Sla een rijk iemand aan de haak.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:56 schreef birdy-x het volgende:
Wat kan ik hier nog aan doen? Ik voel mij zo kut....
Maar misschien wel met een leukere baas en leuke collega´s.quote:En dan vind ik waarschijnlijk weer iets als hetzelfde als dit.
Ben je getrouwd?quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:56 schreef birdy-x het volgende:
Ik heb gewoon geen zin meer om te werken. En ik wil eigenlijk nooit meer in dit wereldje leven. Door het werk dat ik doe en met de mensen waar ik mee omga. Ik merk gewoon dat ik het werk wat ik doe moeilijk vind en mijn baas en collega's mij overal met weinig respect behandelen en ik nooit echt serieus genomen word. In dit mannenwereldje pas ik gewoon niet thuis.
Alles wordt steeds zinloser, ik kan maar weinig goed doen, ik probeer keihard mijn best en alles wordt gewoon zo zwaar dat ik het eigenlijk niet meer aankan maar toch doorga. En door dit probeer ik juist harder om mijn baas tevreden en trots te maken hoe gek dat ook klinkt. Ik merk dat ik steeds ongelukkiger word.
Mijn studie is ook niet zo goed dat ik zo een nieuwe baan vind. En dan vind ik waarschijnlijk weer iets als hetzelfde als dit.
Oftewel, word ambtenaarquote:Op donderdag 14 maart 2013 16:29 schreef madeliefff het volgende:
misschien moet je uit het bedrijfsleven stappen? In het bedrijfsleven hangt een andere/hardere sfeer dan bij een hoop ander werk.
Waarschijnlijk ben je niet serieus maar het is ook een zwaar en moeilijk beroep. Eigenlijk ben ik gewoon het uitvoerende werk van de CEO aan het doen. Met alles moet ik ook meedenken en als er iets verkeerd gaat is het mijn schuld. Hij is de hele dag bezig en ik zorg voor zijn structuur. Als hij iets in zijn hoofd heeft moet ik dat uitvoeren of naar de managers doorspelen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Secretaresse is inderdaad een heel zwaar en moeilijk beroep.
Tjah tijd voor een carriere switch, ik heb ook een hekel aan mijn baan.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:26 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben je niet serieus maar het is ook een zwaar en moeilijk beroep. Eigenlijk ben ik gewoon het uitvoerende werk van de CEO aan het doen. Met alles moet ik ook meedenken en als er iets verkeerd gaat is het mijn schuld. Hij is de hele dag bezig en ik zorg voor zijn structuur. Als hij iets in zijn hoofd heeft moet ik dat uitvoeren of naar de managers doorspelen.
Zoals anatralala zegt denkt hij dat je telepatisch bent en hij gaat er vanuit dat je net als hem denkt.
Bedankt zal het eens bekijken voor mijzelf. Ik denk dat ik er heel graag een paar maanden of een jaar eigenlijk tussenuit zou willen naar een ander land en dan weer helemaal leeg en als nieuw en sterker persoon weer terugkomen om een nieuw leven te beginnen. Want ik heb ook het gevoel dat ik helemaal vastzit in Nederland. Helaas is niet alles haalbaar nu.quote:Op donderdag 14 maart 2013 02:54 schreef EricOscuro het volgende:
Beste birdy-x,
Ik heb geen antwoorden voor je, maar wel een paar vragen;
- wil je eigenlijk wel echt in Nederland blijven? Wonen, werken, leven?
- welk beroep zou je het liefste hebben?
- welke verantwoordelijkheid zou je het liefste hebben, en in hoeverre zou je daar op afgerekend willen worden?
- wat zijn jouw sterkste kanten... en wat zijn jouw zwakheden die je tegenhouden om te solliciteren voor een functie die jouw sterkste kansen zou vervullen?
En ja beantwoord die vragen eens alsof ik jouw gedroomde werkgever was... gewoon voor jezelf (dus niet online).
Als je het allemaal eerlijk hebt gedaan voor jezelf, dan ben je een paar flinke stappen verder.
Ik hoef deze stappen niet te weten, maar jij wel.
En als je al jouw antwoorden samenvat, kan er heel goed (als voorbeeld) een baan als vogelverzorger met een minimum inkomen uitkomen op de Fiji eilanden. Joh wie weet... want als je doet wat je het liefste zou doen, en je bent er goed in en je wordt daardoor een expert, dan groeit jouw inkomen vanzelf... waar je ook begint.
Ik heb het al geprobeerd kenbaar te maken. Maar dan is het van: stel je niet zo aan joh of ach niks van aan trekken, dus het zeggen is geen goed idee.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:18 schreef KoenR het volgende:
Maak je collega's op een of andere manier kenbaar dat je hiermee zit; wie weet vind je een luisterend oor, en heel waarschijnlijk komt er iets meer menselijkheid in je collega's/baas naar voren waarmee de mannenwereld toch minder kil wordt.
Pas uiteraard wel op dat je niet een 'zeur' wordt, en breng je probleem het best als een 'vraag' ipv een 'klacht'.
Ga daarnaast eens in de middagpauze de zon opzoeken en blijf niet binnen zitten; misschien krijg je collega's mee naar buiten en haal je de zon daarmee een beetje naar binnen toe.
Misschien zit je wel op de verkeerde job; dat sluit ik niet uit.
Als je ambitie hebt kun je misschien zelf met wat intiatief dingen oppakken, en genieten van het gevoel iets goed gedaan te hebben als het lukt. Bepaal voor jezelf wat je zoekt, en overleg wat ervoor nodig is om dat te bereiken.
