abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123958877
Het mooiste is, je kan echt over alles praten als je wil. Ik heb vaak gesprekken over de meest variërende onderwerpen. De meeste mensen praten al gauw mee met wat je dan ook te melden hebt. Je kan bijvoorbeeld clichématig over het weer beginnen, stellen dat je zin hebt in de zomer dat je weer lekker een v-halsje + broek kan dragen en van daaruit kan je weer over mode praten. Zoveel mogelijkheden.

Na een tijdje kom je achter wat gemeenschappelijke interesses en kan je daar uit altijd beginnen. Ik associeer elk persoon dat ik ken met bepaalde onderwerpen en dan gaat het vanzelf. Een maatje van me die erge voetbalfan is zal ik meestal aanspreken met een grap over de afgelopen uitslagen. Een meid die bij een studentenvereniging zit kan ik altijd vragen of ze nog naar feestjes geweest is. Bij mensen die je minder goed kent gaat dit dus niet, dus moet je maar over iets algemeens beginnen. Maar ik bedoel, volgens mij is het wetenschappelijk vastgesteld dat mensen achteraf nog maar kleine dingen uit de gespreksstof die ze behandeld hebben onthouden en de eerste dingen die je zegt horen daar vaak niet onder. Dus geen enkel probleem als je over het weer of de politiek begint, zolang je maar daaruit verder kan bouwen.

Verder het allerleukste: Ieder mens vindt het leuk als je interesse in diegene toont (98% dan). Vragen stellen over bezigheden van een persoon die diegene leuk vindt om te doen helpen ook vaak. Begon laatst met een meid over handbal te praten, weet er niks vanaf, maar kon er toch een leuk gesprek over hebben.

Hopelijk heb je er iets aan. Had nog niet zolang geleden hetzelfde probleem als jij, kon alleen maar over voetbal praten, na een tijdje ga je merken dat mensen dat gruwelijk irritant vinden. Heb er dus hard aan gewerkt.

[ Bericht 63% gewijzigd door Kerftminister op 12-03-2013 14:54:49 ]
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:09:50 #27
394704 Blue.Stratos
Blue Blue Blue
pi_123965433
Ik vind het moeilijk om over dit onderwerp mee te praten, sorry! :@
Free as a bird!
  dinsdag 12 maart 2013 @ 22:52:12 #28
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_123985272
Luisteren is een belangrijkere eigenschap dan mondig zijn, mijn inziens.

Al heb ik met beiden geen moeite.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  woensdag 20 maart 2013 @ 14:37:13 #29
399406 SoyFeliz
Cada día te quiero mas....
pi_124292637
Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken over dat je een beetje stiller bent dan anderen. Sommige mensen vinden dat juist schattig. Vaak kunnen dat soort mensen goed luisteren en dat is ook een fijne eigenschap (die weinig mensen hebben).

Om dan toch het gesprek gaande te houden moet je gewoon open vragen stellen en doorvragen over bepaalde onderwerpen die jou aanspreken en je eigen mening erover geven.

Bij ons op school hadden we het vak drama. Dat hielp bij mij ontzettend om voor grote groepen te leren praten. We moesten dan (onvoorbereid) 15 minuten volpraten met een presentatie over een niet bestaand dier. Klinkt belachelijk, maar het hielp wel xD
pi_124294638
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 14:37 schreef SoyFeliz het volgende:
Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken over dat je een beetje stiller bent dan anderen. Sommige mensen vinden dat juist schattig. Vaak kunnen dat soort mensen goed luisteren en dat is ook een fijne eigenschap (die weinig mensen hebben).

Om dan toch het gesprek gaande te houden moet je gewoon open vragen stellen en doorvragen over bepaalde onderwerpen die jou aanspreken en je eigen mening erover geven.

Bij ons op school hadden we het vak drama. Dat hielp bij mij ontzettend om voor grote groepen te leren praten. We moesten dan (onvoorbereid) 15 minuten volpraten met een presentatie over een niet bestaand dier. Klinkt belachelijk, maar het hielp wel xD
Waar heb je het dan allemaal wel niet over? :P

Deze ga ik even volgen, want het komt bij mij ook nog wel van pas waarschijnlijk. Ik ben niet echt een geweldige prater.
  woensdag 20 maart 2013 @ 15:47:59 #31
399406 SoyFeliz
Cada día te quiero mas....
pi_124295517
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2013 15:27 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Waar heb je het dan allemaal wel niet over? :P

Deze ga ik even volgen, want het komt bij mij ook nog wel van pas waarschijnlijk. Ik ben niet echt een geweldige prater.
Gewoon over van alles en nog wat. Wat maar het eerst in je opkomt. Vraag bijvoorbeeld wat diegene dat weekend heeft gedaan en of dat leuk was. Vertel vervolgens wat jij zelf graag doet in het weekend etc.

Of bedoel je wat je moet vertellen met zo'n presentatie? XD
In dat geval:

" hallo allemaal, ik houd mijn presentatie over de brulaapneushoorn. Dit is een zeer zeldzaam diersoort. Hij leeft in de sahara en de woestijnrat is zijn natuurlijke vijand....."

In beide gevallen eigenlijk: gwn bullshit praten (maar wel een beetje leuke/grappige als het kan) :)
pi_124297197
Als je echt van elkaar houd dan voel je je op je gemak, ook al heb je niks tegen elkaar te vertellen.
pi_124298177
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 15:47 schreef SoyFeliz het volgende:

[..]

Gewoon over van alles en nog wat. Wat maar het eerst in je opkomt. Vraag bijvoorbeeld wat diegene dat weekend heeft gedaan en of dat leuk was. Vertel vervolgens wat jij zelf graag doet in het weekend etc.

Of bedoel je wat je moet vertellen met zo'n presentatie? XD
In dat geval:

" hallo allemaal, ik houd mijn presentatie over de brulaapneushoorn. Dit is een zeer zeldzaam diersoort. Hij leeft in de sahara en de woestijnrat is zijn natuurlijke vijand....."

In beide gevallen eigenlijk: gwn bullshit praten (maar wel een beetje leuke/grappige als het kan) :)
Ik had het meer over die presentatie, dat zou ik niet echt vol houden zonder vragen van het publiek :P

Bullshit praten lukt de laatste tijd wel beter gelukkig, misschien nog wat meer proberen :)
pi_124298489
ahaa, de overgang van elkaar leren kennen naar vertellen over interesses en gebeurtenissen ..

Ze heeft inmiddels al besloten dat ze je leuk én interessant vindt als persoon, dus je hoeft er alleen maar voor te zorgen dat je interessant blijft ..

Gewoon zeggen wat je op dat moment denkt en of voelt. Hardop denken. En dan vragen wat haar visie daarop is. Ow en inderdaad altijd open vragen stellen.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')