Je hebt helemaal gelijk. Als Ajacied was het allemaal wat minder logisch.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:12 schreef Tchock het volgende:
Zo raar is het idee van transfervrijheid toch niet? Contract is afgelopen, als je aan een speler meer wil verdienen moet je hem beter vastleggen of eerder verkopen.
Je bent niet vastgelopenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Rechtsgeschiedenis prevaleert boven bestuursrecht. Dus teksten uit de jaren '10, ook al is het bestuursrecht, zijn mooi en leuk.
Principes, he has them.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:25 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, wat de fuck. Die Bosman ging met zijn zaak tot aan het Hof van Justitie om te zorgen dat hij transfervrij naar USL Dunkerque kon, maar hij heeft er nooit een wedstrijd gespeeld?![]()
Is dit nou een citaat van iemand anders of een uiteenzetting van zijn eigen mening?quote:Ja, zegt de hooggeachte inleider, dat is wel waar, maar dat geschiedt noodgedrongen. Ik had gesproken van een "vrijwilligen terugtred" van de wetgever. Ja, wat beteekent "noodgedrongen", wanneer een wetgever in steeds toenemende mate eene bepaalde methode van wetgeving volgt?
Ligt misschien aan mij, maar ik krijg echt een brainfart van deze zin. Kan er niks van maken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:01 schreef Tchock het volgende:
Als een auteur schrijft:
[..]
Is dit nou een citaat van iemand anders of een uiteenzetting van zijn eigen mening?
+1 Zeker zo uit de context niets van te maken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:03 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Ligt misschien aan mij, maar ik krijg echt een brainfart van deze zin. Kan er niks van maken.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
+1 Zeker zo uit de context niets van te maken.
Ik zou zeggen dat het eerste stuk een citaat van de hooggeachte inleider is. Het tweede deel is de mening van de auteur en dus een reactie op het citaat van de hooggeachte inleider.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:01 schreef Tchock het volgende:
Als een auteur schrijft:
[..]
Is dit nou een citaat van iemand anders of een uiteenzetting van zijn eigen mening?
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat het eerste stuk een citaat van de hooggeachte inleider is. Het tweede deel is de mening van de auteur en dus een reactie op het citaat van de hooggeachte inleider.
Ik heb geen idee wie de hooggeachte inleider is. Dit is de eerste pagina van het fragment dat ik moet lezen, de titel is 'A.A.H. Struycken (in reactie op bijdrage Loeff)' Is Loeff dan de hooggeachte inleider?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat het eerste stuk een citaat van de hooggeachte inleider is. Het tweede deel is de mening van de auteur en dus een reactie op het citaat van de hooggeachte inleider.
Het zou goed kunnen dat dit een verslag is van een vergadering van een commissie. Het was in die tijd niet vreemd dat dergelijke notulen/verslagen als een bron gepubliceerd werden. En de hooggeachte inleider is dan waarschijnlijk de discussieleider.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wie de hooggeachte inleider is. Dit is de eerste pagina van het fragment dat ik moet lezen, de titel is 'A.A.H. Struycken (in reactie op bijdrage Loeff)' Is Loeff dan de hooggeachte inleider?
Dat vroeg ik me ook al af, ja! Overigens is Loeff met twee f'en. Zowel in het bedrijf als in de auteur.quote:
ik wist dat ik iets fout schreef. Zou goed kunnen trouwens.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af, ja! Overigens is Loeff met twee f'en. Zowel in het bedrijf als in de auteur.
Waarom voeg je de hele tijd de 'quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:27 schreef Tchock het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Loeff
Ik denk dat dit de Loeff is die ik nu lees. Hoewel het stuk van Struyckens in reactie op Loeff vier jaar na zijn dood is gepubliceerd
Hier voor had ik teksten van Loeff, uit 1912, dat was prima te lezen. Deze man uit 1924 is niet door te komenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:27 schreef Actaeon het volgende:
Overigens zijn deze teksten, en alle 20e eeuwse teksten eigenlijk, nog heel goed te doen en doorlopend te lezen. Als je bijvoorbeeld 17e eeuwse en nog oudere juridische teksten gaat lezen moet je soms een zin toch echt wel even 2-3x goed lezen om te doorgronden wat er staat.
Omdat ik het stom vind dat ik een normale Nederlandse tekst niet begrijpquote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Waarom voeg je de hele tijd de '' smiley toe?
Je kan niet alles weten? Niks mis mee met af en toe toegeven dat je iets niet snapt en daar vrede mee hebben.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat ik het stom vind dat ik een normale Nederlandse tekst niet begrijp
edit: En die laatste omdat Struycken reageert op een auteur die al vier jaar dood is![]()
Ehh. Vrede mee hebben dat je iets niet snapt lijkt me niet bepaald een succesvolle tactiek wat betreft tentamenstof, wel?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je kan niet alles weten? Niks mis mee met af en toe toegeven dat je iets niet snapt en daar vrede mee hebben.
Ja, dat is ook wel weer waar.quote:En dat is ook weer niet heel vreemd? Als de visies nog steeds heersen/discutabel zijn? Zat huidige literatuur waar nog steeds visies van Van der Grinten becommentarieerd worden terwijl de man al meer dan 20 jaar geleden overleden is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |