abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123877642
Over een paar maanden wil ik voor mezelf beginnen. Omdat ik de eerste maanden thuis zal werken, heb ik nog geen kantoor of bezoekadres. Daarbij komt dat ik werk en prive zoveel mogelijk wil scheiden. Ook mijn priveadres wil ik voorlopig niet op mijn visitekaartjes laten drukken. Kan ik gebruik maken van een postbus, of is dat ongebruikelijk.
  zondag 10 maart 2013 @ 18:56:21 #2
236046 NotYou
tigerblood
pi_123877813
quote:
kusmijnass
:o
Je suis Charlie Sheen
  zondag 10 maart 2013 @ 18:56:50 #3
335938 tuurke77
Annuncio vobis gaudium magnum
pi_123877833
Het maakt niets uit, het vestigingsadres in casu je woonadres is zowieso op te vragen via de KVK. En daar kun je geen geheimhouding voor aanvragen. Iedereen die een uittreksel van jouw inschrijving opvraagt krijgt dat.

Daarnaast wekt alleen een postbus-adres niet echt veel vertrouwen bij een bedrijf
  zondag 10 maart 2013 @ 18:58:12 #4
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_123877892
Nou het ziet er al naar uit dat jouw bedrijf super succesvol gaat worden als je zo moeilijk doet
  zondag 10 maart 2013 @ 18:58:54 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_123877933
Een postbus -> nee, bij de KvK moet je een echt adres hebben

Je kunt wel postadressen huren bij verzamelgebouwen, ze bewaren dan de post voor je. Kost wel aardig wat p/m. En het staat wel kut, want wie googlet op zo'n adres krijgt vaak shady bedrijfjes terug.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_123877949
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 18:56 schreef tuurke77 het volgende:
Het maakt niets uit, het vestigingsadres in casu je woonadres is zowieso op te vragen via de KVK. En daar kun je geen geheimhouding voor aanvragen. Iedereen die een uittreksel van jouw inschrijving opvraagt krijgt dat.

Daarnaast wekt alleen een postbus-adres niet echt veel vertrouwen bij een bedrijf
Nou ja, een zolder-adres uiteraard nog minder.
pi_123878148
k zou als potentiele klant bijzonder wantrouwend worden wanneer een bedrijf bepaalde contactgegevens
angstvallig geheim probeert te houden. wees open en eerlijk. als jij altijd in alle eerlijkheid handelt
hoef je ook echt niet bang te zijn je prive gegevens te openbaren.
er zal dan echt niemand ineens verhaal komen halen op je prive adres. tenzij jou echt wat valt te
verwijten. en als je zo handel wilt gaan drijven zou ik het je bij voorbaat afraden.
Dat dus!
  zondag 10 maart 2013 @ 19:06:59 #8
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_123878266
Wat voor oplichterspraktijkje had je zoal in gedachten, TS? :P

Serieus: wat yucon187 zegt. Straalt niet veel betrouwbaarheid uit naar de klanten.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_123878302
Nu op Fok!, volgend jaar bij TROS Opgelicht :')
pi_123878378
Begrijp dat het geen vertrouwen wekt, maar grote bedrijven heb toch ook een bezoekadres en een postbus. Bezoekadres heb ik dan gewoon nog niet en ik ga ook geen klanten aan huis ontvangen.
pi_123878418
ik zou gewoon je prive adres erop zetten met daarbij de tekst dat het geen bezoekadres,
fysieke winkel of showroom betreft. zo heb ik dat in het begin ook gedaan en echt nog
nooit iemand aan mijn deur gehad betreffende een zakelijk iets. het gaat er ook niet om
dat men kan langskomen, maar meer dat men ziet dat je niets geheim probeert te houden
en dat men je KAN bereiken, INDIEN nodig ;-)
Dat dus!
pi_123878421
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:09 schreef kusmijnass het volgende:
Begrijp dat het geen vertrouwen wekt, maar grote bedrijven heb toch ook een bezoekadres en een postbus. Bezoekadres heb ik dan gewoon nog niet en ik ga ook geen klanten aan huis ontvangen.
Precies zoals je het zegt
  zondag 10 maart 2013 @ 19:11:55 #13
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_123878446
quote:
dan moet je geen bedrijf beginnen
pi_123878526
quote:
10s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wat voor oplichterspraktijkje had je zoal in gedachten, TS? :P

Serieus: wat yucon187 zegt. Straalt niet veel betrouwbaarheid uit naar de klanten.
Jullie zijn heel erg grappig. Maar even serieus, Ik ben niet van plan om mensen op te lichten. Heb alleen geen zin om mijn priveadres op een visitekaartje te drukken. Jullie baas doet dat toch ook niet of wel.
pi_123878536
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:11 schreef aequus het volgende:

[..]

dan moet je geen bedrijf beginnen
dit.

nogmaals; wees open en eerlijk, ga je niet verschuilen achter postbussen en mailadressen.
anders ga je het niet lang redden, trust me :-)

bovendien is het ook gewoon niet mogelijk om geen vestigingsadres op te geven bij de kvk.
Dat dus!
pi_123878568
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:13 schreef kusmijnass het volgende:

[..]

