quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:46 schreef Lemans24 het volgende:
Het lijkt er op dat nooit een deel 6 van dit topic was geopend, dus hierbij na 14 maanden alsnog!
In Mexico City (lokaal meestal D.F. genoemd) zelf zou ik sowieso een half dagje door de markt zwerven, die is echt enorm en loopt over in de straten eromheen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:36 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik ben dus eind juni/begin juli ergens een weekje in Mexico City. Nog nooit geweest, en ik wil gewoon een week in Mexico City verblijven bij een vriend die daar nu woont, maar wat zijn dan de tips? Zijn er een aantal dingen met een day trip goed te bezoeken?
Het verder door Mexico reizen komt wel een andere keer, ik ga nu gewoon een weekje voordat ik richting LA vlieg.
Vind ik ook. Ik ben toen ook twee weken in Guadalajara geweest, verder in Tequila en diverse plaatsen aan de kust daar.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:23 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Jammer dat je maar 1 week gaat, anders zou ik zeker Guadalajara aandoen! Soberso vind ik de staat Jalisco een van de mooiste en veelzijdigste.
Ik kom nog wel een keertje terug, dit is meer een bezoek bij een vriend en een eerste introductie. De rondreis door Mexico volgt later.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:23 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Jammer dat je maar 1 week gaat, anders zou ik zeker Guadalajara aandoen! Soberso vind ik de staat Jalisco een van de mooiste en veelzijdigste.
Je woont in Londen hè. Ik heb vaker van Londenaren gehoord, dat ze neit heel onder de indruk waren van Mexico City, omdat de grootte niet imposant voor ze is. De omvang van de stad alleen al, maakt het voor mij heel boeiend. Daarnaast, wat heeft Teotihuacan met beton te maken?quote:Op zondag 17 maart 2013 10:56 schreef Individual het volgende:
Mexico is echt een enorm divers land.
Mexico DF vond ik maar niets en Teotihuacán ook niet. (Rotten) Concrete Jungle.
Ik ben DF én Mexico liefhebber, groot promotor van het land ook!quote:Op zondag 17 maart 2013 18:53 schreef Individual het volgende:
De grootte van een stad maakt me weinig uit; de stad zelf vond ik niets. Er waren zeker wel goede dingen (Coyoacán, Plaza de la Constitución), maar de balans was niet goed. Concrete jungle sloeg natuurlijk ook op de stad en niet op Teotihuacan. De omgeving van Teotihuacan vond ik trouwens veel mooier dan die mislukte piramides zelf.
Het was dan ook een post om de grote verschillen in het land te benoemen en niet dagtochten vanuit Mexico DF. Het land is dan ook flink groot. Veel mensen denken ook dat het hele land in een drugsoorlog is verwikkeld en dat is zeker niet zo.
Sorry Mexico DF liefhebbers.. dit is mijn persoonlijke ervaring.
Maar smaken verschillen gewoon!quote:Op zondag 17 maart 2013 19:57 schreef Individual het volgende:
Promoter van Mexico als land zeker; juist daarom vertel ik mensen weg te blijven van DF.
Allemaal gedaan natuurlijk, allemaal de moeite waard!quote:Op zondag 17 maart 2013 23:44 schreef Tanin het volgende:
Eens dat Teotihuacan een prachtige dagtrip is. Ook zijn er de Tula, maar die zijn toch minder indrukwekkend.
Guanajato is inderdaad erg tof, en ze verkopen er meerdere dagtours naar San Miguel Allende, waar je tussendoor ook nog wat plaatsen bezoekt, was erg leuk. Zeker 2-3 dagen daar doorbrengen.
Guadalajara is ook mooi, maar valt een beetje buiten de planning inderdaad.
Binnen DF Coyoacan en Xochimilco inderdaad.
En geniet van het eten op straat! Heerlijk!
In de stad was ik nog het Palacio del Bellas Artes vergeten (metro Bellas Artes) en het Palacio Nacional (aan de Zocalo), in beide gebouwen kun je prachtige murals bewonderen, o.a. van Diego Riviera, sommige daarvan zijn wereldberoemd, zelfs voor een niet-kunstkenner als ik.quote:Op maandag 18 maart 2013 00:29 schreef Rnnz het volgende:
[...]
Leukste dingen in de buurt van D.F. zijn al genoemd.
Ook heb je nog het kasteel op die berg, bij het park, en een ander huis van Frida in Xochimilcoquote:Op dinsdag 19 maart 2013 03:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In de stad was ik nog het Palacio del Bellas Artes vergeten (metro Bellas Artes) en het Palacio Nacional (aan de Zocalo), in beide gebouwen kun je prachtige murals bewonderen, o.a. van Diego Riviera, sommige daarvan zijn wereldberoemd, zelfs voor een niet-kunstkenner als ik.
En dan is er ook nog (aan de andere kant van het park bij Bellas Artes) het Museo Mural Diego Riviera met maar één mural van hem.
Coayacan is al genoemd, dat is een soort dorp dat aan de stad is vastgegroeid. Daar heb je o.a. het huis van Frida Kahlo, maar daar ben ik niet geweest.
Er zijn nog veel meer musea, parken en zelfs een Six Flags pretpark. Ook is er een circuit binnen de stadsgrenzen en een enorm stadion: Mexicaans voetbal is de moeite waard, al heb ik dat zelf alleen in Guadalajara gezien.
Wil je goedkoop shoppen: er is/was een Outlet winkelcentrum in de buurt van Toluca, moet je even navragen.
En wil je een berg op: de vulkanen in de buurt zijn met tours te bezoeken.
Backpack op de rug, en dan van Mexicostad naar het zuiden verplaatsen, en dan ergens aan het einde 1 binnenlandse vlucht terug. Ticket kost 800E ofzo zag ik alquote:Op woensdag 10 april 2013 20:36 schreef Rnnz het volgende:
Moet op zich mogelijk kunnen zijn, maar wordt wel krap en hangt ook zeker af van wat je verstaat onder 'alle uitjes'. Hostels en eten zijn goedkoop in Mexico, ticket er naar toe kan al de helft van je budget beslaan. Busvervoer is ook goed en redelijk goedkoop, maar zoals gezegd is het allemaal erg afhankelijk.
Heb je wat concretere plannen van wat je precies wilt?
haha thanksquote:Op woensdag 10 april 2013 22:12 schreef Rnnz het volgende:
Dat moet op zich wel kunnen, maar wel verdomd goed op je budget letten zou ik zeggen.![]()
Wellicht dat je dan globaal van Mexico DF naar Cancun kunt reizen, om vandaar uit voor nog geen 100 euro met Vivaaerobus (http://www.vivaaerobus.com) terug te vliegen naar DF. Kwalitatief hoogstaande busmaatschappijen in Mexico zijn ADO (http://www.ado.com.mx) en Primera Plus (http://www.primeraplus.com.mx). Kun je een beetje kijken wat het gaat kosten.
Afstand tussen Mexico DF en Cancun is ongeveer 1500-1600 km overigens, hetzelfde geldt voor Chitzen Itzá, verkijk je daar niet op.
Die bussen zijn zeker een aanrader. Ik zou kiezen voor Primera Plus, de bussen zijn erg comfortabel en vaak is er ook wifi aan boord. Verkijk je niet op je budget, Mexico is niet een héél goedkoop land.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:17 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
haha thanks![]()
ach, ik heb een maand, dus ik kan wel plaatsen in het midden ook pakken lijkt meThanks voor die bussen
In het hoogseizoen ga je dat echt niet lager vinden hoor denk ik.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:39 schreef Lemans24 het volgende:
Ik zou een rondrit doen en de binnenlandse vlucht zo vermijden.
Wil je helemaal naar Yucatan, of zijn Oaxaca en Chiapas ook goed? Zo ja, dan kun je zeker alles prima met de bus doen. Yucatan is wel erg ver per bus en dan zou je ook gewoon op Cancun kunnen vliegen, ipv Mexico City.
2000 euro is ook wel te doen voor een maand, maar dat zal vooral afhangen van de prijs van het ticket naar Mexico. 800 is wel duur, dat moet lager kunnen.
Hij noemt nergens een datum. Daarnaast, kijk eens naar vertrek vanuit Madrid of Barcelona voor lagere prijzen.quote:Op donderdag 11 april 2013 01:52 schreef Rnnz het volgende:
[..]
In het hoogseizoen ga je dat echt niet lager vinden hoor denk ik.
thanks voor de tipquote:Op donderdag 11 april 2013 03:30 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hij noemt nergens een datum. Daarnaast, kijk eens naar vertrek vanuit Madrid of Barcelona voor lagere prijzen.
Vanuit Spanje is minder dan 400 soms mogelijk, goed zoeken!quote:Op vrijdag 12 april 2013 00:30 schreef Rnnz het volgende:
In dat geval is een vertrek van Amsterdam sowieso goedkoper. Ik zie op Cheaptickets prijzen rond de 700 euro, dat is wel netjes.
Naar Mexico?quote:Op vrijdag 12 april 2013 00:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vanuit Spanje is minder dan 400 soms mogelijk, goed zoeken!
Daar geloof ik ook geen klapkloten van.quote:Op vrijdag 12 april 2013 00:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vanuit Spanje is minder dan 400 soms mogelijk, goed zoeken!
Er verschijnen anders af en toe enkeltjes voor 130/160,- naar en van Cancun met Pullmantur air of Aireuropa. (momenteel iig terug in juni voor 129,-)quote:
Toch is het waar. Ik heb nu ook een enkeltje van 135 euro voor Madrid-Cancun met Pullmanturair. Ik ga hem helaas niet gebruiken, want een enkeltje terug is niet meer goedkoop te vinden (orbest, die daarvoor goede prijzen had, is failliet).quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:03 schreef Rnnz het volgende:
Zeker belasting e.d. niet bij opgeteld? Sorry, maar kan er niet aan geloven.
Mocht het waar zijn, dan zal het sowieso héél sporadisch zijn dat je die tickets vindt. Normaal zit je toch echt wel minstens aan de 700 euro die ik eerder aangaf.
135 heen in april, 129 terug in juni, 50 euro vertrekbalasting: totaal 314 euro. Het kan...quote:Op vrijdag 12 april 2013 08:35 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Daar geloof ik ook geen klapkloten van.
Met Air Europa? Vanaf waar vertrekken en aankomst?quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
135 heen in april, 129 terug in juni, 50 euro vertrekbalasting: totaal 314 euro. Het kan...
Mexico City is veel groter dan London. Er reizen elke dat 6 miljoen mensen met de metro, daar valt London bij in het niet. Maar ik vond Mexico City ook weinig aan. Zona Rosa is trouwens wel gezellig en leuk op zich om te vertoeven maar vond de hele stad weinig bijzonder.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je woont in Londen hè. Ik heb vaker van Londenaren gehoord, dat ze neit heel onder de indruk waren van Mexico City, omdat de grootte niet imposant voor ze is. De omvang van de stad alleen al, maakt het voor mij heel boeiend. Daarnaast, wat heeft Teotihuacan met beton te maken?
Verder noem je niet echt haalbare dagtochten vanuit Mexico City
Want? weinig te zien ofzo? geen sfeer? etc?quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mexico City is veel groter dan London. Er reizen elke dat 6 miljoen mensen met de metro, daar valt London bij in het niet. Maar ik vond Mexico City ook weinig aan. Zona Rosa is trouwens wel gezellig en leuk op zich om te vertoeven maar vond de hele stad weinig bijzonder.
Veracruz en Xalapa zijn leuke steden, vind ik ook. Palenque was ik ook zeer van onder de indruk.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 02:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Allemaal gedaan natuurlijk, allemaal de moeite waard!
Ik heb in een soort achtje gereisd, eerst west naar Jalisco, toen oost naar Veracruz en Guatamala. Het Mexicaanse deel van de oostelijke lus ging zo: Papantla (El Tajin), Veracruz, Xalapa, Catemaco, Oaxaca (Monte Alban), San Christobal de las Casas, Tuxtla Gutierez en Palenque.
Vooral het gebied bij Papantla, Veracruz en Xalapa was een grote positieve verrassing. Je hebt er mooie ruïnes, bergen, watervallen en twee totaal verschillende steden: Veracruz is een bloedhete Caribische havenstad, Xalapa is een koele studentenstad in de bergen.
