Die insectenhotels werken als een tiet, maar waarom niet zelf maken?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:12 schreef Hello_Kitty het volgende:
over een ander soort nestkastje, ik ben net begonnen met de tuin aan te planten en ik merk dat er veel bijen en vliegende insecten interesse hebben in de nieuwe hulsthaag. Hopelijk binnenkort wat meer vogels in de tuin maar ik zou nu een insectenhotel willen aanschaffen.
zoiets:
[ afbeelding ]
heeft er iemand hier al ervaring mee? wordt dit ook echt gebruikt door insecten of koop ik gewoon wat geveldecoratie voor mijn tuinhuisje?
Wat een schatjesquote:Op woensdag 29 mei 2013 15:13 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Vogeltjes bij mijn vriendin. ..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:01 schreef computergirl het volgende:
Nou de lokale Vlaamse Gaai heeft ook weer een maaltje baby-pimp opgeten in boom voor mijn huis.
Er fladderde eentje rond die nauwelijk kon vliegen, wel twee ouders in de buurt om eten te geven.
Eerst gaat een buurman het beestje vangen omdat hih het wilde voeren, terwijl op dat moment een van de ouders een halve meter verder op zat![]()
Sja, die vlaamse gaai is dan weer natuur. Mede daarom krijgen ze zoveel jongen. Niet dat het leuk is om te zien natuurlijk....quote:Hij heeft hem uiteindelijk toch weer buiten gezet en de ouders vonden het kleintje weer maar de gaai een paar uur later dus ook.
Wow a redelijk veel bewonders, cool.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:37 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Die insectenhotels werken als een tiet, maar waarom niet zelf maken?
Ik ga die van mij uitbreiden deze week, zal even pic posten als het klaar is.
Vorig jaar was ik gaatjes aan het boren en de eerste bijen gingen er binnen een kwartier in!
Edit: Nu heb ik twee wijnkistjes hangen. Ik twijfel nog of ik er meer bij ga hangen, of dat ik 1 grote kast maak.
[ afbeelding ]
Mooi gemaakt in elk geval!quote:Op zondag 2 juni 2013 20:19 schreef Hello_Kitty het volgende:
[..]
Wow a redelijk veel bewonders, cool.
Ok je hebt gelijk, zelf maken is een pak leuker en ik ben best wel trots op het resultaat. Ik heb het pas tegen 7 uur 's avonds opgehangen dus alle brave bijtjes zullen misschien al gaan slapen zijn. De volgende dagen toch eens in het oog houden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ik geef toe, ik ben zo iemand met een gemanicuurde tuin daarom een beetje extra werk gestoken in de looks van het insectenhotel
Aaibaarheidsfactor 100quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:13 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
Het uitvliegen nog kunnen aanschouwen?quote:Op maandag 3 juni 2013 22:36 schreef Vicky het volgende:
Laatste foto van de vogeltjes.. ze zijn uitgevlogen.
Foto is van zaterdag
[ afbeelding ]
Mooi gedaan man! Dat gaat zeker werken.quote:Op zondag 2 juni 2013 20:19 schreef Hello_Kitty het volgende:
[..]
Wow a redelijk veel bewonders, cool.
Ok je hebt gelijk, zelf maken is een pak leuker en ik ben best wel trots op het resultaat. Ik heb het pas tegen 7 uur 's avonds opgehangen dus alle brave bijtjes zullen misschien al gaan slapen zijn. De volgende dagen toch eens in het oog houden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ik geef toe, ik ben zo iemand met een gemanicuurde tuin daarom een beetje extra werk gestoken in de looks van het insectenhotel
Hoe krijg jij het voor elkaar om zo ontzettend veel licht in je nestkast te krijgen, (of heb je stiekem even de deksel opgelichtquote:Op woensdag 29 mei 2013 15:13 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat zijn ze laat!quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:40 schreef Sakura het volgende:
Sinds enkele dagen hebben wij ook een serieus stel in de nestkast, Inmiddels ligger er al 3 eitjes en het gaan er iig 4 worden, er wordt namelijk nog niet gebroed.
Dankzij medefokker Mdrop hebben we weer life webcams draaien
http://webcam.loaden.nl
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een levenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat zijn ze laat!
Btw, ik ga vandaag op vakantie (1-2 maanden, afhankelijk van het weer e.d.) dus mij zie je hier voorlopig niet meer posten. Iedereen succes met de vogeltjes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |