abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124051823
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Worry is a misuse of imagination
pi_124051829
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:08 schreef anna82 het volgende:
Wat mij dwars zit is dat ik elke week wel 1 keer uitgescholden wordt op de fiets. Meestal door chagrijnige oude mannen (50+) en meestal voor iets als "stomme muts" "stom wijf" of "kutwijf"! Nu lijkt het alsof ik niet kan fietsen, maar dit betreft dan dingen als: wachten voor een stoplicht, je hand uitsteken en de rotonde afgaan, van je fiets afstappen op de stoep.

En normaal zeg ik dan: "u ook een fijne dag meneerrrrrrr", maar vanochtend heb ik m'n middelvinger opgestoken :D
Ja oke dat snap ik wel :P
-edit-
dat het irritant is. uitschelden is net zo not-done.

[ Bericht 3% gewijzigd door Probability op 14-03-2013 16:12:06 ]
pi_124051833
Ook goeiemiddag.
Ja doei.
pi_124051880
Weer die communicatie! :N
Be someone that makes you happy
pi_124051910
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:52 schreef Nallie het volgende:
Communicatie O+

Ik heb een prutdag en ik moet ook nog studeren want heb morgen de hele dag cursus met aansluitend een praktijktoets en een schriftelijke toets.. ik ben nu al zenuwachtig :')
Gaat je lukken!!!
pi_124052508
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:57 schreef Probability het volgende:

[..]

-edit-
}:|

Kutfietsers :{w

Anna ^O^ heel netjes, en als autorijder bedankt ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_124052745
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:57 schreef Probability het volgende:

[..]

-edit-
Wat is daar nu weer mis mee? ik steek ook mijn hand uit. Hieruit kunnen de amsterdammers afleiden dat ik een provinciaal ben!
pi_124052750
Ik vind de TT niet oke Prob!
En hoezo is hand uitsteken irritant? Dat is toch noodzakelijk?
Of heb jij richtingaanwijzers op je fiets? oO<
pi_124052785
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:21 schreef Perruche het volgende:

[..]

Wat is daar nu weer mis mee? ik steek ook mijn hand uit. Hieruit kunnen de amsterdammers afleiden dat ik een provinciaal ben!
O ik dacht je hand NIET uitsteken en fietsen op de stoep!

Haha nog niet wakker
pi_124052809
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:21 schreef Nallie het volgende:
Ik vind de TT niet oke Prob!
En hoezo is hand uitsteken irritant? Dat is toch noodzakelijk?
Of heb jij richtingaanwijzers op je fiets? oO<
Wel een leuk plaatje van een stomme muts, is Anna uiteraard niet.
Ja dacht dat NIET handuitsteken werd bedoeld
pi_124052861
Haha communiceren ;)

Ik vind hand niet uitsteken ook megairritant. Soms sta je netjes te wachten met de auto om af te kunnen slaan, slaat die verdomde fietser ook af. Dan kan ie van mij ook een rookpluim verwachten. Maar verder een heer in het verkeer hoor.
pi_124053096
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:24 schreef the85mc het volgende:
Haha communiceren ;)

Ik vind hand niet uitsteken ook megairritant. Soms sta je netjes te wachten met de auto om af te kunnen slaan, slaat die verdomde fietser ook af. Dan kan ie van mij ook een rookpluim verwachten. Maar verder een heer in het verkeer hoor.
Automobilisten :') optiefen met die vieze bak. Alleen elektrische autos zijn win O+.

En ik vind "stomme muts" nu niet heel aardig hoor prob!

Ik voel geen liefde in dit topic :'(
pi_124053210
Communicatie :O :z
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_124053211
Een rookpluim nog wel :')

quote:
15s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:30 schreef Perruche het volgende:

[..]

Automobilisten :') optiefen met die vieze bak. Alleen elektrische autos zijn win O+.

*; O+ :*
pi_124053339
Normaal ben ik wel lief. Ja mijn auto rookt af en toe, het is al een ouwe diesel. Als je daarmee vlot optrekt krijg je een soort rookpluim.
En over gevaarlijk fietsen gesproken, ik ga zo even mijn MTB opzoeken. Iedere keer als ik daarmee rij word ik bijna omver gereden. En dan rij ik niet door rood ofzo, zie sturen gewoon een bocht in zonder te kijken..
pi_124053375
Je zou eens in een oostblokland moeten proberen je arm uit te steken, dan word je geheid afgesneden. Hetzelfde met je RAW aanzetten in de auto... Wat nou je wilt linksaf? Je wordt gewoon afgesneden om rechtdoor te blijven gaan, want dat is de enige richting.
pi_124053381
Boehoe een naam-topic!

Ik voel geen liefde in de wereld! :'( Dan stop ik netjes voor een stoplicht en dan had de fietser achter mij door rood willen rijden en dan word ik uitgescholden omdat ik hem behoed voor on-wettig gedrag :'(

Nu moet ik zeggen dat ik erg lange armen heb, dus misschien zijn mijn mede verkeersgebruikers bang dat ik ze knock out sla als ik mijn hand uitsteek. Ik weet het ook niet! :'(
pi_124053406
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:34 schreef Nallie het volgende:
Een rookpluim nog wel :')

[..]

*; O+ :*
Euhm hello, is de TT "Perruche is een stomme muts"? :'(
pi_124053407
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:38 schreef the85mc het volgende:
Normaal ben ik wel lief. Ja mijn auto rookt af en toe, het is al een ouwe diesel. Als je daarmee vlot optrekt krijg je een soort rookpluim.
En over gevaarlijk fietsen gesproken, ik ga zo even mijn MTB opzoeken. Iedere keer als ik daarmee rij word ik bijna omver gereden. En dan rij ik niet door rood ofzo, zie sturen gewoon een bocht in zonder te kijken..
Of op een bospaadje... knalt er zo ineens een Landrover het paadje over. :o
pi_124053453
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:39 schreef anna82 het volgende:

[..]

Euhm hello, is de TT "Perruche is een stomme muts"? :'(
Jij was er nog niet :P

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_124053474
Nee die komen daar niet. Was laatst wel een keer verdwaald in een bos en toen bleek dat ik op een tankbaan aan het fietsen was. Best diepe poelen daar. Maar tanks hebben we toch niet meer dus daar hoef je niet voor op te passen.
pi_124053508
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:40 schreef Nallie het volgende:

[..]

Jij was er nog niet :P

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
*; dankie!
pi_124053532
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:41 schreef the85mc het volgende:
Nee die komen daar niet. Was laatst wel een keer verdwaald in een bos en toen bleek dat ik op een tankbaan aan het fietsen was. Best diepe poelen daar. Maar tanks hebben we toch niet meer dus daar hoef je niet voor op te passen.
Ben je wel eens in Afrika geweest?
pi_124053574
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:43 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ben je wel eens in Afrika geweest?
Ik verdwaal wel eens met de fiets, maar zo ver nog niet..
pi_124053579
quote:
15s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:30 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik heb een hybride! ^O^ *;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')