Jep, ik heb dit in 2010 gedaan voor 2300 en ik heb niet echt zuinig aan gedaan.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:16 schreef AldoTheApache het volgende:
Hey mensen
Ik zit te kijken naar een backpacktrip naar Mexico. Is een budget van 2000 incl. vliegticket voldoende voor een maand?
gewoon busvervoer, 1 binnenlands vluchtje, wel alle uitjes en een beetje normaal slapen en eten
Ik denk dat het vooral mijn eigen mindset was, ik ben een paar dagen ziek geweest. Maar nee, de sfeer vond ik ook niet echt leuk toen ik wel op pad ging.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:09 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Want? weinig te zien ofzo? geen sfeer? etc?
quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jep, ik heb dit in 2010 gedaan voor 2300 en ik heb niet echt zuinig aan gedaan.
Dat zeker. En als je moet kiezen tussen Chitzen Itza en Palenque wegens budget: in Palenque kun je alles nog beklimmen (Chitzen Itza niet) en je bent er zeker een dag aan kwijt om alles te zien. Chiapas heeft sowieso veel te bieden. Ik had Cancun ook nog wel willen zien maar dat kwam tijdtechnisch en budgettechnisch niet zo lekker meer uit. En verder is het vanuit Palenque en omgeving makkelijker doorreizen naar het zuiden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:15 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
mij lijkt het heel gaaf om eens een nieuw continent te bezoeken, en volgens mij is Mexico een goed instappunt voor midden/zuid Amerika
KLM heeft een directe verbinding met DF.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:30 schreef Schadenfreude het volgende:
Het lijkt er trouwens niet op dat er überhaupt directe vluchten vanuit Amsterdam gaan. Het zou dan altijd via London, Madrid, Washington DC of een andere stad gaan. Vaak met meer dan 8 uur overstaptijd...
Nee, integendeel. Vlieg zelf altijd naar Mexico met BA of AA, vanaf Londen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:37 schreef Schadenfreude het volgende:
O ja, klopt. Maar KLM is niet de goedkoopste...
Ja, maar dat is hún probleem toch?quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:55 schreef AldoTheApache het volgende:
overstap van 1,5 uur in de USA is te kort toch?
klopt, maarja als ik dan ineens 6 uur moet wachtenquote:Op donderdag 23 mei 2013 18:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is hún probleem toch?
Als je het kam boeken bij één maatschappij, kom je op je bestemming.
Verder, het gaat nog wel goedkoper worden, via Madrid.
Of je vliegt ineens voor 500 euro, maar moet wel overnachten in Madrid. Zou je dat doen? Of voor 500 vliegen vanaf Brussel?quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:18 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
klopt, maarja als ik dan ineens 6 uur moet wachten![]()
![]()
een overstaptijd van 2 uur op Washington, te doen? ticket voor 700E
500 euro vanaf brussel zou ik wel doenquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:25 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Of je vliegt ineens voor 500 euro, maar moet wel overnachten in Madrid. Zou je dat doen? Of voor 500 vliegen vanaf Brussel?
Zo nee, dan ga je niet snel onder de 700 vinden en is dit ticket misschien wel goed. Al zou ik niet via de VS vliegen.
Nog nietquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:26 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
500 euro vanaf brussel zou ik wel doenwaar heb je die gevonden?
![]()
Hoe lang van tevoren zou ik dan ongeveer moeten boeken?quote:
Guanajuato is zeker de moeite waard. Verder vind ik Puerto Vallarta een mooie kustplaats, in het westen, dat welquote:Op woensdag 9 april 2014 23:32 schreef Rnnz het volgende:
Ik wil deze zomer ook weer eens naar Mexico toe! Zit een beetje te kijken naar tickets en plekken waar ik naar toe zou kunnen gaan.
Iemand nog leuke tips? Ik heb al redelijk wat gezien (de bekende plekken in Jalisco, D.F., Michoacán, Oaxaca, Chiapas en Yucatán). Ik ga sowieso naar Guadalajara en Hermosillo (in het noorden) om vrienden op te zoeken, maar daarnaast zit ik te denken om richting Guanajuato en Huasteca Potosina te gaan (allebei nog nooit geweest). Is er wat te doen aan de oostkust, is Veracruz bijvoorbeeld de moeite waard?
