abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5697824

Bron: PZC, zaterdag 7 september 2002. (onchristelijke krant)

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  zaterdag 7 september 2002 @ 14:27:05 #2
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_5697924
quote:
Zondvloed, noach, bijbel; onzin?
Nee, ik zeg niet dat het onzin is, want elk boek bevat wel een waarheid. Het zou kunnen zijn, dat in de 'bijbel' kleine stukken geschiedenis erin zijn gezet, maar wel enigzins 'gekleurd' naar het cristelijke geloof.
  zaterdag 7 september 2002 @ 14:28:21 #3
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_5697934
Mooi verhaal, erg goed zelfs.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_5697936
Lees een boek van Alan F. Alfond:

http://www.eridu.co.uk

De evolutietheorie kan niet kloppen... veel te weinig tijd om zo'n complex wezen (vooral hersens) als de mens te vormen.

Alan Alford is an independent researcher and
author, who is widely recognised as one of the
world's leading authorities on ancient mythology,
mysticism and the origin of world religions. His
interests also encompass ancient wisdom,
archaeological anomalies, the origins of Homo
sapiens, and the nature of consciousness.

zaterdag 7 september 2002 @ 14:35:48 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_5698005
quote:
De evolutietheorie paste ondanks het gebruik van door de mens niet te bevatten ontwikkelingsperiodes van miljoenen jaren
!

De PZC is wel Christelijk, overigens.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_5698028
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 14:35 schreef speknek het volgende:

[..]

!

De PZC is wel Christelijk, overigens.

Van origine misschien, maar daar is vandaag de dag toch weinig meer van over..

[Dit bericht is gewijzigd door Kogando op 07-09-2002 15:52]

zaterdag 7 september 2002 @ 14:39:21 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_5698040
Als je naar de site gaat kom je al op een CDA portal uit. Niet dat het echt wat uitmaakt want wat vooral niet kan aan de Ark van Noach is dat alle hedendaagse dieren op een boot van 135 meter moeten passen. Een stijgend waterpeil is niet zo'n probleem. Overigens heb ik ook zo m'n twijfels over al die aardlagen in 370 dagen vormen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_5698066
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 14:39 schreef speknek het volgende:
Als je naar de site gaat kom je al op een CDA portal uit. Niet dat het echt wat uitmaakt want wat vooral niet kan aan de Ark van Noach is dat alle hedendaagse dieren op een boot van 135 meter moeten passen. Een stijgend waterpeil is niet zo'n probleem. Overigens heb ik ook zo m'n twijfels over al die aardlagen in 370 dagen vormen.
dan denk ik: alle dieren op een boot is gewoon "overdreven", veel dieren uit de omgeving waar Noach leefde is best mogelijk ...
yankee charlie dinges
pi_5698087
quote:
Slimme speknek. Misschien heb je wel eens van fokken gehoord, of evolutie. Micro evolutie bestaat uiteraard. Ik bedoel; als je een tekkel en een herder kruist krijg je ook een 'nieuw' beest. Je moet je het dus zo voorstellen dat in de ark van noach een oerwolf, een oerrund, een oereen en weet ik allemaal zat. Later zijn uit deze oersoorten verscheidene soorten ontstaan. Niet een reiger uit een schildpad, maar de ene soort vogel uit de ander.

Als er geen evolutie (ofwel natuurlijk fokken) was, dan zouden we allemaal als 2 druppels water op elkaar lijken.

pi_5698096
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 14:42 schreef hyperfuzz het volgende:

[..]

dan denk ik: alle dieren op een boot is gewoon "overdreven", veel dieren uit de omgeving waar Noach leefde is best mogelijk ...

De interventie theorie is voor mij veel aannemelijker!
pi_5698120
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 14:46 schreef JaRiAzArI het volgende:

[..]

De interventie theorie is voor mij veel aannemelijker!

Verklaar je nader?
  zaterdag 7 september 2002 @ 14:51:12 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_5698127
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 14:44 schreef Kogando het volgende:
Micro evolutie bestaat uiteraard.
Dan heb ik niet veel gezegd . Alleen waarom geen dinosauriërs meenemen vraag ik me dan af.
pi_5698145
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 14:51 schreef speknek het volgende:
Dan heb ik niet veel gezegd . Alleen waarom geen dinosauriërs meenemen vraag ik me dan af.
die leefden al lang niet meer in de tijd van Noach, denk ik dan
yankee charlie dinges
pi_5698155
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 14:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Of ze leefde inderdaad niet meer.. Of ze pasten simpelweg niet in de ark wat dan ook gelijk de verklaring is waarom ze nu niet meer bestaan. Ze zijn verdronken..
pi_5698332
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 14:50 schreef Kogando het volgende:

[..]

Verklaar je nader?

Ik heb er net een boek van 500 pagina's over gelezen, het is een beetje moeilijk omdat zo uit te leggen. op deze site staat het een en ander:

http://www.eridu.co.uk

pi_5698384
Ach die zondvloed is er wel geweest. Bijna alle culturen naast ook de Christelijke spreken van een tijd dat de aarde overstroomd was door water. Kortom daar kun je wel aardig vanuit gaan dat dat wel klopt en natuurkundig is het allemaal wel na te gaan. Aan de andere kant moet je het met een korreltje zout nemen. Die ark zou van ieder dier een expemplaar aan boord hebben gehad, mannetje vrouwtje. Nou ja ieder snapt wel hoe groot die ark dan geweest moet zijn. Totaal bull dus. Nadat Noach met die Ark ergens magisch land begint te vinden (immers dat is een flinke klus als de hele aarde overstroomd is en zonder navigatie e.d.) wordt daar een stad gesticht Babylon als ik het goed heb. Daar gaan ze de toren van Babel bouwen. Ah! nu zijn we er. Wie bouwde die toren? Plots zijn daar weer allemaal mensen en is word er een stad gesticht. Heel vaag als je aan mag nemen dat Noah daar alleen aankwam in zn arkje met zn vrouw en leeuwen, olifanten, krokodillen, vogels en whatever aan boord. Wat al lang niet op een houten schip past. Waar haalde hij zo snel die andere mensen weg?
[url=http://www.slackware.com/]get slack[/url]
pi_5698394
wanneer worden mensen nu eens zo verstandig deze verhalen niet letterlijk te interpreteren, maar de wijze les eruit te halen?

zie je het al voor je?
al die beestjes 2 aan 2 uit alle delen van de wereld op weg naar de boot:
2 rupsen;
2 giraffen;
2 panters;
2 geel-gerande-zoetwater-kevers;
2 dodo's;
2 olifanten;
2 krokodilen;
2 marsipulami's;
2 etc.

moet een flinke boot zijn geweest...
of de evolutie heeft meteen na het zakken rappe vormen aangenomen
nah...
Het gaat om de les, leer te interpreteren en de bijbel blijkt een geniaal boek te zijn.
Het zelfde met de koran, allah is geen jurist of rechter, hij wil alleen de kwaliteit van het leven op aarde voor de mensen zo goed mogelijk maken. Mohammed vertelde dat allah van de mensen hield, maar nu spelen de mensen voor eigen rechter in de naam van allah.

pi_5698408
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 14:44 schreef Kogando het volgende:

[..]

Slimme speknek. Misschien heb je wel eens van fokken gehoord, of evolutie. Micro evolutie bestaat uiteraard. Ik bedoel; als je een tekkel en een herder kruist krijg je ook een 'nieuw' beest. Je moet je het dus zo voorstellen dat in de ark van noach een oerwolf, een oerrund, een oereen en weet ik allemaal zat. Later zijn uit deze oersoorten verscheidene soorten ontstaan. Niet een reiger uit een schildpad, maar de ene soort vogel uit de ander.

Als er geen evolutie (ofwel natuurlijk fokken) was, dan zouden we allemaal als 2 druppels water op elkaar lijken.

De meeste beesten die er vroeger rondliepen voor de overstroming lopen nu nog rond. Er zijn geen dieren gefokked op die ark. Of was Noah plotseling ook al een DNA deskundige en heeft ie alle dieren m.b.t. zijn onboard lab middels kweekjes weer tot leven gewekt?
[url=http://www.slackware.com/]get slack[/url]
pi_5698454
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 15:22 schreef spaceben het volgende:
wanneer worden mensen nu eens zo verstandig deze verhalen niet letterlijk te interpreteren, maar de wijze les eruit te halen?

zie je het al voor je?
al die beestjes 2 aan 2 uit alle delen van de wereld op weg naar de boot:
2 rupsen;
2 giraffen;
2 panters;
2 geel-gerande-zoetwater-kevers;
2 dodo's;
2 olifanten;
2 krokodilen;
2 marsipulami's;
2 etc.

moet een flinke boot zijn geweest...
of de evolutie heeft meteen na het zakken rappe vormen aangenomen
nah...
Het gaat om de les, leer te interpreteren en de bijbel blijkt een geniaal boek te zijn.
Het zelfde met de koran, allah is geen jurist of rechter, hij wil alleen de kwaliteit van het leven op aarde voor de mensen zo goed mogelijk maken. Mohammed vertelde dat allah van de mensen hield, maar nu spelen de mensen voor eigen rechter in de naam van allah.

