De terreur van lage verwachtingen. Zeker als je autistisch bent.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:16 schreef Ceased2Be het volgende:
Ben uiteinderlijk erachter gekomen wat me mankeerde nadat ik zelf actie had ondernomen, nooit vanuit school of wat dan ook
En hoe is het je uiteindelijk afgegaan?quote:Op maandag 25 maart 2013 15:06 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Het steekt mij nog altijd hoe die psychologen destijds met mij om zijn gegaan. Op mijn negende liep ik totaal vast op school. Door mijn autisme, maar óok door de totale verveling op school, die veel te makkelijk voor mij was.
Toen was al lang en breed bekend dat ik hoogbegaafd was. Toch hebben de gogen daar nooit wat mee gedaan.
In plaats van me te zien als iemand die naast serieuze problemen, ook sterke kanten had, en te erkennen dat die sterke kanten een aangrijpingspunt waren voor mijn verdere ontwikkeling, schreven ze een rapport over me waarbij ik zo'n beetje als kasplantje werd afgeserveerd.
Vanaf dat moment werd er 0,0 van me verwacht op intellectueel gebied. Ik zou later toch wel in een begeleidend wonen project terecht komen, en mijn hersens gebruiken op school zou me maar 'overvragen', want ik had al zoveel problemen.. Dat verveling óók een stressor kan zijn kwam niet in de hoofden van de heren deskundigen op.
Ik werd dus effectief op een zijspoor gezet en dat terwijl ze wisten (!)dat ik slim was. En dat zijspoor maakte de boel alleen maar erger.
Kan er nog steeds kwaad om worden.
Ik zou wel met iemand kunnen samenwonen, maar dan alleen als ik genoeg ruimte voor mezelf heb. Zeg een heel eigen verdieping.quote:Op zondag 24 maart 2013 01:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heel erg herkenbaar!
Das ook 1 van de belangrijkste redenen dat ik niet met mijn partner zou willen samenwonen.
Ik heb gewoon veel tijd alleen nodig om op te laden of zo.
Sowieso vind ik al het hebben van contact wel vermoeiend.
Zolderkamer voor mezelfquote:Op maandag 25 maart 2013 15:37 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik zou wel met iemand kunnen samenwonen, maar dan alleen als ik genoeg ruimte voor mezelf heb. Zeg een heel eigen verdieping.
Via een heel lange omweg toch op de universiteit terecht gekomen, en binnen de universiteit weer een hele omzwerving gemaakt om uiteindelijk de dingen te doen die bij me passen.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:29 schreef Vin82 het volgende:
[..]
En hoe is het je uiteindelijk afgegaan?
Ik heb de afspraak met het Centrum Autisme afgezegd. Zij lijken mij niet de juiste instantie voor mij daar het voor mij onmogelijk is om naar hun toe te gaan.quote:
Godsamme, wat een waardeloos gekloot zeg (aan hun kant).quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:28 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik heb de afspraak met het Centrum Autisme afgezegd. Zij lijken mij niet de juiste instantie voor mij daar het voor mij onmogelijk is om naar hun toe te gaan.
Het is ook allemaal niet volgens afspraak want vorig jaar heeft de directeur van Dijk en Duin mijn huisarts toegezegd dat per januari 2013 het Fact team mij weer zou gaan helpen. Helaas is het Fact team een grote chaos en hebben ze mij in het verleden alles behalve geholpen en nu willen ze mij blijkbaar niet eens meer als patient aannemen. Dit neem ik ze zeer kwalijk omdat het bij uitstek de instantie is die mij zou moeten helpen, ze zijn daar alleen niet toe in staat. De psychiater, welke ik totaal niet nodig heb, is een zeer slechte en de SPV'er die ik had, X, is zelf totaal de weg kwijt en gaat elke discussie uit de weg, er valt kortom totaal niet met die man te praten. Hij luistert niet goed en trekt derhalve foute conclussies en liegt bovendien enorm. Zo hebben ze ook nog 2 maanden zorg gedeclareerd nadat ik al was gestopt met de "behandeling" .. daarnaast factureren ze voor Fact/TIZ zorg maar moet je zelf naar hun toe komen inplaats van dat ze outreachend werk doen wat omschreven staat op de website. En als het slechter gaat met een patient? Nou dan komt het team helemaal niet in actie.
Dit vind ik een kwalijke zaak en dat moet veranderen. Dit is allemaal niet conform de toezegging van de directie van Dijk en Duin. Mijn huisarts heeft zelf ook het vermoeden dat ze daar bij het Fact team alleen de makkelijke casussen eruit pakken. Ik ga ook een afspraak maken met mijn huisarts om dit allemaal weer voor te leggen en dan gaan we stappen ondernemen want het lijkt mij nogal van belang dat een Fact team goed functioneerd.
Dit en nog een beetje heb ik net in een email naar Vangnet en Advies gestuurd.
Ik heb dat hele zooitje ook niet nodig voor mijzelf, ik moet alleen een instantie zien te vinden die het contract voor een kanswoning ondertekent, dat heeft de gemeente besloten dat ik een kanswoning moet omdat ik begin 2011 onder een zwaar gestoorde kerel kwam te wonen en ik na 5 dagen de huur had opgezegd. Daarom moet ik een kanswoning, ze zeggen dat ze mij willen helpen aan een geschikte woning en dat het niet is omdat ik een probleemgeval ben, ze willen het nu gewoon helemaal goed hebben. Daarom heb ik ook zicht op een rustig leuk huisje wat ze zelf hebben uitgezocht. Het moet alleen een kanswoning worden en daarvoor moet er een begeleidende instantie zijn. Ik laat het verder over aan Vangnet en Advies en morgenochtend heb ik een afspraak met mijn huisarts om wederom een verwijzing naar het Fact team te vragen en mijn ongenoegen te uiten zodat er iets mee gedaan kan worden.quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Godsamme, wat een waardeloos gekloot zeg (aan hun kant).
Ik heb ooit groepstherapie gedaan, maar dat liep ook niet helemaal zoals het had moeten lopen (om het maar zo uit te drukken). Uiteindelijk zelfs een klacht ingediend en m'n dossier ingezien. Dit maakte het wel deels goed.
Wat ik nog steeds jammer vind is dat ze al mijn tekeningen en schetsen die ik in dat ruime jaar therapie gemaakt heb, vernietigd hebben zonder mij van tevoren in te lichten. Ik had die graag nog willen hebben en zo hebben ze wel meer fouten gemaakt.
Ik hoop het voor je.quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:51 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik heb dat hele zooitje ook niet nodig voor mijzelf, ik moet alleen een instantie zien te vinden die het contract voor een kanswoning ondertekent, dat heeft de gemeente besloten dat ik een kanswoning moet omdat ik begin 2011 onder een zwaar gestoorde kerel kwam te wonen en ik na 5 dagen de huur had opgezegd. Daarom moet ik een kanswoning, ze zeggen dat ze mij willen helpen aan een geschikte woning en dat het niet is omdat ik een probleemgeval ben, ze willen het nu gewoon helemaal goed hebben. Daarom heb ik ook zicht op een rustig leuk huisje wat ze zelf hebben uitgezocht. Het moet alleen een kanswoning worden en daarvoor moet er een begeleidende instantie zijn. Ik laat het verder over aan Vangnet en Advies en morgenochtend heb ik een afspraak met mijn huisarts om wederom een verwijzing naar het Fact team te vragen en mijn ongenoegen te uiten zodat er iets mee gedaan kan worden.
Ik zit ondertussen helemaal overspannen met een te hoge bloeddruk mij proberen niet druk te maken om het geklooi met de mensen die mij zouden moeten helpen.
Gelukkig is het vrouwtje van Vangnet en Advies een hele goede en mijn huisarts ook, dus uiteindelijk zal het wel goed komen denk ik.
Dat doe ik nu al bijna 33 jaar en ik heb al 3 jaar de zeer hoge medische noodzaak om op mijzelf te gaan wonen. Op die grond heb ik ruim 2 jaar geleden ook een urgentieverklaring gekregen alleen kwam ik toen onder die gek te wonen en sindsdien heb ik dus ook geen urgentieverklaring meer en moet ik nu een kanswoningproject in.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:05 schreef robin007bond het volgende:
Misschien een stomme vraag Auti, maar is wonen bij je ouders geen optie?
ik vrees dat het nog heel eventjes koud zal blijvenquote:Op woensdag 27 maart 2013 11:08 schreef Auti het volgende:
Ik ben helemaal over de zeik. Gelukkig word volgende week mijn wedstrijdfiets weer geupgrade en dan ga ik maar weer eens trainen of zo. Ik hoop dat het snel een beetje echt lenteweer gaat worden, dat zal mij veel goeds doen.
Officieel is dat voor huurders die overlast hebben veroorzaakt. De woning komt dan een jaar lang op naam te staan van een begeleidende instantie en wanneer dat jaar zonder problemen is verlopen dan komt de woning op je eigen naam te staan.quote:
Zo ziet het er wel naar uit.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
ik vrees dat het nog heel eventjes koud zal blijven
Ik heb het centrum autisme aan de telefoon gehad en mijn verhaal gedaan en behalve dat ze mij wat kunnen vertellen over autisme of van die praatgroepjes zijn hun inderdaad niet de instantie waar ik wezen moet. Dus verwijzen ze mij weer terug naar het Fact team. Het komt allemaal wel goed, gewoon werk van maken en wederom een klacht naar de directie.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:46 schreef Nijna het volgende:
Auti, wat een gedoe zeg... bah. Fijn dat je een huisarts hebt die meedenkt en je probeert te helpen. En dat er vangnet en advies is! Dat gezeul met mensen van het kastje naar de muur... ik kan me daar zo boos om maken he...
Enorme somberheid gisteren, op het randje gezeten.quote:
*geeft knuffel*quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:24 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Enorme somberheid gisteren, op het randje gezeten.
Ik snap soms niet meer wie en wat ik ben.
Op het randje gezeten als in er geen zin meer in hebben?quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:24 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Enorme somberheid gisteren, op het randje gezeten.
Ik snap soms niet meer wie en wat ik ben.
Sorry?quote:
Op het randje van naar de crisisafdeling moeten.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:11 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Op het randje gezeten als in er geen zin meer in hebben?
Ik weet hoe zwaar het kan zijn (been there to). Waar komt het door? Heb je het vaker gehad? Krijg je er hulp bij?
quote:
Zoonlief's basisschool was daar ook zo goed in, verder dan hem een klas over laten slaan, hebben ze niet gedaan... En toen hij is groep 8 vastliep qua contact met kinderen, was hun enige conclusie dat het elke keer aan hem lagquote:Op maandag 25 maart 2013 15:16 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Weet de discussies inderdaad nog wel op de basisschool. Was uitzonderlijk in hoofdrekenen maar slecht in taal / fijne motoriek en 'meedoen met de rest van de klas'. -> geen actie verder.
HAVO? Door alle sociale problemen met de klas ging ook het leren slecht, maar echt actie werd daar niet op ondernomen. 'Ceased doet zelf ook geen moeite om mee te doen met de klas' -> geen actie.
2 HAVO blijven zitten. 'We snappen er niets van, de simpele dingen doe je fout, maar de moeilijke dingen doe je goed' -> geen actie.
4 HAVO blijven zitten -> geen actie
Ben uiteinderlijk erachter gekomen wat me mankeerde nadat ik zelf actie had ondernomen, nooit vanuit school of wat dan ook
De proefcito scoorde ik erg hoog (vwo), maar de 'echte' was ik zo strontnerveus dat ik eigenlijk op LBO/MAVO zatquote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:34 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Zoonlief's basisschool was daar ook zo goed in, verder dan hem een klas over laten slaan, hebben ze niet gedaan... En toen hij is groep 8 vastliep qua contact met kinderen, was hun enige conclusie dat het elke keer aan hem lag![]()
En voor de cito zeiden ze 'verwacht maar niet te veel hoor', mooi dat ie de beste score van school had.
Nu is zijn diagnose pas na de basisschool gekomen, maar ze hebben nooit echt meegeholpen w.b. enige oplossing. Ze waren drukker bezig met de onderpresterende kinderen daar.
Ik moet zeggen dat hij mij ook nog verraste hoor, aangezien het net de periode van een nare scheiding was.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:36 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
De proefcito scoorde ik erg hoog (vwo), maar de 'echte' was ik zo strontnerveus dat ik eigenlijk op LBO/MAVO zat
En dat was bindend natuurlijk... m'n ouders vonden het complete kolder en hebben me toen naar de HAVO laten gaan omdat het VWO het echt niet aandurfde
Dat irriteert mij ook mateloos.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:29 schreef Auti het volgende:
Het begint mij een beetje te steken dat wanneer iemand een ernstige misdaad heeft gepleegd er tegenwoordig vrijwel altijd aan autisme wordt gedacht.![]()
Lees dat nu ook weer in de zaak Vaatstra, gelukkig is er uitgewezen dat die kerel geen ASS heeft maar het wordt wel weer genoemd.
In de zin van: klote dat het zo gaatquote:
Ik moest er wel om lachen..quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:27 schreef Nijna het volgende:
[..]
In de zin van: klote dat het zo gaat
Auti, inderdaad.
Straks krijgen mensen nog vreemdere ideeën over ASS/autisme...
Filmpje:
Bijzonder...
30 maart - 6 april autismeweek
Vervelend..misschien wel iets voor mijn ene omaquote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:39 schreef Nijna het volgende:
Ik vind het wel mooi dat er aandacht voor is. Want veel mensen hebben geen idee wat het is of hebben zo'n "rainman" idee voor zich...
Ik had mijn schoonmoeder nog gewezen op een informatieavond voor oa grootouders, omdat ze zo ontkent dat er wat is met mn dochter. Leek me wel mooi als ze gewoon eens zou gaan luisteren wat het nou eigenlijk inhoud en hoe ze misschien iets kan doen ipv ontkennen.
Maar helaas, eigenlijk net te ver weg en niet zo makkelijk weg kunnen thuis.
Dat ontkennen van andere herken ik mijn omgeving ook. In mijn geval was het mijn vader die dat deed. Mijn moeder daarin tegen begon vooral over labelmaffia. Na die reacties heb ik het er met mijn ouders ook nooit meer over gehad.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:39 schreef Nijna het volgende:
Ik vind het wel mooi dat er aandacht voor is. Want veel mensen hebben geen idee wat het is of hebben zo'n "rainman" idee voor zich...
Ik had mijn schoonmoeder nog gewezen op een informatieavond voor oa grootouders, omdat ze zo ontkent dat er wat is met mn dochter. Leek me wel mooi als ze gewoon eens zou gaan luisteren wat het nou eigenlijk inhoud en hoe ze misschien iets kan doen ipv ontkennen.
Maar helaas, eigenlijk net te ver weg en niet zo makkelijk weg kunnen thuis.
Mijn moeder ontkende het eerst ook, het was zo van ja dat is geen autisme. Ze hadden (mijn avder ook wel een beetje) een bepaald beeld bij autisme..bepaalde vooroordelen. Nu ontkennen ze het niet meer, want ze weten er veel van af, en ze leren er nog steeds over.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat ontkennen van andere herken ik mijn omgeving ook. In mijn geval was het mijn vader die dat deed. Mijn moeder daarin tegen begon vooral over labelmaffia. Na die reacties heb ik het er met mijn ouders ook nooit meer over gehad.
De kans dat mijn ouders ooit zo ver komen sluit ik uit. Helaas mijn moeder geloofd niet in psychologie (met jezelf geconfronteerd worden is nooit leuk)quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:48 schreef Catnip het volgende:
[..]
Mijn moeder ontkende het eerst ook, het was zo van ja dat is geen autisme. Ze hadden (mijn avder ook wel een beetje) een bepaald beeld bij autisme..bepaalde vooroordelen. Nu ontkennen ze het niet meer, want ze weten er veel van af, en ze leren er nog steeds over.
Hoop dat je inderdaad er wat van leert!! Dat zou top zijnquote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
De kans dat mijn ouders ooit zo ver komen sluit ik uit. Helaas mijn moeder geloofd niet in psychologie (met jezelf geconfronteerd worden is nooit leuk)
Binnenkort ga ik aan een Sova training beginnen. Ik ben benieuwd of ik er wat van leer.
Precies!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:39 schreef Nijna het volgende:
Achja, maargoed..het is wel een leuke film vind ik!!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:13 schreef Auti het volgende:
[..]
Het heeft alleen helemaal niets met autisme te maken
Het is inderdaad wel een goede film.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:15 schreef Catnip het volgende:
[..]
Achja, maargoed..het is wel een leuke film vind ik!!
Kan er altijd wel een beetje om lachen..
Heb het mijn moeder verteld,maar die snapt het ook niet helemaal volgens mij. Mijn vader en heb ook geen zin om hem daar nog mee lastig te vallen eigenlijk gezien zijn ALS. Wellicht dat het anders was geweest als hij niet ziek zou zijn, maar denk het niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat ontkennen van andere herken ik mijn omgeving ook. In mijn geval was het mijn vader die dat deed. Mijn moeder daarin tegen begon vooral over labelmaffia. Na die reacties heb ik het er met mijn ouders ook nooit meer over gehad.
Nou hier begon die al geweldig, maar niet heus..quote:
Ergens is het wel jammer dat de normale TV zenders er niet zoveel mee doen.quote:
Klopt als een bus!quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:46 schreef Nijna het volgende:
Auti, ik vind het ook wel jammer dat er in de "gewone" media, niet wat meer aandacht voor is.
Omdat mensen toch heel vaak als je autisme noemt, denken aan een rainman, want die film hebben ze gezien. Of iemand die zo compleet in zn eigen wereld zit dat er geen gesprek mee mogelijk is.
Het minder extreme mag ook wel eens belicht worden, maar dan wel op een manier, waarop je kan laten zien dat er wel degelijk problemen zijn, ookal zie je dat niet altijd aan de buitenkant.
Maar ja, hoe doe je dat op een goede en eenvoudige manier... dat ge-emmer hou je denk ik toch. Er zullen altijd mensen zijn die gaan lopen mauwen over labeltjes, onzin, lui, enzovoort.... Tot ze zelf een keer wat hebben...
Maar dan nog... de mensen die het zouden moeten kijken, die kijken het niet waarschijnlijk....
Ik zou het niet direct weten. Het is héél héél moeilijk, mede omdat het een spectrum betreft.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:46 schreef Nijna het volgende:
Auti, ik vind het ook wel jammer dat er in de "gewone" media, niet wat meer aandacht voor is.
Omdat mensen toch heel vaak als je autisme noemt, denken aan een rainman, want die film hebben ze gezien. Of iemand die zo compleet in zn eigen wereld zit dat er geen gesprek mee mogelijk is.
Het minder extreme mag ook wel eens belicht worden, maar dan wel op een manier, waarop je kan laten zien dat er wel degelijk problemen zijn, ookal zie je dat niet altijd aan de buitenkant.
Maar ja, hoe doe je dat op een goede en eenvoudige manier... dat ge-emmer hou je denk ik toch. Er zullen altijd mensen zijn die gaan lopen mauwen over labeltjes, onzin, lui, enzovoort.... Tot ze zelf een keer wat hebben...
Maar dan nog... de mensen die het zouden moeten kijken, die kijken het niet waarschijnlijk....
Ik krijg altijd wel iets via de mail binnen, vanuit Voorzet of de NVA.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt als een bus!
Als jullie niks gezegd hadden over de autismeweek, dan had ik er zelf wsl niet eens ook maar iets van meegekregen
Ben ik het helemaal mee eens!!quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:46 schreef Nijna het volgende:
Beetje late reactie..maarrr top!!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:18 schreef robin007bond het volgende:
Naar de psycholoog geweest. Dat was echt fijn.
Echt oplossingsgericht ook. Prima!
Inderdaad! Fijne autismeweek iedereen!quote:
Dank!quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:20 schreef Catnip het volgende:
[..]
Beetje late reactie..maarrr top!!
Fijn als het je helpt!
Ligt dat er niet aan omdat autisme ook een breed spectrum bestrijkt waardoor je niet iets specifieks als autisme kunt aanwijzen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:17 schreef Catnip het volgende:
[..]
Heel veel mensen weten amper wat autisme nou precies is.
Dat sowieso, en dat wordt alleen maar vager nu ze alle vormen op een hoop gooien als een autismespectrumstoornis.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ligt dat er niet aan omdat autisme ook een breed spectrum bestrijkt waardoor je niet iets specifieks als autisme kunt aanwijzen?
Ja, dat maakt het geloof ik wel lastiger.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ligt dat er niet aan omdat autisme ook een breed spectrum bestrijkt waardoor je niet iets specifieks als autisme kunt aanwijzen?
Er zijn lezingen, groepsactiviteiten, lotgenotencontact, van alles. Vooral ook veel info.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:27 schreef von_Preussen het volgende:
Maar wat moet je dan tijdens zo een week doen? Het lijkt mij nu niet echt iets om te vieren.
Ik hou me nog strakeer aan mijn planning dan anders, puur uit principequote:Op dinsdag 2 april 2013 13:27 schreef von_Preussen het volgende:
Maar wat moet je dan tijdens zo een week doen? Het lijkt mij nu niet echt iets om te vieren.
Hahahahaquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:08 schreef Auti het volgende:
Even een vrolijke noot tussendoor.. dit vind ik nu al de beste reclame van 2013.
Ik heb mij echt kapot gelachen.
Ahww, dat is naar voor je. Is er niets meer dat het goed kan maken tussen jullie?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Catnip het volgende:
Bij ons doen ze geloof ik wel dingen.
Wilde met een kennis van me iets doen, om elkaar beter te leren begrijpen. Maar helaas, we kregen ruzie..en ik heb haar verwijderd op facebook want was het zat.
Heel jammer want ik mis haar wel, en ik dacht misschien kunnen we zo'n activiteit samen doen. Niks mis mee denk ik..
Vroeger ben ik wel eens op van die groepsactiviteiten van de NVA geweest. Volgens mij vermaakte ik me altijd wel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:31 schreef Auti het volgende:
[..]
Er zijn lezingen, groepsactiviteiten, lotgenotencontact, van alles. Vooral ook veel info.
QFT.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:08 schreef Nijna het volgende:
Het zou gewoon fijn zijn om keuzes niet te hoeven verdedigen, als je je grens aangeeft en dat gewoon gerespecteerd wordt...
Voorzet Nederland heeft ook wel eens activiteiten, bijvoorbeeld een fietstocht. Daar zou ik wel eens aan mee willen doen, kijken of het wat is en of er interessante mensen bij zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:09 schreef robin007bond het volgende:
Vroeger ben ik wel eens op van die groepsactiviteiten van de NVA geweest. Volgens mij vermaakte ik me altijd wel.
Ik ben geen lid maar heb wel een Autipas.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:15 schreef Nijna het volgende:
Zijn jullie lid van NVA oid? Voegt het wat toe?
Ik ben erover aan het nadenken, moet maar eens een knoop doorhakken denk ik
Jawel, tenminste ik denk van wel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ahww, dat is naar voor je. Is er niets meer dat het goed kan maken tussen jullie?
[..]
Vroeger ben ik wel eens op van die groepsactiviteiten van de NVA geweest. Volgens mij vermaakte ik me altijd wel.
Ik heb er ook eenquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:16 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik ben geen lid maar heb wel een Autipas.
klinken als mijn ouders... en daar gaat die autismeweek echt niets aan veranderen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:08 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat ik geen opmerkingen meer krijg als: "Je moet maar even op je tanden bijten" of over dochter: "maar dat doen andere kinderen toch ook?". ...
Het zou gewoon fijn zijn om keuzes niet te hoeven verdedigen, als je je grens aangeeft en dat gewoon gerespecteerd wordt...
Kan je haar geen sms'je sturen? Zeggen dat het je heel erg spijt en dat je graag opnieuw wilt beginnen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:44 schreef Catnip het volgende:
[..]
Jawel, tenminste ik denk van wel.
Maar ik weet niet hoe, want ik was wel echt boos op haar. En heb ook heel duidelijk gezegd dat ik geen contact meer wil. Rosanne was weer lekker slim bezig
Mijn ouders zijn lid. Niet zozeer omdat het wat toevoegt, maar meer om ze te steunen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:15 schreef Nijna het volgende:
Zijn jullie lid van NVA oid? Voegt het wat toe?
Ik ben erover aan het nadenken, moet maar eens een knoop doorhakken denk ik
True, helaas...quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
klinken als mijn ouders... en daar gaat die autismeweek echt niets aan veranderen.
Ik heb er vooral wat aan in het ziekenhuis, ik kan niet tegen wachtkamers. Als ik dan een afspraak heb dan staat er sowieso al in de verwijsbrief een notitie dat ik psychiatrisch patient ben en dan leg ik mijn pasje op de balie en vraag ik of ze een ruimte hebben waar ik rustig kan wachten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:19 schreef maussie95 het volgende:
Hebben jullie wat aan die autipas? Ik moet eerlijk zeggen dat mijn ouders niet naar attractieparken gaan omdat ik op de helft niet meer verder wil door de hoeveelheid prikkels, maar dat is natuurlijk niet echt een reden om die pas aan te schaffen. Ik ben tot nu toe niet in aanraking gekomen met de politie, dus ik weet niet hoe ik zou reageren als ik ergens voor wordt gepakt, schuldig of niet. Ik ben ook niet van plan nog eens last te krijgen met de politie.
Elkaar een fijne autismeweek wensen is in ieder geval niet een oplossing.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:46 schreef Nijna het volgende:
[ ... ]
Maar ja, hoe doe je dat op een goede en eenvoudige manier... dat ge-emmer hou je denk ik toch.
Maar er zijn ook geen nadelen aan verbonden, of wel?quote:Op woensdag 3 april 2013 09:25 schreef NJN het volgende:
[..]
Elkaar een fijne autismeweek wensen is in ieder geval niet een oplossing.
Ps. Mauw.
Nou, lekker dan. Goed dat je zelf de eerste stap hebt gezet!quote:Op woensdag 3 april 2013 13:35 schreef Catnip het volgende:
Eerste stap gezet yeah.
Sorry gezegd tegen die vrouw, en ik zou er graag nog over willen praten..maar nee dat wil ze niet. En ze doet niet bepaald vriendelijk..maargoed..
Goedemiddag allemaal!!
Jazeker!quote:Op woensdag 3 april 2013 13:48 schreef maussie95 het volgende:
[..]
Nou, lekker dan. Goed dat je zelf de eerste stap hebt gezet!
Jij ook een goedemiddag!
Heb jij wat aan die Autipas?
De eerste stap is gezet. Misschien draait ze nog wel bij.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:35 schreef Catnip het volgende:
Eerste stap gezet yeah.
Sorry gezegd tegen die vrouw, en ik zou er graag nog over willen praten..maar nee dat wil ze niet. En ze doet niet bepaald vriendelijk..maargoed..
Goedemiddag allemaal!!
Ruimen ze de Efteling leeg voor je? Dan wil ik er ook wel 1quote:Op woensdag 3 april 2013 14:24 schreef Catnip het volgende:
[..]
Jazeker!
Vooral in pretparken, dan is het gewoon fijn om aan de drukte te ontsnappen. Nouja dat soort dingen.
De efteling niet haha...ben er helaas nog nooit geweest!quote:Op woensdag 3 april 2013 16:30 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ruimen ze de Efteling leeg voor je? Dan wil ik er ook wel 1
De Efteling doet niet echt mee aan de Autipasquote:Op woensdag 3 april 2013 16:30 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ruimen ze de Efteling leeg voor je? Dan wil ik er ook wel 1
Maar bij bijvoorbeeld Walibi hoef je niet in de wachtrij te staan. En er zijn meer parken die "autismevriendelijk" zijn.quote:Bij de Efteling is een doktersattest noodzakelijk! De autipas wordt alleen geaccepteerd samen met een attest. De huisarts kan deze speciale verklaring schrijven, waarin wordt aangegeven dat de persoon met autisme absoluut niet zelfredzaam is en niet zonder begeleiding het park en/of de attracties kan bezoeken. Er kan dan gebruik worden gemaakt van de gehandicaptenvoorzieningen als deze aanwezig zijn. Er wordt geen ontheffing op de wachtrijen gegeven. Kijk voor de voorwaarden op de website bij voorzieningen.
Duinrell ook, bij walibi kreeg je geloof ik ook een polsbandje.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:02 schreef Auti het volgende:
[..]
De Efteling doet niet echt mee aan de Autipas
[..]
Maar bij bijvoorbeeld Walibi hoef je niet in de wachtrij te staan. En er zijn meer parken die "autismevriendelijk" zijn.
http://www.autisme.nl/aut(...)=1&l=nl&t=1331589314
Klopt.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:34 schreef Catnip het volgende:
[..]
Duinrell ook, bij walibi kreeg je geloof ik ook een polsbandje.
Voor Eurodisney hoeft dat niet, daar is alleen de autipas voldoende. Moet je daarmee een speciale toegangspas ophalen.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:00 schreef Nijna het volgende:
Efteling moet je een doktersverklaring hebben begreep ik en Eurodisney ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |