kunnen dat dit een verslag is van een vergadering van een commissie. Het was in die tijd niet vreemd dat dergelijke notulen/verslagen als een bron gepubliceerd werden. En de hooggeachte inleider is dan waarschijnlijk de discussieleider.
pi_124132456
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:24 schreef Yreal het volgende:
alsin, loyens en loef?
Dat vroeg ik me ook al af, ja! Overigens is Loeff met twee f'en. Zowel in het bedrijf als in de auteur.
pi_124132513
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af, ja! Overigens is Loeff met twee f'en. Zowel in het bedrijf als in de auteur.
ik wist dat ik iets fout schreef. Zou goed kunnen trouwens.
pi_124132520
Overigens zijn deze teksten, en alle 20e eeuwse teksten eigenlijk, nog heel goed te doen en doorlopend te lezen. Als je bijvoorbeeld 17e eeuwse en nog oudere juridische teksten gaat lezen moet je soms een zin toch echt wel even 2-3x goed lezen om te doorgronden wat er staat.
pi_124132523
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Loeff

Ik denk dat dit de Loeff is die ik nu lees. Hoewel het stuk van Struyckens in reactie op Loeff vier jaar na zijn dood is gepubliceerd :')
pi_124132546
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:27 schreef Tchock het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Loeff

Ik denk dat dit de Loeff is die ik nu lees. Hoewel het stuk van Struyckens in reactie op Loeff vier jaar na zijn dood is gepubliceerd :')
Waarom voeg je de hele tijd de ' :') ' smiley toe? :P
pi_124132557
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:27 schreef Actaeon het volgende:
Overigens zijn deze teksten, en alle 20e eeuwse teksten eigenlijk, nog heel goed te doen en doorlopend te lezen. Als je bijvoorbeeld 17e eeuwse en nog oudere juridische teksten gaat lezen moet je soms een zin toch echt wel even 2-3x goed lezen om te doorgronden wat er staat.
Hier voor had ik teksten van Loeff, uit 1912, dat was prima te lezen. Deze man uit 1924 is niet door te komen :{
pi_124132570
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:27 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Waarom voeg je de hele tijd de ' :') ' smiley toe? :P
Omdat ik het stom vind dat ik een normale Nederlandse tekst niet begrijp

edit: En die laatste omdat Struycken reageert op een auteur die al vier jaar dood is :') :D
pi_124132698
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Omdat ik het stom vind dat ik een normale Nederlandse tekst niet begrijp

edit: En die laatste omdat Struycken reageert op een auteur die al vier jaar dood is :') :D
Je kan niet alles weten? Niks mis mee met af en toe toegeven dat je iets niet snapt en daar vrede mee hebben.

En dat is ook weer niet heel vreemd? Als de visies nog steeds heersen/discutabel zijn? Zat huidige literatuur waar nog steeds visies van Van der Grinten becommentarieerd worden terwijl de man al meer dan 20 jaar geleden overleden is.
pi_124132732
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:32 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Je kan niet alles weten? Niks mis mee met af en toe toegeven dat je iets niet snapt en daar vrede mee hebben.
Ehh. Vrede mee hebben dat je iets niet snapt lijkt me niet bepaald een succesvolle tactiek wat betreft tentamenstof, wel?
quote:
En dat is ook weer niet heel vreemd? Als de visies nog steeds heersen/discutabel zijn? Zat huidige literatuur waar nog steeds visies van Van der Grinten becommentarieerd worden terwijl de man al meer dan 20 jaar geleden overleden is.
Ja, dat is ook wel weer waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')