Jullie zijn heel erg grappig. Maar even serieus, Ik ben niet van plan om mensen op te lichten. Heb alleen geen zin om mijn priveadres op een visitekaartje te drukken. Jullie baas doet dat toch ook niet of wel.
nee, maar die heeft dan ook in 99% van de gevallen een bedrijfspand.
als je dat niet hebt is dat gewoon je huisadres.
Dat dus!
pi_123878755
quote:

[..]

Mijn baas heeft dan ook een bedrijfspand, dus die heeft dat probleem niet.
pi_123878859
als het je puur en alleen gaat om het visitekaartje; be my guest. daar mag je natuurlijk op kalken
wat je zelf wil. maar bij de kvk ga je niet ver komen zonder vestigingsadres.
een postbus mag niet als vestigingsadres. het zal dus een echt adres moeten zijn en wanneer je
niet zelf staat ingeschreven op dit adres zal je moeten bewijzen dat je dat adres mag gebruiken
als vestigingsadres. je kan dus ook niet zomaar iemand anders zn adres opgeven als diegene daar
geen toestemming voor geeft.

al met al begrijp k niet helemaal waarom je dit uberhaupt zou willen. dit is geen goede start voor
een nieuw bedrijf wat betreft het kweken van vertrouwen bij je potentiele klant. niet doen joh.
Dat dus!
pi_123878966
quote:
Heel simpel: dan zet je geen adres maar wel een plaatsnaam ofzo op je kaartjes zolang.

Problem solved :D
  zondag 10 maart 2013 @ 19:25:56 #20
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_123878971
quote:

[..]

Dat is hetzelfde als je op dun ijs staat, je kan er doorheen zakken maar dat hoeft niet perse.
Dat jij nou niet oplicht kunnen hun niet weten, jij moet de klant zoveel mogelijk vertrouwen geven, als je dit niet snapt of kan moet je er gewoon niet aan beginnen
pi_123879067
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:23 schreef yucon187 het volgende:
als het je puur en alleen gaat om het visitekaartje; be my guest. daar mag je natuurlijk op kalken
wat je zelf wil. maar bij de kvk ga je niet ver komen zonder vestigingsadres.
een postbus mag niet als vestigingsadres. het zal dus een echt adres moeten zijn en wanneer je
niet zelf staat ingeschreven op dit adres zal je moeten bewijzen dat je dat adres mag gebruiken
als vestigingsadres. je kan dus ook niet zomaar iemand anders zn adres opgeven als diegene daar
geen toestemming voor geeft.

al met al begrijp k niet helemaal waarom je dit uberhaupt zou willen. dit is geen goede start voor
een nieuw bedrijf wat betreft het kweken van vertrouwen bij je potentiele klant. niet doen joh.
Oke, bedankt voor het advies. Het is trouwens wel de bedoeling om bij de kvk mijn vestigingsadres op te geven. Wilde het niet op een visitekaartje hebben, omdat ik zoiets had van, ga veel visitekaartjes uitdelen en weet niet hoe mensen hiermee omgaan.
pi_123879070
koop jij bijvoorbeeld bij (onbekende) webshops die nergens hun adres prijsgeven? ik niet in elk geval.
dat straalt puur de boodschap uit 'ik wil niet dat men mij weet te vinden' en dan weet ik dus ook al
genoeg, en geef daar geen rooie cent uit. zo simpel werkt dat.
Dat dus!
pi_123879101
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:28 schreef kusmijnass het volgende:

[..]

Oke, bedankt voor het advies. Het is trouwens wel de bedoeling om bij de kvk mijn vestigingsadres op te geven. Wilde het niet op een visitekaartje hebben, omdat ik zoiets had van, ga veel visitekaartjes uitdelen en weet niet hoe mensen hiermee omgaan.
Als jij niet gevonden wil worden komt het over alsof... je niet gevonden wil worden. En of je daar nou kwade bedoelingen mee hebt of niet, hoe minder transparant een bedrijf is; hoe minder betrouwbaar het overkomt.
pi_123879137
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:28 schreef kusmijnass het volgende:

[..]

k begrijp het wel enigszins maar dat is wel onderdeel van het ondernemersrisico.
in de praktijk zal je merken dat werkelijk niemand zomaar ineens voor je deur staat voor iets,
als jij geen foute handeltjes drijft.

daarnaast kan men je altijd wel vinden door even naar kvk.nl te gaan uiteraard.
Dat dus!
pi_123879351
Bedankt voor jullie mening, heb nog veel te leren over ondernemen. Ik realiseerde mij niet dat er ook mensen zijn die geen goede bedoelingen hebben en daarom niet gevonden willen worden. En dat dit bij klanten dus ook reden kan zijn om juist niet met mij in zee te gaan. Het gaat allemaal om vertrouwen, I get it. Echt heel veel dank voor dit inzicht.
  zondag 10 maart 2013 @ 19:39:05 #26
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_123879511
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 18:59 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Nou ja, een zolder-adres uiteraard nog minder.
Mijn adres is Hoofdstraat 23Z. :') :P
  zondag 10 maart 2013 @ 19:39:25 #27
236046 NotYou
tigerblood
pi_123879522
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:35 schreef kusmijnass het volgende:
Bedankt voor jullie mening, heb nog veel te leren over ondernemen. Ik realiseerde mij niet dat er ook mensen zijn die geen goede bedoelingen hebben en daarom niet gevonden willen worden. En dat dit bij klanten dus ook reden kan zijn om juist niet met mij in zee te gaan. Het gaat allemaal om vertrouwen, I get it. Echt heel veel dank voor dit inzicht.
In dat geval heb je over nog wel meer dan ondernemen veel te leren.
Je suis Charlie Sheen
pi_123879607
quote:

[..]

Waarom? Heb je geen vertrouwen in je eigen bedrijf qua service etc. ?
pi_123879643
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:35 schreef kusmijnass het volgende:
Je woont nog bij je ouders en je bent 14 en je wilt iets voor jezelf beginnen, want YOLO? :')
pi_123879651
quote:
10s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:39 schreef NotYou het volgende:

[..]

In dat geval heb je over nog wel meer dan ondernemen veel te leren.
Valt wel mee hoor, maar ga liever uit van het goede in de mens.
pi_123879756
quote:
Het is niet verplicht je huisadres erop te zetten.
5 Ferrari's op videoband!
  zondag 10 maart 2013 @ 20:13:16 #32
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_123881092
Waarom zou je uberhaupt aan visitekaartjes beginnen als je ze toch niet uit gaat delen?
  zondag 10 maart 2013 @ 20:14:52 #33
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_123881205
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:43 schreef kusmijnass het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor, maar ga liever uit van het goede in de mens.
Ja spijker bijvoorbeeld een bord op je hoofd met daarop ''ik word graag genaaid''
pi_123883026
Ik heb gewoon een posbus op mijn visite-kaartjes. Omdat dat dit de plek is waar ik mijn zakelijke post wil hebben. Nog nooit commentaar op gehad trouwens.

Kvk heeft mijn privé-adres gewoon maar ik zie niet in wat daar mis mee is? Meeste spam komt toch wel terecht in mijn postbus/
  zondag 10 maart 2013 @ 20:49:50 #35
396386 sturmpie
for night & nature
pi_123883426
ik snap je probleem niet
ik heb ook een bedrijf gehad
gewoon thuis, een webwinkel.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zondag 10 maart 2013 @ 21:41:09 #36
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_123886767
quote:
10s.gif Op zondag 10 maart 2013 18:56 schreef NotYou het volgende:

[..]

:o
Inderdaad. Je kunt wel zien dat TS het beste met z'n klanten voorheeft. :')
pi_124043796
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 18:52 schreef kusmijnass het volgende:
Over een paar maanden wil ik voor mezelf beginnen. Omdat ik de eerste maanden thuis zal werken, heb ik nog geen kantoor of bezoekadres. Daarbij komt dat ik werk en prive zoveel mogelijk wil scheiden. Ook mijn priveadres wil ik voorlopig niet op mijn visitekaartjes laten drukken. Kan ik gebruik maken van een postbus, of is dat ongebruikelijk.
Sinds 1 januari zijn de voorwaarden bij de kvk sterk veranderd... Je kunt een zakelijk postadres huren voor maar 39.50 per maand bij www.officeprestige.nl. Daarmee schrijf je je in bij de kvk. Dan is het zo dat je voor de belastingdienst "bezoekbaar" moet zijn. Dat ben je natuurlijk niet op een zakelijk postadres. De kvk schrijft je dan OOK in op je woonadres, als zijnde "bezoekadres voor de belastingdienst". Dit, om alle mist die bepaalde bedrijven creeëren door slechts gebruik te maken van postadressen, op te helderen.

Is het nu dus zo dat je een kantoorpand moet huren voor minimaal een paar honderd euro per maand zodat je je woonadres niet kenbaar moet maken bij de kvk? - NEE. Als je je woonadres wil laten afschermen in het handelsregister dan kan dat- mits je een gegronde reden hebt. Voor meer informatie kun je mij altijd een berichtje sturen, ik werk nauw samen met de kvk/belastingdienst, en ben dan ook zeer goed op de hoogte van het inschrijfbeleid van de kvk.

Peace
pi_124043871
* geldige redenen voor het afschermen van je prive gegevens in het handelsregister zijn bv:
Ik heb kinderen en ik wil niet dat er klanten voor de deur kunnen staan als mijn kinderen alleen thuis zijn met vrienden etc. Eigenlijk zijn kinderen of andere huisgenoten al reden opzich. Ligt eraan hoe jij het kan verwoorden naar de gemeente als jij je verzoek gaat indienen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')