Buiten het bedrijfsleven verdien je niet zoveel geld denk ik. In Nederland moet je gewoon veel geld verdienen om te kunnen overleven. Wat je dan wel of niet wil is niet echt belangrijk heb ik het gevoel.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:29 schreef madeliefff het volgende:
misschien moet je uit het bedrijfsleven stappen? In het bedrijfsleven hangt een andere/hardere sfeer dan bij een hoop ander werk.
Wat zeg je nou? Je moet in Nederland veel geld verdienen om te kunnen overleven?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:54 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Buiten het bedrijfsleven verdien je niet zoveel geld denk ik. In Nederland moet je gewoon veel geld verdienen om te kunnen overleven. Wat je dan wel of niet wil is niet echt belangrijk heb ik het gevoel.
Ja?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat zeg je nou? Je moet in Nederland veel geld verdienen om te kunnen overleven?
wat een onzin, hoe overleven als die andere mensen dan die niet in het bedrijfsleven zittenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:54 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Buiten het bedrijfsleven verdien je niet zoveel geld denk ik. In Nederland moet je gewoon veel geld verdienen om te kunnen overleven. Wat je dan wel of niet wil is niet echt belangrijk heb ik het gevoel.
Flauwekul.quote:
Zelfs van de bijstand kun je overleven. Dan wordt het al wat moeilijker, maar het kan. Echt heel veel geld hoef je dus niet te verdienen om te overleven.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:54 schreef birdy-x het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Secretaresse is inderdaad een heel zwaar en moeilijk beroep.
Dat haal je uit mijn andere topic? Ik ben mij bewust hoeveel geld het kost om normaal te kunnen leven. Ook al woon ik nog thuis. In dat topic komen de rekensommen ook krap uit. Als je moet werken om bijna niks over te houden noem ik het overleven.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Flauwekul.
Of jij hanteert een vreemde definitie van 'overleven'.
Oh, wacht. Jij woont nog niet eens op jezelf.![]()
Je werkt zodat je kunt leven. Dat je daarna bijna niks overhoudt is puur op welke manier je leeft. Daarnaast is het natuurlijk onzin om te denken dat je buiten het bedrijfsleven niets verdient. De publieke sector zal wellicht niet de topsalarissen kennen zoals het bedrijfsleven maar gezien je huidige baan als directiesecretaresse zal je daar sowieso niet voor in aanmerking komen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:34 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Dat haal je uit mijn andere topic? Ik ben mij bewust hoeveel geld het kost om normaal te kunnen leven. Ook al woon ik nog thuis. In dat topic komen de rekensommen ook krap uit. Als je moet werken om bijna niks over te houden noem ik het overleven.
Je betaalt je huis, je eten, je verzekeringen, je vervoer. Dat is toch gewoon leven?!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:34 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Dat haal je uit mijn andere topic? Ik ben mij bewust hoeveel geld het kost om normaal te kunnen leven. Ook al woon ik nog thuis. In dat topic komen de rekensommen ook krap uit. Als je moet werken om bijna niks over te houden noem ik het overleven.
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:34 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Omscholen of ophouden met huilen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:56 schreef birdy-x het volgende:
Mijn studie is ook niet zo goed dat ik zo een nieuwe baan vind. En dan vind ik waarschijnlijk weer iets als hetzelfde als dit.
Hoeveel verdien je per maand dan dat je nauwelijks kunt overleven?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:34 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Als je alleen daar geld voor hebt noem ik dat niet leven.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je betaalt je huis, je eten, je verzekeringen, je vervoer. Dat is toch gewoon leven?!
1650 maar ik ga er vanuit dat ik rond de 1500 ga verdienen bij een andere werkgever in een functie als dit.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:44 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Hoeveel verdien je per maand dan dat je nauwelijks kunt overleven?
Bruto? Hoe oud ben je, want dat is niet heel veel.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:51 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Als je alleen daar geld voor hebt noem ik dat niet leven.
[..]
1650 maar ik ga er vanuit dat ik rond de 1500 ga verdienen bij een andere werkgever in een functie als dit.
Hoe moet ik mijzelf gaan omscholen? Met een studie van 2 tot 3 jaar? In de avonduren kan ik niet, want dan heb ik geen tijd en kan ik in deze situatie niet aan. Als ik ga stoppen met werken moet ik bij mijn ouders blijven wonen en een bijbaan nemen. Ik weet niet of dat wel verstandig is.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:41 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Omscholen of ophouden met huilen.
Nee dat is wel netto.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:54 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Bruto? Hoe oud ben je, want dat is niet heel veel.
En jij bent "directie" -assistent?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:51 schreef birdy-x het volgende:
[..]
[..]
1650 maar ik ga er vanuit dat ik rond de 1500 ga verdienen bij een andere werkgever in een functie als dit.
Je bent nu nog 23 nu kan het nog om bij je ouders te wonen voor 4 jaar, overigens www.ou.nl kan je bijvoorbeeld ook even kijken maar ik weet niet wat jouw haalbare niveau is, avans doet geloof ik ook deeltijd HBO dus mogelijkheden genoeg.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:55 schreef birdy-x het volgende:
[..]
Hoe moet ik mijzelf gaan omscholen? Met een studie van 2 tot 3 jaar? In de avonduren kan ik niet, want dan heb ik geen tijd en kan ik in deze situatie niet aan. Als ik ga stoppen met werken moet ik bij mijn ouders blijven wonen en een bijbaan nemen. Ik weet niet of dat wel verstandig is.
Ik zeg het niet gauw, maar ik vind jou een verwend nest.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:51 schreef birdy-x het volgende:
[..]
[..]
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |