abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124032212
Ik heb gewoon geen zin meer om te werken. En ik wil eigenlijk nooit meer in dit wereldje leven. Door het werk dat ik doe en met de mensen waar ik mee omga. Ik merk gewoon dat ik het werk wat ik doe moeilijk vind en mijn baas en collega's mij overal met weinig respect behandelen en ik nooit echt serieus genomen word. In dit mannenwereldje pas ik gewoon niet thuis.

Alles wordt steeds zinloser, ik kan maar weinig goed doen, ik probeer keihard mijn best en alles wordt gewoon zo zwaar dat ik het eigenlijk niet meer aankan maar toch doorga. En door dit probeer ik juist harder om mijn baas tevreden en trots te maken hoe gek dat ook klinkt. Ik merk dat ik steeds ongelukkiger word.

Mijn studie is ook niet zo goed dat ik zo een nieuwe baan vind. En dan vind ik waarschijnlijk weer iets als hetzelfde als dit.

Wat kan ik hier nog aan doen? Ik voel mij zo kut....
pi_124032311
Welke baan?
pi_124032342
zoek ander werk?
pi_124032529
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:56 schreef birdy-x het volgende:
Sla een rijk iemand aan de haak.
pi_124032603
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:57 schreef -supergirl- het volgende:
Welke baan?
Directie assistente.
pi_124033019
Secretaresse is inderdaad een heel zwaar en moeilijk beroep.
pindazakje
pi_124033081
quote:
En dan vind ik waarschijnlijk weer iets als hetzelfde als dit.
Maar misschien wel met een leukere baas en leuke collega´s.
pi_124033342
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:03 schreef birdy-x het volgende:

[..]

Directie assistente.
Ik begrijp het, ik verafschuw een kantoorbaan. Walgelijk bah
pi_124033417
Maak je collega's op een of andere manier kenbaar dat je hiermee zit; wie weet vind je een luisterend oor, en heel waarschijnlijk komt er iets meer menselijkheid in je collega's/baas naar voren waarmee de mannenwereld toch minder kil wordt.
Pas uiteraard wel op dat je niet een 'zeur' wordt, en breng je probleem het best als een 'vraag' ipv een 'klacht'.

Ga daarnaast eens in de middagpauze de zon opzoeken en blijf niet binnen zitten; misschien krijg je collega's mee naar buiten en haal je de zon daarmee een beetje naar binnen toe.

Misschien zit je wel op de verkeerde job; dat sluit ik niet uit.
Als je ambitie hebt kun je misschien zelf met wat intiatief dingen oppakken, en genieten van het gevoel iets goed gedaan te hebben als het lukt. Bepaal voor jezelf wat je zoekt, en overleg wat ervoor nodig is om dat te bereiken.
  woensdag 13 maart 2013 @ 23:19:24 #10
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_124033477
Als je wat spaargeld hebt, knijp er dan tussenuit voor een paar maanden. Daarna lekker een andere baan zoeken.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_124034086
In ieder geval niet zo doorgaan; dan raak je overspannen. Je verwacht dat het bij een andere baan niet veel anders zal zijn, maar dat hoeft helemaal niet. Andere mensen... andere sfeer. :)
pi_124034123
Je wil jezelf bewijzen, laten zien dat je er bent en dat je het wel kan maar misschien juist wat meer van je afbijten op je werk. Niet al maar ja en amen.
  woensdag 13 maart 2013 @ 23:33:29 #13
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_124034175
uitkering aanvragen
graag op anoniem
  woensdag 13 maart 2013 @ 23:48:27 #14
396386 sturmpie
for night & nature
pi_124034800
stuur je werkgever een email dat je last hebt van burn-out verschijnselen met alle gevolgen van dien
tijd dat ze jou de aandacht geven die je nodig hebt
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  donderdag 14 maart 2013 @ 02:54:14 #15
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_124037518
Beste birdy-x,

Ik heb geen antwoorden voor je, maar wel een paar vragen;

- wil je eigenlijk wel echt in Nederland blijven? Wonen, werken, leven?
- welk beroep zou je het liefste hebben?
- welke verantwoordelijkheid zou je het liefste hebben, en in hoeverre zou je daar op afgerekend willen worden?
- wat zijn jouw sterkste kanten... en wat zijn jouw zwakheden die je tegenhouden om te solliciteren voor een functie die jouw sterkste kansen zou vervullen?

En ja beantwoord die vragen eens alsof ik jouw gedroomde werkgever was... gewoon voor jezelf (dus niet online).
Als je het allemaal eerlijk hebt gedaan voor jezelf, dan ben je een paar flinke stappen verder.
Ik hoef deze stappen niet te weten, maar jij wel.

En als je al jouw antwoorden samenvat, kan er heel goed (als voorbeeld) een baan als vogelverzorger met een minimum inkomen uitkomen op de Fiji eilanden. Joh wie weet... want als je doet wat je het liefste zou doen, en je bent er goed in en je wordt daardoor een expert, dan groeit jouw inkomen vanzelf... waar je ook begint.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_124037534
quote:
Ik heb gewoon geen zin meer om te werken. En ik wil eigenlijk nooit meer in dit wereldje leven. Door het werk dat ik doe en met de mensen waar ik mee omga. Ik merk gewoon dat ik het werk wat ik doe moeilijk vind en mijn baas en collega's mij overal met weinig respect behandelen en ik nooit echt serieus genomen word. In dit mannenwereldje pas ik gewoon niet thuis.

Alles wordt steeds zinloser, ik kan maar weinig goed doen, ik probeer keihard mijn best en alles wordt gewoon zo zwaar dat ik het eigenlijk niet meer aankan maar toch doorga. En door dit probeer ik juist harder om mijn baas tevreden en trots te maken hoe gek dat ook klinkt. Ik merk dat ik steeds ongelukkiger word.

Mijn studie is ook niet zo goed dat ik zo een nieuwe baan vind. En dan vind ik waarschijnlijk weer iets als hetzelfde als dit.

Ben je getrouwd?
pi_124053062
misschien moet je uit het bedrijfsleven stappen? In het bedrijfsleven hangt een andere/hardere sfeer dan bij een hoop ander werk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2013 20:40:39 ]
pi_124062179
Werken zuigt sowieso. What else is new :?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_124063424
Jezelf aanpassen aan het systeem
  donderdag 14 maart 2013 @ 21:01:08 #20
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_124063904
Verhuis naar een land waar secretaresses wel gerespecteerd worden.
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
  donderdag 14 maart 2013 @ 21:42:20 #21
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_124066092
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:29 schreef madeliefff het volgende:
misschien moet je uit het bedrijfsleven stappen? In het bedrijfsleven hangt een andere/hardere sfeer dan bij een hoop ander werk.
Oftewel, word ambtenaar :')
Mellow Moenie Mauwe, ouwe, ouwe, ouwe
pi_124067797
Wat voor leuke dingen doe je zoal?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_124070630
Ga doen wat je leuk vindt. Dan vind je vanzelf een baan wat bij je past qua moeilijkheid.
pi_124071835
Heb ook als directiesecretaresse gewerkt, kutbaan, voornamelijk doordat mijn baas onrealistische eisen stelde, mensen constant de grond in boorde en van zijn secretaresse zo ongeveer verwachtte dat ze telepathisch is. Heb nu superleuk werk bij een relaxt bedrijf :) Ik zou zeggen, probeer iets in de communicatie of bij een klantenservice te zoeken. En de werksfeer en werkdruk kunnen inderdaad heel veel per bedrijf verschillen!
Raak en plezierig.
pi_124087209
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarschijnlijk ben je niet serieus maar het is ook een zwaar en moeilijk beroep. Eigenlijk ben ik gewoon het uitvoerende werk van de CEO aan het doen. Met alles moet ik ook meedenken en als er iets verkeerd gaat is het mijn schuld. Hij is de hele dag bezig en ik zorg voor zijn structuur. Als hij iets in zijn hoofd heeft moet ik dat uitvoeren of naar de managers doorspelen.

Zoals anatralala zegt denkt hij dat je telepatisch bent en hij gaat er vanuit dat je net als hem denkt.
pi_124087981
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:26 schreef birdy-x het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ben je niet serieus maar het is ook een zwaar en moeilijk beroep. Eigenlijk ben ik gewoon het uitvoerende werk van de CEO aan het doen. Met alles moet ik ook meedenken en als er iets verkeerd gaat is het mijn schuld. Hij is de hele dag bezig en ik zorg voor zijn structuur. Als hij iets in zijn hoofd heeft moet ik dat uitvoeren of naar de managers doorspelen.

Zoals anatralala zegt denkt hij dat je telepatisch bent en hij gaat er vanuit dat je net als hem denkt.
Tjah tijd voor een carriere switch, ik heb ook een hekel aan mijn baan.
Maar ik weet dat ik over een paar jaar wat anders kan gaan doen.

Tot die tijd probeer ik het achter mij te laten zodra ik de deur uit ben.
Nu ben ik eigenlijk 2 personen best wel vermoeiend. ;(
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_124088138
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 02:54 schreef EricOscuro het volgende:
Beste birdy-x,

Ik heb geen antwoorden voor je, maar wel een paar vragen;

- wil je eigenlijk wel echt in Nederland blijven? Wonen, werken, leven?
- welk beroep zou je het liefste hebben?
- welke verantwoordelijkheid zou je het liefste hebben, en in hoeverre zou je daar op afgerekend willen worden?
- wat zijn jouw sterkste kanten... en wat zijn jouw zwakheden die je tegenhouden om te solliciteren voor een functie die jouw sterkste kansen zou vervullen?

En ja beantwoord die vragen eens alsof ik jouw gedroomde werkgever was... gewoon voor jezelf (dus niet online).
Als je het allemaal eerlijk hebt gedaan voor jezelf, dan ben je een paar flinke stappen verder.
Ik hoef deze stappen niet te weten, maar jij wel.

En als je al jouw antwoorden samenvat, kan er heel goed (als voorbeeld) een baan als vogelverzorger met een minimum inkomen uitkomen op de Fiji eilanden. Joh wie weet... want als je doet wat je het liefste zou doen, en je bent er goed in en je wordt daardoor een expert, dan groeit jouw inkomen vanzelf... waar je ook begint.
Bedankt zal het eens bekijken voor mijzelf. Ik denk dat ik er heel graag een paar maanden of een jaar eigenlijk tussenuit zou willen naar een ander land en dan weer helemaal leeg en als nieuw en sterker persoon weer terugkomen om een nieuw leven te beginnen. Want ik heb ook het gevoel dat ik helemaal vastzit in Nederland. Helaas is niet alles haalbaar nu.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:18 schreef KoenR het volgende:
Maak je collega's op een of andere manier kenbaar dat je hiermee zit; wie weet vind je een luisterend oor, en heel waarschijnlijk komt er iets meer menselijkheid in je collega's/baas naar voren waarmee de mannenwereld toch minder kil wordt.
Pas uiteraard wel op dat je niet een 'zeur' wordt, en breng je probleem het best als een 'vraag' ipv een 'klacht'.

Ga daarnaast eens in de middagpauze de zon opzoeken en blijf niet binnen zitten; misschien krijg je collega's mee naar buiten en haal je de zon daarmee een beetje naar binnen toe.

Misschien zit je wel op de verkeerde job; dat sluit ik niet uit.
Als je ambitie hebt kun je misschien zelf met wat intiatief dingen oppakken, en genieten van het gevoel iets goed gedaan te hebben als het lukt. Bepaal voor jezelf wat je zoekt, en overleg wat ervoor nodig is om dat te bereiken.
Ik heb het al geprobeerd kenbaar te maken. Maar dan is het van: stel je niet zo aan joh of ach niks van aan trekken, dus het zeggen is geen goed idee.
pi_124088197
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:29 schreef madeliefff het volgende:
Buiten het bedrijfsleven verdien je niet zoveel geld denk ik. In Nederland moet je gewoon veel geld verdienen om te kunnen overleven. Wat je dan wel of niet wil is niet echt belangrijk heb ik het gevoel.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 12:59:24 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124088358
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:54 schreef birdy-x het volgende:

[..]

Buiten het bedrijfsleven verdien je niet zoveel geld denk ik. In Nederland moet je gewoon veel geld verdienen om te kunnen overleven. Wat je dan wel of niet wil is niet echt belangrijk heb ik het gevoel.
Wat zeg je nou? Je moet in Nederland veel geld verdienen om te kunnen overleven?
The love you take is equal to the love you make.
pi_124088544
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat zeg je nou? Je moet in Nederland veel geld verdienen om te kunnen overleven?
Ja?
pi_124088689
quote:

[..]

wat een onzin, hoe overleven als die andere mensen dan die niet in het bedrijfsleven zitten ;)
  vrijdag 15 maart 2013 @ 13:12:55 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124088851
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:04 schreef birdy-x het volgende:

[..]

Ja?
Flauwekul.

Of jij hanteert een vreemde definitie van 'overleven'.

Oh, wacht. Jij woont nog niet eens op jezelf. ;)
pi_124088945
quote:

[..]

Zelfs van de bijstand kun je overleven. Dan wordt het al wat moeilijker, maar het kan. Echt heel veel geld hoef je dus niet te verdienen om te overleven.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 13:20:52 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_124089159
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:11 schreef Hyaenidae het volgende:
:')

Ts, ander werk is er genoeg. Laat je omscholen, begin voor jezelf, ga de bijstand in of zoek een rijke vent.
Opgelost, slotje!
KuikenGuppy
pi_124089637
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Flauwekul.

Of jij hanteert een vreemde definitie van 'overleven'.

Oh, wacht. Jij woont nog niet eens op jezelf. ;)
Dat haal je uit mijn andere topic? Ik ben mij bewust hoeveel geld het kost om normaal te kunnen leven. Ook al woon ik nog thuis. In dat topic komen de rekensommen ook krap uit. Als je moet werken om bijna niks over te houden noem ik het overleven.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 13:52:30 #36
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_124090276
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:34 schreef birdy-x het volgende:

[..]

Dat haal je uit mijn andere topic? Ik ben mij bewust hoeveel geld het kost om normaal te kunnen leven. Ook al woon ik nog thuis. In dat topic komen de rekensommen ook krap uit. Als je moet werken om bijna niks over te houden noem ik het overleven.
Je werkt zodat je kunt leven. Dat je daarna bijna niks overhoudt is puur op welke manier je leeft. Daarnaast is het natuurlijk onzin om te denken dat je buiten het bedrijfsleven niets verdient. De publieke sector zal wellicht niet de topsalarissen kennen zoals het bedrijfsleven maar gezien je huidige baan als directiesecretaresse zal je daar sowieso niet voor in aanmerking komen.

Het is niet alsof iedereen in de publieke sector arm is ofzo :')
Fuck the EBU
  vrijdag 15 maart 2013 @ 14:37:40 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124091854
quote:

[..]

Je betaalt je huis, je eten, je verzekeringen, je vervoer. Dat is toch gewoon leven?!
  vrijdag 15 maart 2013 @ 15:38:52 #38
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_124094405
quote:

[..]

Arme meid, nu kun je geen nieuw tasje kopen deze week ;( brood met spinnen dan maar ;(
Thinking about thinking of you.
pi_124094518
quote:

Omscholen of ophouden met huilen.
pi_124094667
quote:

[..]

Hoeveel verdien je per maand dan dat je nauwelijks kunt overleven? :')
pi_124095040
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je betaalt je huis, je eten, je verzekeringen, je vervoer. Dat is toch gewoon leven?!
Als je alleen daar geld voor hebt noem ik dat niet leven.

quote:
2s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:44 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Hoeveel verdien je per maand dan dat je nauwelijks kunt overleven? :')
1650 maar ik ga er vanuit dat ik rond de 1500 ga verdienen bij een andere werkgever in een functie als dit.
pi_124095140
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:51 schreef birdy-x het volgende:

[..]

[..]

1650 maar ik ga er vanuit dat ik rond de 1500 ga verdienen bij een andere werkgever in een functie als dit.
Bruto? Hoe oud ben je, want dat is niet heel veel.
pi_124095183
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:41 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Omscholen of ophouden met huilen.
Hoe moet ik mijzelf gaan omscholen? Met een studie van 2 tot 3 jaar? In de avonduren kan ik niet, want dan heb ik geen tijd en kan ik in deze situatie niet aan. Als ik ga stoppen met werken moet ik bij mijn ouders blijven wonen en een bijbaan nemen. Ik weet niet of dat wel verstandig is.
pi_124095212
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:54 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Bruto? Hoe oud ben je, want dat is niet heel veel.
Nee dat is wel netto.
pi_124095224
quote:

[..]

[..]

En jij bent "directie" -assistent?

Daarnaast, als je niet in staat bent om aan te voelen wat degene die voor je werkt van jou wil, dan moet je inderdaad wat anders gaan doen dan secretaressewerk?
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_124095320
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:55 schreef birdy-x het volgende:

[..]

Nee dat is wel netto.
Dan is het niet slecht als je nog niet veel ervaring hebt.
pi_124095355
quote:

[..]

Hoe moet ik mijzelf gaan omscholen? Met een studie van 2 tot 3 jaar? In de avonduren kan ik niet, want dan heb ik geen tijd en kan ik in deze situatie niet aan. Als ik ga stoppen met werken moet ik bij mijn ouders blijven wonen en een bijbaan nemen. Ik weet niet of dat wel verstandig is.
Je bent nu nog 23 nu kan het nog om bij je ouders te wonen voor 4 jaar, overigens www.ou.nl kan je bijvoorbeeld ook even kijken maar ik weet niet wat jouw haalbare niveau is, avans doet geloof ik ook deeltijd HBO dus mogelijkheden genoeg.

Lijkt meer alsof je nu zoekt naar excuses om geen actie te hoeven ondernemen terwijl je juist NU nog een switch kan maken, als je straks 35 bent lijkt het me een stuk moeilijker.
pi_124095557
1650 netto en nog thuiswonend.. dat is niet "overleven" :P

Mijn leven kost ongeveer 1400 euro per maand. Eigen appartementje in de stad, auto'tje voor de deur enzovoorts. En dan zou ik in jouw geval nog 250 euro per maand overhouden om te sparen (zelf hou ik wel meer over).

Valt best mee.

En zodra je samen met iemand woont die hetzelfde verdient, heb je het best ruim.

Zo is onze maatschappij tegenwoordig ingedeeld.. als tweeverdieners sta je nu eenmaal sterker dan wanneer je alleen bent.

Een baan nemen waar je iets minder verdient, kan in jouw situatie prima.. en zodra je daarna iemand vindt om mee samen te leven kun je prima met diegene een toekomst opbouwen op dat inkomen. Meestal verdient een man toch meer dan de vrouw.

Je moet er niet van uitgaan dat je alles zelf moet doen. En anders moet je simpelweg concessies doen en in een goedkoop appartementje gaan zitten of een studio'tje huren. Dan is er echt niks aan de hand qua "overleven". Dan hou je van die 1650 netto bijna 600 euro over om leuke dingen van te doen (als je ervan uitgaat dat een studio 600 euro all in kost, zorgverzekering erbij en boodschappen en je bent eigenlijk al klaar).
Monkey see, monkey do.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 16:04:51 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124095593
quote:

[..]

[..]

Ik zeg het niet gauw, maar ik vind jou een verwend nest.

Je hebt geen idee van waarde. Werken voor je eigen onderhoud doet je niks. Jij wilt alleen maar werken voor de leuke dingen.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 16:05:27 #50
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_124095614
quote:

[..]

Nee dat is wel netto.
:')_____________________________________!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bitch pulieze, je hebt geen idee wat overleven is. :')
Thinking about thinking of you.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')