Iemand met wie ik kan praten!!

Idd mensen hou op met dat letterlijk geloven dat er dieren in een boot gingen... kommop zeg!

pi_5698529
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 15:29 schreef JaRiAzArI het volgende:

[..]

Iemand met wie ik kan praten!!

Idd mensen hou op met dat letterlijk geloven dat er dieren in een boot gingen... kommop zeg!

Probeer toch niet alles zo wetenschappelijk te verklaren, in de bijbel staan zoveel dingen die niet wetenschappelijk te bewijzen zijn, dat is nou het geloof. Als je er niet in geloofd zeg dat dan, ga mensen niet lopen verwijten dat ze er wel in geloven.
pi_5698584
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 15:38 schreef Johnny_Walker het volgende:

[..]

Probeer toch niet alles zo wetenschappelijk te verklaren, in de bijbel staan zoveel dingen die niet wetenschappelijk te bewijzen zijn, dat is nou het geloof. Als je er niet in geloofd zeg dat dan, ga mensen niet lopen verwijten dat ze er wel in geloven.

jawel!
want de bijbel is niet gemaakt om letterlijk te interpreteren
pi_5698600
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 15:44 schreef spaceben het volgende:

[..]

jawel!
want de bijbel is niet gemaakt om letterlijk te interpreteren

Niet alles nee, maar iets als een ark waar dieren in gingen wordt niet figuurlijk bedoeld natuurlijk.
pi_5698604
Het blijft toch moeilijk. D.m.v. van oersoorten is het goed mogelijk dat dus alle dieren in de ark hebben gezeten. Wat echter weer niet wetenschappelijk te verklaren is, is het verhaal dat de dieren gezamelijk de ark binnenkwamen.

En dat is waar wetenschap overloopt in geloof in een hogere macht.

Waar het echter in dit stuk om gaat, is dat wanneer je, als wetenschapper, de bijbel als richtlijn neemt er aanzienlijk veel uit de bijbel overeen komt met wat we tot nog toe wetenschappelijk ontdekt hebben. En hiermee komen we dus tot de vraag; heeft er echt een evolutie plaatsgevonden zoals Darwin beschreef?

De zondvloed sluit de evolutie theorie niet uit, maar maakt hem wel onwaarschijnlijker...

Hoe zijn we ontstaan? Dat is de vraag...

pi_5698615
quote:
Als je naar de site gaat kom je al op een CDA portal uit.
[offtopic detail]
ik heb voor dezelfde uitgever gewerkt, en dat CDA staat niet voor wat jij denkt
[/offtopic]
pi_5698638
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 15:21 schreef Sumer het volgende:
Aan de andere kant moet je het met een korreltje zout nemen. Die ark zou van ieder dier een expemplaar aan boord hebben gehad, mannetje vrouwtje. Nou ja ieder snapt wel hoe groot die ark dan geweest moet zijn. Totaal bull dus.
Ik neem aan dat je mijn verhaal over oersoorten inmiddels gelezen hebt.
quote:
Nadat Noach met die Ark ergens magisch land begint te vinden (immers dat is een flinke klus als de hele aarde overstroomd is en zonder navigatie e.d.) wordt daar een stad gesticht Babylon als ik het goed heb.
Dat land is Turkije..
quote:
Daar gaan ze de toren van Babel bouwen. Ah! nu zijn we er. Wie bouwde die toren? Plots zijn daar weer allemaal mensen en is word er een stad gesticht. Heel vaag als je aan mag nemen dat Noah daar alleen aankwam in zn arkje met zn vrouw en leeuwen, olifanten, krokodillen, vogels en whatever aan boord. Wat al lang niet op een houten schip past. Waar haalde hij zo snel die andere mensen weg?
Het is heel goed mogelijk om in relatief korte tijd een heel aantal mensen te hebben. Verder was Noach niet alleen maar waren zijn zonen plus vrouwen er ook bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')