thuglifequote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:43 schreef netflanders het volgende:
Terwijl dit helemaal niet mag iemand door iemand die geen opsporingsambtenaar is.
"Mag ik uw tas controleren?"
"Nee." En dan gewoon doorlopen. Ook altijd gedaan in mijn jeugd bij de plaatselijke buurtsuper.
Je ziet ze bij de AH massaal met hun handtasje langs de kassa naar buiten lopen... En geen haan die er naar kraait, want ze zijn oud.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:43 schreef DorperTed. het volgende:
Die bejaarde dieven zijn van het ergste soort, aanpakken die hap!
In dat geval mogen ze je de winkel uitgooien.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:43 schreef netflanders het volgende:
Terwijl dit helemaal niet mag iemand door iemand die geen opsporingsambtenaar is.
"Nee." En dan gewoon doorlopen. Ook altijd gedaan in mijn jeugd bij de plaatselijke buurtsuper.
Niets thug aan. Ik was een slungelig nerdmeisje die nooit wat gestolen heeft. Het gaat echter om het principe.quote:
Dit, gewoon precies dit.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:43 schreef netflanders het volgende:
Alleen als ik een strafbaar feit heb gepleegd. Het weigeren van een tassencontrole is geen strafbaar feit.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:49 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Natuurlijk mag jij het weigeren, maar dan mogen zij toch ook jou de toegang ontzeggen?
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=5212&view=nextquote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:50 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Alleen als ik een strafbaar feit heb gepleegd. Het weigeren van een tassencontrole is geen strafbaar feit.
De tas wordt gecontroleerd na het afrekenen. Dus je loopt simpelweg door. Altijd erg vermakelijk om te zien hoe Bob Nepagent compleet van zijn à propos af was en ik wegliep terwijl je zijn hersenen zag kraken om uit te vogelen welk protocol hij dan juridisch kon volgen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:49 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Natuurlijk mag jij het weigeren, maar dan mogen zij toch ook jou de toegang ontzeggen?
http://www.mkbservicedesk(...)-tot-mijn-winkel.htmquote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:51 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=5212&view=next
Ze mogen jou dan zeker wel weigeren, zeker als het duidelijk bij de ingang aangegeven staat.
Staan de huisregels zichtbaar vermeld, mag de winkelier je toegang weigeren.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:50 schreef LompeHork het volgende:
Alleen als ik een strafbaar feit heb gepleegd. Het weigeren van een tassencontrole is geen strafbaar feit.
Klopt, supermarkten mogen daar vrij arbitrair mee omgaan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:51 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=5212&view=next
Ze mogen jou dan zeker wel weigeren, zeker als het duidelijk bij de ingang aangegeven staat.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Staan de huisregels zichtbaar vermeld, mag de winkelier je toegang weigeren.
In dat geval kun je het gooien op discriminatie, ouderen worden immers niet verzocht hun tas te openen.quote:Een winkelontzegging moet minimaal aan de volgende voorwaarden voldoen:
Je moet bij jouw klanten bekend maken dat je gebruik maakt van winkelontzeggingen, bijvoorbeeld door middel van zichtbare huisregels bij de ingang van jouw winkel.
Je moet in de huisregels duidelijk aangeven:
- bij welke delicten winkelontzegging wordt toegepast;
- hoe vaak zo’n delict dan moet zijn gepleegd;
- en hoe lang de ontzegging dan duurt.
De winkelontzegging mag niet discriminerend zijn.
Er is een strafbaar feit gepleegd.
De verdachte is op heterdaad betrapt, direct aangehouden en wordt zo snel mogelijk overgedragen aan de politie (bel 112 of 0900 8844).
Er wordt aangifte gedaan.
Echter wat ze meestal doen is in hun huisregels één groep uitzonderen. Meestal scholieren. Dat gaat gewoon in tegen onze Grondwet. En dat mag dan weer niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
In dat geval mogen ze je de winkel uitgooien.
Huisregels enzo.
Wat ze niet mogen is je vasthouden zonder redelijke verdenking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |