abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5696642
Door sp3c - zaterdag 07 september 2002 12:08
quote:
welke bewijzen wil je hebben?
biologische wapens had hij al voor desert storm en toen zijn ze niet vernietigd.
er word keer op keer op toestellen die de no-fly zone patrouilleren geschoten.
ga zo maar door.

bovendien legt nederland nog steeds de nadruk op militaire adviseurs en desnoods vergezeld van troepen (waar de VS tegen is) dus zo snel happen we nou ook weer niet.

No fly zone is illegaal. Geen enkel VN resolutie geef ze het recht om daar te vliegen.
  Moderator zaterdag 7 september 2002 @ 12:12:33 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5696659
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 12:10 schreef Chadi het volgende:
Door sp3c - zaterdag 07 september 2002 12:08
[..]

No fly zone is illegaal. Geen enkel VN resolutie geef ze het recht om daar te vliegen.

hoe kom je daar nou weer bij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_5696668
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 12:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoe kom je daar nou weer bij

Zoek het maar op en overhandig de resolutie als jij zegt dat wat ik zeg niet klopt!
  Moderator zaterdag 7 september 2002 @ 12:16:19 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5696682
0 dus ik moet bewijzen dat jij gelijk hebt ...
  zaterdag 7 september 2002 @ 12:16:23 #6
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_5696683
De enige reden dat ik zou begrijpen om Irak aan te vallen is dat de mensen daar onderdrukt worden, maar om nou aan te vallen vanwege dreigin van kern -en chemische wapens, nee!

Lijst je van de VS: (alle landen die mogelijke dreiging vormen)
- Irak
- Iran
- Noord-korea
- China
- pakistan
- india
- Nederland (ja wij mogen geen VS-soldaten vasthouden, anders.., en we kunnen vast ook chem.wapens produceren)
- Frankrijk (ja die hebben ook kernwapens, en je weet nooit)
- Rusland
(- Verenigde staten (Ja ze moeten maar zichzelf ook aanvallen, ze hebben zelf ook kernwapen, en als die toch een per ongeluk afgaan ) )

Nog meer landen toe te voegen?

Maar het is niet normaal dat de vs zeurt over dreiging van kernwapens terwijl ze zelf ook die dingen hebben, en massa's meer dan andere landen (200 ofzo).

Techxp

pi_5696690
quote:
Belronde van Bush vruchteloos

De Amerikaanse president George Bush heeft tijdens telefonische consultaties gisteren met de permanente leden van de Veiligheidsraad, Rusland, China en Frankrijk, vooralsnog weinig steun gekregen voor een militaire aanval op Irak.

Bush lijkt er niet in geslaagd te zijn om zijn Russische, Chinese en Franse collega's te overtuigen van de noodzaak dat de Iraakse president Saddam Hoessein met militair geweld moet worden verdreven. Alleen Groot-Brittannië heeft in een eerder stadium zijn steun toegezegd aan de Verenigde Staten.

De Russische president Vladimir Poetin is ronduit tegen een nieuwe oorlog in de Golfregio. China en Frankrijk vinden dat de Veiligheidsraad daarover het laatste woord moet hebben. Bush sprak gisteren ruim een half uur met de Franse president Jacques Chirac. Volgens de woordvoerder van Chirac heeft Bush onvoldoende argumenten gegeven voor een militaire actie tegen Irak.

Zowel Chirac als zijn Chinese ambtgenoot Jiang Zemin meent dat het aan de Veiligheidsraad is om te beslissen over gepaste maatregelen, wanneer Irak wapeninspecties blijft weigeren. Daarbij is militair geweld weliswaar niet uitgesloten, maar beide landen zien dat slechts als een laatste stap. De Britse premier Tony Blair kreeg via de telefoon van Poetin te horen dat Rusland nog ruimte ziet voor een diplomatieke oplossing om wapeninspecties in Irak af te dwingen.

Ultimatum
Waarschijnlijk zal Washington binnenkort de Veiligheidsraad vragen Irak een ultimatum te stellen voor hervatting van wapeninspecties. Als Irak daar niet mee instemt zouden 'strafmaatregelen' volgen. In de tekst van een ontwerpresolutie van de Verenigde Staten, zal vermoedelijk niet worden gesproken worden van 'militaire acties' als strafmaatregel, want daarmee zou de kans groot zijn dat Rusland, China of Frankrijk - naast de VS en Groot-Brittannië de permanente leden van de Veiligheidsraad - de resolutie met een veto zou verwerpen.

Oud-president Bill Clinton van de VS heeft zijn opvolger geadviseerd eerst Osama bin Laden te pakken, alvorens achter Saddam Hoessein aan te gaan. "Het was niet Saddam Hoessein die op 11 september 3.100 mensen heeft gedood", aldus Clinton. "Dat was Osama bin Laden en voor zover wij weten is hij nog steeds in leven

volledig artikel
pi_5696691
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 12:16 schreef sp3c het volgende:
0 dus ik moet bewijzen dat jij gelijk hebt ...
hoe kan ik bewijzen van iets dat er niet is. Iets dat er wel is een resolutie zou jij toch kunnen opzoeken??????
  Moderator zaterdag 7 september 2002 @ 12:23:19 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5696742
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 12:17 schreef Chadi het volgende:

[..]

hoe kan ik bewijzen van iets dat er niet is. Iets dat er wel is een resolutie zou jij toch kunnen opzoeken??????

zucht ...
quote:
RESOLUTION 688 (1991)

Adopted by the Security Council at its 2982nd meeting on 5 April 1991
The Security Council,

Mindful of its duties and its responsibilities under the Charter of the United Nations for the maintenance of international peace and security,

Recalling of Article 2, paragraph 7, of the Charter of the United Nations,

Gravely concerned by the repression of the Iraqi civilian population in many parts of Iraq, including most recently in Kurdish populated areas, which led to a massive flow of refugees towards and across international frontiers and to cross-border incursions, which threaten international peace and security in the region,

Deeply disturbed by the magnitude of the human suffering involved, Taking note of the letters sent by the representatives of Turkey and France to the United Nations dated 2 April 1991 and 4 April 1991, respectively (S/22435 and S/22442),

Taking note also of the letters sent by the Permanent Representative of the Islamic Republic of Iran to the United Nations dated 3 and 4 April 1991, respectively (S/22436 and S/22447),

Reaffirming the commitment of all Member States to the sovereignty, territorial integrity and political independence of Iraq and of all States in the area,

Bearing in mind the Secretary-General's report of 20 March 1991 (S/22366),

1. Condemns the repression of the Iraqi civilian population in many parts of Iraq, including most recently in Kurdish populated areas, the consequences of which threaten international peace and security in the region;

2. Demands that Iraq, as a contribution to remove the threat to international peace and security in the region, immediately end this repression and express the hope in the same context that an open dialogue will take place to ensure that the human and political rights of all Iraqi citizens are respected;

3. Insists that Iraq allow immediate access by international humanitarian organizations to all those in need of assistance in all parts of Iraq and to make available all necessary facilities for their operations;

4. Requests the Secretary-General to pursue his humanitarian efforts in Iraq and to report forthwith, if appropriate on the basis of a further mission to the region, on the plight of the Iraqi civilian population, and in particular the Kurdish population, suffering from the repression in all its forms inflicted by the Iraqi authorities;

5. Requests further the Secretary-General to use all the resources at his disposal, including those of the relevant United Nations agencies, to address urgently the critical needs of the refugees and displaced Iraqi population;

6. Appeals to all Member States and to all humanitarian organizations to contribute to these humanitarian relief efforts;

7. Demands that Iraq cooperate with the Secretary-General to these ends;

8. Decides to remain seized of the matter.

de no fly-zones zijn in place vanwege de eerste 2 punten, Irak moet kappen met de koerden uit te moorden maar dat doet irak niet (ze hebben dr chemische raketten opgeschoten die ze ook niet mochten hebben).

Irak is de agressor en die resolutie's moeten nagekomen worden en anders military action en dus de no fly zones.

Moderator zaterdag 7 september 2002 @ 12:24:42 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5696748
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 12:16 schreef TechXP het volgende:
[...]
Maar het is niet normaal dat de vs zeurt over dreiging van kernwapens terwijl ze zelf ook die dingen hebben, en massa's meer dan andere landen (200 ofzo).

Techxp

van die andere landen kun je verwachten dat ze verantwoordelijk met hun kernwapens omspringen, van saddam niet.
pi_5696749
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 12:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

zucht ...
[..]

de no fly-zones zijn in place vanwege de eerste 2 punten, Irak moet kappen met de koerden uit te moorden maar dat doet irak niet (ze hebben dr chemische raketten opgeschoten die ze ook niet mochten hebben).

Irak is de agressor en die resolutie's moeten nagekomen worden en anders military action en dus de no fly zones.

Onzin er staan geen NO fly zones in. er staat alleen een veroordeling en geen actie.
pi_5696778
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 12:16 schreef TechXP het volgende:
De enige reden dat ik zou begrijpen om Irak aan te vallen is dat de mensen daar onderdrukt worden, maar om nou aan te vallen vanwege dreigin van kern -en chemische wapens, nee!
In Saudi Arabie worden de mensen ook onderdrukt, voorheen hoorde je de VS ook niet over de mensenrechtensituatie in dat land.En de reden daarvoor is dat de Saudi's open staan voor samenwerking met de VS.Nu is het vriendje niet lief omdat het aanval Irak niet volledig steunt en vervolgens wordt er gedreigd.
  zaterdag 7 september 2002 @ 12:37:12 #13
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_5696841
quote:
van die andere landen kun je verwachten dat ze verantwoordelijk met hun kernwapens omspringen, van saddam niet.
Nou wat verantwoordelijk is de vs bezig en bezig geweest. Ze maken nu geen kernbommen meer, maar vroeger wel en hebben ze ook zitten testen. Niet echt verantwoordelijk. Net als frankrijk, die ook nog niet zo lang geleden test deden op een eiland. Als je weet wat de gevolgen zijn, dan ga je toch niet testen. Ik noem dat niet verantwoordelijk. En praten met elkaar helpt trouwens beter dan elkaar maar afknallen.

Ik snap ook niet dat ze Rusland vragen om daar heen te gaan om te controleren, want de vs en europese inspecteurs komen daar niet binnen.

Moderator zaterdag 7 september 2002 @ 12:37:47 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5696846
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 12:24 schreef Chadi het volgende:

[..]

Onzin er staan geen NO fly zones in. er staat alleen een veroordeling en geen actie.

er staat in: Je mag dit en dit niet doen
de tegenmaatregelen staan er logischerwijs niet bij omdat die per incident kunnen verschillen maar het is niet zo dat saddam die resolutie's die hij getekent heeft voor vrede (en om te voorkomen dat vn troepen doorstoten naar irak) zomaar zonder repercussies aan zijn laars mag lappen.

ze hadden ook ipv die no-fly zones een tankmacht op de been kunnen brengen en hem het land uit kunnen schieten.

pi_5696853
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 12:27 schreef schatje het volgende:

Nu is het vriendje niet lief omdat het aanval Irak niet volledig steunt en vervolgens wordt er gedreigd.

Zo wordt er dus gedacht in de internationale politiek ...

Hulde aan het standpunt van Nederland gisteren, eindelijk nog een land op het Europese vasteland dat tenminste een eigen mening heeft.

De rest van Europa zal wel bij draaien. De Amerikanen zullen de meeste regeringen wel doen bijdraaien.
Een breed verbond moet er toch niet komen want daar komt alleen maar gezeik van. Laat gewoon de Amerikanen samenwerken met de Engelsen, en misschien nog wat afdelingen van het vreemdelingenlegioen erbij en dat klusje wordt wel geklaard.

Moderator zaterdag 7 september 2002 @ 12:43:10 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5696896
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 12:38 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Zo wordt er dus gedacht in de internationale politiek ...

Hulde aan het standpunt van Nederland gisteren, eindelijk nog een land op het Europese vasteland dat tenminste een eigen mening heeft.