Mooie plek inderdaad, Puerto Vallarta ben ik al eens geweest. Ik zat toen in Bucerias, klein plekje daarbuiten.quote:Op donderdag 10 april 2014 00:25 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Guanajuato is zeker de moeite waard. Verder vind ik Puerto Vallarta een mooie kustplaats, in het westen, dat wel
Waarom ga je niet naar Michoacan? Parangaricutirimicuaro, Morelia en Uruapan.quote:Op donderdag 10 april 2014 00:37 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Mooie plek inderdaad, Puerto Vallarta ben ik al eens geweest. Ik zat toen in Bucerias, klein plekje daarbuiten.![]()
Ik zat er aan te denken om wat zuidelijker te gaan naar Acapulco of Puerto Escondido, maar de eerste mijd ik liever op dit moment, terwijl Puerto Escondido een beetje ver is als ik vlieg op D.F.
Ik ben een keer tijdens Dia de los Muertos in Michoacán geweest, vooral dan is de sfeer daar echt magisch. Het enige wat ik in die staat nog niet heb gezien zijn de bekende monarchvlinders, maar dat seizoen is helaas al weer afgelopen (november - maart).quote:Op donderdag 10 april 2014 10:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom ga je niet naar Michoacan? Parangaricutirimicuaro, Morelia en Uruapan.
Dat is een erg interessant route vanuit Guanajuato waarbij je het klimaat per regio ziet veranderen. Zeker als je even via Querétaro gaat.
Verder dan Uruapan zou ik niet gaan zonder locals want dan kom je richting Nueva Italia/Apatzingan in het drugsgebied.
Voor zij die de bergen in willen is de regio rondom Jalpan interessant. Flink contrast met Querétaro.
Voor wie met de auto is, even wat Lamsvlees kopen in Santa Rosa (op de snelweg tussen Querétaro en San Miguel). Dat plaatsje staat eigenlijk alleen hierom bekend.
De vulkaan heb ik nooit beklommen, ben toen enkel in San Juan Parangaricutiro geweest. Tacos de venadoquote:Op donderdag 10 april 2014 14:22 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Ik ben een keer tijdens Dia de los Muertos in Michoacán geweest, vooral dan is de sfeer daar echt magisch. Het enige wat ik in die staat nog niet heb gezien zijn de bekende monarchvlinders, maar dat seizoen is helaas al weer afgelopen (november - maart).
Tip als je daar bent: beklim de Paricutin vulkaan. Zwaar, maar dan heb je ook wat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Par%C3%ADcutin
Xalapa zal ik zeker in gedachten houden, lijkt me een mooie plek om naar toe te gaan. Zelfde geldt voor Zacatecas.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:54 schreef Lemans24 het volgende:
Guanajuato is waarschijnlijk de mooiste kleine stad van heel Noord-Amerika, dus daar zeker heengaan!
Verder is Veracruz, met El Tajin en de onbekendere kleine ruïnes (en verderop de wetlands bij Catemaco) zeker de moeite waard. Het is wel snikheet in deze regio en een enorm contrast met het binnenland.
Over binnenland gesproken, Xalapa is een erg leuke stad, met een levendige studentenbevolking en een mooi museum over o.a. de Olmeken. Watervallen en vulkanen in de buurt (en zelfs één midden in de stad).
In het noorden kan ik je verder nog Zacatecas aanraden, de oude zilvermijnstad. Het is voor Mexico wat Potosi is voor Bolivia.
Als je helemaal naar Hermosillo gaat, zal de Baranca del Cobre a wel op je programma staan? Ik ben daar nooit geweest, maar het staat hoog op m'n lijstje!
Ik heb goede ervaringen met Mexico City Hostel op Rep. de Brasil, een zijstraat van de Zocalo.quote:Op zondag 1 juni 2014 18:30 schreef mjan het volgende:
Iemand tips voor een hostel in DF? Ik reis in m'n eentje, dus een beetje aanspraak en gezelschap om trips mee te ondernemen is welkom.
Zona Rosa is een leuke wijk!quote:Op zondag 1 juni 2014 18:30 schreef mjan het volgende:
Iemand tips voor een hostel in DF? Ik reis in m'n eentje, dus een beetje aanspraak en gezelschap om trips mee te ondernemen is welkom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |