abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 maart 2013 @ 11:28:52 #251
20720 brother52
Dus..........
pi_124560161
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:25 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Cool :) Grootste nadeel van die zelfbouwpakketjes vind ik die foeilelijke headstocks... Maar voor 74 euro is het wel het proberen en klooien waard. Ok, ga ik maar even wat leuks zoeken...
Met een zaag kun je heel wat aan die headstocks doen :P
quote:
Enne, die schroevendraaier is het probleem niet... Die soldeerbout moet dus met zo'n projectje blijken. Vandaar maar op goedkoop niveau beginnen :)
Bij zo'n goedkoop setje hoef je volgens mij helemaal niet eens zo veel te solderen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_124560507
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:28 schreef brother52 het volgende:

[..]

Met een zaag kun je heel wat aan die headstocks doen :P

[..]

Bij zo'n goedkoop setje hoef je volgens mij helemaal niet eens zo veel te solderen.
True dat! Maar als alles al vastgesoldeerd is zal deel 1 zijn, lossolderen... :P

Het hele idee voor mij is juist om dit allemaal gewoon eens te doen en wat handigheid in te krijgen. Denk dat ik dit setje maar ga doen:

http://www.muziekshop24.n(...)en-kit-tl-stijl.html

Kan wel voor 2 of 3 tientjes goedkoper een 2ehands stratje van een kak-merk kopen en daarmee klooien maar denk dat ik dit net wat leuker vind... En hey, ik heb nog geen telecaster ;)
pi_124560856
Ik heb eventueel nog wel wat leuks voor je, een Ibanez GRG 170DX JB [blauw]. Ligt momenteel al helemaal uitelkaar in onderdelen, mag je voor een paar tientjes wel overnemen.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 27 maart 2013 @ 11:50:10 #254
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_124560866
Verwacht er niet teveel van.

Mijn zelfbouw is nog een slagje slechter dan de gitaar waarmee ik begonnen ben. En dat ligt niet aan de afstelling.
Die pakketjes zijn goedkoop met een reden.

Wat solderen betreft, het setje elementen waar de gitaar mee kwam was allemaal klikwerk, kwam geen soldeerbout aan te pas.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteelē
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_124561015
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:49 schreef The_Dean het volgende:
Ik heb eventueel nog wel wat leuks voor je, een Ibanez GRG 170DX JB [blauw]. Ligt momenteel al helemaal uitelkaar in onderdelen, mag je voor een paar tientjes wel overnemen.
Hmmm, interessant... noem/dm anders maar een prijs? Als ie verder gewoon compleet is idd ben ik zeker geinteresseerd! Zoals gezegd, vooral qua oefening :)

quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:50 schreef BurnaBoy het volgende:
Verwacht er niet teveel van.

Mijn zelfbouw is nog een slagje slechter dan de gitaar waarmee ik begonnen ben. En dat ligt niet aan de afstelling.
Die pakketjes zijn goedkoop met een reden.

Wat solderen betreft, het setje elementen waar de gitaar mee kwam was allemaal klikwerk, kwam geen soldeerbout aan te pas.

Hmmm, ook weer waar natuurlijk... En als het echt gemaakt is op het gemak van het maken gaat het zijn doel, voor mij, ook weer een beetje voorbij...
  woensdag 27 maart 2013 @ 11:58:46 #256
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_124561178
Ik heb ze er nooit ingehad hoor, :P
GFS heeft leuke goedkope elementen die ook goed klinken dus dat was snel gebeurd,
Voor de rest heb ik ook zo'n beetje alles vervangen, het hout en de brug is het enige wat nog origineel aan dat ding is.

Op het moment dat ik geld over heb ga ik ook een nek bestellen bij warmoth omdat bij mijn reparatie perikelen ik een paar probleempjes met de nek wat erger heb gemaakt :@
Opzich is het dus wel leuk om er op uit te proberen. Het enige wat je sloopt is een stuk hout wat al niet te best was om mee te beginnen.

Wat ik wel van geleerd is is hoeveel takkewerk het is om een mooie strakke finish te krijgen. Blij dat het eindresultaat wel goed gelukt is though.

Ook wil ik nog de brug vervangen en er een string through body van maken :P
Maar dat kost allemaal weer geld en dat is er momenteel niet teveel.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteelē
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_124561619
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:58 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik heb ze er nooit ingehad hoor, :P
GFS heeft leuke goedkope elementen die ook goed klinken dus dat was snel gebeurd,
Voor de rest heb ik ook zo'n beetje alles vervangen, het hout en de brug is het enige wat nog origineel aan dat ding is.

Op het moment dat ik geld over heb ga ik ook een nek bestellen bij warmoth omdat bij mijn reparatie perikelen ik een paar probleempjes met de nek wat erger heb gemaakt :@
Opzich is het dus wel leuk om er op uit te proberen. Het enige wat je sloopt is een stuk hout wat al niet te best was om mee te beginnen.

Wat ik wel van geleerd is is hoeveel takkewerk het is om een mooie strakke finish te krijgen. Blij dat het eindresultaat wel goed gelukt is though.

Ook wil ik nog de brug vervangen en er een string through body van maken :P
Maar dat kost allemaal weer geld en dat is er momenteel niet teveel.
Hehe, en zo kun je lekker bezig blijven... Maar neh, ik wil niet te afhankelijk zijn van anderen/winkels als er iets met mn gitaar is. Verder vind ik het ook gewoon wel leuk om te knutselen maar met 0.0 ervaring wil ik gewoon niet meteen een gitaar van een paar honderd euro als oefenobject nemen.

Dus gewoon een wat dan ook voor gitaartje voor ene paar tientjes, daar lekker op uitleven en dan in de toekomst kan ik gewoon mijn eigen gitaren onderhouden, upgraden, fixen, etc :)
pi_124561683
Leukste hobby die er is :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 27 maart 2013 @ 12:57:53 #259
20720 brother52
Dus..........
pi_124562759
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:14 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Hehe, en zo kun je lekker bezig blijven... Maar neh, ik wil niet te afhankelijk zijn van anderen/winkels als er iets met mn gitaar is. Verder vind ik het ook gewoon wel leuk om te knutselen maar met 0.0 ervaring wil ik gewoon niet meteen een gitaar van een paar honderd euro als oefenobject nemen.
Er kan weinig mis gaan. Het is gewoon een kwestie van je goed inlezen, veel geduld hebben en weten waar Dean woont. :P

Een strakke afwerking is inderdaad het meest lastige en daar gaat ook het meeste tijd in zitten.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_124564317
Heeft iemand er een Zoom G5 of G3X effectenpedaal? Ik heb nu een Boss ME-70, maar ik vind de amp-sims nogal kut, en zonder amp-sim wordt er nog steeds veel lage tonen uit het signaal gehaald. Het geluid is niet lekker vet :{

Qua laag is een oude Zoom 1010 beter (rest van het signaal is nogal ruis, want oude 16-bit sampling).

In Rockpalace en Feedback mag je toch wel zo'n effectenpedaal uitproberen? :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_124564635
quote:
5s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:47 schreef Godshand het volgende:
Heeft iemand er een Zoom G5 of G3X effectenpedaal? Ik heb nu een Boss ME-70, maar ik vind de amp-sims nogal kut, en zonder amp-sim wordt er nog steeds veel lage tonen uit het signaal gehaald. Het geluid is niet lekker vet :{

Qua laag is een oude Zoom 1010 beter (rest van het signaal is nogal ruis, want oude 16-bit sampling).

In Rockpalace en Feedback mag je toch wel zo'n effectenpedaal uitproberen? :P
Natuurlijk mag dat.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_124564679
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:54 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat.
Heb je zelf een dergelijk pedaal?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 27 maart 2013 @ 14:00:27 #263
20720 brother52
Dus..........
pi_124564869
quote:
5s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:47 schreef Godshand het volgende:
Heeft iemand er een Zoom G5 of G3X effectenpedaal? Ik heb nu een Boss ME-70, maar ik vind de amp-sims nogal kut, en zonder amp-sim wordt er nog steeds veel lage tonen uit het signaal gehaald. Het geluid is niet lekker vet :{

Qua laag is een oude Zoom 1010 beter (rest van het signaal is nogal ruis, want oude 16-bit sampling).

In Rockpalace en Feedback mag je toch wel zo'n effectenpedaal uitproberen? :P
Onze andere gitarist heeft zo'n ME-70 en daar is prima geluid uit te halen. Ook meer dan genoeg laag...

Wil je een leuke amp-sim, dan moet je gewoon een Line6 Pod HD nemen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  woensdag 27 maart 2013 @ 14:00:43 #264
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_124564881
quote:
5s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:47 schreef Godshand het volgende:
Heeft iemand er een Zoom G5 of G3X effectenpedaal? Ik heb nu een Boss ME-70, maar ik vind de amp-sims nogal kut, en zonder amp-sim wordt er nog steeds veel lage tonen uit het signaal gehaald. Het geluid is niet lekker vet :{

Qua laag is een oude Zoom 1010 beter (rest van het signaal is nogal ruis, want oude 16-bit sampling).

In Rockpalace en Feedback mag je toch wel zo'n effectenpedaal uitproberen? :P
Als je dikke amp-sims wil, kun je niet echt om Line6 heen. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 27 maart 2013 @ 14:01:16 #265
20720 brother52
Dus..........
pi_124564906
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:14 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Hehe, en zo kun je lekker bezig blijven... Maar neh, ik wil niet te afhankelijk zijn van anderen/winkels als er iets met mn gitaar is. Verder vind ik het ook gewoon wel leuk om te knutselen maar met 0.0 ervaring wil ik gewoon niet meteen een gitaar van een paar honderd euro als oefenobject nemen.