De rest van Europa zal wel bij draaien. De Amerikanen zullen de meeste regeringen wel doen bijdraaien.
Een breed verbond moet er toch niet komen want daar komt alleen maar gezeik van. Laat gewoon de Amerikanen samenwerken met de Engelsen, en misschien nog wat afdelingen van het vreemdelingenlegioen erbij en dat klusje wordt wel geklaard.

nee ik wil graag een bredere coalitie zien (vooral aan het front) van misschien 6 of meer landen net als in Korea, zodat het echt duidelijk word dat er meerdere landen bezig zijn en dat er niet weer alleen op de VS ge kan worden.

[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 07-09-2002 12:43]

pi_5696897
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 12:37 schreef TechXP het volgende:

Ik snap ook niet dat ze Rusland vragen om daar heen te gaan om te controleren, want de vs en europese inspecteurs komen daar niet binnen.

Ik snap dat wel. Als er een land belang bij heeft om Irak te beschermen is het Rusland wel.
Komt daar nog bij dat Russische ambtenaren een reputatie hebben van nogal makkelijk omkoopbaar te zijn.
pi_5696936
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 12:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

de tegenmaatregelen staan er logischerwijs niet bij omdat die per incident kunnen verschillen maar het is niet zo dat saddam die resolutie's die hij getekent heeft voor vrede (en om te voorkomen dat vn troepen doorstoten naar irak) zomaar zonder repercussies aan zijn laars mag lappen.

ze hadden ook ipv die no-fly zones een tankmacht op de been kunnen brengen en hem het land uit kunnen schieten.

Wat een kromme redenatie. Als we jou redenatie doortrekken zou dus zelfs een aanval op totaal irak gerechtvaardigd zijn op grond van deze resolutie.
pi_5696943
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 12:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

Er is geen VN mandaat voor de handhaving of het opleggen van de NO fly zone.

Lees bijvoorbeeld dit.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/middle_east/1175950.stm

pi_5696947
De VS zal met zeer goed onderbouwde argumenten moeten komen om mij ervan te overtuigen dat een oorlog onvermijdelijk is. Daar wens ik namelijk niet in te geloven, en ik kan onmogelijk een oorlog gaan verdedigen waarbij je van tevoren weet dat er vele slachtoffers zullen vallen, als daarvan de absolute noodzaak niet is bewezen. Clinton heeft overigens helemaal gelijk. De VS moeten eerst maar eens afronden wat ze elders begonnen zijn, want op deze manier verliezen ze helemaal geloofwaardigheid.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  Moderator zaterdag 7 september 2002 @ 12:51:51 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5696959
quote:
Justification

The resolution condemned the repression of the Iraqi civilian population and demanded that Iraq end it immediately.

It said the repression amounted to a threat to international peace and security - a phrase our correspondent says is often used to justify intervention.

en dus: no-fly zones
pi_5697033
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 12:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee ik wil graag een bredere coalitie zien (vooral aan het front) van misschien 6 of meer landen net als in Korea, zodat het echt duidelijk word dat er meerdere landen bezig zijn en dat er niet weer alleen op de VS ge kan worden.

Nee, ik denk dat dat geen goede optie is. Beter gaan knokken met 1 vriend die je helpt dan met vijf die bij de eerste klap op de loop willen gaan.
Gewoon zorgen dat je een VN-resolutie hebt om je te ondersteunen.

Nogmaals hulde aan Nederland, eindelijk kan ik nog eens trots zijn op onze bestuurders.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/2239536.stm

quote:
The British Government is preparing its dossier outlining Iraq's efforts to rebuild its weapons of mass destruction.

Other published information is ambiguous about the extent to which Iraq has managed to overcome years of sanctions and destruction by UN weapons inspectors.

But, according to most assessments, there is no doubt that it is trying.

Under UN Security Council Resolution 687, Iraq is not permitted to have chemical, biological and nuclear weapons, and missiles with a range greater than 150km.

It faces a dual problem if it seeks to defy the UN. One is to develop the weapons. The other is to deliver them.

From a variety of sources, these are the general assessments of the state of play:

Nuclear weapons
Iraq's biggest problem is in getting hold of the fissile material needed to make a nuclear bomb. This would probably have to come from the black market or a rogue government. The British Government published a document in 1998 saying that had it not been for the Gulf War Saddam Hussein would have had the bomb by 1993. It said he could build a "crude air-delivered nuclear device in about five years" if he got the right equipment and material from abroad.

The US Defense Department said in 2001 that "Iraq would need five or more years and key foreign assistance" to enrich enough uranium for a device. German intelligence said in 2001 that it could take between three and six years.

However, a new assessment from the Carnegie Endowment for International Peace in Washington concludes: "If Iraq were to acquire material from another country, it is possible that it could assemble a nuclear weapon in months."

Charles Duelfer of the Center for Strategic and International Studies (CSIS) in Washington and former deputy executive chairman of the UN weapons commission Unscom told a US Senate Committee in February: "While precise estimates of the Iraqi nuclear programme are impossible, what is certain is that Baghdad has the desire, the talent and the resources to build a nuclear weapon given the time to do so."

Chemical
Iraq has used chemical weapons in battle, both against Iranian troops and against its own population in Halabja. Huge numbers of chemical weapons were destroyed by the UN after the Gulf War. But not all, it seems.

The Carnegie report suggests: "Rough estimates conclude that Iraq may have retained up to 600 metric tonnes of agents, including mustard gas, VX and sarin. Approximately 25,000 rockets and 15,000 artillery shells with chemical agents also remain unaccounted for."

The 1998 British report said that 31,000 munitions and 4000 metric tonnes of precursor chemicals had not been properly accounted for.

As there has been no UN monitoring since 1998, it is impossible to determine exactly how much effort Iraq has put into the further development of chemical weapons but it clearly has the ability to produce them.

Biological
In 1996, Unscom destroyed a factory designed to make up to 50,000 litres of anthrax, botulin toxin and other agents a year.

The Institute of International Studies at Monterey in California estimates that Iraq retains the ability to resume production but it is unclear as to whether this has happened.
Until 1995, Saddam Hussein even denied that he had a biological weapons programme but the British government report says that Iraqi production of BW agents had been "clearly understated." Iraq presumably has the ability to produce BW again.

However, some sources question whether Iraq really intended using BW in battle. Charles Duelfer of the CSIS suggested that it might have been keeping them to use secretly against an enemy city "that would be near impossible to connect to Baghdad as the responsible actor."

Delivery systems
By 1997, 817 of the 819 Scud rockets Saddam Hussein had were known to have been accounted for. The former UN inspector Scott Ritter has said that Iraq might have salvaged and manufactured enough components to build up a store of between five and 25 missiles.

Overall, it should be added, Mr Ritter does not believe that Saddam Hussein has the ability to rebuild his weapons programme to any significant degree.

The Carnegie assessment quoted an unclassified CIA report to Congress that Iraq "probably retains a small covert force of Scud type missiles."

Charles Duelfer told the Senate that in his view the number could be about 12 to 14.

Iraq has developed, as it is allowed to, two shorter range missiles - the al-Samoud and the Ababil which have ranges below 150 km. The technology involved could later be used to develop longer range rockets.

It is unclear, though, whether Iraq has solved the problems of using such missiles to deliver weapons of mass destruction.

It seems to have been working on developing shorter range means of delivery. The Washington Post has reported that in Operation Desert Fox in 1998, an RAF Tornado blew the roof off an Iraqi hanger to reveal a number of Czech made L-29 training jets which had been converted into pilot less drones.

There are also reports that Iraq still has chemical "drop tanks" to be used by its Mirage F-1 jets. Four of these were found and destroyed by Unscom. Eight others were never found.

pi_5697046
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 12:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

en dus: no-fly zones

er is geen goedkeuring en mandaat vallend onder HOOFDSTUK 4 van de VN. Dus er mag geen force worden gebruikt. No fly zone is force!!!
pi_5697139
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 12:50 schreef RaisinGirl het volgende:
De VS zal met zeer goed onderbouwde argumenten moeten komen om mij ervan te overtuigen dat een oorlog onvermijdelijk is. Daar wens ik namelijk niet in te geloven, en ik kan onmogelijk een oorlog gaan verdedigen waarbij je van tevoren weet dat er vele slachtoffers zullen vallen, als daarvan de absolute noodzaak niet is bewezen. Clinton heeft overigens helemaal gelijk. De VS moeten eerst maar eens afronden wat ze elders begonnen zijn, want op deze manier verliezen ze helemaal geloofwaardigheid.
Idd, als de VS wilt dat de bondgenoten hen steunen in een actie, moeten zij eerst de bewijzen voorleggen, beweringen alleen zijn niet genoeg.

Clinton is trouwens niet de enige die er zo over denkt:

quote:
As the Bush administration intensifies talk about toppling Iraqi President Saddam Hussein, military officials are confronting what some see as a looming problem: that by launching a war in the Persian Gulf, the administration will divert attention and resources from the military campaign against al Qaeda and terrorism.

Although Pentagon officials are proceeding to refine plans for a war against Iraq, military officers warn that a major campaign in the Middle East would place a serious drain on intelligence gathering and Special Forces units, two central components of the military's efforts to hunt down al Qaeda and Taliban members in Afghanistan and Pakistan.

How to balance these conflicting stresses on U.S. forces is among the key factors being assessed by war planners, and could contribute to the shape and timing of any military campaign against Iraq. At the moment, with Osama bin Laden, the al Qaeda leader, and his lieutenants still being sought along the border between Afghanistan and Pakistan and elsewhere, some military officials worry that the administration may be shifting the focus to Iraq too soon.

"I'd prefer later than sooner," said a senior officer involved in the Pentagon's deliberations. "Can you imagine how it would look if we go to war against Iraq and there's another terrorist attack in the United States at the same time? People will wonder what we're doing."

volledig artikel
pi_5697156
Who's who in Iraq?

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/2174293.stm

Vooral interessant zijn deze heren (kijk op de site voor een foto)

quote:
Izzat Ibrahim and Taha Yasin Ramadan: Two of Saddam's closest aides are Izzat Ibrahim and Taha Yasin Ramadan.

They always seem to be present in pictures of Saddam's important meetings, and are his enforcers.

Izzat Ibrahim was reported by the New York Times to have warned the Kurds in January 1991 not to cause trouble during the Gulf War.

He reminded them of the chemical attack on Halabja with the words: "I would like to remind you that we are ready to repeat the operation."

He is vice president of the Revolution Command Council and has been used in 2002 to try to woo Iraq's neighbours.

He has exchanged an embrace with Crown Prince Abdullah of Saudi Arabia and has promised to respect the "territorial integrity" of Kuwait.

He narrowly escaped arrest on a war crimes warrant in Austria once while being treated for suspected cancer

Taha Yasin Ramadan is one of vice presidents, though the title does not necessarily mean he would take over from the president.

He is also used as an enforcer and as an envoy depending on the leader's need of the moment.

The Americans are interested in him because he is reported to have entertained Osama Bin Laden's deputy Ayman al-Zawahiri in Baghdad in 1998.

"US threats will not scare us," is one of his quotes, which sums up Saddam's approach.

He is accused by exiles of ordering his tanks to run over rebels who took part in the uprising against Saddam in southern Iraq in 1991.

Staat ook een leuk stukje over Tarq Aziz.
quote:
Tariq Aziz: During the Gulf War, when he was foreign minister, Tariq Aziz became well known internationally.

A Christian, Aziz is an old revolutionary colleague of Saddam's, a forceful voice against Western influence in the region, and a great survivor.

He had a rocky period in 2001 when his son was reported to have been arrested for corruption.

No longer foreign minister, he nevertheless retains a position on the Revolution Command Council and is a deputy prime minister.

Tariq Aziz famously refused to accept a letter from President George Bush to Saddam Hussein at a meeting with the US Secretary of State James Baker in Geneva just before the Gulf War.

From that moment, war was inevitable.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')