Dus gewoon een wat dan ook voor gitaartje voor ene paar tientjes, daar lekker op uitleven en dan in de toekomst kan ik gewoon mijn eigen gitaren onderhouden, upgraden, fixen, etc :)
GFS heeft ook complete kits te koop...
http://www.guitarfetish.com/Guitar-And-Bass-Kits_c_74.html
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_124564949
Iemand hier ervaring met de Focusrite Saffire PRO producten? Zo ja, werken deze dingen ook met GarageBand? Ik ben voornamelijk op zoek naar een apparaat waarmee ik meerdere tracks tegelijk op kan nemen (liefst firewire).
pi_124564990
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:00 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Als je dikke amp-sims wil, kun je niet echt om Line6 heen. :)
Nou, een vriend van mij heeft een zo'n POD HD. Geluid is niet om aan te horen....

Ik twijfel dan ook nog tussen G5 en G3x, enige verschil is dat de G5 naast meer banks, ook het signaal door een buis laat gaan, voordat het signaal het pedaal verlaat. Schijnt toch wel positieve invloed op het gleuid te hebben :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 27 maart 2013 @ 14:07:09 #268
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_124565137
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:03 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nou, een vriend van mij heeft een zo'n POD HD. Geluid is niet om aan te horen....

Ik twijfel dan ook nog tussen G5 en G3x, enige verschil is dat de G5 naast meer banks, ook het signaal door een buis laat gaan, voordat het signaal het pedaal verlaat. Schijnt toch wel positieve invloed op het gleuid te hebben :)
Dan kan je vriend z'n spullen gewoon niet goed instellen, vermoed ik. Zoom is een c-merk, een beetje de Stagg onder de effectpedalen. Het vereist enig werk, maar met Line 6 kun je echt vele malen betere resultaten halen dan met Zoom, in mijn ervaring. Maar ieder z'n smaak.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_124565248
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:07 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Dan kan je vriend z'n spullen gewoon niet goed instellen, vermoed ik. Zoom is een c-merk, een beetje de Stagg onder de effectpedalen. Het vereist enig werk, maar met Line 6 kun je echt vele malen betere resultaten halen dan met Zoom, in mijn ervaring. Maar ieder z'n smaak.
De prijs van de Zoom G5 is bijna net zo duur als die ME-70 die ik heb hoor. op Youtube twijfelen veel mensen tussen Zoom G5, POD HD 500 of de BOSS GT-100..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 27 maart 2013 @ 14:11:36 #270
20720 brother52
Dus..........
pi_124565342
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:03 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nou, een vriend van mij heeft een zo'n POD HD. Geluid is niet om aan te horen....
Dan moet je of eens naar een KNO-arts of die vriend moet leren hoe hij met dat ding om moet gaan.
quote:
Ik twijfel dan ook nog tussen G5 en G3x, enige verschil is dat de G5 naast meer banks, ook het signaal door een buis laat gaan, voordat het signaal het pedaal verlaat. Schijnt toch wel positieve invloed op het gleuid te hebben :)
Ik heb met die dingen van Zoom juist weer slechte ervaringen en op die G3 en G5 zit niet eens een effects-loop...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_124565389
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:11 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dan moet je of eens naar een KNO-arts of die vriend moet leren hoe hij met dat ding om moet gaan.

[..]

Ik heb met die dingen van Zoom juist weer slechte ervaringen en op die G3 en G5 zit niet eens een effects-loop...
Wat doet zo'n effects loop?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 27 maart 2013 @ 14:12:58 #272
20720 brother52
Dus..........
pi_124565402
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:07 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Dan kan je vriend z'n spullen gewoon niet goed instellen, vermoed ik. Zoom is een c-merk, een beetje de Stagg onder de effectpedalen. Het vereist enig werk, maar met Line 6 kun je echt vele malen betere resultaten halen dan met Zoom, in mijn ervaring. Maar ieder z'n smaak.
Met de interface die erbij zit is het juist erg simpel om een goed geluid uit een Pod HD te krijgen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_124565766
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:01 schreef brother52 het volgende:

[..]

GFS heeft ook complete kits te koop...
http://www.guitarfetish.com/Guitar-And-Bass-Kits_c_74.html
Cheers! Maar het lijkt erop dat ik een gitaartje van Dean over ga nemen om mee te knutselen... Even afwachten nog en anders is dit misschien een mooi alternatief :)
  woensdag 27 maart 2013 @ 14:23:08 #274
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_124565874
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:12 schreef brother52 het volgende:

[..]

Met de interface die erbij zit is het juist erg simpel om een goed geluid uit een Pod HD te krijgen.
Ok, nouja, ik kom nog uit de PodXT-tijden en dat was enig gepiel. Maar ik ben dan ook een beetje lui.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 27 maart 2013 @ 14:26:06 #275
20720 brother52
Dus..........
pi_124566007
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:12 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat doet zo'n effects loop?
Dat leggen ze hier wel aardig uit...
http://stinkfoot.se/archives/722
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')